group1850 schreef:Dat klopt wel, ben al erg vaak een hond zomaar tegengekomen op straat hier over de grens die daar liep alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Mogen honden dan gewoon loslopen in Dld? In NL krijg je fikse boetes.
Volgens mij is er geen wet die dat verbiedt zoals in NL. Wel heerst er in veel gebieden een verbod op loslopende honden, vaak tussen april en juni ivm onder andere reegeiten die kalveren.
Ik vind het niet normaal eerlijk gezegd en ook zwaar irritant. Onze buren hebben de honden ook vaak loslopen...Ze lopen gewoon op de hoofdwegen, bovendien reageren ze behoorlijk agressief wanneer ik met mijn reu ga lopen...Geen pretje dus.
Maar of daar echt een wet voor is...Geen idee. Ik weet alleen dat hier in de buurt zo ongeveer alle honden loslopen.
F_Orumster schreef:Volgens mij mogen ze in NL ook een hond afschieten als die achter dieren aan jaagt.
klopt 
carolalisa schreef:in DLD hebben vele boeren het volgens mij niet eens in de gaten als de erfhond een rondje voor zichzelf gaat doen. nadeel is wel dat jagers ze hier gewoon af mogen knallen en boeren hebben daar ook toestemming voor als ze achter hun vee aan zitten of op hun terrein lopen geloof ik.
Dat is niet zo makkelijk te zeggen. De hond moet zich ten eerste buiten de bebouwde kom begeven en op een bepaalde afstanbd van het dichtsbijzijnde woonhuis. Bovendien zullen de meeste jagers alleen schieten wanneer de hond aantoonbaar schade of onrust in een bepaald gebied veroorzaakt.
Als boer mag je natuurlijk ook niet zo maar gaan knallen, ook niet op eigen grond. Hierbij horen vergunningen, o.a. een "Jagdschein".
group1850 schreef:Hoe heet die duitse site ook alweer waar alle vermissingen op staan?
http://www.tasso.net is een hele goede. Ze hebben ook alle gegevens van mijn hond en zelfs mijn paarden voor het geval deze gestolen worden of uitbreken.
Laatst bijgewerkt door SanderD op 31-01-11 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 4 berichten samengevoegd, in deze gevallen mag de editknop gebruikt worden.