Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:43

Nikki__ schreef:
@Macs; Jij weet net zo goed als ik dat dat niet bij 1 rukje blijft ;)

Klopt. :D Maar het worden er wel steeds minder. :D
Niet élke band gaat achter de oren hoor ;) En tja, mijn hond heeft gewoon zóveel vel in haar nekvel dat ze echt niks voelt. Écht niks!
En nee ik leg de band niet meer in de nek, ze weet nu wat ik bedoel met kleinere hulpen.. omdat we elkaar nu veel meer vertrouwen en we zijn meer gefocussed op elkaar.
Je kan het dierenmishandeling noemen.. Ik noem het een keer duidelijk aangeven wat de bedoeling is, aangezien deze honden instabiel zijn! Cesar is meestal hun allerlaatste hulp! Dat is wat veel mensen vergeten. Mijn hond is nu stabiel(er), hoef minder streng te zijn.
Vergelijk het even met paarden, rijden met sporen vergelijk je dan met de halsband achter de oren leggen. Vind je sporen dan ook dierenmishandeling?

Dilan1993

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:45

Macs heeft gelijk. Een halsband achter de oren is, mits goed gebruikt, geen mishandeling evenals sporen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:46

Heb je het hele topic door gelezen Susan, of ben je ingehaakt ( wat ik me best voor kan stellen na 25 pagina's :D )? Want ik heb meerdere malen aangegeven hoe ik het zou doen, en ik geloof zelfs dat Urko nog filmpjes heeft geplaatst.

Even inhaken op je opmerking over halsbanden. Is natuurlijk de grootste onzin. Een hond hecht geen waarde aan een halsband. Zo dus ook niet aan een andere halsband dan gewend. Prima hoor dat hij de prikband wil gebruiken, maar dan plaats je hem niet achter de oren, direct tegen het strottenhoofd aan. Dat is imo dierenmishandeling.

Citaat:
maar bij mijn hond die hier is geboren is heel gevoelig en weet presies wat hij mag en niet mag, je hoeft haar maar een blik te geven en ze kan al inelkaar kruipen (en nee, ze is nog nooit mishandelt of dergelijke) dus bij haar doe ik de dominantie niet, dat weet ze wel. als ze iets verkeerd heeft gedaan zoals eieren jatten kruipt ze inelkaar als ze me ziet omdat ze iets stouts heeft gedaan terwijl ik het nog niet weet...

Als dat jouw hond een uur daarvoor eieren heeft gepikt, weet zij dit niet meer. Of iniedergeval legt zij niet de link tussen de eieren en de straf. Want waarschijnlijk heb jij haar een keer gestraft nadat ze iets heeft gedaan wat jij niet goed vond, en heb je haar daar te laat voor gestraft.

Ook is het algemeen bekend dat de hond zeer snel aan jouw merkt of er een vreemde situatie is. Als jij al op je hoede bent bij het zien van andere honden, koppelt hij dat direct. Als je hem daarnaast ook nog eens hebt gecorigeerd bij het uitvallen, is het helemaal feest.
Voor deze logica hoef je geen Cesar te zijn, maar je gewoon een beetje verdiepen in honden :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:48

Macs schreef:
Nikki__ schreef:
@Macs; Jij weet net zo goed als ik dat dat niet bij 1 rukje blijft ;)

Klopt. :D Maar het worden er wel steeds minder. :D
Niet élke band gaat achter de oren hoor ;) En tja, mijn hond heeft gewoon zóveel vel in haar nekvel dat ze echt niks voelt. Écht niks!
En nee ik leg de band niet meer in de nek, ze weet nu wat ik bedoel met kleinere hulpen.. omdat we elkaar nu veel meer vertrouwen en we zijn meer gefocussed op elkaar.
Je kan het dierenmishandeling noemen.. Ik noem het een keer duidelijk aangeven wat de bedoeling is, aangezien deze honden instabiel zijn! Cesar is meestal hun allerlaatste hulp! Dat is wat veel mensen vergeten. Mijn hond is nu stabiel(er), hoef minder streng te zijn.
Vergelijk het even met paarden, rijden met sporen vergelijk je dan met de halsband achter de oren leggen. Vind je sporen dan ook dierenmishandeling?

Oh, dus omdat hij de moeilijkere honden krijgt, heeft hij een vrijbrief om te doen en laten wat hij wil? Omdat de honden een moeilijk probleem zijn?
Ik heb hier ook een moeilijk geval zitten. Viel uit naar werkelijk alle honden. Heb er geen seconde aan gedacht om haar op te knopen door de riem achter haar oren te hangen. Geduld, dat is het toverwoord.

@ Dilan; Nee? Plaats jij zelf maar eens een touw direct op je strottenhoofd en geef er dan een ruk aan (vooral niet te lang doen, dan hang je jezelf namelijk op ;) ), is niet prettig, dus ook niet voor de hond.
Sporen kan je niet vergelijken met het wurgen van een hond.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:50

vooral niet te lang doen? een rukje is ook maar een seconde hoor, wurgt je hond ook niet.

en wat jij zegt over geduld, moet je mijn hond maar eens komen proberen, heb ik al 3 jaar lang geduld mee gehad, is er niet beter op geworden :') Geef dan liever een rukje aan z'n halsband, dan dat hij mij over straat sleurt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:53

Ik wurg mijn hond niet.. Zo als gezegd, ik sleur/hang niet aan de riem, ik geef bij ongewenst gedrag een klein rukje. Als ik zie dat ze moeite heeft met ademhalen had ik dit nevernooit gedaan! Bijvoorbeeld bij onze andere hond (stafford kruising), die kan er echt niet tegen, ze heeft namelijk helemaal geen los vel in haar nek en snel last van haar keel, vandaar dat we ook een borsttuigje hebben. :)

edit: Onze hals is niet te vergelijken met de hals van een hond! Ten eerste hebben wij geen haar en geen nekvel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:55

@Urko, ik zou eens een foto moeten maken van onze kazuo met een tuig....... Hij gaat dan lopen alsof je hem een flinke schop onder z'n ribben hebt gegeven :P :D Echt niet te geloven hoe 'n hekel hij er aan heeft!!! We hebben van die super lekkere K9 tuigen, maar hij vind het echt niks :P (nu moet ik wel bekennen dat hij een mega zeikerd is }> :D )

Ik blijf er voor mezelf bij dat ik zijn methode erg kan waarderen :o Temeer omdat er nu 2x iemand bij ons is geweest die letterlijk zijn methode toepast. (en tuurlijk, dan praat ik maar over 1 hond en dit is absoluut geen 'ernstig geval' :+ ) Ik heb het in het echie kunnen zien zeg maar en geloof me ik ben ABSOLUUT NIET iemand van een harde aanpak (ben op diverse gebieden juist te lief en daar ging het ook voornamelijk fout :P )
Maar uiteraard is ieder vrij in zijn/haar mening!!!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:59

Kentaro, wie is er bij jullie geweest?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:05

maar sommige van de honden die hij opvangt blijven toch ook?
zijn zoontje heeft toentertijd een rottweiler gekregen die eigenlijk al bijna afgemaakt was geweest.

en volgensmij werkt hij zelf het liefste met de illusion collar bij moeilijke honden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:07

Iemand die ik ken via het hondenforum :D Vond het wel spannend... Had haar nog nooit in het echt gezien en je weet toch niet of jouw en haar ideeen in het echt ook wel overeen komen :P :D
Maar ze was net binnen, heeft de heren even geobserveerd, en ze had het meteen goed!!!
Binnenkort komt ze weer! :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:11

Gaaf!! Zou super zijn als iemand mijn hond zich beter kan laten gedragen en mij en m'n moeder ook kan leren hoe we hem laten gehoorzamen :) Het lukt mij soms wel 'm langs andere honden te krijgen, maar vaak genoeg moet ik echt met m'n vole gewicht aan z'n halsband gaan hangen. (hij heeft me al 2 keer omver getrokken)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:14

Ik heb even snel op routeplanner gekeken, maar de afstand van haar naar jou is ruim 2 uur rijden en in principe vindt ze het heel leuk om te doen, maar heeft ze wel een maximum van 1 uur reistijd :o

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:15

da's jammer, maarja, was te verwachten :') Da's het probleem als je in zeeland woont, alles ligt ver weg _O-

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:24

Macs schreef:
Ik wurg mijn hond niet.. Zo als gezegd, ik sleur/hang niet aan de riem, ik geef bij ongewenst gedrag een klein rukje. Als ik zie dat ze moeite heeft met ademhalen had ik dit nevernooit gedaan! Bijvoorbeeld bij onze andere hond (stafford kruising), die kan er echt niet tegen, ze heeft namelijk helemaal geen los vel in haar nek en snel last van haar keel, vandaar dat we ook een borsttuigje hebben. :)

edit: Onze hals is niet te vergelijken met de hals van een hond! Ten eerste hebben wij geen haar en geen nekvel.

De hals kan je inderdaad niet vergelijken, maar de dikte van de huid bij het strottenhoofd wel.
Tuurlijk hang je je hond niet op, maar door hem een ruk te geven, knel je wel voor een seconde ze luchtpijp. En ik kan je vertellen, dat is geen pretje ;) Als de hond langer aan de lijn trekt, of omhoog komt, of de lijn maar íets gespannen is, komt er al druk op dat strottenhoofd en dan voornamelijk de luchtpijp. Een hoop honden kuchen ook nadat men de riem zo hoog heeft gedaan, is namelijk een reactie van de druk op het strottenhoofd.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:31

Tja.. Mijn hond is hier in iedergeval een stuk beter van geworden..
Ze trekt nu niet meer, en eerst trok ze constant waardoor ik over de straat werd gesleurd.. Maar ik snap écht niet wat je erger vind dan.. 1x een rukje (niet achter de oren) of een half uur lang aan de halsband hangen.. doet ze zelf.. Mijn hond heeft nu ik veranderd ben met de training (dus met rukjes) nog geen énkele keer gekucht, niet eens laten wéten dat ze last van haar keel/ademhaling had. Zelfs niet toen de halsband achter haar oren zat... Mijn hond is door middel van deze training stúkken stabieler geworden, en veel rustiger. Je merkt gewoon dat het werkt.. Maarja, blijkbaar is dat dierenmishandeling. :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:38

Macs, wat ik van jou begreep is dat jij de korte rukjes voornamelijk op de plek achter de oren deed.
De nek is prima hoor, als jij denkt dat dat voor jouw de hond de enige oplossing is, dan zal dat wel zo zijn ;)

Zoals eerder aangegeven, zijn er meerdere wegen die naar rome gaan. Dat jij kiest voor de hardhandige manier, prima, jouw keus. Ik hoop alleen niet dat je hond om gaan slaat. Ik respecteer je mening, zou het dan ook waarderen als jij de mijne niet belachelijk maakt ;)
Ik heb verschillende resultaten gezien, meegewerkt aan verschillenden hondenscholen, geholpen bij diverse cursussen, en allemaal waren ze het er over eens dat het ophangen van de hond géén goede methode is.
Het is jammer dat je zo op jouw hond blijft focussen, omdat het bij jouw hond wel heeft geholpen.
Ja, bij de hond van de buren werkt de TT prima, wil niet zeggen dat het een goede methode is, en krijg bij jou ook niet het idee dat je echt intresse hebt in andere methodes, omdat je al mijn argumenten weg wimpelt.
Allemaal leuk en aardig, maar je gaf aan het begin aan dat je je meer wilde verdiepen in gedrag e.d. Dan zal je toch echt moeten leren om voor verschillende dingen open te staan, anders gaat het je nog vies tegen vallen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:41

Ik kies voor de hardhandige manier? :\
Noem jij dít dierenmishandeling? Ik kan je wel een adresje noemen waar je langs mag gaan, dat is pas hardhandig (met nadruk op hand ;) )
Sorry hoor, maar nu ga je wel een beetje ver..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:50

Nee, ik noem het corrigeren geen dierenmishandeling, maar ik vindt het wel dierenmishandeling om het dier half op te strikken omdat mensen te weinig tijd willen steken in het opvoeden van hun hond.

En ik heb geen adresje nodig ;) heb hier 3 honden zitten die al genoeg verziekt zijn door mensen die op die manier trainen.

Trouwens, een vraag aan jou. Waarom denk jij dat de hond niet mee trekt als de riem zo hoog wordt geplaatst?
En waarom zou het voor een hond niet erg zijn?
Jij staat ten slot van rekening achter deze methode, leg mij eens uit waarom?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:01

Nikki__ schreef:
Heb je het hele topic door gelezen Susan, of ben je ingehaakt ( wat ik me best voor kan stellen na 25 pagina's :D )? Want ik heb meerdere malen aangegeven hoe ik het zou doen, en ik geloof zelfs dat Urko nog filmpjes heeft geplaatst.
:o Nee heb niet het hele topic doorgelezen. Alleen het begin en de laatste paar bladzijdes ;) Maar ik zoek dan wel even op de berichten terug voor filmpjes enzo ;)
Citaat:
Even inhaken op je opmerking over halsbanden. Is natuurlijk de grootste onzin. Een hond hecht geen waarde aan een halsband. Zo dus ook niet aan een andere halsband dan gewend. Prima hoor dat hij de prikband wil gebruiken, maar dan plaats je hem niet achter de oren, direct tegen het strottenhoofd aan. Dat is imo dierenmishandeling.
Ik weet niet of je hiermee nog op mijn reactie reageert wat betreft het niet veranderen van de riem die de baas gebruikt, maar dat doet hij ook absoluut niet voor de hond, maar juist voor de baas :D Díe moeten al teveel veranderen, waardoor ze vaak verkeerd/onzeker reageren met het gebruik van een andere band. Daarom laat hij het zo. Zo begreep ik het althans ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:06

Urko schreef:
@Nikie_: := OMG... :n Wat ongelofelijk zeg! :\
Dit had ik echt heel anders aangepakt... arm ding.... zag gister ook weer een aflevering met een blind hondje die hij onder handen nam... ik heb die aflevering met tranen in mijn ogen zitten kijken.... arm ding...

Die blinde labrador bedoel je? Die tijdens het eten helemaal frenzy ging? Wat was er verkeerd aan Cesar's aanpak daar? De hond moest alleen van hem rustig zijn als hij zijn eten kreeg, niet meer en niet minder. Daar gebruikte hij niet een riem. Hij liep rustig de ruimte in en ook bij het voeren wachtte hij rustig tot dat het dier rustig was. Vind het dus beetje raar dat 'onder handen nemen'.

Volgens mij en dat wordt in programma ook aangegeven is er een groot verschil tussen het opvoeden van een hond en het rehabiliteren van een hond. In programma worden voornamelijk baasjes geholpen die bij het eerste ergens de fout in zijn gegaan en nu vooral aan zichzelf moeten werken om de hond dat te kunnen bieden wat nodig is. Daar is echter ook de stap bij van Cesar die betrekking heeft op de hond en ja daar zien we soms honden die half stikkend aan een touwtje bungelen voor een paar seconde omdat mensen vergeten zijn om de hond te bieden wat hij nodig heeft. Ik vind dat geen prettig gezicht en zal het ook nooit doen (zie waarschuwing vooraf aan programma) ik kan echter wel de denkwijze erachter begrijpen. De hond wordt rustig (door Cesar's eigen rust en omdat bloed naar de hersenen wordt afgekneld > fysiek) maar dit doet Cesar niet omdat hij voor zijn plezier honden aan touwtjes laat bungelen. Dit zijn geen methodes om thuis lekker even mee te experimenteren.

Echter vind ik het programma wel informatief. Het verhaal over energie die je als baas moet uitstralen en de constante verwijzing naar dat de dieren activiteit nodig hebben en een taak.
Ik denk ook dat Cesar het helemaal niet uitmaakt hoe jij bezig bent met je hond zolang je maar hem genoeg uitdaging/activiteit biedt en voldoende rust in jezelf hebt om met geduld met je hond om te gaan. Dat is iig de les die ik trek uit de serie. (O ja.. en wat doen mensen toch rare dingen met hun hond :Y) )

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:09

SusanW schreef:
Nikki__ schreef:
:o Nee heb niet het hele topic doorgelezen. Alleen het begin en de laatste paar bladzijdes ;) Maar ik zoek dan wel even op de berichten terug voor filmpjes enzo ;)
Citaat:
Ik weet niet of je hiermee nog op mijn reactie reageert wat betreft het niet veranderen van de riem die de baas gebruikt, maar dat doet hij ook absoluut niet voor de hond, maar juist voor de baas :D Díe moeten al teveel veranderen, waardoor ze vaak verkeerd/onzeker reageren met het gebruik van een andere band. Daarom laat hij het zo. Zo begreep ik het althans ;)

Haha dan heb ik je verkeerd begrepen! :D Ik dacht dat je de hond bedoelde, niet de baas, maar dat klinkt logischer :D

@ Evelijn:
Ik denk ook zeker niet dat hij er op uit is om de hond te wurgen, maar het moet wel allemaal snel snel snel. En dan worden er naar deze middelen gegrepen. Tuurlijk, waar vraag is, is aanbod. Men heeft geen zin om maanden te trainen. Hij is tenslotte TDW, en moet dat dus snel op kunnen lossen, in de ogen van zijn klanten.

Heb trouwens gister een goed voorbeeld gezien van fout kopiëren.
Hondje werd op dezelfde manier behandeld als dat Cesar het doet, en dus ook met de sjtt in de porren in de zij. Ja, letterlijk porren want bij een klein formaat hondje is dat het nogal snel.
Het enigste probleem was dat deze hond onzeker was, en daardoor steun zocht bij zijn baas (het gaat hier trouwens om een pup), waarop hij gecorrigeerd werd.
Gister kwam ze bij ons omdat haar pup gedragsproblemen begint te vertonen. Eigenaar bijten, vreemde bijten, dierenartsen bijten, enz.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:10

Ik denk niet eens dat het snel snel snel moet van Cesar anders zou hij ook geen honden meenemen naar zijn centrum voor een lange periode. Er zijn gevallen waar er gewoon best snel resultaat kan worden verricht omdat het Cesar is. Vroeger op de manege luisterde alle paarden ook veel sneller naar mijn instructeur, gewoon omdat ze meteen door hadden bij hem is het gewoon zo en niet anders. Daar wordt echt ook altijd bij gezegd dat het lang duurt voordat het gedrag echt anders is en dat de mensen moeten trainen en aan zichzelf werken. Daarom laat hij de filmpjes van over een paar weken ook zien.

Ik denk wel dat er een gevaar zit in het verkeerd kopiëren. Maar om daar nou Cesar de schuld van te geven. Die mensen zullen dat ook met andere methodes doen. Die hebben wel de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:25

Floridian schreef:
We krijgen over een paar weken een Engelse Stafford pup en ik weet nu al, dat ík degene ben die het eerst door de deur gaat en ík ben degene die bepaalt wanneer zij in of uit de auto mag.
Naar boven is verboden gebied, springen tegen mensen ook, en op de bank komt een kleedje dat aangeeft wat haar plekje is.
Verder is de bench haar rustplek, dus de kids moeten haar dan ook rust gunnen. Ik zeg dan ook tegen ze, dat als zíj boos of geïrriteerd zijn, zij toch ook met rust gelatenwillen worden en naar hun kamer gaan?

Dat soort roedelregels vind ik echt zo'n nonsens...... daar doe ik echt niks mee. En ik heb Duitse Herders uit werklijnen........

Mijn honden gaan vrijwel altijd als eerste door de deur, behalve als ik zeg dat ik nu alleen ga (dan heb ik de "jullie mogen niet mee" jas aan). Ze zitten gezellig bij mij op de bank, ik heb niet eens een bench (oh ja, wel, die staat in de garage) en soms slapen ze naast mijn bed, vind ik erg gezellig. Raf zit altijd als eerste in de auto als we naar de club gaan, en verder zitten mijn honden ook wel eens fysiek boven mij. En guess what...... ik heb geen enkel probleem met ze. Nee is nee, ja is ja, en ze zijn gehoorzaam (niet altijd, hè Raf :') en heel lief. Ik heb geen roedelregels nodig...... ik ben toch wel de alpha-bitch.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:30

Yamcha schreef:
Ik heb geen roedelregels nodig...... ik ben toch wel de alpha-bitch.

:Y) alleen heeft niet iedereen het juiste inzicht in honden of de juiste houding/energie. Ik ben zelf ook makkelijk in omgang met honden heb eigenlijk nooit problemen... ze luisteren wel. Echter als er hier een hond komt moet ik niet alleen met mezelf rekening houden maar ook met mijn man die duidelijk minder inzicht en vertrouwen heeft in de omgang met dieren/honden.
Niet alle honden eigenaren zijn zo vanzelfsprekend de leider.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:34

Da's ook waar :j