Nikki__ schreef:@Macs; Jij weet net zo goed als ik dat dat niet bij 1 rukje blijft
Klopt.
Maar het worden er wel steeds minder. 
Niet élke band gaat achter de oren hoor
En tja, mijn hond heeft gewoon zóveel vel in haar nekvel dat ze echt niks voelt. Écht niks!En nee ik leg de band niet meer in de nek, ze weet nu wat ik bedoel met kleinere hulpen.. omdat we elkaar nu veel meer vertrouwen en we zijn meer gefocussed op elkaar.
Je kan het dierenmishandeling noemen.. Ik noem het een keer duidelijk aangeven wat de bedoeling is, aangezien deze honden instabiel zijn! Cesar is meestal hun allerlaatste hulp! Dat is wat veel mensen vergeten. Mijn hond is nu stabiel(er), hoef minder streng te zijn.
Vergelijk het even met paarden, rijden met sporen vergelijk je dan met de halsband achter de oren leggen. Vind je sporen dan ook dierenmishandeling?

Geef dan liever een rukje aan z'n halsband, dan dat hij mij over straat sleurt
Temeer omdat er nu 2x iemand bij ons is geweest die letterlijk zijn methode toepast. (en tuurlijk, dan praat ik maar over 1 hond en dit is absoluut geen 'ernstig geval'
) Ik heb het in het echie kunnen zien zeg maar en geloof me ik ben ABSOLUUT NIET iemand van een harde aanpak (ben op diverse gebieden juist te lief en daar ging het ook voornamelijk fout

OMG...
Wat ongelofelijk zeg!
)