Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:51

suuzepuus schreef:
ik ga ff met mn kat en hond naar buiten! daaaaag

Ik ga ook zo! :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:51

jillyz199 schreef:
Ik vind dat katten buiten horen. Het zijn geboren jagers. Hoeveel mijn katten wel geen vogeltjes muizen, ratten, kikkers etc. hebben gevangen. Laatst hadden we een auto verkocht en toen lag alles daar onder. Of als ze 'm mee naar binnen nemen en dan voor m'n kamer leggen. Dat vind ik aan de ene kant wel aardig vies maar aan de andere kant ook lief van 'm. Ik krijg dan een cadeautje van 'm dat is toch lief? :)

Honden zijn ook aangeboren jagers. Ook maar los laten lopen dan?

En hoeveel huiskonijnen/kippen/vissen uit vijvers/etc. jouw katten wel niet hebben gevangen, tel je die ook mee?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:51

LYSANNO schreef:
Klopt.

Nou, dan verpest ik in jou ogen mijn katten...prima, als jij dat zo ziet. :)
Ik kijk nu naar mijn katten en dan heb ik een andere mening. ;)

MamboBeach schreef:
Jullie willen ons door de strot heen drukken geen katten meer naar buiten te doen. Dan ga ik het juist alleen maar meer doen! :)) Is gekheid, maar ach mensen, je druk maken om je eigen leven is al druk genoeg... ;)

Ik probeer helemaal niemand iets door de strot te drukken. :') := Ik wil alleen maar weten waarom iemand zijn kat binnenhoud en een ander buiten. :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:52

IndianLady schreef:
Ja en (sommige van) jullie vinden dat wij onze binnenkatten het leven verpesten. Dus.......

ZDit is gewoon iets waar beide partijen nooit uit zullen komen. Ik hoop alleen dat buitenkateigenaren ook snappen dat niet lang alle buren zo blij zullen zijn met jullie katten.

Onze buren waren er in eerste instantie ook niet blij mee, maar katten waren er voor hun. En we hebben een dichte schutting tussen de 2 huizen, katten zijn misschien 2x weggejaagd uit hun voortuin en nu komen ze er niet of alleen om er snel doorheen te gaan, Kinders komen toch ook in onze voortuin, compromizen maken hé :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:53

MamboBeach schreef:
Fiffill schreef:
Dat vind ik erg triest van je MB, kinderen gaan dingen expres doen als ze het niet mogen maar ik had van jou wel wat meer verwacht...

En ik gun alle katten een mooi leven. Zou ook best zelf een kat willen hebben, maar die komt dan ook de tuin niet uit. :)

Waarom lees jij selectief Fiffill? Lees nog een keer alles in zijn geheel. Dit vind ik niet aardig van je.

Waarom zou ik selectief lezen? Ik lees alles hoor.

Spirit

opisop_shop schreef:
katten met kinderen of paarden vergelijken vind ik echt een appels&peren kwestie ;)

Vind ik ook. Als je een paard binnen laat staan, staat hij in een stalletje van 3 bij 3 waar hij zichzelf niet goed in kan bewegen terwijl een kat nog een heel huis heeft om in rond te rennen.

Als ik een kat zou kopen zou ik een grote ren maken in de tuin met een kattenluikje vanuit huis er naar toe, dan kan 'ie naar buiten wanneer 'ie dat wil en is het toch veilig.
Mijn hond zou ook het liefst de hele dag door het park rennen, maar dat kan ook niet.

Iedereen moet verder zelf weten wat 'ie doet met z'n kat, maar ik ken genoeg binnenkatten die het prima naar hun zin hebben. Mijn oma had twee Perzen (nu nog maar één), die gingen ook niet naar buiten. Toen ze nog in een rijtjeshuis woonden mochten ze wel eens in de tuin aan een tuigje, vonden ze best leuk, maar ze gingen nooit ver uit de buurt van mijn oma. Nu ze in een flat woont mogen ze los op het balkon en ze doen nooit een poging om er af te klimmen. Toen ik klein was ben ik één keer de straat opgegaan met die katten aan een tuigje om met ze te gaan spelen op een grasveldje, ze vonden het doodeng. :')

Een collega van mijn vader heeft een stel Noorse Boskatten, die laat ze ook niet buiten los. Ze heeft wel een grote ren in de tuin waar ze in kunnen spelen en dat vinden ze prachtig.

dejavu

Volgens mij ben ik de enige die het blijkbaar geen punt vind om af en toe een kattendrolletjes te vinden in de tuin. :)

Ik ga geen lelijk gaas over mijn prachtige tuin leggen, dat vind ik foeilelijk. Dan vind ik liever zo nu en dan een drol. Lekker belangrijk. (En dat terwijl ik heel zuinig en trots op mijn tuin ben.)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:54

Fiffill schreef:
Ik heb geen kat.

Sorry, maar zie jij niet in hoe vervelend het is als jouw kat iemands konijn opeet. :? Jij vind het toch ook niet leuk om je kat te verliezen....

En dan zouden al die konijnen in hokken, al die andere beesten in hokken ook zielig zijn... misschien moeten we maar helemaal geen dieren meer gaan houden... ;)

Mijn buurhond vreet katten maar toch laat ik mijn katten buiten in de hoop dat ze niet worden gegrepen.

Het vervelende is is dat die konijnen niet terugkomen als ik ze loslaat en die katten wel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:55

LYSANNO schreef:
Bellatrix schreef:

Ik vind je erg negatief tegenover huiskatten...nu zeg je weer dat wij zijn leven verpesten als we ze binnenhouden.

Klopt.

Eigenlijk wil ik niet meer met jou discussiëren, ik vind jou niet zo'n leuke gesprekspartner als je gaat zeggen dat ik het leven van mijn katten verpest. Dan kan ik wel zeggen dat jij het leven van jouw kat verpest hebt als je hem half platgereden terugvindt.

MamboBeach schreef:
Jullie willen ons door de strot heen drukken geen katten meer naar buiten te doen. Dan ga ik het juist alleen maar meer doen! :)) Is gekheid, maar ach mensen, je druk maken om je eigen leven is al druk genoeg... ;)

Nee hoor, dat wil ik helemaal niet. Ik neem gewoon aan de discussie deel, net zoals jij doet. Wat je er mee doet, moet je zelf weten.

MamboBeach

Bellatrix schreef:
LYSANNO schreef:
Klopt.

Nou, dan verpest ik in jou ogen mijn katten...prima, als jij dat zo ziet. :)
Ik kijk nu naar mijn katten en dan heb ik een andere mening. ;)

MamboBeach schreef:

Ik probeer helemaal niemand iets door de strot te drukken. :') := Ik wil alleen maar weten waarom iemand zijn kat binnenhoud en een ander buiten. :)

Is dat nog niet duidelijk dan? :')

Twiggy2008

Ik vind het wel apart dat geen enkel buurtkat (de mijne doet het gelukkig sowieso niet, dat is zo'n held op sokken :D ) onze konijnen die regelmatig buiten lopen aanvallen. Ik zou me meer zorgen maken over die mensen die per se hun hond uit willen laten achter ons huis, waar het dus verboden is :+ . Als zo'n hond mijn tuin in komt, dan vrees ik wel het ergste voor mijn konijnen. Maar goed, als ze rondlopen hoort de poort dicht te zijn, dat scheelt. ;)

Verder denk ik dat het weinig zin heeft om je druk te maken op een forum. Niet alle buren hebben een hekel aan katten. Niet alle wijken zijn per se druk met veel verkeer. Kom op, zeg, als je in het echte leven ergens last van heb, praat dan met je buren. Zorg voor een goed contact onderling. Meestal klagen mensen maar achter ieder's rug, maar om er concreet wat mee te doen, is weer een ander verhaal blijkbaar. ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:56

Pistasche schreef:
Fiffill schreef:
Weet jij wat je kat buiten doet dan?

De enige tuinen waar ze inzit is die van ons en die van de buren en daarbuiten komt ze niet of amper. En mensen met konijnen, passen zich aan, goed afgesloten hokken en een net over de ren, buren geen last, wij geen last, konijnen buiten, katten buiten. Waarom zou je je niet een beetje aanpassen, zoveel moeite is het niet zeg. Ik heb al 2 konijnen gehad die zijn aangevallen door katten en daarna bij de DA terecht kwamen, nou jammer dan ik had maar een net over de ren moeten doen. Je kan die kat toch niet de schuld geven, en de eigenaren ook niet want op sommige dingen heb je nou eenmaal geen controle :n

Dan nog staat een ren van een konijn niet in gelijkstelling met een huis voor een kat :=

Zoals ik gisteravonf ook al zei:

IndianLady schreef:
Elk dier heeft een andere behoefte, of ga jij ook tegen eightlegged zeggen dat ze haar spinnen en andere diertjes maar naar buiten moet laten, want tja ook slangen en spinnen en reptielen hebben ook een terratorium. En een terrarium is dan eigenlijk ook te klein. Of omdat het geen aaibare dieren zijn geld dit hele verhaal niet voor hun?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:56

Nou door al die paarden, konijnen, kippen en honden zie ik de katten niet meer. _O-

MamboBeach

Diablo, buiten houden! :)

Fenrir

@ MB Een hond die katten vreet keur ik toch ook niet goed? Het gaat me niet om het dier, maar het principe. ;)
Al had je een vleesetende cavia die losliep en buurkonijnen vrat, dat is me om het even...

En katten komen inderdaad terug... honden ook, dus die kunnen we dan ook wel loslaten. Dat slaat toch nergens op, we laten hem maar los omdat ie terugkomt?

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:57

Diablo@ Dat heb ik dan maar verpest. Mijn kat heeft teminste die jaren een voortreffelijk leven gehad.

MamboBeach

Bellatrix schreef:
Nou door al die paarden, konijnen, kippen en honden zie ik de katten niet meer. _O-

*Proest* _O- _O- _O- :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:57

Tis toch zo? :=

ZEJA

dejavu schreef:
Volgens mij ben ik de enige die het blijkbaar geen punt vind om af en toe een kattendrolletjes te vinden in de tuin. :)

Ik ga geen lelijk gaas over mijn prachtige tuin leggen, dat vind ik foeilelijk. Dan vind ik liever zo nu en dan een drol. Lekker belangrijk. (En dat terwijl ik heel zuinig en trots op mijn tuin ben.)

Sorry hoor het gaat bij mij echt niet om zo maar een katten drolletje.

Mijn hele tuin ruikt naar de kattenzeik.
Zomers worden al mijn kippen eieren gejat door de katten.
Als er een kat in het kippenhok zit durven mijn kippen niet meer buiten te komen.
En noem maar op de ergenissen.

En het zou toch van de zotte zijn als ik geld moet gaan besteden aan katten weer middelen als de mensen gewoon te beroerd zijn om hun dieren op hun erf te houden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:58

Hoe katten zich binnen ook prima kunnen vermaken , zonder bloedvloeien ;) :

Maya is een veertje aan het vangen (dombo :D )
Afbeelding

Het vorige veertje is ontsnapt , maar DEZE heeft ze wel te pakken gekregen en is ze aan het "doodbijten" :P :
Afbeelding

Roy-tje wurgt een speelgoedmuisje :D :
Afbeelding

Samen spelen in de krabpaal :
Afbeelding

Krabpaal-tegen-trap voor dolle pret en speel-en-ren-spelletjes samen : http://www.boomloosrijden.nl/boomloosri ... abpaal.JPG

Maya is hevig op jacht naar speelgoedmuisje dat zich schuil houdt onder het kleedje :P : http://www.boomloosrijden.nl/boomloosri ... n/maya.JPG

Roy-tje verzameld zijn prooien :) : http://www.boomloosrijden.nl/boomloosri ... kamer3.JPG

En na al dat gedoe kiezen ze 1 van de -tig mogelijke slaapplekjes :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:)

Het is hartstikke leuk voor de meeste katten om lekker buiten rond te lopen , maar als het te gevaarlijk is of teveel overlast geeft in die buurt en je biedt ze in huis veel mogelijkheden , dan hebben ze daar een prima leven en missen nauwelijks wat. Al helemaal als ze ook nog eens een ren hebben of een tuin waar ze in kunnen :)

LYSANNO

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:59

Mijn kat doet het allebei. Buiten spelen, en binnen spelen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:59

Zulke foto's heb ik ook hoor. :D
Katten die genieten.....BINNEN. :j

Onali

LYSANNO schreef:
Diablo@ Dat heb ik dan maar verpest. Mijn kat heeft teminste die jaren een voortreffelijk leven gehad.

Mijn kat klaagt anders ook niet hoor :n

Hij heeft 1 slechte ervaring gehad buiten, dus nu is hij heerlijk aan het leven binnen gewend. Weet hij beter dat hij ook buiten had rond kunnen spelen/rennen. Hij vermaakt zich hier prima

MamboBeach

MamboBeach schreef:

Voor Ffilleffillfiilfffill. Ik kan je naam niet uit mijn hoofd typen! :')

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:00

Overigens heb ik dus ook geen hond omdat ze niet los kunnen.
Mijn oom heeft er 5, die overdag lekker op de tuin losrennen (dan bedoel ik een boomkwekerij he, dus niet een tuintje van 8 bij 5). Ik ben er van overtuigt dat die honden gelukkiger zijn dan binnenhonden.
Oke, even duidelijk, van 's ochtends 8 tot 's avonds 6 lopen ze op een groot stuk buiten, en savonds zitten ze thuis en kunnen ze hun normale tuin in (10 bij 6?) of binnen (door het kattenluikje :D