[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:47

Wat ik tegen DC heb gezegd staat achter het stukje "@DC: "
De rest is idd voor jou bedoelt ;)

michelle_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:48

mijn kennis heeft ook een berner sennen die is al 7 jaar en hij is kerngezond

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:49

Nathalie_Sam, met de weinige punten die je hier aangeeft is het ook een idee om eens langs het asiel te gaan, daar zitten ook vaak leuke honden tussen zonder problemen, soms ook leuke pups. In feite kan je allerlei rassen bedenken met deze punten..
Wil je er wat mee gaan doen? Hoelang willen jullie per dag lopen? Vachtverzorging geen probleem, dus kortharig of maakt dat niet uit?
Gemiddelde leeftijd die je zou willen?

De gemiddelde leeftijd is gemiddeld, er lopen bijvoorbeeld ook doggen rond van 13, maar de gemiddelde is maar 8. ;)

michelle_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:53

Loiz schreef:
Nathalie_Sam, met de weinige punten die je hier aangeeft is het ook een idee om eens langs het asiel te gaan, daar zitten ook vaak leuke honden tussen zonder problemen, soms ook leuke pups. In feite kan je allerlei rassen bedenken met deze punten..
Wil je er wat mee gaan doen? Hoelang willen jullie per dag lopen? Vachtverzorging geen probleem, dus kortharig of maakt dat niet uit?
Gemiddelde leeftijd die je zou willen?

De gemiddelde leeftijd is gemiddeld, er lopen bijvoorbeeld ook doggen rond van 13, maar de gemiddelde is maar 8. ;)

we willen hem gewoon voor de lol zegmaar, het is een nieuw huis en ik ken daar nog niemand dus een maatje zou wel leuk zijn ;)
Het maakt niet uit als we vaak moeten lopen
verzorging zal hij niet te kort komen, dat maakt dus idd niet uit
leeftijd: het zou wel leuk zijn als hij zo lang mogelijk mee gaat natuurlijk

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:57

Als je er geen bepaalde sport voor ogen mee hebt en genoeg aandacht en tijd ervoor hebt zoals je zegt, dan zou ik toch eens in asiels kijken. Willen jullie een reu of teef? Hebben jullie andere huisdieren?

michelle_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:00

2 konijnen, maar die zitten in een hok natuurlijk.
we willen het liefst een reu.
Ik denk dat we idd maar eens in het asiel gaan kijken, die dieren verdienen ook een goed leven dus dan sla je 2 vliegen in een klap zegmaar.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:06

Kijk anders eens, in het asiel bijvoorbeeld of op dierenasiels.com, naar Spaniels of Terriers.
Of natuurlijk een Duitse Dog haha, erg leuke honden, bijv. Lizzy op de site ;)

michelle_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:17

Loiz schreef:
Kijk anders eens, in het asiel bijvoorbeeld of op dierenasiels.com, naar Spaniels of Terriers.
Of natuurlijk een Duitse Dog haha, erg leuke honden, bijv. Lizzy op de site ;)

We zoeken meer zo'n knuffelbeer zeg maar haha

michelle_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:18

ik vind ozzy wel leuk van die site ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:18

Knuffelbeer in wat? Uiterlijk of karakter..

Edit; Ozzy is leuk, maar wel alweer 6. En gereserveerd. In dit zelfde asiel zit een Sennen x Cane Corso, Chubby.

Trouwens, mijn Duitse Dog zit het liefst op schoot hoor, dus knuffelbeer genoeg.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 02-08-10 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:22

allebei
en je hebt gelijk over ozzy, waarschijnlijk leeft die niet zo lang meer

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:29

Deze houding zie je maar bij weinig honden, Jua is eigenlijk een schoothondje in XL formaat..
Afbeelding

michelle_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:34

Schattig

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:20

Ik denk dat ik een border collie pup ga nemen, mijn nichtje heeft jonge puppies dus..
xx

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:52

Weet je wel waar je aan begint met een border?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:56

Uhm, je neemt een collie omdat je nicht daar pups van heeft?
Godgod, zo hebben we al die hondjes die als ze pupaf zijn in het asiel belanden..
Denk eerst eens na, verdiep je in het ras (want zeker de collie is niet zo maar een hond), verdiep je in de kosten en tijd die je nodig hebt, bedenk waarom je een pup wilt (en dan een betere reden dan, oh leuk, want mn nicht heeft een nestje), bedenkt dat een hond, en zeker een collie, opvoeding nodig heeft, curussen enz.. en denk er dan nog eens over na.
Bedenk dat je een hond een levend dier is waar je je verantwoordelijkheid voor hebt, en dat een geweldig schattige pup ook volwassen word.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:37

Loiz schreef:
Deze houding zie je maar bij weinig honden, Jua is eigenlijk een schoothondje in XL formaat..
Afbeelding

zo komt onze dober naast je op de bank zitten, erin mag niet, maar kont alleen is volgens hem er niet in, voorpootjes blijven netjes op de grond. zo ook als er visite komt, gaat hij doodleuk zo tussen hun inzitten.
Mijn duitse staande, kruipt het liefste nog op mn schoot, en dan altijd eerst de voorpootjes erop en dan toch blijven proberen die kont er nog bij te krijgen. :D , de dober is een knuffel maar dan gereserveerd en elkaars grenzen respecterend, de duitser die kijkt nergens naar om, daar krijg je knuffels 1ste klas van ;). Wel spannend morgen gaat hij voor een paar daagjes bij de fokker logeren, en nu merk ik wat voor mieperd ik ben, net of ik breng mn kind weg :). Heb het zelfs al 1 dag weten uit te stellen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:59

sitaenik schreef:
Ik denk dat ik een border collie pup ga nemen, mijn nichtje heeft jonge puppies dus..
xx

Ja neem er meteen 3 joh...
:x

Sorry maar tegen dit soort opmerkingen kan ik niet zo goed tegen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:00

K vraag me ook af of het een serieus bedoelde opmerking was, of eentje om te rellen...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:26

ik meld me hier ook.
Ik zou graag een hondje willen. Ik woon samen met mijn man in een vrijstaande woning met ruime tuin.
Zowel mijn man als ik zijn fanatieke menners en de hond moet dan ook absoluut mee kunnen op de wagen
of er een stuk naast kunnen lopen. Mijn paarden staan bij mijn ouders op de boerderij en daar kan
de hond vrij rondlopen (mijn ouders hebben een boerenfox die nu ook altijd met mij mee gaat)

Ik werk zelf 4 dagen van 8:30 tot 16:30 mijn man zit in ploegendienst. In het ergste geval zit de
hond alleen tussen 8:15 en 14:15. Eventueel ben ik in het begin bereid om rond 12 de hond nog een
keer uit te laten.

Ik vind zelf een beagle erg leuk van uiterlijk maar kwa karakter lijkt het me niet erg handig. Ook jack russels
vind ik erg leuk maar denk dat we die niet kunnen bieden wat hij nodig heeft. Ik zoek dus een hond die wat
langer thuis kan blijven groot genoeg is om flinke afstanden met de kar mee kan lopen en waar ik ook nog
iets van een sport zoals behendigheid mee kan doen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:45

Maisie: Houdt er wel rekening me dat je met elke hond in het begin druk zal zijn. Een pup lijkt me in jouw geval erg onhandig, want die kunnen hun behoeften nog niet zolang ophouden en zolang alleen thuis gaat echt niet.
Ik zou voor een leuke herplaatser gaan, maar ook dan is het niet eerlijk om hem direct alleen te laten.

Zeker dus eerst een aantal weken (minimaal twee voor een herplaatser, maar echt minimaal 4 voor een pup) vakantie opnemen zodat de hond fatsoenlijk kan wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:02

Mee eens!

Hoeveel ervaring heb je met honden?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:08

Bij het deel meelopen met de menwagen en veel vrij lopen, dacht ik aan een sportief middelmaatje als een Border Collie,
Aussie of Toller, maar met de flinke tijd dat je van huis (kunt) zijn, lijkt me dat niet zo'n goed idee.
Idd liever een ouder beestje, Want van kwart over 8 tot 12 uur gaat een pup echt niet redden, dan zul je, als je écht een pup
wilt toch een tijd vrij moeten nemen of halve dagen (inplannen met ploegendienst van hem dan he).
Als je een hond wil die flinke afstanden met de kar mee kan lopen, zul je een energieke hond moeten zoeken, maar je
kunt zo'n hond niet 'uitzetten' dus het alleen thuis blijven is dan minder. Ik zou persoonlijk, aangezien je vrij weinig eisen hebt,
eens langs het asiel gaan of op dierenasiels.com kijken. Zit altijd wel iets bij wat bij jullie eisen past en wat klikt ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:14

ja bij de asiels heb ik ook al gekeken. Het is natuurlijk moeilijk uit te leggen hoe mijn situatie er uit ziet. Heb nl nog wel optie's om iemand te laten komen die de hond tussendoor nog een keer uitlaat en met hem speelt. Ervaring met eigen honden heb ik niet alleen dus met die van mijn ouders. Toen hij als pup kwam woonde ik nog thuis. Verder heeft mijn zusje een hond en mijn broertje er 2. Verder heb ik altijd wel een zwak voor honden gehad. Wat betreft het meelopen hij kan natuurlijk ook op de kar zitten dus hoeft niet het hele eind mee te lopen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:20

Al eens gedacht aan een Labrador? Of een kruising ermee? Staan een aantal op dierenasiels.com
Als ze een goede conditie hebben en niet te vet worden zijn het hele leuke honden ;)