Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:55

nou moet eerlijk zeggen toen donnie puppie was,en dat was gewoon geen lieve pup,hij beet en gemeen ook,en dat was niet puppiebijten,dat was echt grommen en bijten :+ ,toen had hij een kluifje en ik liep langs hem en pakte ook het kluifje op zodat ie een endje verderop verder kon kluiven,hij lag nogal in de weg... en toen beet ik ook naar mij,daar heeft ie echt voor op zijn donder gehad..en goed ook..is ie helemaal wijs zeg... 8)7

10 weken oud en dan vol in mijn fikken hangen,dach het nie :n

hij heeft het nooit meer gedaan daarna overigens :D

ik handel eigenlijk vooral zeer instinctief bij mijn honden,zonder nadenken,zonder de leuke boeken regeltjes en methodes :)

en tot nog toe,gaat dat best leuk ,ben nog niet opgegeten in de afgelopen 10 jaar... :D

Anoniem

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:37

Dan zou ik dat ook doen :j

Maar in normale omstandigheden niet.

Femke, volgens mij weet jij prima wat je doet, en dingen zullen niet komen door niet na te denken, dan gaat bovenstaande verhaal niet op.
En dat instinctieve handelen moet je btw ook leren, een mens wordt niet met die kennis geboren.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:59

Yamcha schreef:
Dan zou ik dat ook doen :j

Maar in normale omstandigheden niet.

Femke, volgens mij weet jij prima wat je doet, en dingen zullen niet komen door niet na te denken, dan gaat bovenstaande verhaal niet op.
En dat instinctieve handelen moet je btw ook leren, een mens wordt niet met die kennis geboren.

Wat is het verschil met mijn ervaring dan ? (mijn hond is btw ook heel dominant!) zei had dan toch ook eerst erover na kunnen denken,waarom weet zei volgens jou prima wat ze doet en ik niet ? het is bijna dezelfde situatie of mis ik nu iets ?
en nog even snel erop terug komen,zei in de eerste post inderdaad dat ik het wilde pakken,maar bedoelde dus pakken om te spelen en absoluut niet aftepakken! ;)
En snap dat je het niet verkeerd bedoeld,voel me absoluut niet aangevallen en leer graag bij ;) vind het leuk om met mensen over dieren te praten en discusseren en hoop dat ik er dan wat van opsteek natuurlijk ;)

Maar ook nog even een vraag,door de reactie te negeren,er helemaal niet op te reageren,betekent ook dat het geen gevolgen voor hem heeft om dit gedrag te vertonen,geen goede maar ook geen slechte en dus zal hij,lijkt mij,het eerder nog een keer doen,immers je vond het niet goed,maar je werd ook niet boos ?

heb in principe hetzelfde dus als Kimmie gehandelt en beide van onze hondjes hebben het na deze actie dus niet meer gedaan,waarom zou het dan niet ook zo kunnen,denk dat je iedere situatie appart moet beoordelen,en naar die actie handelen ? soms zijn er meer wegen die naar rome leiden en kunnen meerdere methode's goed zijn!

Snoevie

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:24

ik vind het zeer intressant om de ervaringen en kennis van de bokkers met honden te lezen,toppie!