'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:39

ja ieder zijn ding natuurlijk (Maar goed ook) ikzelf kan natuurlijk altijd tegen een hond aanlopen waar een klik mee is :) pup of volwassen maakt me dan niks uit. maar ik ga toch in princiepe voor een pup/kitten/veulen enc... daar ik het fijner vind als ik buiten de weken/maanden dat ze bij mam's blijven ik weet hoe ze behandelt zijn hoe ze opgevoed zijn enc. Ik vind die energie juist super... het moeten beleren van de dieren, het speelse het kleine en snoezige..maar gelukkig smaken verschillen! anders beleven dr veel oudjes over :)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:02

superwoman schreef:
Yamcha schreef:
Daar word je idd ziek van..... dan krijg je te horen dat pups zo leuk zijn. Zijn ze natuurlijk ook..... maar het blijven niet hun leven lang pups |o

Ik snap nooit zo goed waarom mensen zo graag een pup willen.
Kost zo veel energie.
Ben blij als die van mij eindelijk volwassen is :o
Ik had ook graag een volwassen hond genomen (weer) , maar deze kruiste ons pad.
Voor we gingen kijken hadden we die keuze wel goed overwogen, juist omdat een pup zoveel werk en tijd kost.

vind een pup ook leuk. voor een week, nu heb ik zo iets: was ie maar al groot... dan kan je uren lopen, lekker stoeien zonder dat ze over de grond rollen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:21

Adil18 schreef:
Wat me opvalt en wat ik best wel grappig vind: Ik zie nu dat mensen hier zeg maar tegen het broodfokken zijn maar zelf geen honden met papieren hebben...

En ik zit het juist voor broodfokkers op te nemen terwijl we zelf een hond hebben met een stamboom waar je 'u' tegen zegt... (bij onze Teckel ook, maar die is helaas met drie ingeslapen....Tumor..)

Adil, ik ben ontzettend tegen broodfokken, ik vind het een akelige business. ;)

Mijn honden hebben geen papier en zijn in de verste verte rashonden. Ik wil namelijk helemaal geen rashonden, en ook geen kruising. Hoe meer mengelmoes, hoe liever ik ze heb. (Nee, ik heb ze niet daarvoor uitgekozen, zij kozen, hoe cliché, mij uit.)

Ik vind, persoonlijk, het hele stamboom gedoe rond rashonden noodzakelijk. Als mensen gaan opscheppen over hun honden en de hele stamboom uit de kast trekken, ga ik over mijn nek.

Ik heb meer met vuilnisbakken, maar mede daardoor (gezien de gezondheid van broodfokhondjes) heb ik een sterke mening over broodfokken.

Papieren en zorgvuldig uitkiezen bij het fokken sluiten naar mijn idee veel narigheden deels uit, maar het biedt geen garantie.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:37

dejavu schreef:
Adil18 schreef:
Wat me opvalt en wat ik best wel grappig vind: Ik zie nu dat mensen hier zeg maar tegen het broodfokken zijn maar zelf geen honden met papieren hebben...

En ik zit het juist voor broodfokkers op te nemen terwijl we zelf een hond hebben met een stamboom waar je 'u' tegen zegt... (bij onze Teckel ook, maar die is helaas met drie ingeslapen....Tumor..)

Adil, ik ben ontzettend tegen broodfokken, ik vind het een akelige business. ;)

Mijn honden hebben geen papier en zijn in de verste verte rashonden. Ik wil namelijk helemaal geen rashonden, en ook geen kruising. Hoe meer mengelmoes, hoe liever ik ze heb. (Nee, ik heb ze niet daarvoor uitgekozen, zij kozen, hoe cliché, mij uit.)

Ik vind, persoonlijk, het hele stamboom gedoe rond rashonden noodzakelijk. Als mensen gaan opscheppen over hun honden en de hele stamboom uit de kast trekken, ga ik over mijn nek.

Ik heb meer met vuilnisbakken, maar mede daardoor (gezien de gezondheid van broodfokhondjes) heb ik een sterke mening over broodfokken.

Papieren en zorgvuldig uitkiezen bij het fokken sluiten naar mijn idee veel narigheden deels uit, maar het biedt geen garantie.

Ik ben het volledig met je eens, alleen vind ik het apart dat je het niet goedkeurd terwijl je zelf asbakjes hebt...Hoezo hebben ze jou gevonden?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:41

Adil18 schreef:

het verschil van een rasloze hond kopen/willen whatever of dus een hond zonder papieren hoeft niet perse van een broodfokker te komen!!!

iemand thuis kan ook wel eens een keertje een nestje pups krijgen. maar een echte broodfokker is waar vaak vele rassen zijn, de pup's zitten vaak in varkensstallen, zien geen daglicht, geen menselijk contact buiten slechte ervaringen. worden VEEEELSTE vroeg bij de moeder weg gehaalt...nja allemaal om zoveel mogelijk puppy's in een korte tijd te krijgen ... t is alsware een puppyfabriek! en das het hele foute eraan... het is allemaal op grote schaal onpersoonlijk en dieronvriendelijk... dus denk dat je de term broodfokker dan toch niet steunt

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:51

Ik struikelde over ze op vakantie. ;)

Citaat:
alleen vind ik het apart dat je het niet goedkeurd terwijl je zelf asbakjes hebt

Nou, het vermeerderen van honden met (vaak) geen papier, of ongecontroleerd op erfelijke rasgebonden ziektes, vind ik slecht. Het is een business waar veel geld in verdiend wordt, en de gezondheid van de honden die verkocht worden, gaat lang niet altijd over rozen, om over bepaalde karakters maar niet te spreken. ;(
Lopende band werk. Jak. De teven werpen, en de bazen rapen het geld op.

Anyway, ik wil geen rashond. Ik heb het meest met honden die nergens op lijken. En geloof me, mijn honden, pff, het lijkt nergens op. ;)

Áls ik ooit een rashond zou moeten nemen, dan zou ik daar alle tijd en energie in steken. Ik zou, in dat geval, wel per se papieren willen hebben, en dus een fokproduct dat in alle zorgvuldigheid gemaakt is.

Ik keur het niet af dat er honden zijn zonder papieren (zoals die van mij), maar ik ben wel tegen het vermeerderen van honden zonder papieren of broodfok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:15

dejavu schreef:
Áls ik ooit een rashond zou moeten nemen, dan zou ik daar alle tijd en energie in steken. Ik zou, in dat geval, wel per se papieren willen hebben, en dus een fokproduct dat in alle zorgvuldigheid gemaakt is.

Goh een bericht eerder zeg je nog;

dejavu schreef:

Waarom zou je over je nek gaan bij iemand die trots is op zijn hond? God lijkt wel of je ze verschrikkelijk beneid je zegt het zelf al :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:26

Citaat:
Waarom zou je over je nek gaan bij iemand die trots is op zijn hond? God lijkt wel of je ze verschrikkelijk beneid je zegt het zelf al :D

We begrijpen elkaar even niet.

Als iemand (tijdens een wandeling kom ik ze vaak zat tegen), tegen mij uit het niets een verhaal begint dat de vader van de hond Hendrik de vijfde is, de alom bekende Nederlandse kampioen, en de moeder is Erica uut 't Bloemdael, en dan een heel verhaal tegen me aan gaat hangen, dan vind ik dat super oninteressant. Het zegt naar mijn idee niks over het leukheidgehalte van een hond. Ik vind het fantastisch goed dat die hond naar alle zorgvuldigheid is gefokt, maar met een blabla-verhaal, kan ik niks. (Ik kan niet tegen opscheppen in het algemeen, dat is het vooral) Snap je?! :)

En nee, ik benijd de mensen niet die een rashond hebben met een stamboom. Mijn volgende hond (ooit) wordt weer een vuilnisbak. Ik vind dat gewoon leuker.

Ik stelde in mijn vorige post alleen dat áls ik een rashond zou moeten nemen, dat ie dan wel getest en alles moet zijn. Rasgebonden ziektes en rotkarakters, die door middel van slecht fokken, kunnen voorkomen, dat lijkt me verschrikkelijk. Daar pas ik voor.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:19

Citaat:
Het was toen van een éénmalig pretnestje. En hij luister super en kan heeeel lief zijn, is heel waaks en baasgericht. Maar... hij heeft al te vaak in angst gehapt om nog in huis te mogen blijven en daarom is hij nu erf en kennel hond. En dat gaat goed. (zielug he, mag niet meer in huis komen! maar herplaatsen zit er voor hem niet in. Laatste optie is de regenboog)

Dan valt het met de mijne nog mee...

De mijne kwam ook uit zo'n eenmalig nest, en alles leek écht dik in orde... vriendelijke, open moeder (die problemen met andere honden bleek te hebben, maar dat zie je niet op eigen terrein he....) helaas bleek de ellende van angstbijten bij de vader vandaan te komen. Die was uiteraard op foto aanwezig, maar woonde wel een eindje weg. Een belabberde combi dus, die echter prachtig werd voorgespiegeld... En alles leek echt prima, er was geen enkel teken dat erop wees dat er iets mis was met het nest.

Tot ze uitgroeiden...

De andere pups hebben niet altijd even veel mazzel gehad. Zeven pups... drie ervan zijn herplaatst, eentje waarschijnlijk ingeslapen. Zijn broer en mijn hond zijn beide goed terecht gekomen en blijven gewoon waar ze zitten, de zevende pup zijn we uit het oog verloren. Voor zover we weten tonen ze allemaal in meer of mindere mate probleemgedrag; sommigen naar honden, sommigen naar honden én mensen, anderen naar alleen mensen.

Onze hond is een fantastisch beest; een droom van een gezinshond wat dat betreft... Zachtaardig, vriendelijk, een dikke knuffel, onderdanig, welwillend, werklustig en beschermend... alles wat je wilt in een hond. Hij woont dus ook gewoon in huis.
Hij is echter als de dood voor vreemde mensen, dus daar zit zijn probleem. Hij blijft dan ook meestal in eigen (grote) tuin, en daar is hij dolgelukkig bij. Hij kan zijn leven zo heerlijk leven bij ons. :) Bij bezoek zetten we hem apart, uiteraard.

Ik houd zielsveel van hem... maar eerlijk is eerlijk, dergelijke problemen beperken je enorm. Een rondje onbezorgd wandelen, of lekker los laten lopen, dat zit er niet in met een hond als deze... laat staan sporten, zoals ik van plan was. Dit soort honden zijn gewoon geschikter voor eigen terrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:30

Hoi Dejavu ik denk idd dat we elkaar even niet begrepen :D Het is mij nu wel duidelijk na je uitleg,
ik begrijp alleen niet waarom jij hier zoveel moeite mee heb, moet eerlijk bekennen dat ik dergelijke gesprekken ook niet echt spannend vindt, (Niet om te kosten dat is wel erg overdreven) maar wel als het mijn eigen soort hond is.
Ik ken heel wat bulldoglijnen, dus als ik er een tegenkom, ben ik wel nieuwsgierig welke pa of ma de hond heeft.
Maar als iemand mij zou gaan vertellen dat de labrador van de geitewollensokstamboom komt, en de JR van de etterbakkenfamilie, dan zou em dat niet warm of koud maken, simpelweg omdat het was mij niet interesseerd. Tot nu toe ook nog nooit iemand tegen gekomen die mij hiermee zou vervelen.

Nakisha; als jij meer over de ouders had geweten, dus er een stamboom was geweest en een serieuse fokker had je nog iets gehad om op terug te vallen en konden ze eventuele nakomelingen uitschakelen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:30

Chiqa, heel begrijpelijk dat jij een gesprek over bulldoglijnen leuk vindt! :) Ik vind het in dit geval ook hartstikke leuk om te kleppen over kwpn-bloedlijnen. Daar ligt jouw/onze interesse. (Ik had het over mensen die een monoloog beginnen, ipv een dialoog.) Je hebt dan ook echt een gaaf beest! Prachtige kop zeg. :)

Nakisha - Lastig dat iets simpels als je hond los laten lopen, al lastig gaat. Ik kan me indenken (dat je net als een ieder hier in dit topic) erg veel om je hond geeft, maar dat dus gericht fokken uit beide ouders, hartstikke belangrijk is. Dat blijkt wel uit jouw verhaal. Erg vervelend, maar ja, je kunt 'm nu ook niet meer missen. :)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:53

Chiqa; dat is ook waar, in dit geval gaat het om geerfde problemen die alle pups hebben gekregen. Kennis van de voorouders, of alleen al kennis van de vader (wij kwamen er pas achter na gedegen onderzoek toen de jonge honden zo mal gingen doen) was genoeg geweest om dit te voorkomen.

Deze twee honden hadden sowieso nooit voor de fok moeten worden gebruikt.
Zolang mensen nog fokken met overduidelijk ongeschikte honden, zal dit blijven.... Helaas. Toch snap ik sowieso niet dat iemand met een hond met gedragsproblemen denkt te moeten fokken!!

Van de drie reuen zijn er 2 zeker weten gecastreerd, waaronder de mijne. Van de teven weten we dit helaas niet. Laten we hopen dat deze genen nooit meer voortgezet worden.

Dejavu; Absoluut. Deze hond is alles voor me... hij heeft het woord hondentrouw uitgevonden. Hij is voor mij zelfs al levensreddend geweest. Ik zal hem nooit weg doen, en daarmee neem ik dus de verantwoordelijkheid volledig op me om te zorgen dat hij niet meer in direct contact komt met voor hem onbekende mensen. Dat is een hele zorg, maar dat is hij absoluut waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:20

Nakisha schreef:
Deze twee honden hadden sowieso nooit voor de fok moeten worden gebruikt.
Zolang mensen nog fokken met overduidelijk ongeschikte honden, zal dit blijven.... Helaas.

Nakisha, elk verstandig mens zou hier toch een soort van verantwoordelijkheidsgevoel in moeten hebben,
helaas dus niet het geval. Ik ben heel lang op zoek geweest naar mijn hond (Een jaar) en ben ook tegen agressie aangelopen, iets wat bij amerkaanse bulldoggen zou kunnen voorkomen, het is toch een ras met een enorme kracht en sterke kaakdruk. Hier in de stad zat ook een fokker (een serieuse dus geen vermeerderaar) die meerdere agressieve pups op de wereld had gezet, deze heeft zijn deuren gesloten iets wat ik heel wijs vindt.
Je wil die ellende toch niet op je geweten hebben?
Helaas denkt niet iedereen er zo over, daarom ben ik ook voor strengere controle.
Wat ontzettend balen dat jij ook zo'n hond heb getroffen kan me voorstellen dat je hier van baalt.

Dejavu; bedankt voor het compliment, zal snel weer mn profiel eens updaten, ze heeft inmiddels een veel dikkere kop gekregen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:21

Ik was op zoek naar een beagle pup en stond bij verschillende fokkers op de wachtlijst, zou minstens een half jaar duren en dan geen eerste keus. En ik kies graag selectief en niet omdat je nu de keus hebt. Toevallig zag ik op Marktplaats een advertentie die mij gelijk aansprak, helaas waren er al 2 mensen voor en zou zij mij terug bellen. En ze belde terug, ze had beide mensen afgewezen door gebrek aan kennis over beagles. Het was echt een eenmalig nestje en ze waren echt huiselijk opgegroeid met veel kinderen. Nu anderhalf jaar later ben ik nog steeds zo blij met mijn papierloze Beagle, hij is super mooi, krijg vaak de vraag waar hij vandaan komt, hij heeft een super karakter en weet echt iedereen te vertederen.

En ja, ook ik ben tegen broodfokkers, zal er geen cent aan bijdrage!
Maar niet elke hond zonder papier komt bij een broodfokker vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:38

[BB] Doods bang voor mn eigen hond...

Hier weer een triest voorbeeld van een stamboomloze hond,
iets waar ik dus never nooit voor zou kiezen, ik snap NIET dat mensen nog steeds hierin trappen ben je dan echt niet nadenkent, of wie vult mij aan?????
Ik ben opgegroeid in de jaren 80, vogeltjesmarkt was dé foutste markt die je je maar in kon beelden,
mijn buren heben daar een verschrikkelijke pup gekocht, doodziek, bleek niet eens het ras te zijn wat het moest zijn en een gedragsprobleem. Dier is later in het asiel terecht gekomen, en deze mensen waren nog wel honden gewent.

Snap daarom niet dat hier nog steeds mensen intuinen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:57

Zolang broodfok/rasloos 'goedkoper' voor de leken blijft, zullen er altijd mensen intuimen.

Mensen willen geen half jaar meer wachten op hun hond, terwijl dit een normale tijd is. Ze kunnen wel 9 maanden op een baby wachten, maar een hond moet er direct zijn.
Vaak is het bij mensen ook zo, dat als ze iets besloten hebben, dat ze het dan ook gelijk hebben willen (heb ik ook hoor, met groter konijnenhok, mooie riemen enz) en dan verder niet meer nadenken.
Zo heb ik een kennis die graag ratten wou. Geen probleem, vroeg of ik nog iemand wist.. Ja hoor, als je genoeg geduld hebt, weet ik er genoeg.
Nu heeft ze 2 dames uit de DW gehaald en vroeg ze of ze altijd snachts wakker waren.... tja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:01

Nikki__ schreef:
Nu heeft ze 2 dames uit de DW gehaald en vroeg ze of ze altijd snachts wakker waren.... tja..

O wat verschrikkelijk zou me niets verbazen als ze er over een maandje al weer op uit zijn gekeken die mensen hebben zich er blijkbaar niet in verdiept.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:09

Dan mogen de dames bij mij komen wonen.
Ik wil inmiddels al 5 maanden 2 mooie dames ratjes erbij. Nog steeds niet gevonden wat ik zoek, dus haal ze niet.

Gelukkig wil ze nu wel leren. Ze belt veel om te vragen hoe het beter kan. Daar ben ik wel blij mee.

Arg, ik wordt er ook een beetje chago van dat in dat topic van die pups, wij niks mogen zeggen over HD/ED, testen, enz. Maar dat alle andere bokkers wel mogen zeggen dat wij zeuren, ons er niet mee moeten bemoeien, en maar eigenlijk gewoon onze bek moeten houde...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:16

Nikki, je ziet toch dat Nickeltje ook een opmerking plaatst dat de laatste opmerking niet meer zo geslaagd was? Kijk ze plaatst een modopmerking en ze gaan gewoon door, ze doen er wel wat aan hoor, ik heb dr al op getemt. Mateloos irritant, maar wordt dus wel wat over gezegd of aan gedaan :)
Kom laten we de wijste zijn en hier lekker door discussieren, wij kiezen voor gezonde honden met goede stambomen, hun keus is blijkaar wat minder veeleisend.
Ze durven dat risico te nemen blijkbaar, over een jaar lezen we de ellendige topics wel op hondenforums over een gedragsprobleem of een erfelijke aandoening.Ik kan straks met een geust gevoel gaan slapen, ik wil dat risico niet nemen.
En dat is ook een keus.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:23

Chiqa schreef:
Nikki, je ziet toch dat Nickeltje ook een opmerking plaatst dat de laatste opmerking niet meer zo geslaagd was?  Kijk ze plaatst een modopmerking en ze gaan gewoon door, ze doen er wel wat aan hoor, ik heb dr al op getemt. Mateloos irritant, maar wordt dus wel wat over gezegd of aan gedaan :)Kom laten we de wijste zijn en hier lekker door discussieren, wij kiezen voor gezonde honden met goede stambomen, hun keus is blijkaar wat minder veeleisend.Ze durven dat risico te nemen blijkbaar, over een jaar lezen we de ellendige topics wel op hondenforums over een gedragsprobleem of een erfelijke aandoening.Ik kan straks met een geust gevoel gaan slapen, ik wil dat risico niet nemen.En dat is ook een keus.
Geen goedbedoelde energie meer in steken, je bereikt er toch niks mee. Ze willen het niet horen, dat 'gezeur' :Z  

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:28

Vraag me af of die opmerking over papierloze shetten over mijn opmerking ging :? Waar ik overigens geen antwoord heb gekregen...

Maar ik vind het net zo goed gelden voor katten, paarden, ect. Alleen honden komen nou eenmaal zo vaak voor en een goed voorbeeld...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:28

Chiqa schreef:
Nikki, je ziet toch dat Nickeltje ook een opmerking plaatst dat de laatste opmerking niet meer zo geslaagd was? Kijk ze plaatst een modopmerking en ze gaan gewoon door, ze doen er wel wat aan hoor, ik heb dr al op getemt. Mateloos irritant, maar wordt dus wel wat over gezegd of aan gedaan :)
Kom laten we de wijste zijn en hier lekker door discussieren, wij kiezen voor gezonde honden met goede stambomen, hun keus is blijkaar wat minder veeleisend.
Ze durven dat risico te nemen blijkbaar, over een jaar lezen we de ellendige topics wel op hondenforums over een gedragsprobleem of een erfelijke aandoening.Ik kan straks met een geust gevoel gaan slapen, ik wil dat risico niet nemen.
En dat is ook een keus.

't ging nu dan toevallig over dat topic, maar ik zie het zoo vaak!

Als ik idd ooit aan een rashond zou beginnen, zou het zeker eem stamboomhond worden die gewoon voor alles 'uitgesloten' is.
Heb ik er tenminste alles aan gedaan om me hond een top start te geven. Weet ik ook zeker dat de teven niet uitgemolken worden.. enz!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:29

Myra sommige mensen moeten eerst hun neus stoten,de meesten zullen er over een tijdje toch wel op terugkomen. Laten we eerlijk niet zijn niet iedereen kan een rug neertellen voor een mooie pup met goede lijnen. Ze betalen het liever aan de DA. (Soort van gespreide betaling)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:31

manishdra schreef:
Vraag me af of die opmerking over papierloze shetten over mijn opmerking ging :? Waar ik overigens geen antwoord heb gekregen...

Maar ik vind het net zo goed gelden voor katten, paarden, ect. Alleen honden komen nou eenmaal zo vaak voor en een goed voorbeeld...

Ik snap je totaal niet?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:32

Chiqa schreef:
Myra sommige mensen moeten eerst hun neus stoten,de meesten zullen er over een tijdje toch wel op terugkomen. Laten we eerlijk niet zijn niet iedereen kan een rug neertellen voor een mooie pup met goede lijnen. Ze betalen het liever aan de DA. (Soort van gespreide betaling)
Ja en toch begrijp ik het nog steeds niet, ook voor een pup kun je sparen, dat heb ik ook gedaan voor mijn pup, maar heb nu wel een pup uit weloverwogen combinatie met een gezonde lijn.
Maarrrr wat je zegt, ze stoten vanzelf hun neus, en dan bedenken ze zich van, had ik maar.... :7