Adil18 schreef:Wat me opvalt en wat ik best wel grappig vind: Ik zie nu dat mensen hier zeg maar tegen het broodfokken zijn maar zelf geen honden met papieren hebben...
En ik zit het juist voor broodfokkers op te nemen terwijl we zelf een hond hebben met een stamboom waar je 'u' tegen zegt... (bij onze Teckel ook, maar die is helaas met drie ingeslapen....Tumor..)
Adil, ik ben ontzettend tegen broodfokken, ik vind het een akelige business.

Mijn honden hebben geen papier en zijn in de verste verte rashonden. Ik wil namelijk helemaal geen rashonden, en ook geen kruising. Hoe meer mengelmoes, hoe liever ik ze heb. (Nee, ik heb ze niet daarvoor uitgekozen, zij kozen, hoe cliché, mij uit.)
Ik vind, persoonlijk, het hele stamboom gedoe rond rashonden noodzakelijk. Als mensen gaan opscheppen over hun honden en de hele stamboom uit de kast trekken, ga ik over mijn nek.
Ik heb meer met vuilnisbakken, maar mede daardoor (gezien de gezondheid van broodfokhondjes) heb ik een sterke mening over broodfokken.
Papieren en zorgvuldig uitkiezen bij het fokken sluiten naar mijn idee veel narigheden deels uit, maar het biedt geen garantie.