Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superwoman schreef:Yamcha schreef:Daar word je idd ziek van..... dan krijg je te horen dat pups zo leuk zijn. Zijn ze natuurlijk ook..... maar het blijven niet hun leven lang pups
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zo graag een pup willen.
Kost zo veel energie.
Ben blij als die van mij eindelijk volwassen is![]()
Ik had ook graag een volwassen hond genomen (weer) , maar deze kruiste ons pad.
Voor we gingen kijken hadden we die keuze wel goed overwogen, juist omdat een pup zoveel werk en tijd kost.
Adil18 schreef:Wat me opvalt en wat ik best wel grappig vind: Ik zie nu dat mensen hier zeg maar tegen het broodfokken zijn maar zelf geen honden met papieren hebben...
En ik zit het juist voor broodfokkers op te nemen terwijl we zelf een hond hebben met een stamboom waar je 'u' tegen zegt... (bij onze Teckel ook, maar die is helaas met drie ingeslapen....Tumor..)
dejavu schreef:Adil18 schreef:Wat me opvalt en wat ik best wel grappig vind: Ik zie nu dat mensen hier zeg maar tegen het broodfokken zijn maar zelf geen honden met papieren hebben...
En ik zit het juist voor broodfokkers op te nemen terwijl we zelf een hond hebben met een stamboom waar je 'u' tegen zegt... (bij onze Teckel ook, maar die is helaas met drie ingeslapen....Tumor..)
Adil, ik ben ontzettend tegen broodfokken, ik vind het een akelige business.
Mijn honden hebben geen papier en zijn in de verste verte rashonden. Ik wil namelijk helemaal geen rashonden, en ook geen kruising. Hoe meer mengelmoes, hoe liever ik ze heb. (Nee, ik heb ze niet daarvoor uitgekozen, zij kozen, hoe cliché, mij uit.)
Ik vind, persoonlijk, het hele stamboom gedoe rond rashonden noodzakelijk. Als mensen gaan opscheppen over hun honden en de hele stamboom uit de kast trekken, ga ik over mijn nek.
Ik heb meer met vuilnisbakken, maar mede daardoor (gezien de gezondheid van broodfokhondjes) heb ik een sterke mening over broodfokken.
Papieren en zorgvuldig uitkiezen bij het fokken sluiten naar mijn idee veel narigheden deels uit, maar het biedt geen garantie.
Adil18 schreef:Wat me opvalt en wat ik best wel grappig vind: Ik zie nu dat mensen hier zeg maar tegen het broodfokken zijn maar zelf geen honden met papieren hebben...
Citaat:alleen vind ik het apart dat je het niet goedkeurd terwijl je zelf asbakjes hebt
dejavu schreef:Áls ik ooit een rashond zou moeten nemen, dan zou ik daar alle tijd en energie in steken. Ik zou, in dat geval, wel per se papieren willen hebben, en dus een fokproduct dat in alle zorgvuldigheid gemaakt is.
dejavu schreef:Ik vind, persoonlijk, het hele stamboom gedoe rond rashonden noodzakelijk. Als mensen gaan opscheppen over hun honden en de hele stamboom uit de kast trekken, ga ik over mijn nek.
Citaat:Waarom zou je over je nek gaan bij iemand die trots is op zijn hond? God lijkt wel of je ze verschrikkelijk beneid je zegt het zelf al
Citaat:Het was toen van een éénmalig pretnestje. En hij luister super en kan heeeel lief zijn, is heel waaks en baasgericht. Maar... hij heeft al te vaak in angst gehapt om nog in huis te mogen blijven en daarom is hij nu erf en kennel hond. En dat gaat goed. (zielug he, mag niet meer in huis komen! maar herplaatsen zit er voor hem niet in. Laatste optie is de regenboog)
Nakisha schreef:Deze twee honden hadden sowieso nooit voor de fok moeten worden gebruikt.
Zolang mensen nog fokken met overduidelijk ongeschikte honden, zal dit blijven.... Helaas.
Chiqa schreef:Geen goedbedoelde energie meer in steken, je bereikt er toch niks mee. Ze willen het niet horen, dat 'gezeur'Nikki, je ziet toch dat Nickeltje ook een opmerking plaatst dat de laatste opmerking niet meer zo geslaagd was? Kijk ze plaatst een modopmerking en ze gaan gewoon door, ze doen er wel wat aan hoor, ik heb dr al op getemt. Mateloos irritant, maar wordt dus wel wat over gezegd of aan gedaanKom laten we de wijste zijn en hier lekker door discussieren, wij kiezen voor gezonde honden met goede stambomen, hun keus is blijkaar wat minder veeleisend.Ze durven dat risico te nemen blijkbaar, over een jaar lezen we de ellendige topics wel op hondenforums over een gedragsprobleem of een erfelijke aandoening.Ik kan straks met een geust gevoel gaan slapen, ik wil dat risico niet nemen.En dat is ook een keus.
Chiqa schreef:Nikki, je ziet toch dat Nickeltje ook een opmerking plaatst dat de laatste opmerking niet meer zo geslaagd was? Kijk ze plaatst een modopmerking en ze gaan gewoon door, ze doen er wel wat aan hoor, ik heb dr al op getemt. Mateloos irritant, maar wordt dus wel wat over gezegd of aan gedaan
Kom laten we de wijste zijn en hier lekker door discussieren, wij kiezen voor gezonde honden met goede stambomen, hun keus is blijkaar wat minder veeleisend.
Ze durven dat risico te nemen blijkbaar, over een jaar lezen we de ellendige topics wel op hondenforums over een gedragsprobleem of een erfelijke aandoening.Ik kan straks met een geust gevoel gaan slapen, ik wil dat risico niet nemen.
En dat is ook een keus.
Chiqa schreef:Ja en toch begrijp ik het nog steeds niet, ook voor een pup kun je sparen, dat heb ik ook gedaan voor mijn pup, maar heb nu wel een pup uit weloverwogen combinatie met een gezonde lijn.Myra sommige mensen moeten eerst hun neus stoten,de meesten zullen er over een tijdje toch wel op terugkomen. Laten we eerlijk niet zijn niet iedereen kan een rug neertellen voor een mooie pup met goede lijnen. Ze betalen het liever aan de DA. (Soort van gespreide betaling)