Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:26

mirjamalvaro schreef:
Sorry die is ook nieuw voor mij

die kleinere flesjes waren kennelijk niet meer leverbaar helaas.
Ik ben nu op internet aan het zoeken naar de Drontal pup, maar staat inderdaad overal uitverkocht en leverdatum onbekend. Heel jammer.

Fem

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:57

Drontal pup is inderdaad al ruim een jaar heel lastig aan te komen.
Heel soms komt er weer een lading online, maar zijn dan net zo snel verdwenen als dat zs verschenen :')

Geen idee hoe je die spuit het beste kan gebruiken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:59

Nee he -O-

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 12:07

Klopt een halve ml per kilo lichaamsgewicht staan er geen streepjes op?

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 12:10

Wij doen met de draai ring de juiste hoeveelheid selecteren, dan drupje op een bord leggen, voor het aantal pups het alvast klaar leggen op het bordje. Met je vinger het van het bordje afhalen en zo bij de pup in zijn bekje doen.

Je kan ook een spuitje halen bij de dierenarts en daar mee opzuigen en zo afmeten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 12:23

Kloesje schreef:
Wij doen met de draai ring de juiste hoeveelheid selecteren, dan drupje op een bord leggen, voor het aantal pups het alvast klaar leggen op het bordje. Met je vinger het van het bordje afhalen en zo bij de pup in zijn bekje doen.

Je kan ook een spuitje halen bij de dierenarts en daar mee opzuigen en zo afmeten.

goh, hoe simpel kan het zijn :)* inderdaad gewoon met een ander spuitje opzuigen, dat is wel te doen. bedankt :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 12:49

Ik ontworm sowieso niet op 2 weken :o
Ik begin meestal op 4,5 week als ze begonnen zijn met vast voedsel. Gewoon met milbemax.
Tot nu toe altijd wormvrije pups.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 13:39

Dank voor de tips!
Ik heb net onze DA een berichtje gestuurd want moeder haar tepels en eromheen zijn beschadigd. Of het uitslag is of door nageltjes van de pups dat weet ik niet.
Afbeelding

Heb ze net toch maar een portie blikvoer gegeven en dat werd gretig opgegeten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 13:59

Ik zou met vast voer nog erg opletten, de darmen zijn nog niet toe aan vast voedsel. Die zijn pas rond 4/4,5 week klaar voor de vertering van vast(er) voedsel, als je nu gaat bijvoeren met vast voedsel heb je later kans op allemaal ellende met maag & darmen.

Daarom bijvoeren met melk, meer hebben ze nog niet nodig.

Rond deze leeftijd zijn bij ons de nageltjes vaak al meerdere keren geknipt omdat ze zo gruwelijk scherp zijn, dat kan dus zeker een oorzaak zijn ja.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:21

Dan ga ik alleen nog melkveevanger geven en de nageltjes even knippen! Dank je!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 15:03

Eens met KimD blikvoer is echt geen goede optie nu. Als je al wil bijvoeren pak je nu pupmelk. Maar nagelsknippen en de teef vaker terug bij de pups, al dan niet onder begeleiding, is naar mijn idee t beste. Als de teef er vanaf is even rondom de tepels insmeren met sudo oid. Dat helpt wel voor die nagels. Maar t verklaart wel waarom ze er niet meer zo graag bij wil. Zeker als ik zie hoe t rondom de tepels eruit ziet..

Daarnaast hun leefruimte uitbreiden en speelgoed etc toevoegen. Zoals al eerder gezegd vanaf 4 week pas met vast voedsel beginnen en naar mijn idee is blikvoer niet de gezondste optie voor pups. De mijne krijgen vanaf dat moment gelijk kvv(kivo puppy).

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:03

Alle dieren krijgen hier kvv inderdaad. De puppies krijgen dit vanaf 4 weken ook, maar omdat ze nu zo hongerig waren dacht ik aan Renske “blik”.

Ik heb puppymelk dus geef vanaf nu dat als moeders niet wil en het niet lukt.
Als het echt nog niet wil mag ik haar van de DA metacam geven maar ik kijk het voor nu nog even aan.

Nageltjes zijn geknipt en ze slapen tevreden nu :)

Nogmaals bedankt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 05:48

LuciLusitano schreef:
Alle dieren krijgen hier kvv inderdaad. De puppies krijgen dit vanaf 4 weken ook, maar omdat ze nu zo hongerig waren dacht ik aan Renske “blik”.

Ik heb puppymelk dus geef vanaf nu dat als moeders niet wil en het niet lukt.
Als het echt nog niet wil mag ik haar van de DA metacam geven maar ik kijk het voor nu nog even aan.

Nageltjes zijn geknipt en ze slapen tevreden nu :)

Nogmaals bedankt!

Renske heeft uit mn hoofd uberhaupt niet iets wat geschikt is voor jonge pups.
T enige wat nu geschikt is voor zulke jonge pups is puppymelk of mama’s melk.
Ik vraag me af waarom metacam zou helpen. Dan zou ze serieus pijn hebben. Maar dat gaat t ongemak van nageltjes of tandjes niet tegen.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 07:30

Renske puppy, had ik gekocht.

Ik probeer ook maar mijn best te doen om de pups gezond groot te krijgen. Daarom vraag ik hier jullie hulp maar ik voel me een klein beetje aangevallen door je.

De metacam kwam de dierenarts mee. Ik heb zelf aangegeven dat ik eerst nageltjes ging knippen en haar huid ging insmeren.

Ze heeft vannacht, ik werd wakker van onrustige pups, lange tijd liggen voeden terwijl ik bij haar zat. Ik hoop dat we weer wat in een stijgende lijn zitten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:59

Nee t is geen aanval. Maar je vraagt hier om advies. Gelijk word er gezegd; pupmelk incl merken en vanaf 4 weken vast voedsel, bied ze verrijking aan etc.
En je doet volledig t tegenovergestelde. Ja dat komt dan natuurlijk een beetje krom over..

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:22

kiwiwitje schreef:
Nee t is geen aanval. Maar je vraagt hier om advies. Gelijk word er gezegd; pupmelk incl merken en vanaf 4 weken vast voedsel, bied ze verrijking aan etc.
En je doet volledig t tegenovergestelde. Ja dat komt dan natuurlijk een beetje krom over..

Nou dat ligt iets anders.
De reacties las ik pas nadat ik na het werk de Renske had gehaald en gegeven. Sindsdien hebben ze het niet meer gehad omdat ik hier las dat ik beter nog een week kan wachten.

Verrijking is er al een aantal dagen, incl de ren voor meer ruimte :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:57

Maar dat is dan toch logisch dat het anders over komt? zoals t er nu staat heb je niks gedaan met de adviezen.
Je reageert ook niet op de adviezen, pas toen er na t blikvoer gezegd werd, wederom, dat het echt te vroeg is daarvoor. ik neem aan dat je dan wel begrijpt dat het over komt alsof je er niks mee doet..
Dan is het toch niet raar dat daar wat irritaties van komen?
Je vraagt advies, dat krijg je, maar je reageert er weinig tot niet op. dan komt dat toch rot over voor de mensen die je adviseren? We helpen allemaal graag maar als t dan overkomt dat je alles in de wind slaat.. dan is t niet raar dat daar irritaties van komen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:10

Advies is advies, geen bindend contract. Je kunt het naast je neerleggen als je denkt dat dat beter is.
Mijn pups beginnen vaak met 3-3,5 mee te eten met de kvv van moeders, ik laat dat gewoon toe. Ze zijn er dan blijkbaar aan toe.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:26

kiwiwitje schreef:
Maar dat is dan toch logisch dat het anders over komt? zoals t er nu staat heb je niks gedaan met de adviezen.
Je reageert ook niet op de adviezen, pas toen er na t blikvoer gezegd werd, wederom, dat het echt te vroeg is daarvoor. ik neem aan dat je dan wel begrijpt dat het over komt alsof je er niks mee doet..
Dan is het toch niet raar dat daar wat irritaties van komen?
Je vraagt advies, dat krijg je, maar je reageert er weinig tot niet op. dan komt dat toch rot over voor de mensen die je adviseren? We helpen allemaal graag maar als t dan overkomt dat je alles in de wind slaat.. dan is t niet raar dat daar irritaties van komen.

Ik heb meerdere malen bedankt voor de tips en adviezen, dus hierin ben ik het niet met je eens.

Dat ik alles in de wind sla is ook wederom jouw aanname.

Ik wil bij deze nogmaals bedanken voor de reacties, ik zal dit topic weer ontstippen. :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:00

Zo, ik ben weer een beetje in het land der levenden :')

Alles gaat goed hier, pups zijn na een dag tussen de 45 en 115 gram aangekomen %) nog nooit meegemaakt dat ze op dag 1 zó veel aankwamen :D

Cookie wel nog wat pieperig, huilerig, maar goed, die zal nog wel last van na-weeën hebben. Ze at gisteren zelfs alweer gewoon, normaal duurt dat wel een paar dagen.

Ik heb gisterenmiddag nadat manlief uit z’n werk kwam even 5 uur kunnen slapen en vannacht op de bank veel hazenslaapjes. Maar voel me nu redelijk, al hoop ik dat bounty wacht tot het weekend :+

Nog een fotootje voor de liefhebbers <3

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:01

Aahh <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-25 22:44

Nog alle walrussen droog aan land? Of zijn er al extra puppy's te vinden? <<)

Via FB viel mijn oog op een reu die als dekreu zou kunnen dienen voor onze Vixem, doodeng om te denken om het überhaupt toch weer een keer te (moeten) doen maar ergens komt het geluksgevoel toch weer boven.

Hoewel ik al een idee had voor de reu, heb ik toch eerste contacten gelegd met het baasje van deze. Voor onze fokdoelen interessanter dan keuze 1 eigenlijk, nu maar eens kijken hoe het contact verloopt. :D

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 23:14

De walvis ligt nog op het droge :+
Ze begint het wel zwaar te krijgen nu hoor, maar gelukkig eet en drinkt ze nog goed. Vandaag dag 58 dus veilig. Haar zus, mama en oma bevielen allen op dag 60 dus dat zou vrijdag zijn :D

Oh dat snap ik dat je dat heel eng vindt! Zou ik ook wel hebben in jouw geval :knuffel:
Maar aan de andere kant, het kan ook gewoon zó goed gaan en dan is het echt genieten <3

Cookie en beebs gaan echt super. Cookie wel wat onrustig, madam blieft maar 1 kant van de kist om te liggen en precies daar gaan steeds de pups liggen natuurlijk }:0 . Dus dan is het piepen en janken, en dan moet ik ff komen helpen, alle pups wakker, nou ja, dan allemaal weer aan de tiet en dan valt ze al voedend in slaap :')

Verder mag ik echt niet klagen, mèn wat ben ik blij dat het er “maar” 6 zijn.
Alleen blijft cookie wel dunne poep houden maar goed, bevalling is pas (of eigenlijk nog geen) 2 dagen geleden dus dat kijk ik nog even aan. Heb canikur pro en probiotica in huis voor de zekerheid dus dat komt wel goed :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 01:50

Ohh wat spannend Kim!

Fijn dat de pups goed gaan

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:28

Proficiat CS! Geniet er nu maar even van tot als deel 2 begint :D