Op het moment hebben we een Sheltie en daar zijn we super blij mee, vooral ik ben echt gek van hem. Schat van een hond, luistert goed, is geinteresseerd en slim. Ik zou er graag een tweede Sheltie bij nemen, vooral omdat ze zo makkelijk zijn en qua formaat ook makkelijk mee te nemen zijn.
Toch heb ik het idee dat een hond die van veel (en hard) lopen houdt ook wel erg goed bij ons zou passen. De Sheltie is altijd enthousiast, maar om mee te gaan mountainbiken zie ik hem nog niet doen
Wij zijn dus eigenlijk op zoek naar een hond die van kilometers lopen (of rennen) houdt. Bij voorkeur wel een hond die los kan en een sterk jachtinstinct vind ik niet zo tof, ik wil niet dat de hond wild gaat grijpen oid. Hebben jullie ideeen?
Natuurlijk zal een je bij een jachthond de zekerheid hebben dat ze jagen. Maar het kan evengoed zijn dat je herder een obsessie heeft met konijnen en plots weg is, dus hou er rekening mee dat je nooit 100% zekerheid hebt.
Veel bewegen is geen probleem! Ik ga eens kijken naar jullie suggesties
Maar ik zou er geen twee tegelijk van willen. Ik vind greyhounds/whippets echt prachtig. Ik kom alleen lastig achter wat nou echt het verschil is tussen deze twee rassen. Kan iemand dat uitleggen?