Eloya haha nee op een boerenerf liever geen hond met jachtinstinct

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ulyse schreef:Maartje_M schreef:Ik ga me vanavond even inlezen in de beauceron. Ras is in zoverre bekend dat ik weet hoe ze eruit zien
Stafford en aanverwanten zijn niet helemaal ons type hond.
Hopelijk vinden we straks een huis bij het bos of een meertje (of beide). Doel is vooral veel wandelen
Welsh Corgi! Grootste kindervriend. Zie onze site
Kuggur schreef:ulyse schreef:
Welsh Corgi! Grootste kindervriend. Zie onze site
Haha, jij bent net als Homer Simpson, alleen antwoordt die op iedere vraag "doughnut"....
Maartje_M schreef:Ik ben benieuwd wat jullie ons voor hond adviseren. Wij zijn een gezin met (bijna) 3 jonge kinderen (bijna 4, bijna 2 en de jongste wordt over 3 weken verwacht). We hebben 2 ravottende jongens dus nummer 3 zal ook wel zo zijn. Grote dierenvrienden maar het blijven kinderen. We gaan als het goed is binnen nu en een jaar vrijstaand wonen met de paarden aan huis. Mijn man is alleen nog wel eens in het buitenland voor zijn werk en dan geregeld een week weg, dus ik wil graag een hond die een beetje waaks is. Het wordt wel een huis-hond, dus het is niet de bedoeling dat hij op het erf gaat wonen.
Geen klein hondje, dat vindt mijn man niks. Dus voorkeur voor een midden tot grote maat.
Itsme_annie schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie mij zouden aanraden. Ik wil heel graag vroeg of laat een hond. Liefst medium tot groot. Ook weer niet enorm natuurlijk, maar de grootte van een Labrador of een Golden vind ik nog prima te doen. Ik wil heel graag een hond die een beetje actief is, omdat ik heel graag hondensporten wil gaan doen, zoals frisbee enzo. En een beetje een intelligente hond lijkt me ook heel leuk, zodat ik hem/haar veel dingen kan leren. De hond hoeft niet waaks te zijn (liever niet, een klein beetje is niet erg). Ik wil wel een hond die redelijk zelfstandig is, maar toch af en toe even om een aai of knuffel of speelmomentje komt vragen. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik heb nog wel eens oppaskindjes over de vloer, dus een beetje verdraagzaam naar kinderen moet ie wel zijn. Het hoeft echt geen kindervriend te zijn, maar niet dat hij op tilt slaat als ze alleen maar in de buurt zijn.
Ik vind zelf de Australian Blue Heeler een prachtige hond en een leuk karakter, maar hoorde dat dat geen 'beginners'hond is? Het is trouwens dan mijn eerste hond.
Maartje_M schreef:Bij jou zou een border collie dan weer wel heel goed passen!
Itsme_annie schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie mij zouden aanraden. Ik wil heel graag vroeg of laat een hond. Liefst medium tot groot. Ook weer niet enorm natuurlijk, maar de grootte van een Labrador of een Golden vind ik nog prima te doen. Ik wil heel graag een hond die een beetje actief is, omdat ik heel graag hondensporten wil gaan doen, zoals frisbee enzo. En een beetje een intelligente hond lijkt me ook heel leuk, zodat ik hem/haar veel dingen kan leren. De hond hoeft niet waaks te zijn (liever niet, een klein beetje is niet erg). Ik wil wel een hond die redelijk zelfstandig is, maar toch af en toe even om een aai of knuffel of speelmomentje komt vragen. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik heb nog wel eens oppaskindjes over de vloer, dus een beetje verdraagzaam naar kinderen moet ie wel zijn. Het hoeft echt geen kindervriend te zijn, maar niet dat hij op tilt slaat als ze alleen maar in de buurt zijn.
Ik vind zelf de Australian Blue Heeler een prachtige hond en een leuk karakter, maar hoorde dat dat geen 'beginners'hond is? Het is trouwens dan mijn eerste hond.
Nikass schreef:Bij het redelijk zelfstandig denk ik toch niet aan een border collie.
Maartje_M schreef:ulyse schreef:ik ben fan. Ze zijn multifunctioneel. Ze zijn niet hoog maar als je er mee wandelt heb je het gevoel dat je met een grote hond op stap ben.
Maar ik betwijfel of vreemden op het erf dat gevoel ook hebben