Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
A3a1 schreef:Ik heb een aantal geweldige langharige herders gezien, totaal niet zenuwachtig.
Ze stonden bij mij op het lijstje als huishond.
De Rodesian reu....phoehhh, daar haal je wel heel veel hond mee in huis/op erf, ik vind ze erg leuk, daar niet van, bij een ander. Ik hoef ze niet op een erf tegen te komen, dan draai ik om, ook als vriend.
Ik zou niet 2 puppen tegelijkertijd in huis halen, maar zeg maar 1.5-2 jaar ertussen laten.
Ik zou starten met een herder, die neemt daarna de rodesian wel mee, voed hem zeg maar extra op voor jullie.
IngeN86 schreef:En RR op het erf?Dat zijn best flinke jagers he en vooral de reuen zijn vaak echt grote klootzakken.
Ik ken wat langhaar Hollandse Herders, erg nerveus...en de kortharen die ik ken moet je wel aardig wat mee doen. Die zal zich niet vermaken als erfhond. Ik snap ook niet hoe je op deze 2 bent uitgekozen haha. Zouden toch niet in mij opkomen als goede erfhond;) De RR zie je ook al voorbij komen als hond die eventueel op de lijst van hoog risico honden komt... en dat snap ik heel goed.
A3a1 schreef:De langharige herders zijn niet enorm langharig, 1x per week een borstel erdoor en klaar, tijdens de rui misschien 2x.
Minder lastig dan de korte haartjes van je rodesian die overal in blijven steken![]()
Ander voordeel, de "lange" haren van de herder, liggen op de grond, veeg je op, vlokjes.
Naast het feit dat ik het gedrag van de kortharige hh's toch wel een stukje pittiger vind dan die van de langharen, uit een goed nest heb je honden die alleen wat doen als het nood is, niet bij iedere scheet.
Abercrombie schreef:Enige tijd geleden hier een bericht geplaatst. Wil even laten weten dat wij een 3 jarig teckel teefje uit een soort asiel hebben geadopteerd.
Super lief en aanhankelijk. Heel makkelijk hondje. Gaat erg goed met onze dochter ook.