Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Ik kan niet heel goed uit je berichten opmaken wat je zoekt. Kindvriendelijk, klein en wat voor eisen heb je nog meer?
Wat in een Terriër spreekt je aan? De Westies vallen namelijk ook onder de terriers.
xSiep schreef:Thuissituatie: Vrijstaand huis met grote tuin, landelijk gebied, grenzend aan bos. Hond zal overdag als wij er niet zijn toegang hebben tot grote bijkeuken en de tuin. Als wij thuis zijn mag hij ook in de woonkamer.
KPet schreef:Ik heb een paar maanden geleden hier ook de vraag gesteld naar welke rassen geschikt voor ons zou zijn. Ik had een shortlist, maar die is, deels door jullie opmerkingen/suggesties, helemaal is omgegooid. Ook in onze omgeving hebben we gesproken met mensen, wat honden gezien en ons goed ingelezen.
We zochten erfhonden die gehoorzaam, intelligent en zelfstandig zijn, bij ons energielevel passen en iig in theorie bij elkaar. Manlief en ik hebben wat accentverschillen in wat we graag zien in een hond. Hij wil echt een hond die hem volgt en ik heb liever een iets meer zelfstandig dier. We komen uit bij twee sterke, maar stabiele rassen: een hollandse herder(teef) en rhodesian ridgeback(reu). Ivm opvoeding van toch sterke rassen gaan we voor twee pups. De herder zal als eerste komen en we zijn nu aan het zoeken naar een fokker. Vanwege het weinige aantal nestjes zoeken we rustig, maar hebben geduld. De keuze voor reu/teef is overigens heel bewust. De reu zal worden geholpen, maar mijn man wil graag de optie houden om ooit een nestje herders te fokken. Vandaar een teef.
Ik heb nog twee vragen aan jullie:
We hebben beide rassen los van elkaar gezien en ik denk dat ze goed bij elkaar zouden kunnen passen, maar hoe denken jullie daar over?
Wanneer de tweede pup? Wat zijn de voor- en nadelen van twee tegelijk; of bijv als de teef een jaar oud is (of nog ouder)?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
essiesilly schreef:Niet mee eens, ik ken geen hh waar Mechelaar door zit ik ken echt alleen de "zuivere" , allen gefokt door mensen die al jaren in en om het bestuur bezig zijn. Waarschijnlijk hebben we een andere interpretatie van zenuwachtig