Underscore1 schreef:Kijken jullie met ons ook mee?
Wij zijn een gezin met oudere kinderen 16+, katten en kippen (lopen los in tuin), de hond zal binnen leven en slapen, en mag vrij in de tuin. We hebben al ervaring met honden.
Wij zoeken een hond tussen de 25cm - 55cm schofthoogte die
- meekan tijdens joggen (enkel lente/zomer) en min. 1x/maand boswandeling van 2u à 3u aankan
- genoeg heeft aan dagelijks 2 wandelingen (1x10min en 1x1u à 1,5u) en daarmee rustig is in huis
- aahankelijk, mensgericht, los kan lopen (mits training)
- niet moet ‘werken’
- weinig vachtverzorging (max 1x/week, tijdens de rui is dagelijks geen probleem)
- per week 3u à 4u alleen kan blijven
Zelf dachten we richting lakeland terrier, schipperke
Onze teckels zouden prima met deze wandelingen kunnen leven. Lange wandelingen van 2/3 uur vinden ze heerlijk terwijl ze het ook prima vinden om minder te lopen, zolang ze er maar wel uit komen overdag. Meegaan hardlopen kan prima, maar wel uitkijken met overbelasting van hun rug. Hardlopen vond die van mij niet zoveel aan, ze ging veel liever mee met de skeelers en was dan niet te stoppen.
Loslopen, katten en kippen zal wel flink getraind moeten worden. We zijn ze wel eens kwijt geweest met loslopen en als ze iets zien kunnen ze wel eens bananen in de oren hebben. Daarnaast ging onze eerste niet goed met een kat, maar de tweede zou denk ik best wat milder kunnen zijn voor katten maar dat hebben we nooit uitgeprobeerd. Dus het hangt denk ik per hond af hoe sterk het jachtinstinct aanwezig is en het hangt van de baas af hoe consequent je dit aanpakt.
En @ Abercombie: onze eerste teckel kregen we toen ik 7 was en dat ging heel goed terwijl ik er van alles mee deed, nooit problemen mee gehad. Daarnaast zijn ze allebei heel lief (geweest, de oudste is overleden) tegen mijn nichtje die nu ondertussen 2,5 jaar oud is. Ze hebben heel goed door dat ze niet in de buurt mogen komen, maar als mijn nichtje wil aaien (onder toezicht) is dat geen probleem. Dus er zullen vast teckels zijn die minder goed met kinderen kunnen, maar dat betekent niet dat dat bij alle teckels zo is.