[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:59

Kuggur schreef:
Nikass schreef:
Jawel dat bedoel ik niet, maar een hond die dat aan kan heeft misschien de andere dagen niet genoeg aan dat uurtje. Dat bedoel ik eigenlijk.

Ik denk dat iedere gezonde volwassen hond dat aan zou moeten kunnen.

1 uur per dag wandelen en verder niks? Het gaat niet over dat meegaan met joggen of dat uurtje/anderhalf uur wandelen, maar juist of dat wel genoeg is. ;) Het meegaan met joggen is alleen in de lente en zomer, dus verder moet de hond het doen met 1 keer wandelen per dag en 1 keer snel uitlaten. Gaat dus niet over gezondheid, maar of dat wel genoeg is voor een hond.

Kuggur

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:13

Het punt waar ik op reageerde ging om het aan kunnen van twee a drie uur wandelen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:26

MyWishMax schreef:
1 uur per dag wandelen en verder niks? Het gaat niet over dat meegaan met joggen of dat uurtje/anderhalf uur wandelen, maar juist of dat wel genoeg is. ;) Het meegaan met joggen is alleen in de lente en zomer, dus verder moet de hond het doen met 1 keer wandelen per dag en 1 keer snel uitlaten. Gaat dus niet over gezondheid, maar of dat wel genoeg is voor een hond.

Ja dat bedoel ik idd maar ik formuleerde het een beetje onduidelijk geloof ik.
Ik ben het met je eens Kuggur dat elke gezonde volwassen hond groter dan een chihuahua mee kan joggen of drie uur wandelen maar ik denk dat hij dan de andere dagen ook meer nodig heeft.
Maar wellicht als de hond zich goed op eigen erf kan vermaken hoeft het geen probleem te zijn.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:12

Bedankt voor de reacties. We hebben tussen kerst en nieuw een week lang een jack russel (al betwijfel ik of het een zuivere is) in huis gehad.

Zo lief en zo enthousiast. Ook naar onze dochter. Als ik haar had kunnen houden dan had ik dat gedaan. Helaas was het maar tijdelijk omdat haar baasje op vakantie was.

Iemand zei dat terriers niet altijd kind proof zijn. Dat weet ik. Daarom durf ik dat ook niet goed aan met een asielhond. En de asiels zitten zo vol. Je zou ze allemaal een warme mand gunnen.

Bullterriers vind ik ook leuk. Of franse bulletjes. Maar ben dan weer huiverig voor doorgefokte zieke exemplaren.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:19

Underscore1 schreef:
Kijken jullie met ons ook mee?
Wij zijn een gezin met oudere kinderen 16+, katten en kippen (lopen los in tuin), de hond zal binnen leven en slapen, en mag vrij in de tuin. We hebben al ervaring met honden.
Wij zoeken een hond tussen de 25cm - 55cm schofthoogte die
- meekan tijdens joggen (enkel lente/zomer) en min. 1x/maand boswandeling van 2u à 3u aankan
- genoeg heeft aan dagelijks 2 wandelingen (1x10min en 1x1u à 1,5u) en daarmee rustig is in huis
- aahankelijk, mensgericht, los kan lopen (mits training)
- niet moet ‘werken’
- weinig vachtverzorging (max 1x/week, tijdens de rui is dagelijks geen probleem)
- per week 3u à 4u alleen kan blijven

Zelf dachten we richting lakeland terrier, schipperke

Onze teckels zouden prima met deze wandelingen kunnen leven. Lange wandelingen van 2/3 uur vinden ze heerlijk terwijl ze het ook prima vinden om minder te lopen, zolang ze er maar wel uit komen overdag. Meegaan hardlopen kan prima, maar wel uitkijken met overbelasting van hun rug. Hardlopen vond die van mij niet zoveel aan, ze ging veel liever mee met de skeelers en was dan niet te stoppen.
Loslopen, katten en kippen zal wel flink getraind moeten worden. We zijn ze wel eens kwijt geweest met loslopen en als ze iets zien kunnen ze wel eens bananen in de oren hebben. Daarnaast ging onze eerste niet goed met een kat, maar de tweede zou denk ik best wat milder kunnen zijn voor katten maar dat hebben we nooit uitgeprobeerd. Dus het hangt denk ik per hond af hoe sterk het jachtinstinct aanwezig is en het hangt van de baas af hoe consequent je dit aanpakt.

En @ Abercombie: onze eerste teckel kregen we toen ik 7 was en dat ging heel goed terwijl ik er van alles mee deed, nooit problemen mee gehad. Daarnaast zijn ze allebei heel lief (geweest, de oudste is overleden) tegen mijn nichtje die nu ondertussen 2,5 jaar oud is. Ze hebben heel goed door dat ze niet in de buurt mogen komen, maar als mijn nichtje wil aaien (onder toezicht) is dat geen probleem. Dus er zullen vast teckels zijn die minder goed met kinderen kunnen, maar dat betekent niet dat dat bij alle teckels zo is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:18

Abercrombie schreef:
Hoi ik heb een vraag.

Wij zijn een beetje aan het rond kijken voor een hond. Het liefst 1 uit het asiel. Helaas blijken die vaak niet geschikt voor gezinnen met kinderen en katten.

Vandaag bij een noodopvang in Eersel een zogeheten Puggle bekeken. Mopshond x Beagle. 1 jaar oud. De hond zou geschikt zijn ook voor kids. Hij was alleen bij de kennismaking totaal niet in ons geïnteresseerd. Dat voelde niet goed. Daarbij was het een flinke jongen (groter dan ik had verwacht vanaf de foto) dus dat was ook een minpunt.

Nu neig ik naar een pup alleen waar onderscheid je de broodfokker van de eerlijke fokker in die zoektocht? Marktplaats wemelt van de nestjes maar ik geloof eigenlijk niet dat je daar ook maar 1 eerlijke fokker gaat vinden. En dan de grote vraag welk (kleine) ras staat bekend om zijn kindvriendelijkheid?

Ik ben zelf een terriër persoon. Teckels vind ik ook leuk.
Designer hondjes zoals chihuahua heb ik niets mee.

Maar hondjes in het asiel kunnen heeel gestrest zijn en daarom niet meteen naar je toe komen he, sowieso ben je een wild vreemde dus waarom zou hij komen. Neem de tijd, ga met hem wandelen en geef hem lekkers, bouw een band op en kijk dan of je mening nog het zelfde is

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:22

essiesilly schreef:
Abercrombie schreef:
Hoi ik heb een vraag.

Wij zijn een beetje aan het rond kijken voor een hond. Het liefst 1 uit het asiel. Helaas blijken die vaak niet geschikt voor gezinnen met kinderen en katten.

Vandaag bij een noodopvang in Eersel een zogeheten Puggle bekeken. Mopshond x Beagle. 1 jaar oud. De hond zou geschikt zijn ook voor kids. Hij was alleen bij de kennismaking totaal niet in ons geïnteresseerd. Dat voelde niet goed. Daarbij was het een flinke jongen (groter dan ik had verwacht vanaf de foto) dus dat was ook een minpunt.

Nu neig ik naar een pup alleen waar onderscheid je de broodfokker van de eerlijke fokker in die zoektocht? Marktplaats wemelt van de nestjes maar ik geloof eigenlijk niet dat je daar ook maar 1 eerlijke fokker gaat vinden. En dan de grote vraag welk (kleine) ras staat bekend om zijn kindvriendelijkheid?

Ik ben zelf een terriër persoon. Teckels vind ik ook leuk.
Designer hondjes zoals chihuahua heb ik niets mee.

Maar hondjes in het asiel kunnen heeel gestrest zijn en daarom niet meteen naar je toe komen he, sowieso ben je een wild vreemde dus waarom zou hij komen. Neem de tijd, ga met hem wandelen en geef hem lekkers, bouw een band op en kijk dan of je mening nog het zelfde is

Dit inderdaad. Mensen verwachten dat de hond hun meteen om de nek springt. Je zult echter zien als de hond een vaste verzorger heeft dat ie wel aan die persoon hangt.
Hondje zit helemaal in de stress en weet heus niet dat jullie het goed ermee voor hebben

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:33

Ik heb in het verleden moeten praten als brugman om een hond uit het asiel mee te krijgen die bij de eerste ontmoeting idd niet meteen om mijn nek sprong, en het asiel daaruit concludeerde dat er "geen klik" was.
Het betrof een verwaarloosde, bange hond van een enigszins eenkennig ras.

Uiteindelijk is het gelukt (het verhaal is te lang om hier te vertellen). Ik heb er 12 jaar lang een fantastische hond aan gehad met wie ik een hele fijne en close band heb ontwikkeld.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:05

Abercrombie schreef:
Bedankt voor de reacties. We hebben tussen kerst en nieuw een week lang een jack russel (al betwijfel ik of het een zuivere is) in huis gehad.

Zo lief en zo enthousiast. Ook naar onze dochter. Als ik haar had kunnen houden dan had ik dat gedaan. Helaas was het maar tijdelijk omdat haar baasje op vakantie was.

Iemand zei dat terriers niet altijd kind proof zijn. Dat weet ik. Daarom durf ik dat ook niet goed aan met een asielhond. En de asiels zitten zo vol. Je zou ze allemaal een warme mand gunnen.

Bullterriers vind ik ook leuk. Of franse bulletjes. Maar ben dan weer huiverig voor doorgefokte zieke exemplaren.

Als je type franse bulldog leuk vindt, zegt de boston terrier je dan niks? Qua gezondheid beter dan de franse bulldog.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:56

Ik weet wel een heel leuk middenmaatje ter adoptie maar dat is geen hond die zin heeft in agility of 3 uur lopen :')

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:59

essiesilly schreef:

Dat begrijp ik. Dit is alleen geen asiel maar een (zoals ze het zelf omschrijven) een huiselijke noodopvang. De honden leven gewoon los.

Los van dat alles was hij ook te groot.

Boston terrier spreekt mij wel aan.

Underscore1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:08

nanna: we vonden teckels ontzettend leuk maar hadden gehoord dat ze op oudere leeftijd nogal gevoelig zijn voor geknelde rugzenuwen en andere rugproblemen, weten wel niet in welke mate klopt, hebben jullie hier ervaring mee?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:30

Bij ons kreeg de oudste op den duur idd last van een hernia. Toen was ze al wel 10 jaar oud. Ze is hier 14 mee geworden en heeft verder nooit iets gemankeerd. Degene die nog over is, is nu ondertussen 11 en zij heeft nooit last van haar rug gehad. Dus het komt voor, maar het zal lang niet bij elke teckel gebeuren.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:04

Zowel voor Abercrombie als voor Underscore promoot ik maar weer eens de Bodeguero :D http://www.animalinneed.com/2014-02-10- ... /bodeguero. Een ontzettend leuk Spaans ras. Over het algemeen hele vrolijke en actieve honden in een leuk formaat. Ik heb er al meerdere gezien die ontzettend leuk met kinderen zijn.
In het asiel in Spanje waarvoor ik vrijwilliger ben, zitten er wel een stuk of veertig http://www.animalinneed.com/adoptie/zoe ... lts?site=7 in alle leeftijden. Soms tref je ze ook bij een opvanggezin in Nederland, die zijn vaak zo weg.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:35

Als ik die zo bekijk dan lijken die hondjes allemaal op ons logeer hondje. Precies dezelfde afrekening.

Dat hondje komt uit Portugal met zijn baasje. Een expat bij mn man op het werk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:33

Abercrombie schreef:

Als je dat niet wilt moet je er geen een nemen.
http://pedigreedogsexposed.blogspot.nl/ ... lives.html

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:13

Bijzonder triest gezicht met die buisjes. Arme dieren hebben het constant benauwd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:16

Ik kan er ook bijzonder slecht tegen als ik er een tegen kom. Het dier kan er zelf natuurlijk niets aan doen maar dat geproest gehijg en gesnuif de hele tijd. En zo'n eigenaar dan maar blij zijn met z'n lieve hondje. Ik loop altijd maar gauw verder :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:22

Abercrombie: wat vind je van de Border Terriër dan? Heb er zelf niks mee maar velen hier zijn er enthousiast over.

En een Westie? Houden wel van een flinke wandeling en zijn over het algemeen goed met kinderen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:07

Border terriër hartstikke leuk maar niet makkelijk aan te komen via de officiële fokkers kanalen zover ik weet. Wachtlijsten enzovoort.

Westie heb ik niet zoveel mee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:10

Abercrombie schreef:
Bijzonder triest gezicht met die buisjes. Arme dieren hebben het constant benauwd.

Geld voor alles met een platte snuit he, niet alleen fransjes ;)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:10

anneliesdj schreef:
Abercrombie schreef:

Geld voor alles met een platte snuit he, niet alleen fransjes ;)

I know

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:12

Bij de meeste fokkers krijg je te maken met wachtlijsten of je moet geluk hebben dat er nog een pup 'over' is, maar dat gaat vaak ook via via.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:15

MyWishMax schreef:
Bij de meeste fokkers krijg je te maken met wachtlijsten of je moet geluk hebben dat er nog een pup 'over' is, maar dat gaat vaak ook via via.

Dat is niet erg. Maar begreep dat het bij de bordrr terrier extreem is bij wijze van spreken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:19

Wat vind jij extreem? Ik heb geen idee hoe lang het is, maar een jaar oid wachten komt bij meerdere rassen voor. Helemaal als je nog speciaal bij 1 fokker een pup vandaan wilt. Ik heb op de ene hond 1,5 jaar moeten wachten en toen was ik nummer 3/4 op de wachtlijst, bij de ander hebben we 2 jaar gewacht, maar daar waren we wel nummer 1. (En die fokker kende we toen en we wilden speciaal van die teef een pup)