Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Politie schiet hond neer - update pag. 14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:16

slimmerik schreef:
Een hond als de Stafford behoort gewoon niet los te lopen imo. Net als nog een paar rassen die als gevaarlijk beschouwd kunnen worden. Ik vraag me ook af wat zo'n hond ook 's nachts buiten doet.

Vast om de buurt een beetje te imponeren..... (ja, ja speculatief gezien Knipoog )

Geen enkele hond hoort los te lopen want het zijn beesten en je weet niet wat ze doen. Slimmrik, daar geef ik je helemaal gelijk is. Maar niet alleen 'bepaalde rassen', want onze Duitse langhaar wordt ook bloedlink met een andere reu in de buurt..! En ook pesterijen van kids vind hij niet altijd even leuk....

In het dorpje waar ik een paar jaar geleden paarden reed, is het kindje van de buren van de mensen waar ik reed (jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Clown ) gebeten door een golden retriever. Het meisje had de bal over het hek gegooit en wilde die pakken. De hond was daar niet van gediend en greep het meisje in haar gezicht...Niet zo'n mooi gezicht...

Wat ik maar zeggen wil: net als bij paarden is ook het gedrag van honden soms onvoorspelbaar

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:18

Of alle honden aan de riem, of geen 1.
Alle rassen kunnen vals gemaakt zijn, en alle honden kunnen fel reageren, net zo goed als paarden en andere dieren.

Adil

slimmerik schreef:
Eigen veiligheid voorop. Simpel zat.
Geldt voor alle dienstverleners.

Maar de vraag is: is de veiligheid van de agenten ook daadwerkelijk bedreigd?

Adil

Joscaa schreef:
Of alle honden aan de riem, of geen 1.
Alle rassen kunnen vals gemaakt zijn, en alle honden kunnen fel reageren, net zo goed als paarden en andere dieren.

Helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:20

idd...dat bedoel ik dus
Omdat het een bepaald ras is mag die niet los.
Ik vind ook dat geen 1 hond zonder toezicht los mag..ook geen poedel, maar ook geen pittbull

Ik ben aangevallen door een mechelse Herder..gelukkig had ik een motorjas met protectoren in de arm, daarmee heb ik erge dingen kunnen voorkomen tot dat de eigenaar hem van me af haalde.
Maar staat een mechelaar in het algemeen zo bekend als valse hond...geloof dat dat wel mee valt Lachen
Toch beet hij

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:21

runningkawa schreef:
idd...dat bedoel ik dus
Ik vind ook dat geen 1 hond zonder toezicht los mag..ook geen poedel, maar ook geen pittbull

Ik ben aangevallen door een mechelse Herder..gelukkig had ik een motorjas met protectoren in de arm, daarmee heb ik erge dingen kunnen voorkomen tot dat de eigenaar hem van me af haalde.
Maar staat een mechelaar in het algemeen zo bekend als valse hond...geloof dat dat wel mee valt Lachen
Toch beet hij

Geen één hond mag los in belgie, behalve in de hondenweiden. Dus snap het probleem niet

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:21

slimmerik schreef:
Een hond als de Stafford behoort gewoon niet los te lopen imo. Net als nog een paar rassen die als gevaarlijk beschouwd kunnen worden. Ik vraag me ook af wat zo'n hond ook 's nachts buiten doet.

Vast om de buurt een beetje te imponeren..... (ja, ja speculatief gezien Knipoog )

En een labrador mag wel snachts buiten lopen? Slapen

Een staff (wat btw absoluut geen mensagressieve honden zijn) hoort net als ieder ander ras niet alleen te lopen, zowel niet overdag als snachts.

Maar wie heeft bewezen dat de hond daadwerkelijk s'nachts alleen liep, of dat de hond in de tuin verbleef?
Een heel verschil lijkt mij..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:22

In half Europa mogen Staffords alleen gemuilkorfd op straat .... dus daar is gewoon iets meer mee aan de hand als andere rassen. Maar ik weet niet hoe de regels in Belgie zijn. In Nederland is het iig al zo dat geen enkele hond los mag lopen m.u.v. speciale gebieden. Nou was deze hond dus op eigen terrein.... maar wel een niet afgesloten terrein.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:23

slimmerik schreef:

Als dat deel van de eigenaars verhaal klopt dan is de hond uitgebroken, en was het niet de bedoeling dat hij 's nachts rondliep. Helaas voor de eigenaar dat hij verder geen omheining had.

Verder zou ik het verder trekken dat 'rassen die als gevaarlijk beschouwd kunnen worden', tenzij je daar alle grote honden bijrekend. Een agressieve pekinees wil ik nog wel tolereren, maar als ik een loslopende retriever zie ben ik toch aardig op mijn hoede Haha! .

Citaat:
Wat is trouwens agressief gedrag in jullie ogen? een beetje grommen en tanden ontbloden...?

Ja, misschien heeft de politie ook te vroeg geoordeeld. Misschien was het gewoon gedreig van de hond dat nooit zal resulteren in een echte aanval.
Maar dan nog heeft de politie denk ik gehandeld op een manier dat volgens hun het beste was, en niet voor hun plezier. Het maakt het dan wel dubbel zo triest voor de hond, maar nog geen reden zoals enkelen dat zouden willen om een kogel te schieten in de agenten zelf.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:23

runningkawa schreef:
idd...dat bedoel ik dus

Toch beet hij

Onze Bruno is ook eens aangevallen door een Mechelaar....Maar de Mechelaar had wel mooi de foute hond uitgezocht om zijn agressie op te botvieren Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:24

katiavl schreef:
runningkawa schreef:
idd...dat bedoel ik dus

Toch beet hij

Geen één hond mag los in belgie, behalve in de hondenweiden. Dus snap het probleem niet

Nee ik ook niet, hij liep op eigen terrein als ik goed heb begrepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:47

Ben benieuwd of dit verhaal nu klopt of niet....Had bij het zien van het bericht meteen zoiets van wat is dit voor goedkope scamreclame, komt vrij amatheuristisch over op me....
En al zou de hond wél doodgeschoten zijn door die agenten, rammeld het verhaal om de al eerder genoemde punten van mn voorgangers op losse schroeven.
Klopt imo geen kant van dit verhaal.
Zielige foto's hoor, maar imo allemaal fake.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:59

het verhaal rammeld zeker.

maar moet er nu in dit soort topics maar steeds geprobeerd bewezen te worden hoe gevaarlijk staffords wel niet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:01

Gevaarlijk boeit me van geen kant...Niet spannend.
Wel de waarheid.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:02

sorry ik doelde daarmee ook niet op jou persoonlijk.

maar idd,de waarheid zegt me meer als het eeuwige gezeur om gevaarlijke hondenrassen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:13

Snoevie schreef:
sorry ik doelde daarmee ook niet op jou persoonlijk.

maar idd,de waarheid zegt me meer als het eeuwige gezeur om gevaarlijke hondenrassen

Eerlijk gezegd word dit vaak aangehaald door de discriminatie mensen

Met als gevolg dat je het gewoon inprent stafford gevaarlijk lees je constant

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:17

nee dat begrijp ik,het zijn er ook maar steeds enkelen die het maar blijven roepen.
maargoed sorry,beetje offtopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:20

Vatte het ook niet persoonlijk op hoor Snoev Haha!

Verhaal klopt gewoon niet....Hoe weten die mensen nu dat hondje lag te slapen...
Ze sliepen zelf. En bovendien honden moeten binnen of aan de lijn, niet op straat.
Als hij wél zn lip op heeft getrokken vind ik het terecht dat ze geschoten hebben
maar twijfel enorm aan dit hele goedkope verhaal.

Hond is volgens mij helemaal niet dood op de foto's. Heb ze onder een vergroting bekeken en
kan dr weinig schollends aan ontdekken alleen maar een slapende hond zonder wonden
met wat roods overgoten.

Waarom wordt er geen wond getoont?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 01:58

Citaat:
Probleem met loslopende honden

ASSE - Het is geen geheim dat in de sociale wijk Heidekouter in Asse-Terheide, waar het incident plaatsvond, er al langer een probleem is met loslopende honden. Voor zover bekend werd daar nog niet tegen opgetreden. De doodgeschoten hond is in elk geval niet verantwoordelijk voor deze klachten, want hij verbleef nog maar enkele maanden in de wijk en liep nooit los.

'Wandelen deed hij enkel met een muilband aan en aan de leiband', verzekert Pessemiers. Omwonenden wijzen voor het probleem vooral naar een gehandicapte man wiens twee bouviers zeer vaak zouden loslopen. Die honden hebben wel al eens iemand gebeten, zeggen buren. Er zijn in de wijk ook nog andere honden van hetzelfde ras als het doodgeschoten exemplaar. Volgens dierenarts Hans De Wandeler is de Stafford helemaal geen gevaarlijke of agressieve hond. (rds)

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=OI1SCGIB

Het zou dus kunnen betekenen dat idd de politie in die buurt al vaker trammelant heeft gehad met andere loslopende honden. Vreemd trouwens dat men deze hond altijd met muilkorf uitliet. Dat is in Belgie toch helemaal niet verplicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 07:08

Misschien toch niet zo heel lief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:04

Misschien is het ras het wel verplicht. Maar stel dat hij die muilkorf toch wel nodig had, is het wel heel erg nalatig te zorgen dat je hond een hok heeft wat je niet goed hebt afgesloten.

Nog meer te begrijpen, als men spreekt over sociale wijk, dan bedoelen we in Nederland meer een wijk waar mensen met sociale problemen wonen, werklozen, alcoholisten, overlast veroorzakers, etc. Misschien in Belgie alleen koop en huur woningenbuurten, weet ik niet.

Maar als er al vaker loslopende honden voor problemen gezorgd hebben en dat er in die buurt meer staffords rondlopen die niet als lief bekend staan en deze hond is los, in een niet omheinde tuin, eigenaren van tuin reageren niet, hoe moeten die agenten dan aannemen dat die hond daar in die tuin thuis hoort?? Zeker als men beweerd dat deze hond nooit los loopt. Dus als men op dat moment er van uit gaat dat deze hond ergens anders thuis hoort, of misschien wel is gedumpt (gebeurd in de zomer misschien alleen in Nederland Duivel ?) en deze hond gaat niet makkelijk gewillig mee met de agenten, maar idd gromt, laat zijn tanden zien en een hond kan zo doen dat je weet ooo, ooo, daar moet je niet dichterbij komen, die staat op het punt van aanvallen. Als je langs gaat lopen en de hond neemt weer een dreigende houding aan. Wat doe je?

Je gaat terug naar het bureau en je wacht geduldig af tot je de melding krijgt, "hond valt aan, burger ernstig gewond en verminkt", dan kunnen de dienders eindelijk wettelijk of hond bij eigenaren in beslag nemen als hij dan binnen zit, of als hij nog buiten loopt legaal hem doodschieten.

Is dat het kalf en put verhaal? In de meeste gevallen gaat het ook zo, en dat staan de kranten ook bol...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:34

russel schreef:
Misschien is het ras het wel verplicht. Maar stel dat hij die muilkorf toch wel nodig had, is het wel heel erg nalatig te zorgen dat je hond een hok heeft wat je niet goed hebt afgesloten.

In Belgie is het ras iig niet verplicht een muilkorf te dragen. Wel honden die al eerder voor problemen gezorgd hebben zijn het verplicht. In dit geval kan het vrijwillig gebeurd zijn wat zou betekenen dat eigenaars er zelf van overtuigd zijn dat ie gevaarlijk is. Kortom: deze hond was niet zo braaf zoals eigenaars nu beweren.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 08:40

Bij mijn weten zijn muilkorven in BE niet verplicht voor gelijk welk ras. Maarja, als je je eigen hond niet vertrouwt...

Citaat:
De doodgeschoten hond is in elk geval niet verantwoordelijk voor deze klachten, want hij verbleef nog maar enkele maanden in de wijk en liep nooit los

Soit, deze hond had dus nog geen problemen veroorzaakt. Maar uiteindelijk is híj wel de dupe van de onkunde van een ander persoon, nl de gehandicapte met zn bouviers!

Citaat:
Volgens dierenarts Hans De Wandeler is de Stafford helemaal geen gevaarlijke of agressieve hond

Helemaal waar!!!! Er bestaan geen gevaarlijke of agressieve honden, alleen gevaarlijke of agressieve baasjes! Mensen die willen tonen wat voor "stoere" hond ze hebben. Mensen die met dergelijke karakters niet omkunnen.
En nu zeg ik niet dat álle stafford en pitbull-baasjes zo zijn, hé, helemáál niet! Ik ken genoeg dergelijke honden én baasjes en het zijn allemaal stuk voor stuk schoothonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:42

Ik ken ook stafford, maar die komen van goede fokkers, hebben papieren. De papierlozen, moet je maar afwachten wat daar voor mixjes in zitten en het karakter.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 08:45

Ik ken veel papierloze honden, pitbulls zijn meestál papierloos. Dit ras is nog niet erkend door het FCI. En ook dat zijn lieve honden. Het is maar hoe je ze opvoed, das met iedere hond zo. Van Malthezer tot Duitse Dog.

Een mens heeft ook zo zn karakter en daar zitten ook goede en slechte tss. Dus van een dier kan je net hetzelfde verwachten, met als enige verschild dat het van een mens redelijk getollereerd wordt en van een dier helemaal niet (!).