De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:02

Mystica schreef:
KiWiKo schreef:
Hoezo zou ik niet blij zijn met jou Mystica Haha! had je die kat maar niet los moeten laten lopen en zo moedwillig in gevaar moeten brengen. ....... toch? soort van eigen schuld ........

en dan heb ik het nog over in MIJN tuin Lachen

stel dat mijn honden losbreken en in jouw eigen tuin jouw katten opvreten.......... is dat dan jouw of mijn schuld?

Tja, je kunt natuurlijk ook de dag van je leven hebben als ik scheldend in je tuin sta, ondertussen uithalend naar je honden die mij willen bijten. Huilen van het lachen

Dan is het jouw schuld ROFL
Hey ik ben tenminsten eerlijk Schijnheilig

hebben mensen een boek over geschreven.......... heette REMIE en die was helemaal alleen op de wereld Lachen

Dus als mijn honden jouw katten pakken omdat ze in mijn tuin komen is het helemaal mijn honden die het gedaan hebben, maar als jouw katten het konijn/cavia van de buurvrouw pakken omdat die losloopt in haar eigen tuin, dan is het de schuld van de buurvrouw....... moet ze, ze maar niet los laten lopen Haha! Haha! Haha! moet niet gekker worden , echt Lachen bijzonder

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:04

Maar de kans dat een konijn gepakt wordt is nou 1 keer reeeler als dat een kat gepakt wordt Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:05

Die snap ik niet, die moet je nog even in jip en janneke taal uitleggen alsjeblieft

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:07

Een konijn kan geen kant op als een kat op hem jaagt. Die is dus bijna zeker de pineut. En kat is daar in tegen een stuk leniger als een hond, en kan dus ook beter wegkomen. Zal dus minder snal gepakt worden als een konijn als hij al zo dom is om naar de hond toe te gaan. Het konijn heeft die keus niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:08

op die fiets, maargoed laat ik nou hele snelle honden hebben.......

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:08

Noemen we dit niet meten met 2 maten ? Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:09

Dan is het toch niet meer als logisch dat ik kwaad op je zal zijn? Net zo logisch als het is dat jij me waarschijnlijk vierkant uitlacht omdat ik boos op je ben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:11

Mystica schreef:
Maar de kans dat een konijn gepakt wordt is nou 1 keer reeeler als dat een kat gepakt wordt Nagelbijten / Gniffelen

Moet je eens aan mijn moederkonijn vragen Nagelbijten / Gniffelen en aan die kat die ze destijds een stuk uit de neus heeft gebeten Cool

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:11

dus als mijn honden jouw kat pakken dan ben jij boos op mij......... maar als jouw katten het konijn van de buurvrouw pakken dan had zij dat dier maar niet moedwillig in gevaar moeten brengen.........

ergens klopt er hier iets niet, kan er nog niet helemaal mijn vinger op leggen....... maar iets is hier wat scheef ergens

en ik zal jouw woede meer dan kunnen begrijpen en me doodschamen voor wat mijn honden gedaan hebben...... en zeker de schade vergoedden, en er alles aan doen om dit in de toekomst te vermijden.

ik ga je zeker niet uitlachen, want nogmaals ik zou me meer dan schuldig voelen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:12

Blue_Eyes schreef:
Mystica schreef:

Moet je eens aan mijn moederkonijn vragen Nagelbijten / Gniffelen en aan die kat die ze destijds een stuk uit de neus heeft gebeten Cool

Vandaar dat mijn katten altijd als de dood waren voor de buurkonijnen. Lachen Hun hok vonden ze overigens wel een heerlijke plaats om te zonnebaden, waar de buren in kwestie geen problemen mee hadden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:13

@ Blue_eyes: Dat is idd gewoon cool Haha!
Ik heb hier 1 kat die bang is voor konijnen omdat dat haar ook gebeurd is. Huilen van het lachen
@ KiWiKo: Als ik mijn katten naar buiten laat breng ik ze net zo goed in gevaar. Daarom doe ik dat ook niet.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:14

Dat jouw honden op katten jagen, vind ik een gemis in de opvoeding (tenzij je het ze juist geleerd hebt, maar dan keur ik het nog niet goed). Mijn katten jagen NIET op biefstuk, konijnen, loopse poezen (ze zijn geholpen), vogels (te snel en mijn katten zijn te lui), schijten (met lange ij) niet in de tuin van de buren maar op de bak bij mij thuis...

Een kat is (zelfs in de wet) heel iets anders dan een hond. Een kat is veel zelfstandiger, een hond heeft een leider nodig (en in sommige gevallen een lijder). Ja, beiden hebben ergens nog een jachtinstinct, maar daar houdt de vergelijking imo mee op. Appels en citroenen dus...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:16

mijn honden jagen niet op mijn eigen katten......... en ik heb het ze zeker niet aangeleerd Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:16

De meeste van mijn kennissen die in een woonwijk wonen ondervinden dagelijks last van katten uit de buurt. Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen hier die de katten los laten lopen alleen maar kattenvrienden lijken te hebben. Komt volgens mij voornamelijk doordat mensen niemand aan durven te spreken. Net zo als je iemand aan een fiets ziet morrelen. Negen van de tien zeggen niets en lopen door......voor je het weet heb je nl. een klap te pakken tegenwoordig.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:17

Tenshi schreef:
Vandaar dat mijn katten altijd als de dood waren voor de buurkonijnen. Lachen Hun hok vonden ze overigens wel een heerlijke plaats om te zonnebaden, waar de buren in kwestie geen problemen mee hadden.

Onze kater werd vroeger altijd gedekt door ons konijn... ROFL En ze sliepen samen in een hok...

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:18

slimmerik schreef:
De meeste van mijn kennissen die in een woonwijk wonen ondervinden dagelijks last van katten uit de buurt. Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen hier die de katten los laten lopen alleen maar kattenvrienden lijken te hebben. Komt volgens mij voornamelijk doordat mensen niemand aan durven te spreken. Net zo als je iemand aan een fiets ziet morrelen. Negen van de tien zeggen niets en lopen door......voor je het weet heb je nl. een klap te pakken tegenwoordig.

Je kan het echt niet accepteren he, dat niet iedereen jouw mening deelt. Huilen van het lachen Ja echt, er zijn zat mensen die geen problemen hebben met buurtende katten.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:19

KiWiKo schreef:
mijn honden jagen niet op mijn eigen katten......... en ik heb het ze zeker niet aangeleerd Lachen

Mijn hond jaagt helemaal niet op katten, dus ook geen vreemde... Ze blaft als ze de tuin in komen, maar ze blaft ook als de buurvrouw, waar ze stapelgek op is, de tuin in komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:21

Tenshi schreef:
slimmerik schreef:

Je kan het echt niet accepteren he, dat niet iedereen jouw mening deelt. Huilen van het lachen Ja echt, er zijn zat mensen die geen problemen hebben met buurtende katten.

maar er zijn ook mensen die dat wel hebben............. maargoed, daar hoeven we geen rekening mee te houden toch?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:23

Tenshi schreef:

Ik mis de posten van de mensen die zelf geen katten hebben en zo blij zijn met de buurkatten Knipoog Haha!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:24

En er zijn ook heel veel mensen die wel problemen hebben met buurtende katten.
Maar dat is niet interessant kennelijk.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:25

Tenshi schreef:
slimmerik schreef:

Mijn buren lopen altijd te kroelen met mijn kater... En als het nodig is, jagen ze hem gewoon weg.

Oh ja, ik vind eigenaren van katten wel iets anders dan fietsendieven... (weer die appels en citroenen!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:25

Ik heb zelf twee katten, maar ik voel me wel degelijk verantwoordelijk voor hun acties......... en als mijn buurman last heeft van mijn katten moet ik er toch echt voor zorgen dat ze hem niet meer tot last zijn....... vind ik Lachen

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:30

slimmerik schreef:
Tenshi schreef:

Ik mis de posten van de mensen die zelf geen katten hebben en zo blij zijn met de buurkatten Knipoog Haha!

De buren van mijn ouders... meerdere buren van mijn ouders zijn gek op de katten van mijn ouders, zonder zelf katten te hebben...

Daar heb je je post... Knipoog

Weet je, ik vind overlast van loslopende katten ook heeel vervelend, en ja, de mijne (1 van de 4) loopt ook buiten. Dat is nou eenmaal zo. Sorry voor de overlast. Ik weet dat hij dat kan veroorzaken en als hij dat doet, meldt het me dan. Maar vraag me alsjeblieft niet om hem binnen te houden, de kat (en ik ook) zou het echt niet uithouden. Hij is gewoon een echte buitenkat...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:31

KiWiKo schreef:
Ik heb zelf twee katten, maar ik voel me wel degelijk verantwoordelijk voor hun acties......... en als mijn buurman last heeft van mijn katten moet ik er toch echt voor zorgen dat ze hem niet meer tot last zijn....... vind ik Lachen

KiWiKo, we zijn het eens!! OK dan!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:31

slimmerik schreef:
Tenshi schreef:

Steekt vinger op Haha!
Al mijn katten zijn hier gedumpt of aan komen lopen. Buiten zitten ook nog een kat van iemand verderop uit de straat en een veldkat.