Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Tegenwoordig hebben de inbrekers hun trukjes wel om van die honden af te komen, dat is toch de hype![]()
Ik zou geen agressieve hond op men terrein moeten hebben, blaffen is genoeg meer niet.
Mijn opa had een politiehond, die uit het korps moest omdat die een trauma had, lange tijd geleden volgens mij waren ze ook niet zo vriendelijk tegen de honde. Op een dag kwam er iemand urineren tegen het hekje, die man doet dat nooit meer.
Niet agressief geweest, gewoon sluipen en blaffen.
Citaat:Maar waarom er onderzoekers zijn, als jij al weet dat het zowiezo niet waar is dat honden uit het niets bijten.
Citaat:Mag jij volgende keer komen protesteren met jou stelling, zullen vast op staan wachten:
Meneer: Hond heeft bijtincident gedaan, gaat ingeslapen worden (geredisponeerd om het nog eens te doen)
Jij: Maar meneer, waarom moet die ingeslapen worden. Gisteren heeft een mens nog iemand doodgestoken.
Citaat:Ik blijf me verbazen dat mensen honden vergelijken met mensen. En zich dan ook nog hondenkenner noemen.
Citaat:@ Nakisha ik vind niet dat je mens en dier kunt vergelijken, de mens staat nog altijd boven de hond, en hoeveel honden een blauwe plek achterlaten? ik denk dat staffords/pittbullachtigen, toch echt meer dan een blauwe plek achterlaten.. een waarschuwing oke, maar zoals bijv. die van ons deed, tegen een kind, weet ik zeker dat dit niet bij een blauwe plek was gebleven.
wanneer vind jij dan dat je ze een spuitje kan geven? als ze een keer iemand doodgebeten hebben, terwijl de hond eerder agressief is geweest, maar een beet is voorkomen?
Citaat:ze kwam gewoon binnen en liep langs rowdy, plots staat rowdy op en vliegt haar aan... dikke wond in dr vinger en moet nu gehecht worden.
karoliena schreef:een boxer die greep iedereen dei binnen kwam, niks geen valsigheid puur waaks, die is nooit voor getraind niks.
karoliena schreef:Ligt er aan, onze hond heeft mij ook gebeten de eerste week dat hij heir was, niet tot bloedens toe maar wel flink, hij heeft nooit meer gedaan
Nakisha schreef:Ik heb veel vaker gezien dat een hond slechts éénmaal beet en daarna nooit weer.
In een week kan een hond je ook nog amper als baasje zien. Het kan dan dus gemakkelijker misgaan.
Nakisha schreef:Even een goed stukje over hondenbeten, voor de mensen die blijven roepen dat honden die éénmaal bijten, zullen blijven bijten... dan snappen jullie waarom ik het er niet per defintie mee eens ben, en zeg dat het van de situatie afhangt:
http://www.dogweb.nl/gedrag/bijten.html
Nakisha schreef:Katia; mag ik dan jou bronnen? Dan zoek ik even verder.
Ik ben in het bezit van een enorme hoeveelheid hondenboeken en zal vast wel iets over beten kunnen vinden.
Ik ben heel benieuwd naar jou wetenschappelijke bronnen. Als jij me de boekentitels en schrijvers kan geven, kan ik even verder speuren. Ik ben ook benieuwd uit welk jaar deze boeken zijn. De inzichten in de hondenwereld veranderen nl. behoorlijk vaak en behoorlijk snel. Het kan dus zijn dat jij of ik niet de laatste onderzoeken hebben. Ik wil dus graag kijken hoe het nu zit.