Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:04

Voor de hond kan alleen de manier waarop je binnenkomt al een aanleiding zijn. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:06

Ja of de vlieg op zijn neus.... Clown

De hond was al aardig kortaan de laatste tijd. Voor mij zou het aux revoir zijn hoor.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:36

Ligt er aan, onze hond heeft mij ook gebeten de eerste week dat hij heir was, niet tot bloedens toe maar wel flink, hij heeft nooit meer gedaan en ook nooit meer aanleiding toe dat hij eht misschien weer zou kunnen doen. Hij had nooit regels gehad en bij ons wel dus hij was gewoon van slag e.d. door de hele situatie. Durf bij hem 100 % te zeggen dat het een keer en nooit weer was.

Dus denk neit dat je er zo makkelijk over kan oordelen altijd

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:56

De hond is nog jong. Ik zou er niet aan moeten denken nog 12-14 jaar een hond achter slot en grendel te moeten houden.

(Er zou dus een medische reden kunnen zijn in dit geval. Mijn uitspraak gaat uit van als dat niet het geval zou zijn.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:44

bij mij was het idd ook een spuitje geweest, het feit dat onze hond een kruizing stafford was, doet er niet toe, als het een labrador/herder/golden retriever of een kleinere hond was geweest, was het voor mij ook snel klaar geweest, al helemaal omdat er iemand binnen komt lopen, voor een hond kan dat een teken zijn, maar die vrouw zal vaker bij hen geweest zijn lijkt mij (moeder van de oppaskindjes) waarom is het dan nu ineens mis?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:46

Nou ja ligt er aan, ik ga er geen mening over vormen in ieder geval. Op het werk hadden we een boxer die greep iedereen dei binnen kwam, niks geen valsigheid puur waaks, die is nooit voor getraind niks. De andere heeft wel eens iemand binnen gegrepen omdat die man een hand gaf en de hond zag dat als aanleiding dat de bazin werd pijn gedaan. Zijn perfect lieve honden allebei alleen bij die waakse heeft het een jaar geduurd voordat ik het erf op kon komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:01

sorry, maar zo'n hond zou ik niet willen.. als mensen het erf niet op kunnen lopen om de hond.. zéker niet als het bij iedereen is.. zo is er bij mijn vorige stage een mechelse herder, ik heb er nooit problemen mee, kan zo naar haar toe lopen om even te knuffelen, maar mijn bijrijdster, die wat groter en breder dan mij is kan er niet eens bij in de buurt komen. zit de hond in de box, en zij loopt langs is de hond al agressief, laatst waren wij er s'avonds omdat mijn pony daar een paar dagen stond, en ik nog iets moest brengen, hond lag in de ruimte voor de woonkamer, en ik kon niet goed inschatten of we bij de deur konden komen of niet, ging ik er alleen staan, niets aan de hand, zodra de bijrijdster kwam, tanden bloot, en ongelooflijk agressief, ze luisterde wel, ging af als ik af zei, maar ze bleef agressief, bijrijdster liep weg, heb gezegd dat ze terug moest komen, en op haar hurken zitten, we hebben alles geprobeerd om haar een beetje rustig te krijgen (hond kon er niet bij) niets werkte.. uiteindelijk konden we toch net bij de deur komen, maar dit was niet normaal.. en zo word ze ook ineens agressief tegen mensen die daar al járen over de vloer komen, de buurvrouw zou ze al bijten, mijn staleigenaar en vriend van hem, en zo zijn er nog meer, en dan te bedenken dat daar kinderen van hooguit 5/6 jaar bij rondlopen.. moet er niet aan denken dat ze het dan ineens in haar kop krijgt.. deze gaat naar een jonger iemand toe, die net een boerderij gekocht heeft, maar persoonlijk, had ik het niet zover laten komen.. de nieuwe eigenaar is nog jong, en zal waarschijnlijk ook vrienden over de vloer krijgen..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:04

Ja als honden een eigen terrein heben kunnen ze dus heel waaks worden, het is een prachtig lief dier geweest. Waarom zou je zo'n hond niet willen. Er hing een duidelijk waarschuwingsbord bij de hek. Verder werd ze vastgepakt als er iemand naar binnen kwam en op kantoor gezet als er bezoek was, geen enkel probleem. Deze hond was totaal anders wat jij beschrijft, deze was neit opeens agressief deze was gewoonweg zo waaks, daar zie ik geen gevaar in hoor. Ja voor inbrekers haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:15

aha, dat maakt het al anders, met een bord en een goed hek, en dat ze naar binnen gaan als er iemand komt Ja bij mijn vorige bijrijpaarden hadden we ook zo'n hond die beet niet, maar blafte alleen als er iemand het erf op kwam, die ging dan idd ook naar binnen, mensen worden er wel bang voor, maar idd een waakse hond, oke, als er maar gewaarschuwd word, toch heb ik dan liever een hond die alleen maar blaft, maar idd bij inbrekers is het handig, die laten het wel uit hun hoofd. toch vind ik een jaar, voordat je het erf op kunt komen wel heel lang duren! bij mijn vorige bijrijpaarden was ik eerst ook wel op mijn hoede, maar na een maandje stond hij vrolijk voor het draad te kwispelen als ik aan kwam. wat de mechelse herder betrefd.. ik zei het al, ik had het niet zover laten komen, zeker niet omdat er veel mensen het erf op komen, en er hele kleine kinderen rondlopen.. zij zeggen dat het is omdat ze vrij veel aan een lange longeerlijn zit, (ze vangt anders konijnen, en een muilkorf krijgt ze stuk) maar ik weet het niet.. waarom dan niet bij mij, en wel bij mijn bijrijdster. ik hoop dat de nieuwe eigenaar er meer plezier van heeft, en dat ze dit gedrag daar niet gaat vertonen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:18

Tegenwoordig hebben de inbrekers hun trukjes wel om van die honden af te komen, dat is toch de hype Lachen
Ik zou geen agressieve hond op men terrein moeten hebben, blaffen is genoeg meer niet.
Mijn opa had een politiehond, die uit het korps moest omdat die een trauma had, lange tijd geleden volgens mij waren ze ook niet zo vriendelijk tegen de honde. Op een dag kwam er iemand urineren tegen het hekje, die man doet dat nooit meer.
Niet agressief geweest, gewoon sluipen en blaffen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:21

Ach ja de hond zoals ik beschreef is dus neit agressief maar waaks dat zijn in mijn ogen twee heel verschillende dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:24

katiavl schreef:
Tegenwoordig hebben de inbrekers hun trukjes wel om van die honden af te komen, dat is toch de hype Lachen
Ik zou geen agressieve hond op men terrein moeten hebben, blaffen is genoeg meer niet.
Mijn opa had een politiehond, die uit het korps moest omdat die een trauma had, lange tijd geleden volgens mij waren ze ook niet zo vriendelijk tegen de honde. Op een dag kwam er iemand urineren tegen het hekje, die man doet dat nooit meer.
Niet agressief geweest, gewoon sluipen en blaffen.

Nagelbijten / Gniffelen het hekje is voortaan droog gebleven denk ik? zo was mijn vorige hond (kruizing labrador) in het donker waaks over diegene waar hij mee buiten liep, kwam er iemand dichter dan een meter bij mij(of iemand anders die hem uitliet) gromde hij even, kwamen ze nog dichterbij een blaf, meer idd niet, dit vond ik al niet leuk, iemand moet me in principe wel gewoon voorbij kunnen lopen in het donker, maar op andere momenten is het ook wel prettig, moest ik langs een donkere weg, (ben niet zo'n held) dan nam ik hem mee, zolang er genoeg ruimte was om elkaar te passeren, liep ik er ruim omheen met hem, was dat er niet, moest hij op zit, dan was er niets aan de hand

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:36

Citaat:
Maar waarom er onderzoekers zijn, als jij al weet dat het zowiezo niet waar is dat honden uit het niets bijten.

Dit zeg ik niet… even goed lezen. Ik noemde al dat er honden bestaan met een kronkel in de kop, en honden met geerfde agressie. Ik weet alleen wel dat ook vaak allerlei waarschuwingen vanuit de hond over het hoofd worden gezien.

Citaat:
Mag jij volgende keer komen protesteren met jou stelling, zullen vast op staan wachten:

Meneer: Hond heeft bijtincident gedaan, gaat ingeslapen worden (geredisponeerd om het nog eens te doen)
Jij: Maar meneer, waarom moet die ingeslapen worden. Gisteren heeft een mens nog iemand doodgestoken.

Dit zeg ik dus ook niet. Ik vind dat je echt per situatie moet kijken en wat er nu precies gebeurd is, voor je een spuitje erin duwt! En dat gebeurd nogal zelden.

Ik vind dat me hier woorden in de mond worden gelegd…

Citaat:
Ik blijf me verbazen dat mensen honden vergelijken met mensen. En zich dan ook nog hondenkenner noemen.

Als je mij hiermee bedoeld; ik vergelijk honden JUIST niet met mensen. Ik vergelijk de OMGANG van mensen onderling en mensen vs. honden. Dat is iets compleet anders.
Ik probeer JUIST uit te leggen dat je een hond NIET als mens mag benaderen. Goed lezen aub.

Citaat:
@ Nakisha ik vind niet dat je mens en dier kunt vergelijken, de mens staat nog altijd boven de hond, en hoeveel honden een blauwe plek achterlaten? ik denk dat staffords/pittbullachtigen, toch echt meer dan een blauwe plek achterlaten.. een waarschuwing oke, maar zoals bijv. die van ons deed, tegen een kind, weet ik zeker dat dit niet bij een blauwe plek was gebleven.
wanneer vind jij dan dat je ze een spuitje kan geven? als ze een keer iemand doodgebeten hebben, terwijl de hond eerder agressief is geweest, maar een beet is voorkomen?

Nogmaals; ik vergelijk de mens niet met de hond. Ik vergelijk de manier van omgang, zoals ik net al uitlegde. Mensen accepteren bijzonder weinig van een hond, terwijl ze zelf vaak niet de moeite nemen om de lichaamstaal van hun huisdier te leren begrijpen.

Natuurlijk moet je een hond inslapen als ze ernstig doorbijten. Maar hoe vaak gebeurd dit echt?

Weet men wel dat merendeel van de hondenbeten uit angst word gegeven? En angstbijten zijn in meer dan 90% van de gevallen geen doorbeten. Toch worden veel van deze honden ingeslapen. Vraag het gerust eens aan dierenartsen, of vraag de cijfers eens op.

Citaat:
ze kwam gewoon binnen en liep langs rowdy, plots staat rowdy op en vliegt haar aan... dikke wond in dr vinger en moet nu gehecht worden.

Dit is geen bewijs dat er ‘geen aanleiding was’. Het kan best zijn dat Rowdy wel degelijk lichaamstaal uitzond, en dit niet werd opgepikt. Dit gebeurd nl. aan de lopende band.

Tot slot; Ja, het is waar dat Golden en Lab's meer bijten. MAAR! Daartegenover moet je WEL zetten dat dit ook de meest gehouden rassen zijn. Dergelijke onderzoeken zijn vaak uit verhouding. Als men eerst gaat kijken hoeveel honden en van welke rassen er worden gehouden, en dán gaat kijken naar de hoeveelheid bijtincidenten, springen er ineens hele andere rassen uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:45

karoliena schreef:
een boxer die greep iedereen dei binnen kwam, niks geen valsigheid puur waaks, die is nooit voor getraind niks.

Uit dit stuk maak ik op dat ie juist wél getrained is dus....Lekker getrained dan. Huilen van het lachen

karoliena schreef:
Ligt er aan, onze hond heeft mij ook gebeten de eerste week dat hij heir was, niet tot bloedens toe maar wel flink, hij heeft nooit meer gedaan

En dat kan je na een weekje al zeggen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:00

Blijkbaar lees je niet goed. De boxer was er inderdaad niet op getraind die is uit zichzelf zo waaks geworden.

Onze hond heeft mij inderdaad gebeten toen hij een week hier was, ik zeg toch niet dat ik hem pas een week heb. Nu durf ik met 100 % zekerheid te zeggen dat het een keer was en nooit weer inderdaad

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:58

Ik heb veel vaker gezien dat een hond slechts éénmaal beet en daarna nooit weer.

In een week kan een hond je ook nog amper als baasje zien. Het kan dan dus gemakkelijker misgaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:03

Nakisha schreef:
Ik heb veel vaker gezien dat een hond slechts éénmaal beet en daarna nooit weer.

In een week kan een hond je ook nog amper als baasje zien. Het kan dan dus gemakkelijker misgaan.

Tis niet omdat jij het zo hebt ervaren dat het zo is, het is gewoon simpel wetenschappelijk feit dat als een hond gebeten, gepredisponeerd zijn om nog eens te doen Lachen
Wat zeker niet betekent dat, het alsnog eens gebeurd natuurlijk Lachen maar het gevaar zit er wel in

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:06

Precies en hij beet ook niet zonder reden

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:17

en ik blijf mij maar afvragen hoe mensen het in hun hoofd halen zoiets in huis te halen met kleine kinderen. Zo een ras/kruising hoort gewoon niet bij kinderen, zeker niet al je hem niet van pup af aan hebt en je niks over het verleden weet.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:26

Even een goed stukje over hondenbeten, voor de mensen die blijven roepen dat honden die éénmaal bijten, zullen blijven bijten... dan snappen jullie waarom ik het er niet per defintie mee eens ben, en zeg dat het van de situatie afhangt:

http://www.dogweb.nl/gedrag/bijten.html

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:28

Nakisha schreef:
Even een goed stukje over hondenbeten, voor de mensen die blijven roepen dat honden die éénmaal bijten, zullen blijven bijten... dan snappen jullie waarom ik het er niet per defintie mee eens ben, en zeg dat het van de situatie afhangt:

http://www.dogweb.nl/gedrag/bijten.html

Mischien omdat die mensen hun feiten halen uit wetenschappelijke boeken, en niet uit internetsite's Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:30

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:31

Katia; mag ik dan jou bronnen? Dan zoek ik even verder.
Ik ben in het bezit van een enorme hoeveelheid hondenboeken en zal vast wel iets over beten kunnen vinden.
Ik ben heel benieuwd naar jou wetenschappelijke bronnen. Als jij me de boekentitels en schrijvers kan geven, kan ik even verder speuren. Ik ben ook benieuwd uit welk jaar deze boeken zijn. De inzichten in de hondenwereld veranderen nl. behoorlijk vaak en behoorlijk snel. Het kan dus zijn dat jij of ik niet de laatste onderzoeken hebben. Ik wil dus graag kijken hoe het nu zit.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:35

Intressant zeg nakisha. Ben het zeker eens met het stukje over dat de kans op herhaling groot is als de relatie hond baas neit goed is, daar kan me helemaal in vinden.

Onze hond is een herplaatser en komt uit een niet zo leuk huis, hij heeft me gebeten omdat ik (zo zie ik eht ) zelf onvoorzichtig geweest ben. We weten niet de completen achtergrond omdat die mensen toch neit eerlijk geweest zijn. Hij lag op de grond toen ik zn halsband om deed en voelde zich dus blijkbaar in het nauw gedreven door mij en was bang dat er dus iets zou gebeuren. Dus ik verwacht neit nu onze weet wat hij aan ons heeft het nog een keer zal doen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:38

Nakisha schreef:
Katia; mag ik dan jou bronnen? Dan zoek ik even verder.
Ik ben in het bezit van een enorme hoeveelheid hondenboeken en zal vast wel iets over beten kunnen vinden.
Ik ben heel benieuwd naar jou wetenschappelijke bronnen. Als jij me de boekentitels en schrijvers kan geven, kan ik even verder speuren. Ik ben ook benieuwd uit welk jaar deze boeken zijn. De inzichten in de hondenwereld veranderen nl. behoorlijk vaak en behoorlijk snel. Het kan dus zijn dat jij of ik niet de laatste onderzoeken hebben. Ik wil dus graag kijken hoe het nu zit.

Mijn bronnen zijn boeken als je die wilt weten wil ik die best geven Lachen
Hoe het nu zit zal helaas niet gaan, laatste onderzoek is uit 2001 dat ik kan vinden