Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Ja maar op een papierhond word er wel meer gelet kwa fokproduct en dat is wel positief
Bindi schreef:Klopt, alleen de drempel voor de aanschaf ligt een stuk hoger.
Es79 schreef:katiavl schreef:Ja maar op een papierhond word er wel meer gelet kwa fokproduct en dat is wel positief
Hmmm!
slimmerik schreef:Mensen die honden zonder papieren kopen doen het gewoon om de kick....
Zie maar dat mens met die vier honden.....
Bovendien brengt het zonder papieren juist meer op omdat men dan 2 of 3 nesten per jaar kan fokken.... en er is geen toezicht van de fokvereniging.
En dáár gaat het om.... Zonder papier is lekker spannend en verboden. Geeft die mensen "aanzien" in hun milieu
slimmerik schreef:Mensen die honden zonder papieren kopen doen het gewoon om de kick....
Zie maar dat mens met die vier honden.....
Bovendien brengt het zonder papieren juist meer op omdat men dan 2 of 3 nesten per jaar kan fokken.... en er is geen toezicht van de fokvereniging.
En dáár gaat het om.... Zonder papier is lekker spannend en verboden. Geeft die mensen "aanzien" in hun milieu
LimaGentle schreef:dat mens van die 4 honden ken ik toevallig..
ze had er 2 met valse stamboom waar ze na de inbeslag name achter kwam en 2 hondjes had ze opgevangen omdat deze ernstig verwaarloosd en mishandeld waren... het is niet altijd zo zwart wit als de meesten denken.. je moet het verhaal erachter ook weten..
Es79 schreef:Ik zeg niet dat er geen 1 fokker is die er op let hoor maar voor mij zegt een papierdier niets extra's.
Ik geloof niet zo in de "fokkers".
Maar ieder zijn mening daarin hoor!
slimmerik schreef:LimaGentle schreef:dat mens van die 4 honden ken ik toevallig..
ze had er 2 met valse stamboom waar ze na de inbeslag name achter kwam en 2 hondjes had ze opgevangen omdat deze ernstig verwaarloosd en mishandeld waren... het is niet altijd zo zwart wit als de meesten denken.. je moet het verhaal erachter ook weten..
Dan trek ik dié beschuldiging in
Es79 schreef:Ik heb het nu eigenlijk niet over de stafford hoor, maar honden in het algemeen...
katiavl schreef:Toch kan er erfelijke aandoeningen, en hd en agressie wel voorkomen worden door alleen naar goede fokkers te gaan.
slimmerik schreef:Es79 schreef:Ik heb het nu eigenlijk niet over de stafford hoor, maar honden in het algemeen...
Ik heb ook verschilllende "vuilnisbakkies" gehad. Asiels zitten er vol mee...
Maar van Staffords weet je dat ze "verboden" zijn zonder papieren. Dus dan ga je (volgens mij) extra controleren of het allemaal wel klopt.
Zoals LadyElmira eerder in hun topic schreef dat hun fokker de papieren op tafel had liggen en ze konden kiezen of ze de stafford mét of zonder papieren wilden. Dan kun je toch op je klompen aanvoelen dat die papieren vals zijn.
KellyG schreef:ga ook even mn mening geven![]()
ik blijf ervanuit gaan dat het karakter van een hond gemaakt wordt.
De meeste van dit soort honden (staffords, bullterriers e.d.) worden gehouden door een bepaald soort mensen, om hun imago een beetje op te schroeven, want zo'n hond is "stoer"... en dan moet zo'n hond zich ook wel "stoer" gedragen.
Omdat er dus zoveel incidenten met dit soort honden is geweest, vind ik het ergens wel begrijpelijk dat mensen er een stokje voor willen steken dat er meer ongevallen gebeuren, alleen op deze manier lijden dus de goede onder de slechte...
Ik heb zelf een Jack Russel, het is ook een etterbak, en heeft als pup ook wel gebeten en gegromd als hij zn zin niet kreeg... Dat deed hij dus maar 1 keer, niet dat ik 'm door het huis heb geschopt hoor, maar wel laten zien wie de baas is.
Ik heb de site bekeken bij dit topic, en de tranen springen echt in mn ogen als ik het allemaal lees en zie, en het liefst pak ik een end hout en sla die hele zooi daar aa gort, maar wat schieten we daar mee op niks.
Iedereen kan hier een hele discussie gaan houden over een bepaald soort ras, maar daar schiet niemand wat mee op.
Zet je handtekening op dat formulier als je het allemaal niet vind kunnen en wilt dat dit ophoud, en hou anders je waffel dicht...
Iedereen heeft (terecht) zn eigen mening, en dat zal toch nooit veranderen
runningkawa schreef:Maar die honden hadden dat eerst niet...das wel vreemd
En ook allemaal de pootjes kapot aan de zijkant...