Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:06

Maar die honden hadden dat eerst niet...das wel vreemd
En ook allemaal de pootjes kapot aan de zijkant...

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:29

En toch kan ik mijn stafford (met stamboom) net zo agressief krijgen als een stafford zonder stamboom..
Dus wat dat betreft klopt het ergens niet..

jeej..heb nu eindelijk mijn hond, en het is echt een schatje! haha sorry moest er ff uit..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:07

het papiertje zegt alleen dat de ouders een MAG test hebben ondergaan,verder kan je er niks mee.

idd een papierhond heb je net zo snel agressief als een vuilnisbakkie

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:08

Ja maar op een papierhond word er wel meer gelet kwa fokproduct en dat is wel positief

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:08

Klopt, alleen de drempel voor de aanschaf ligt een stuk hoger.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:09

katiavl schreef:
Ja maar op een papierhond word er wel meer gelet kwa fokproduct en dat is wel positief

Hmmm! Lips are sealed

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:10

Bindi schreef:
Klopt, alleen de drempel voor de aanschaf ligt een stuk hoger.

Jep, mensen die niet zo ruim zitten gaan niet snel 1500 euro uitgeven aan een hond en begrijpelijk ook

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:11

Es79 schreef:
katiavl schreef:

Hmmm! Lips are sealed

Zeg dan waarom niet.
Ik spreel over goede fokkers. Ken er maar weinig die niet letten op fokproduct

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:16

Ik zeg niet dat er geen 1 fokker is die er op let hoor maar voor mij zegt een papierdier niets extra's.
Ik geloof niet zo in de "fokkers".
Maar ieder zijn mening daarin hoor!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:17

Mensen die honden zonder papieren kopen doen het gewoon om de kick....

Zie maar dat mens met die vier honden.....

Bovendien brengt het zonder papieren juist meer op omdat men dan 2 of 3 nesten per jaar kan fokken.... en er is geen toezicht van de fokvereniging.

En dáár gaat het om.... Zonder papier is lekker spannend en verboden. Geeft die mensen "aanzien" in hun milieu Misselijk

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:18

slimmerik schreef:

Bovendien brengt het zonder papieren juist meer op omdat men dan 2 of 3 nesten per jaar kan fokken.... en er is geen toezicht van de fokvereniging.

En dáár gaat het om.... Zonder papier is lekker spannend en verboden. Geeft die mensen "aanzien" in hun milieu Misselijk

Ik heb het nu eigenlijk niet over de stafford hoor, maar honden in het algemeen...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:19

slimmerik schreef:

dat mens van die 4 honden ken ik toevallig..

ze had er 2 met valse stamboom waar ze na de inbeslag name achter kwam en 2 hondjes had ze opgevangen omdat deze ernstig verwaarloosd en mishandeld waren... het is niet altijd zo zwart wit als de meesten denken.. je moet het verhaal erachter ook weten..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:20

LimaGentle schreef:

ze had er 2 met valse stamboom waar ze na de inbeslag name achter kwam en 2 hondjes had ze opgevangen omdat deze ernstig verwaarloosd en mishandeld waren... het is niet altijd zo zwart wit als de meesten denken.. je moet het verhaal erachter ook weten..

Dan trek ik dié beschuldiging in Bloos

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:20

Es79 schreef:
Ik zeg niet dat er geen 1 fokker is die er op let hoor maar voor mij zegt een papierdier niets extra's.
Ik geloof niet zo in de "fokkers".
Maar ieder zijn mening daarin hoor!

idd en een hond heeft er geen erg in dat hij een papiertje heeft..
mijn bullterrier met stamboom zit ook vaak met der neus in de vuilnisbak Haha!
ik zeg dan ook altijd dat ze geen vuilnisbakken ras is maar 1 met stamboom maar daar trekt ze zich niks van aan Tong uitsteken

en er zijn zat fokkers die wel met stamboom fokken maar er echt een zwaar potje van maken..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:21

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Dan trek ik dié beschuldiging in Bloos

haha oke dan OK dan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:23

Toch kan er erfelijke aandoeningen, en hd en agressie wel voorkomen worden door alleen naar goede fokkers te gaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:24

Es79 schreef:
Ik heb het nu eigenlijk niet over de stafford hoor, maar honden in het algemeen...

Ik heb ook verschilllende "vuilnisbakkies" gehad. Asiels zitten er vol mee...

Maar van Staffords weet je dat ze "verboden" zijn zonder papieren. Dus dan ga je (volgens mij) extra controleren of het allemaal wel klopt.

Zoals LadyElmira eerder in hun topic schreef dat hun fokker de papieren op tafel had liggen en ze konden kiezen of ze de stafford mét of zonder papieren wilden. Dan kun je toch op je klompen aanvoelen dat die papieren vals zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:25

katiavl schreef:
Toch kan er erfelijke aandoeningen, en hd en agressie wel voorkomen worden door alleen naar goede fokkers te gaan.

Ach, ik geloof daar niet in hoor.
Het spijt me...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:26

Waarom dan, hd bv was er bijna uit tot dat frankerijk niet wou meedoen en gingen sommige fokkers het daar halen, agressie ook heb dat verhaal al gedaan.
Wat is daar dan niet aan te geloven

Vuilbakkenras is ongecontroleerd fokken

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:28

slimmerik schreef:
Es79 schreef:

Ik heb ook verschilllende "vuilnisbakkies" gehad. Asiels zitten er vol mee...

Maar van Staffords weet je dat ze "verboden" zijn zonder papieren. Dus dan ga je (volgens mij) extra controleren of het allemaal wel klopt.

Zoals LadyElmira eerder in hun topic schreef dat hun fokker de papieren op tafel had liggen en ze konden kiezen of ze de stafford mét of zonder papieren wilden. Dan kun je toch op je klompen aanvoelen dat die papieren vals zijn.

Dit ben ik met je eens dat het bij deze honden dus wel nodig is om het waterdicht te krijgen maar ik bedoelde honden in het algemeen.

Mensen zijn helemaal hysterisch over papieren tegenwoordig... Gestoord
Omdat ze zogenaamd getest worden bijvoorbeeld, nou hollakidee, wat fijn, ze kunnen natuurlijk noooooooooit iets krijgen en al dat soort dingen.

Ik vind deze manier van fokken eigenlijk een beetje walgelijk. Ja

Ik zal weer ontopic gaan, sorry! Bloos

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:28

ga ook even mn mening geven Tong uitsteken

ik blijf ervanuit gaan dat het karakter van een hond gemaakt wordt.
De meeste van dit soort honden (staffords, bullterriers e.d.) worden gehouden door een bepaald soort mensen, om hun imago een beetje op te schroeven, want zo'n hond is "stoer"... en dan moet zo'n hond zich ook wel "stoer" gedragen.
Omdat er dus zoveel incidenten met dit soort honden is geweest, vind ik het ergens wel begrijpelijk dat mensen er een stokje voor willen steken dat er meer ongevallen gebeuren, alleen op deze manier lijden dus de goede onder de slechte...

Ik heb zelf een Jack Russel, het is ook een etterbak, en heeft als pup ook wel gebeten en gegromd als hij zn zin niet kreeg... Dat deed hij dus maar 1 keer, niet dat ik 'm door het huis heb geschopt hoor, maar wel laten zien wie de baas is.

Ik heb de site bekeken bij dit topic, en de tranen springen echt in mn ogen als ik het allemaal lees en zie, en het liefst pak ik een end hout en sla die hele zooi daar aa gort, maar wat schieten we daar mee op niks.
Iedereen kan hier een hele discussie gaan houden over een bepaald soort ras, maar daar schiet niemand wat mee op.
Zet je handtekening op dat formulier als je het allemaal niet vind kunnen en wilt dat dit ophoud, en hou anders je waffel dicht...

Iedereen heeft (terecht) zn eigen mening, en dat zal toch nooit veranderen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:31

KellyG schreef:
ga ook even mn mening geven Tong uitsteken

ik blijf ervanuit gaan dat het karakter van een hond gemaakt wordt.
De meeste van dit soort honden (staffords, bullterriers e.d.) worden gehouden door een bepaald soort mensen, om hun imago een beetje op te schroeven, want zo'n hond is "stoer"... en dan moet zo'n hond zich ook wel "stoer" gedragen.
Omdat er dus zoveel incidenten met dit soort honden is geweest, vind ik het ergens wel begrijpelijk dat mensen er een stokje voor willen steken dat er meer ongevallen gebeuren, alleen op deze manier lijden dus de goede onder de slechte...

Ik heb zelf een Jack Russel, het is ook een etterbak, en heeft als pup ook wel gebeten en gegromd als hij zn zin niet kreeg... Dat deed hij dus maar 1 keer, niet dat ik 'm door het huis heb geschopt hoor, maar wel laten zien wie de baas is.

Ik heb de site bekeken bij dit topic, en de tranen springen echt in mn ogen als ik het allemaal lees en zie, en het liefst pak ik een end hout en sla die hele zooi daar aa gort, maar wat schieten we daar mee op niks.
Iedereen kan hier een hele discussie gaan houden over een bepaald soort ras, maar daar schiet niemand wat mee op.
Zet je handtekening op dat formulier als je het allemaal niet vind kunnen en wilt dat dit ophoud, en hou anders je waffel dicht...

Iedereen heeft (terecht) zn eigen mening, en dat zal toch nooit veranderen

Strookt niet helemaal met wat je allemaal zegt!
We mogen onze mening toch wel geven net als jij.
Daarom praten we hier daarover...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:31

katiavl....ik heb een labrador met een dijk van een stamboom.... Toen we er twee jaar geleden mee wilden fokken heb ik haar de ogen laten spiegelen en op HD laten testen.

Ze had écht wel HD: dus einde verhaal van fokken voor mij. Had toen er voor kunnen kiezen om zonder papieren te fokken met alle elende vandien.

Van mét papieren kopen weet je iig zeker dat "moeder" niet uitgebuit wordt en dat overkoepelende organisatie betreffende fokker in de gaten houdt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:33

runningkawa schreef:
Maar die honden hadden dat eerst niet...das wel vreemd
En ook allemaal de pootjes kapot aan de zijkant...

Omdat je ze thuis niet op beton houdt.. Mijn hond had in asiel trouwens een kussen en lag toch op de beton, dus zijn poten lagen ook open. Zijn buik kwam door die allergie, dat probleem hebben we pas na 3 jaar experimenteren met medicijnen onder controle gekregen. Stress kan allergieën induceren (nu ja, meer opwekken, ze sluimerden al) dus het kan wel. Sowieso doet stress veel met een dier. Zoals ik al zei: ik heb 3 jaar regelmatig in het asiel van Gent gelopen, en ondanks goede zorgen zien sommige honden er niet uit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:35

Jep geef poes gelijk wat gent betreft. Zou eigelijk liever matten zien, maar die mensen hebben het al moeilijk met eten te betalen laat staan dat.
Sorry offtopic Bloos