Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WhitneyLove

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:14

Goh, k vind t wel erg makkelijk gezegt:S Katten zijn dom, jaja.
Echt dom bestaat niet, domme acties/blunders wel maar om iets echt dom te vinden moet je eerst maar bedenken hoe het er met je zelf voorstaat en goed gaan vergelijken.(Ik bedoel hier niemand mee voor het geval dat) Het heerlijke aan dieren is dat ze het meeste simpel houden, daar zouden mensen soms een voorbeeld aan kunnen nemen Ja Dieren lijken verschrikkelijk op mensen als je maar goed kijkt. Lachen > Koe
Wat Derma zegt is een heel goed punt Ja Het lijkt me stukken beter dat dieren niet altijd luisteren want mensen kunnen ook behoorlijk stom bezig zijn. Ik vind het alleen belachelijk dat als je je kat de ruimte geeft om een weg over te steken, je zogenaamd niet zou mogen treuren.Ahum, ik ben ook van mening dat katten dan een mooi leventje hebben gehad. Ik vind het goed van de baasjes die hun kat beschermen maar ook zeker niet minder goed van de baasjes die hun kat de ruimte geven. Iedereen kijkt er anders tegen aan en alles heeft zijn voor en nadelen. Katten kunnen zich ook aanwennen om de weg en andere gevaren te vermijden, dat denk ik tenminste want het zijn snuggere beestjes en onze Simba (moederkat Lachen ) doet niet anders. Ookal liggen er bij sommige wegen vaak overreden katten, er zijn er dus ook een heleboel die wel slim zijn geweest. Knipoog
@ Ashkerlon, Gaaf zeg! Mooi voorbeeldje van wat er een kat te leren valt Ja

Enorme onzin, katten en dom> . Als ik 1 van onze katten hier zie rond lopen of hier zie zitten en ze turen in het niets, dan vraag ik mij ontzettend af of er in dat hoofdje nog iets anders omgaat dan instinct. Groetjes Doei, doei

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:16

Katten zijn ook heerlijk eigenwijs, maar katten is wel degelijk iets aan te leren.
En dan bedoel ik niet dat ze zo onderdanig en volgend zijn als een hond, maar mijn katten hebben ook aan 1 woord genoeg om te weten wat ik bedoel en wat ik van ze wil.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:18

Wij houden onze kat binnen. Ze is een zwarte poes van een jaar ong. en ze heet Noortje. Ze mag alleen aan het tuigje naar buiten dat gaat overigens erg goed behalve als je niet met haar meeloopt dan wil ze het uittrekken (wees hier voorzichtig mee!) En af en toe doen we de deur op een kiertje dat ze kan kijken en tegen het raam zit gaas zodat ze toch lekker een beetje frisse lucht krijgt. Ze moet binnen blijven omdat onze oude kat overreden is en dat vinden we heel erg.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:29

Goof schreef:
Katten zijn ook heerlijk eigenwijs, maar katten is wel degelijk iets aan te leren.
En dan bedoel ik niet dat ze zo onderdanig en volgend zijn als een hond, maar mijn katten hebben ook aan 1 woord genoeg om te weten wat ik bedoel en wat ik van ze wil.

Een hond is niet onderdanig en volgend. Dat zijn eigenschappen in dit verband die menselijk zijn. Honden doen wel aan rangorde, maar de dingen die ze voor mensen doen komen voort uit aanhankelijkeid, speelsheid en enthousiasme. Dingen die mensen doen met een hond zien honden namelijk als een spel. Neem de bordercollie bijvoorbeeld, een ondernemende hond die iets te doen moet hebben. Dat heeft met onderdanigheid helemaal niets te maken! EN jack russels kunnen zeer volhardend zijn in hun doen en laten, iets wat mensen eigenwijs noemen. EEn hond volgend en onderdanig noemend is dan hetzelfde als wanneer ik katten dom noem omdat je ze niets kunt leren. .

Het verschil tussen katten en honden is dat honden het leuk vinden om spelletjes te doen met mensen dat drijven ze best ver door. Katten hebben dat niet

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:34

Honden zijn wel degelijk onderdanig aan hun leider. Dat zie je ook in het wild, in de roedel en zo komt het ook terug in de omgang tussen mens en hond. De dingen die ze doen komen voort uit aanhankelijkheid zoals jij hierboven zegt, maar dat wil niet zeggen dat een hond niet onderdanig is aan zijn leider.
En natuurlijk wordt het naar boven gehaald door middel van spelletjes, dat doe je bijvoorbeeld ook met een paard zo.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:39

Toch is de DRIJFVEER van de hond niet de onderdanigheid maar de spelletjes.

enidan23

dus kleine kinderen en dus katten kun je niks leren? desiree.. volgens mij maken kinderen vanaf hun geboorte een groot leerproces mee..net zoals elk ander op deze wereld..dus ook katten.
dus al weer een zeer domme uitspraak..desiree.

Goof

Dat zeg ik hierboven ook ja.
Maar toch is de hond dus wel onderdanig.
Laatst bijgewerkt door Goof op 16-08-06 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:41

Kinderen met katten vergelijken slaat nergens op, het is helemaal onzinnig om mensen met dieren te vergelijken daarmee doe je de dieren tekort.

Maar ik moet de eerste kat nog tegenkomen die eerst rechts en links kijkt voordat hij een drukke weg oversteekt. Of zouden het alleen de domme katten zijn die dood langs de kant van de weg liggen? Een soort natuurlijke selectie?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:45

Citaat:
Of zouden het alleen de domme katten zijn die dood langs de kant van de weg liggen? Een soort natuurlijke selectie?

Wow, en als we dan straks allemaal nog onze eigennestjes blijven fokken, hebben we straks een overschot aan uberslimme katten Haha!

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:51

zucht..denk dat ik maar afhaak!
de een laat zn kat buiten en de ander niet...ik begrijp waarom mensen katten binnen houden,,beetje jammer dat er niet begrepen wordt waarom ik dus wel mn kat buiten laat... ik lijk wel een dierenbeul hiero,,en mag vooral niet treuren als die platgereden wordt. wat toch niet gebeurt want ik heb namelijk een hoogintelligente superkat! die links en rechts kijkt bij t oversteken...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:54

Ben het met je eens Enidan, deze discussie is al tijden geleden nutteloos geworden. Maar door sommige domme opmerkingen blijf je toch reageren in het topic.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:56

nou,eerlijk gezegd ,heb ik nog 3 levende katten van de weg geraapt,welke aangeredenw aren,en als je dat meemaakt,snap je echt niet,dat mensen zeggen,dat ze van hun kat houden en deze daarom buiten laten lopen...

2 zijn er ingeslapen bij de dierenarts,waarvan 1 zijn halve achterkant platgereden was,alleen de voorkant deed het nog,de ander liep het bloed uit alle kanten waar je maar kan denken,nr is gestikt in zijn eigen bloed in mijn auto....

wat had dat arme dier het benauwd,en wat was dat dier bang...

ik zal je zeggen,dat ik hierdoor nooit maar dan ook nooit, wat voor dier dan ook,zijn eigen gang zal laten gaan in het verkeer...

niet iedere kat is op slag dood,dus ook jullie kat kan creperen van de pijn langs een weg,heb je dat er nu echt voor over???

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:03

moet ik hem 24 uur per dag zielig horen jammeren dan,als hij voor t raam zit? elke keer ontsnapt want meneer vindt wel een manier...
ik zie hoe graag hij naar buiten wil moet ik hem dan voor mijn plezier maar binnenhouden? nou ik wordt niet vrolijk van een duidelijk ongelukkige kat binnen.. en hij leeft nog steeds..is vreselijk schuw buiten,hij herkent mij niet eens..ik vind t prima zo.. en hij is gelukkig en gaat lekker zn gangetje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:08

een ren maken??tenminste dat zou ik dus doen,zou wat zijn zeg,dus iedere keer als mijn honden blaffen en piepen voor de deur moet ik ze maar allemaal op straat losgooien??

ik zou dus,stel dat ik een kat zou hebben,die heb ik niet en zal ik nooit krijgen,omdat ik het geen leuke dieren vind,maar stel..dan zou ik een ren maken Lachen

en hij/zij blert maar een end weg daarin,het is dat of anders niet...

maar buiten dat,zou je je niet vreselijk schuldig voelen,als je van iemand zou horen dat jou kat ergens een gevecht tegen zijn eigenbloed heeft gehad,bij iemand in de auto??

en ja,ik ben wederom toen naar een dierenarts gereden,maar de sukkel wilde me niet helpen,en stuurde me naar een dierenarts een half uur verderop...

ik ben toen naar stal gereden en heb gevraagd of de eigenaar van de stal,de auto alsnog een keer over de kat heen durfde te rijden...

toen we dat van plan waren,spoot het bloed uit zijn bekkie,en stikte hij...was echt heel heel zielig!!!

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:11

ik stop mn kat liever niet in een kooi!..ik laat m lekker lopen..en hij leeft nog steeds en geniet van zn leven en dat vind ik t belangrijkste..
blijkbaar heb jij liever een blerende kat in een kooi in je achtertuin, nou have fun en geniet er vooral van.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:14

dit stukje,en dat is niet kwaad bedoeld,maar dit stukje snap ik gewoon niet,dat zogeheten "kattenmensen" die dus van katten houden,liever hun dier kapot laten rijden ,als ze willen houden,ik als NIET kattemens,zou bij mijn kat als ik die zou krijgen,er alles aan doen om deze zo lang mogelijk bij mij te houden....

maar ik snap nu wel waarom die 25.000 kittens elk jaar nodig zijn,omdat iedereen die van katten houd ze liever plat gereden ziet,als ervoor te zorgen....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:16

enidan23 schreef:
ik stop mn kat liever niet in een kooi!..ik laat m lekker lopen..en hij leeft nog steeds en geniet van zn leven en dat vind ik t belangrijkste..
blijkbaar heb jij liever een blerende kat in een kooi in je achtertuin, nou have fun en geniet er vooral van.

Het is maar hoe je een kitten of oudere kat uit het asiel aanwent vanaf dag 1.
Heb meerdere katten gehad en geen van die katten liep te bleren, nu ook hebben we een grote kattenren en de katten gaan los er in en weer terug in huis. Geen haar op hun hoofd die eraan denkt om van die zogenaamde vrijheid te gaan genieten.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:18

ik zou me niet schuldig voelen..ik zou heel erg veel verdriet hebben..maar ik voel me niet schuldig..
waarom zou ik me schuldig moeten voelen?
ik zou me schuldig voelen als mn kat op 18 jarige leeftijd nog steeds zit te jammeren voor de deur, in de hoop dat hij nou eens achter een vogeltje aan mag jagen..dus zijn katteninstinct eens mag volgen... maar helaass deze kat zou nooit eens mogen ervaren waarvoor hij nou eigenlijk bedoeld is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:23

Ik zou mezelf wel schuldig voelen, schuldig aan overlast voor andere mensen waar mijn katten bij hun in de tuin schijten, schuldig voor de mensen die mijn kat aanrijden en misschien zelf wel een ongeluk daardoor krijgen, schuldig voor de mensen die mijn kat van de weg af moeten schrapen al dan niet nog levend en schuldig t.o. van mijn kat.

Maar blijkbaar heb ik weer hele vreemde katten gehad en nu weer. Die van mij hebben nog nooit voor de deur geblerd dat ze naar buiten wilde?

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:34

nou die van mij doet dat dus wel..dus graag even verder kijken dan de neus lang is..er zit ook siamees in en dat zijn nogal praters..je kan er hele gesprekken mee voeren.. en ik ga me dus niet vantevoren al schuldig voelen als er iemand mn kat van de weg moet plukken,, dan kan ik me tegenwoordig wel overal schuldig overvoelen..
stel als ik dit doe...dan zou er misschien dat kunnen gebeuren en ja..dan zijn er vast mensen die dat niet fijn vinden en dan voel ik me schuldig dus dan doe ik maar niks...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:18

Desiree schreef:

Maar wat jij nu zegt is iets heel anders wat ik gewend ben te horen van de meeste katteneigenaren. WAnt die zeggen "dat kun je ze niet leren en dit kun je ze niet leren en katten zijn eigenwijs". DAt hoor ik ook hier op bokt. Wat vind ji jdaar dan van?

Elk dier valt iets te leren... een paard, een hond, een kat, een muis en zelfs een olifant... je moet slechts weten hoe je doordringd tot je dier. En mijn oudste doet nu eenmaal alles voor eten, dus klickertraining is perfect toe te passen op hem.
Akkoord... een kat kun je niets eisen, maar als je iets op de juiste wijze weet te vragen, krijg je er alles van gedaan. Net als bij een kind van 3 Knipoog

En dat katten eigenwijs zijn... dat is juist. Je moet er slechts voor zorgen dat je zelf net iets eigenwijzer bent. Haha!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:56

enidan23 schreef:
nou die van mij doet dat dus wel..dus graag even verder kijken dan de neus lang is..er zit ook siamees in en dat zijn nogal praters..je kan er hele gesprekken mee voeren.. en ik ga me dus niet vantevoren al schuldig voelen als er iemand mn kat van de weg moet plukken,, dan kan ik me tegenwoordig wel overal schuldig overvoelen..
stel als ik dit doe...dan zou er misschien dat kunnen gebeuren en ja..dan zijn er vast mensen die dat niet fijn vinden en dan voel ik me schuldig dus dan doe ik maar niks...

Geen van mijn Oosters Kortharen (effen gekleurde siamezen) blèrt voor de deur dat hij naar buiten wil. het stemgeleuid van je kat moet je maar niet als excuus gebruiken.

De rest van je tekst is voldoende duidelijk, jij hebt geen zin om je schuldig te voelen en je kat naar buiten doen is de makkelijkste weg voor jou. Laat het daar dan gewoon bij?

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:52

de makkelijkste weg? kijk het gaat hier niet om de makkelijkste weg kiezen,het is gewoon hoe ik er tegen aan kijk. een kat hoort buiten en als ik dus aan mijn kat merk dat hij liever naar buiten wil dan is voor mij snel de keus gemaakt.. en ik heb dus gelezen dat siamese meer van zich laten horen dan een andere kat.. en toen ik dat las dacht,goh verrek vandaar dat die van mij zoveel miauwt..
schuldig voelen kan je niet sturen..en ik voel me dus gewoon niet schuldig.
en wat ik al eerder zei,ik heb respect voor mensen die hun kat binnen houden..vind t alleen nogal jammer dat jullie er geen begrip voor opkunnen brengen dat ik er voor kies om mijn kat buiten te laten.
iedereen leeft zijn leven op zijn manier...en ja de een neemt meer riscio`s dan een ander..en zo dus ook in de kattencultuur..

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:55

Algemeen

SIAMEES

Land van herkomst: Verre Oosten (Thailand)

--------------------------------------------------------------------------------
Korte geschiedenis van het ras
De oorsprong ligt in het Verre Oosten. Waar de eerste Siamezen precies vandaan kwamen is niet meer te achterhalen. In Thailand, het vroegere Siam, kwamen deze dieren al in de 14e eeuw voor. Aan het eind van de 19e eeuw werden ze opgemerkt door een aantal Britten die Thailand aandeden. De Britten kenden tot dan toe alleen de gewone boerenkatten en de Angorakatten. Ze namen een aantal Siamezen mee naar huis, waar hun vrouwen zich over de dieren ontfermden. Niet alleen de Engelsen maar ook de Fransen hadden inmiddels de fraaie Siamezen ontdekt. Siamezen hadden in die tijd overigens nog niet de bouw van de Siamees van tegenwoordig. Ze waren een stuk forser van bouw en de schedelvorm was vrij rond. De eerste importen waren sealpoints, maar later bleken deze katten ook spontaan kittens in andere kleuren voort te brengen, zoals bluepoint, chocolatepoint en lilacpoint. In de jaren 50 en 60 ging men Siamezen fokken in andere kleuren.

--------------------------------------------------------------------------------
Rasbeschrijving
Kop: wigvormig en dient in het ideale geval samen met de grote, schuingeplaatste oren een perfecte gelijkzijdige driehoek te vormen. De kin mag niet al te geprononceerd zijn, maar ook zeker niet terugwijken. Lange neus, bij voorkeur met een Romeins profiel, maar in elk geval zonder inkeping vloeiend doorlopend in het schedeldak.

Ogen: amandelvormig, zuiver donkerblauw en staan iets schuin geplaatst.

Oren: groot, schuingeplaatst.

Lichaam: elegante en lenige bouw. Het sierlijke lichaam is lang, slank en gespierd, het mag nergens grofheid vertonen. De achterhand behoort hoger te zijn dan de voorhand. De poten zijn slank en lang, de voetjes ovaal.

Staart: lang en dun en loopt spits toe als een zweep.

Vacht: zijdezacht en kort en fijn van structuur. Betrekkelijk weinig ondervacht.

Kleur: Kittens worden geheel wit geboren. Later krijgen ze hun gekleurde points. Oorspronkelijke kleuren zijn: seal-, blue-, chocolate- en lilacpoint, ze zijn er in tortie en tortietabby. Cinnamon-, fawn-, smoke-, silvertabby- en bi/tricolourpoint.

Karakter
Ze hebben een uitgesproken karakter en in huis altijd duidelijk aanwezig. Siamezen staan bekend om hun spraakzame natuur en kunnen urenlang converstaties houden. Ze zijn buitengewoon sociaal ingesteld en als ze niet voldoende aandacht krijgen, zullen ze die zeker opeisen. U kunt ze niet lang alleen laten. Ze gaan erg goed om met soortgenoten en opvallend goed met honden. Worden graag geaaid en geknuffeld en kunnen urenlang op schoot doorbrengen. Bijna altijd vrolijk, ze zijn speels, kunnen leren apporteren.

Verzorging
Omdat de vacht erg kort is met weinig tot geen ondervacht, wordt deze niet snel vuil. De vacht is vrijwel onderhoudsvrij. Nagelpunten nu en dan knipen.

Siamees katten Kittens