Broodfok nog steeds op marktplaats. Wie grijpt in?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:40

Om een voorbeeld te noemen

Zijn er nog altijd bedrijven die aan inkoop en verkoop van dieren doen. Ook met honden. Zo lang een bedrijf netjes belasting afdraagt is er geen hond die daar naar kijkt. Ze kunnen hun goddelijke gang gaan. Dat is wel iets waar de overheid m.i iets aan kan doen.

Terwijl de fokkers die wel verantwoord bezig zijn tegen allerlei regels aanlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:43

@Urbanus: Ik houdt het graag ontopic, maar zal er geen probleem mee hebben dat het zo moeilijk wordt slangen te houden met de regels, dat je het dan toch maar opgeeft.

Er zijn wel meer huisdieren waar ik moeite mee heb (1 vis in 1 ronde kom) afschuwelijk.

Ik ga hier dus niet verder over in gesprek.

Urbanus

Re: Broodfok nog steeds op marktplaats. Wie grijpt in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:45

Oh dat is jammer. Ben erg blij met mijn toekomstige bokt-noodle en onze ideeën over diervriendelijk staan blijkbaar niet naast elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:46

xoranlover schreef:
Ik heb geen invloed op hoe ze daar eet he? En een te zware poes gaat niet naar de kater want dan is het moeilijker drachtig worden.
Plus die stress met alle controles die jij dan wilt hebben. Dat is voor een kat enorm stressvol. Ik zou daar echt niet blij van worden. Het is al zo ontzettend moeilijk om een geschikte kater te vinden in Nederland dat het buitenland niet te moeilijk bereikbaar moet zijn voor een aantal fokkers. Ik ben aangewezen op kater eigenaren. Ik kan hier in huis geen kater houden. Niet in een groep met open poezen. Ik heb geen ruimte om een kater apart te houden en ik denk dat de buurt hier ook niet vrolijk gaat worden van een kater die hier poezen dekt.

Misschien is zaad uit een potje een idee? En dat er controles zijn betekend niet dat t elke x raak is he als jij op pad gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:49

BeFunny schreef:
Om een voorbeeld te noemen

Zijn er nog altijd bedrijven die aan inkoop en verkoop van dieren doen. Ook met honden. Zo lang een bedrijf netjes belasting afdraagt is er geen hond die daar naar kijkt. Ze kunnen hun goddelijke gang gaan. Dat is wel iets waar de overheid m.i iets aan kan doen.

Terwijl de fokkers die wel verantwoord bezig zijn tegen allerlei regels aanlopen.

Het mag dus meer in verhouding idd.

Wie weet kan je iets opbouwen na meer goede controles, zodat deze met de tijd versoepelt kunnen worden. Maar goed, daar moet je ook voorzichtig mee zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:50

Ik zou je ideeën uitschrijven en pitchen naar PvdD.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:50

Ik heb liever een slangenhouder die op een normale manier ratten en muizen kweekt voor de slangen dan iemand die echt muizen uitbuit om zoveel mogelijk jongen te krijgen.

Het is dat mijn katten geen kuikens eten maar anders hadden ze die ook gekregen. Zij krijgen natuurlijk ook vlees. Zo zal een slang ook moeten eten. Toen ik nog muizen had kregen die ook meelwormen te eten… Ik heb daar niet zo’n moeite mee. Ik eet ook vlees… maar goed dat is een andere discussie.

En bovenstaand. Dat zal heel moeilijk worden. Heb je enig idee hoe een dekking in zijn werk gaat bij een kat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:53

Urbanus schreef:
Oh dat is jammer. Ben erg blij met mijn toekomstige bokt-noodle en onze ideeën over diervriendelijk staan blijkbaar niet naast elkaar.

:? Deze begrijp ik echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:54

Urbanus schreef:

Aardig van je, succes!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:55

xoranlover schreef:
Het is dat mijn katten geen kuikens eten maar anders hadden ze die ook gekregen.

De hond krijgt ze wel.

Simba eet ze niet helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:56

xoranlover schreef:
Ik heb liever een slangenhouder die op een normale manier ratten en muizen kweekt voor de slangen dan iemand die echt muizen uitbuit om zoveel mogelijk jongen te krijgen.

Het is dat mijn katten geen kuikens eten maar anders hadden ze die ook gekregen. Zij krijgen natuurlijk ook vlees. Zo zal een slang ook moeten eten. Toen ik nog muizen had kregen die ook meelwormen te eten… Ik heb daar niet zo’n moeite mee. Ik eet ook vlees… maar goed dat is een andere discussie.

En bovenstaand. Dat zal heel moeilijk worden. Heb je enig idee hoe een dekking in zijn werk gaat bij een kat?

Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Mijn intresse om daar met mijn neus bovenop te zitten is er niet :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:56

Goed idee, laten we alle vissen gaan chippen en de grenzen weer dichtgooien in Europa.
Elke gemeente een opvanglocatie voor dieren, van waaruit ze herplaatst worden, feitelijk een asiel, maar geen asiel, want het woord “asiel” is slecht?

Ambtenaren die weten hoe alle verschillende diersoorten gehouden moeten worden, of komt er voor elk diersoort een eigen ambtenaar?
Dus een gezin op de boerderij met koeien, 2 schapen, wat geiten, een paar paarden, 4 honden, 3 katten, een cavia, een konijn en 2 goudvissen… Die kan 9 ambtenaren/controleurs op de stoep verwachten of verwachten we dat één persoon de gezondheid van al deze dieren controleert en feitelijk meer van dieren weet dan de gemiddelde dierenarts?

Nou ja, dan zijn we al minstens 10 jaar verder voordat er überhaupt genoeg opgeleid personeel is om een fractie van de controles te doen.

Wie gaan trouwens de gesloten grenzen bewaken en alle voertuigen controleren? Gezien de huidige schaatste in werknemers, kan dat nog wel eens een flinke uitdaging gaan worden, nog los van de miljoenen schade aan onze economie als de grenzen weer dicht zouden gaan.

IMO heeft is een plan als dit voor 98% al niet uitvoerbaar en dus totaal niet realistisch. Misschien iets te veel propaganda van HOA gekeken?

Edit: Ik had me voorgenomen om echt serieus op een redelijk plan in te gaan, maar in dit geval lukt dat me echt niet.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 21-04-23 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:57

Avalanche schreef:
xoranlover schreef:
Het is dat mijn katten geen kuikens eten maar anders hadden ze die ook gekregen.

De hond krijgt ze wel.

Ik heb het geprobeerd maar ze keken ze me aan alsof ik ze wilde vergiftigen :')

Verder dan een beetje ermee spelen kwamen ze niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:57

Evamarie schreef:
Urbanus schreef:

:? Deze begrijp ik echt niet.

Wat begrijp je niet? Noodle: slang voor slang, bokt omdat ik hem van Animal krijg, onze ideeën staan niet naast elkaar: we verschillen van mening.

Evamarie schreef:
Urbanus schreef:

Aardig van je, succes!

Succes met wat?

Avalanche schreef:
xoranlover schreef:

De hond krijgt ze wel.

Mijn katten zijn er gek op!

Dat slangen ratten eten is onfortuinlijk, maar ik haal ze liever waar ze met liefde worden gefokt en op een zo zacht mogelijke manier worden doodgemaakt.

Dieren eten vlees, dat moet ergens vandaan komen.

Xoran: je moet ze vaak eerst een beetje openknippen en insmeren met eigeel. Tenminste, dat is mijn ervaring. Daarna vreten ze hun pootjes erbij op.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 21-04-23 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:58

Evamarie schreef:
xoranlover schreef:

Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Mijn intresse om daar met mijn neus bovenop te zitten is er niet :+

Hoe bedoel je dit?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:01

Evamarie schreef:
Urbanus schreef:
Hoe moet mijn slang aan voedseldieren komen met dit plan? Want als je alles moet registreren en weer afmelden als je een babyratje om zeep helpt... dat is haast niet te doen.

Slangenhouden en babyratjes om zeep helpen is niet echt een voorbeeld van Dierenwelzijn. :+

Hoe moet de slang dan eten, of moet ze die dan maar dood laten gaan van de honger?

Dat vind ik pas een slecht voorbeeld van dierenwelzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:03

Daphara schreef:
Goed idee, laten we alle vissen gaan chippen en de grenzen weer dichtgooien in Europa.
Elke gemeente een opvanglocatie voor dieren, van waaruit ze herplaatst worden, feitelijk een asiel, maar geen asiel, want het woord “asiel” is slecht?

Ambtenaren die weten hoe alle verschillende diersoorten gehouden moeten worden, of komt er voor elk diersoort een eigen ambtenaar?
Dus een gezin op de boerderij met koeien, 2 schapen, wat geiten, een paar paarden, 4 honden, 3 katten, een cavia, een konijn en 2 goudvissen… Die kan 9 ambtenaren/controleurs op de stoep verwachten of verwachten we dat één persoon de gezondheid van al deze dieren controleert en feitelijk meer van dieren weet dan de gemiddelde dierenarts?

Nou ja, dan zijn we al minstens 10 jaar verder voordat er überhaupt genoeg opgeleid personeel is om een fractie van de controles te doen.

Wie gaan trouwens de gesloten grenzen bewaken en alle voertuigen controleren? Gezien de huidige schaatste in werknemers, kan dat nog wel eens een flinke uitdaging gaan worden, nog los van de miljoenen schade aan onze economie als de grenzen weer dicht zouden gaan.

IMO heeft is een plan als dit voor 98% al niet uitvoerbaar en dus totaal niet realistisch. Misschien iets te veel propaganda van HOA gekeken?

Omdat dit een specifieke doelgroep beslist. Graag geen aannames doen over wat ik van een asiel zou kunnen vinden hiermee.

Voor grote bedrijven komt een Ambtenaar natuurlijk niet alleen.

Een algehele controle of een dier gezond is, is geen heel ingewikkelde casus en anders kun je bij twijfel altijd de DA raadplegen.

Wat ik al aangaf het is een globaal plan wat verder uitgewerkt moet worden zodat het ook haalbaar kan worden deze uit te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:04

Daphara schreef:
Urbanus schreef:
Hoe moet mijn slang aan voedseldieren komen met dit plan? Want als je alles moet registreren en weer afmelden als je een babyratje om zeep helpt... dat is haast niet te doen.

Hoe moet de slang dan eten, of moet ze die dan maar dood laten gaan van de honger?

Misschien is het een optie geen slangen te willen houden in het kader van dierenwelzijn?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:05

Evamarie schreef:
xoranlover schreef:
Ik heb geen invloed op hoe ze daar eet he? En een te zware poes gaat niet naar de kater want dan is het moeilijker drachtig worden.
Plus die stress met alle controles die jij dan wilt hebben. Dat is voor een kat enorm stressvol. Ik zou daar echt niet blij van worden. Het is al zo ontzettend moeilijk om een geschikte kater te vinden in Nederland dat het buitenland niet te moeilijk bereikbaar moet zijn voor een aantal fokkers. Ik ben aangewezen op kater eigenaren. Ik kan hier in huis geen kater houden. Niet in een groep met open poezen. Ik heb geen ruimte om een kater apart te houden en ik denk dat de buurt hier ook niet vrolijk gaat worden van een kater die hier poezen dekt.

Misschien is zaad uit een potje een idee? En dat er controles zijn betekend niet dat t elke x raak is he als jij op pad gaat.

Katten kunnen niet kunstmatig geïnsemineerd worden, ze hebben letterlijk het terugtrekken van de penis van de kater nodig voor een eisprong.

Anoniem

Re: Broodfok nog steeds op marktplaats. Wie grijpt in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:06

Op bovenstaande ben ik eerder al terug gekomen Daphara

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:07

Evamarie schreef:
Daphara schreef:

Misschien is het een optie geen slangen te willen houden in het kader van dierenwelzijn?

Dus alle slangen maar laten inslapen, dood laten gaan van de honger, vrij laten in de natuur?

Hoe dan ook, alle slangen moeten afgedankt worden, omdat ze vleeseters zijn?

Ooit aan gedacht dat katten die vrij buiten komen.ook muizen eten, zullen we die ook meteen allemaal in laten slapen, want die arme muizen toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:08

xoranlover schreef:
xoranlover schreef:

Hoe bedoel je dit?

Dat het niet zou kunnen idd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:10

Evamarie schreef:

Misschien, maar ik vind het houden van slangen wel diervriendelijk dus ik doe het wel.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:10

@Evamarie kun je misschien uitleggen wat je met je opmerking op mijn post bedoelt?

Ik heb gewoon geen andere optie dan naar een kater toe gaan. Zo maak je alles voor iemand die graag op een goede manier wilt fokken. Zo ontzettend moeilijk. Daardoor zorg je in mijn ogen juist voor meer broodfok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:12

Evamarie schreef:
Daphara schreef:

Dus alle slangen maar laten inslapen, dood laten gaan van de honger, vrij laten in de natuur?

Hoe dan ook, alle slangen moeten afgedankt worden, omdat ze vleeseters zijn?

Ooit aan gedacht dat katten die vrij buiten komen.ook muizen eten, zullen we die ook meteen allemaal in laten slapen, want die arme muizen toch.

Maar idd, ik vind dat het gestopt moet worden zodat er uiteindelijk geen opvangplek meer voor nodig is, maar dat is een andere discussie.