Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:07

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it
Ik moet vaak werken in het weekend ‘s zomers -O- Maar als ik een weekend vrij heb dan gaan we naar Zeeland naar onze boot. Faizah gaat dan regelmatig mee, en dan gaan we ‘s morgens en ‘s avonds meestal aan het strand wandelen of konijnen spotten :)) Er zitten daar heel veel konijnen langs de dijk, en dat vind mevrouw toch leuk :')

Waar kun je je hond(en) bij wijze van spreken het 's nachts wakker voor maken?
Waar worden ze echt heel gelukkig van qua snacks/eten?

Kip.. Wij hebben zelf nooit kip in huis, maar als we bij mijn ouders binnen lopen en ze hebben kip gehad dan blijft er meestal een beetje voor haar over. Dan eet ze nog net niet je vinger mee op haha. En thuis krijgt ze vaak gedroogde kipstukjes.
Blikvoer met kip vind ze dan weer iets minder lekker :+
En van die tandenborstel-kauwsnacks, en dentasticks. Dat gaat ook altijd op.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:50

Hoe zien jullie weekenden er normaliter uit? Ondernemen jullie graag dingen of is het lekker relaxen, een combi van beiden? Sport? Tell us all about it

Op zaterdag geef ik gehoorzaamheid. Meestal mag Bo dan gezellig mee. Ze helpt met voordoen, afleiden en gewoon gezellig zijn.
Ze gaat vaak ook mee naar stal.

Verder is het maar net wat we verzinnen. Gewoon hangen, lekker naar het bos, workshops... verzin het maar.

Afbeelding

Waarvoor niet? Als Bo ons hoort is ze wakker en klaar voor actie. Midden in de nacht wandelen? Kom maar op! Spontane knuffelsessie? Kom maar op! Agility training? Kom maar op! Eten en snackies? Kom maar op!
Bo staat altijd aan.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:02

Voor heel veel, Floyd is niet zo kieskeurig en (bijna) alles is eetbaar :j Gedroogde snacks: rund, hert, vis..mag allemaal (bullestaarten zijn t minst, maar denk dat ie daar ook wel wakker voor wil worden), konijnenoren (zonder haar) ook, maar zijn wel snel op :Y) Beloningssnacks en vleesstrips zijn ook altijd goed.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:17

Voor heel veel dingen, Marlo lust qua kluiven eigenlijk alles wat ik hem tot nu toe heb aangeboden (behalve konijnenoren of kluiven met haar). Het enthousiastst wordt ie van de runder trachea.
Droge koekjes/biscuitjes spuugt hij uit :+

Wat doen jullie vooral in het weekend?
Het weekend is voor ons het moment om op pad te gaan omdat dat het moment is dat Marlo bij ons is. Vaak zijn we in de ochtenden actief (wandelen in steeds nieuwe gebieden, canicross, fietsen etc) en relaxen we in de middag in huis.
Soms gaan we een dag op pad naar bijvoorbeeld het strand of naar een gebied wat verder weg

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:34

Beer wordt wakker voor een stukje metworst of rookworst, stukje kaas vind hij ook lekker. Verder zodra hij een piepspeeltje hoort is hij klaarwakker. Botten enzo laat hij liggen heel soms gaat hij er op kauwen maar hij kauwt liever zijn speelgoed stuk.

mavantos

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 07:31

Ik wil niet iemands taak overnemen! Maar wat doen jullie vandaag om je harige vriendje(s) te verwennen op Dierendag? <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 07:57

Trainen :+ dinsdag is onze trainingsdag, haha! Tussen de ochtend & avondtraining gaan we altijd wandelen op de heide en vanavond krijgen ze een snackje. <3

Na de wandeling gaan we ook nog even langs de opleiding tot paravet, die doen gratis check-ups en we mochten langskomen omdat we twee interessante gevallen ertussen hebben. Eens kijken of de studenten hebben opgelet. <<) Daar zullen ze ook vast wel geknuffeld worden en iets lekkers krijgen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:09

mavantos schreef:
Ik wil niet iemands taak overnemen! Maar wat doen jullie vandaag om je harige vriendje(s) te verwennen op Dierendag? <3

Hier ook trainen vandaag, ik moet werken tot 5.
Maar we hebben wel al vanaf zaterdag meegedaan aan dierendag dingetjes bij de welkoop en jumper :D zo hadden ze een speurtocht, en zijn jarv en ik als een kind door de winkel gesjeesd om de kaartjes te vinden _O- dat werd beloond met een snackies, dus hij was blij :') Bij de jumper gezocht naar voer voor Parker, parcourtje gelopen in de winkel, in de ballenbak koekjes gezocht, etc.
En gisteren nog naar een winkel geweest om een nieuwe mand te halen. 25% korting op Jarv z'n favoriete merk manden, en mijzelf kennende wil ik straks toch zo'n mand erbij dus dan maar nu al met korting :')
Afbeelding

Oh, en een van Jarvis z'n favoriete snacks is besteld, vandaag komen zijn buffeloren binnen. Da's toch een klein cadeautje met de post :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:17

Life is short. Spoil your dog.

Arya kun je voor veel wakker maken wel, maar wanneer ik met een likmat/vuller aankom waar ik oa natvoer in heb zitten van bv. Edgard & Cooper of Terra Canis, met andere food enrichment dingen zoals hondenpindakaas e.d. dan wordt ze heeeel blij.

Maar haar catnip, waar ze bijna een moord voor zou doen, is menseneten en dan staat met stipt op #1 Chips. Als ze de zak al hoort… En ze weet precies bij wie ze wat moet halen zoals te zien is op de foto's. Mijn beste vriendin en mijn man zijn ho-pe-loos want de eerste vind het zielig als ze niks krijgt en de 2e vind het schattig Hoe ze chips eet. Schiet mij maar lek :') :Y) … *Ok, het is ook heel schattig als ze op chips kauwt, maar ik begin er niet aan hahaha. Weet ze ook.

Al krijgt ze van mij soms wel stiekem weer andere leftovers zoals verse Zalm bv. O:) := _O- Dan zijn zowel zij als Sansa ook meteen bij me te vinden, zodra ze in de gaten hebben dat een zalm verpakking open gaat. Ze weten dat wanneer ik klaar ben met mijn broodje te bereiden of wrap ofzo, dat de leftovers voor hen zijn. En dan wachten ze ook heel braaf beiden telkens op hun beurt wanneer ze 1 voor 1 hapklare stukjes aangeboden krijgen. Zo schattig als ze dan met z'n 2 voor je zitten en je ze voert :') Net als met verse makreel, dan zijn ze ook wappie :):)

Afbeelding

Afbeelding

Bij m'n vriendin doet ze het sowieso veel, want ze krijgt ook echt veel te veel van d'r. Als we ijsjes gaan eten in Epen, krijgt Arya het wafeltje, Arya krijgt het laatste stukje van een broodje, etc etc. Wenda is haar persoonlijke jaarrond aanwezige Sinterklaas :') :j
Afbeelding

En vandaag, dierendag… Ik heb net m’n computer opgestart en ben tot 17:30 aan’t werk en erna ga ik een dood vogeltje zijn en op de bank crashen haha dus iets speciaals doen gaat sowieso niet meer gebeuren. Ze zal tussendoor wel zoals altijd eigenlijk gewoon een lekkere snack krijgen. We gaan morgen met KimD en the Pack wandelen, dus da’s ook wel een beetje een verlaat Dierendag cadeautje vind ik haha. Ze krijgt wel straks als we het pakket niet mislopen van puppyvillage nog post. Dat komt heel toevallig zo uit dat die vandaag langskomen, dus dan krijgt ze haar nieuwe Zippy paws burrows Halloween straks nog cadeau hoop ik :j Ik heb dus alleen voor Sansa niks besteld #oeps. Maar die krijgt ook wel gewoon een Jelly snack van vitakraft straks na het werk, of ik ga even met de snuffelmat met haar aan de slag en dan is die ook weer blij hihi.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:42

Mulan krijgt niks voor dierendag, ze mag weer lekker mee naar stal vanavond en door de plassen racen :) Ze word door het jaar heen genoeg verwend dus op dierendag niks speciaals, net als de katten.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:05

Afbeelding

Hier een speeltje gekocht voor Bobbie. Gaan vanmiddag nog lekker naar het bos met hem en ons paard en dan zit dierendag er weer op. Het is hier elke dag dierendag.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:32

Ik werk thuis, vanavond mag ze mee naar stal.

Voor nu heeft ze een runderoor met haar waar ze druk mee is.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:02

mavantos schreef:

Sammie heeft net een nieuw speeltje gekregen. Helemaal blij dus de alien mocht meteen mee naar de bench voor vakkundige vernietiging (wat hij als het goed is zou moeten doorstaan want we hebben al meer van deze lijn)

Afbeelding

Edit: oeps, toch wel een gat

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:57

mavantos schreef:

Ze mag zo meteen zelf wat gaan kiezen in de Horta :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:29

Wij hebben post gehad vandaag *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding

I am so excited!!!

Ook kregen we onze puppyvillage bestelling binnen. Hier zit dan ook nog iets in voor ons lootje! Arya’s cadeautje dadelijk ook even eruit halen en showen. Voor nu ga ik na een intensieve lange werkdag even met Arrepar chillen op de bank.

Afbeelding

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:31

Life is short. Spoil your dog.

Ik kan haar overal mee wakker maken en dan maakt het niet uit wat je geeft haha
Maar ze is dol op een lekker bot

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:46

Afbeelding

Floyd z'n nieuwe speeltje was toevallig vandaag aangekomen, was vergeten bij mijn bestelde pakket van vorige week. (Ik mocht er alleen naar kijken :+ )

Allemaal leuke inpak ideeën opgezocht, eerst al kadopapier gehaald wat veel te stug bleek, nieuwe gescoord, maar met de motoriek van een kleuter wordt het hem evengoed niet.. als het maar ingepakt zit toch? O:)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:51

Oeps, ik hou jullie niet meer bij.

Kyara heeft haar dierendag in het pension doorgebracht. Kwamen filmpjes voorbij dat ze lekker aan het zwemmen waren dus die vermaakt zich wel.

Morgen zit ze er alweer een week, donderdag halen we haar weer op. Vinden het stiekem wel lastig om haar weg te brengen, ze is heel erg op ons gericht. Maar helaas past ze niet mee in de koffer haha.

Geen foto's van het zwemmen helaas, vind het niet zo netjes om foto's van andere honden hier te plaatsen.

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:58

Ik moest van Roos zeggen dat je haar altijd wakker mag maken voor KAAS. Bestaan er hondenkoekjes met kaasmaak? :))

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:01

Ik heb vandaag de eerste spulletjes ontvangen voor mijn pakket. Echt leuk met de dierendagkorting, want nu kan ik echt hele mooie spullen erin doen en is de waarde zonder korting zeker dubbel zo hoog! Ook de laatste dingetjes zojuist besteld.

Ik hoop zoo dat de ontvanger er blij mee is :):)

Freek heeft twee speeltjes gekregen vandaag en ligt nu KO naast mij te slapen _O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:05

Zijn er nog adviezen voor hints etc ? Vooral als t je eerste keer is om daar iets mee te doen .. * feeling lost *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:06

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-22 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:07

Even snel wat bedacht:
Rebussen, puzzeltjes, tekeningen, foto, verwijzing naar naam hond, verwijzing naar ras hond, verwijzing bokt naam, verwijzing woonplaats, verwijzing hobby hond en baasje…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:07

Moestuin schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik moest van Roos zeggen dat je haar altijd wakker mag maken voor KAAS. Bestaan er hondenkoekjes met kaasmaak? :))

Je hebt toch van die kaaskauwstaven?

Echt? Helaas kan ze dat nu niet meer eten. -O-