Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:46

Mijn hond van bijna 13 heeft vandaag ook z'n eerste injectie gekregen.

Hij kreeg al een supplement van Gusto voor de gewrichten. Maar merkte de laatste 2 weken dat hij niet meer zelf mijn bed in kon springen (in de zetel springen lukte wel maar die is wat lager), als die het toch deed hield hij 1 achterbeen een paar minuten omhoog/verkrampt. Gisteren sprong hij tegen me op van enthousiasme omdat ik thuis kwam na een dag jumping, hij viel neer jankte en liep op 3 poten weg. Heeft z'n achterbeen 10min niet belast. Dus vanmorgen naar dierenarts gegaan en heeft hij dus de injectie gekregen.

Ik ben heel benieuwd of ik snel verbetering ga zien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:29

Hebben ze wel eerst een diagnose gesteld? Librela is geen pijnstiller, voor bijv een verrekte poot of knie problemen. Maar puur chronisch ivm artrose. Bij jouw hond klinkt het meer accuut?

8nnemiek

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:28

Dat acuut hinken en zo'n pijnscheut klinkt voor mij ook niet echt als artrose inderdaad. Hebben ze geen foto gemaakt? Kan hij niet iets verrekt of gebroken hebben bijvoorbeeld?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:31

Artrose is voorheen al vastgesteld door de dierenarts. Vandaar dat ik eerst gewoon een supplement probeerde, maar dit helpt dus niet voldoende.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 19:00

Het is nu twee weken sinds zijn injectie, en we merken helaas geen verschil. Hij heeft nog steeds pijn aan zijn rug.

De dierenarts zei dat we over twee weken nog een injectie kunnen zetten omdat het soms wat langer tijd nodig heeft. Mocht de pijn met de tweede injectie niet weggaan, dan krijgt hij gewone pijnstillers en moeten wij gaan beslissen wanneer het genoeg is geweest. Want met andere pijnstillers gaan zijn nieren hoe dan ook achteruit.

Wanneer ervaarden jullie bij je hond verschil?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:37

_San87_ schreef:
Het is nu twee weken sinds zijn injectie, en we merken helaas geen verschil. Hij heeft nog steeds pijn aan zijn rug.

De dierenarts zei dat we over twee weken nog een injectie kunnen zetten omdat het soms wat langer tijd nodig heeft. Mocht de pijn met de tweede injectie niet weggaan, dan krijgt hij gewone pijnstillers en moeten wij gaan beslissen wanneer het genoeg is geweest. Want met andere pijnstillers gaan zijn nieren hoe dan ook achteruit.

Wanneer ervaarden jullie bij je hond verschil?

Bij ons wisselde dat per hond. De ene direct en de andere na 3 injecties. Daar gaven we de eerste 2 maand ook nog een NSAID naast en bouwden dat op t laatst af. Het heeft soms echt even tijd nodig.

Wel had ik daarvoor al uitgesloten of het niet ook om zenuwpijn ging. In overleg met onze dierenarts gabapentine gegeven om te zien wat dat zou doen