Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tengeltje11 schreef:Toch wel,want ze vangen een eigenaarskat die gechipt is!
Er staat in geen enkele wet dat een eigenaarskat die verzorgd,geholpen en gechipt is,niet op straat mag.
Dus pikken ze simpelweg iemands bezit.
Evi84 schreef:Als ze verplicht zijn om de chip bij de vangst te checken en dat nalaten te doen - dan noem ik het inderdaad doelbewust als ze er nadien ook geld voor vragen ja - ik zou ook niet durven beweren dat het geen officieus business model van hen is gezien ze zo gehamerd zijn op het laten betalen van door hun ontvreemde goederen.
Jtragter schreef:Wat ik niet snap is waarom die kat nog steeds niet is opgehaald na 2 dagen (weet niet om hoeveel geld het gaat natuurlijk). Ik snap dat het een boerderijkat is en dat dat anders is dan een knuffelhuiskat. Maar ik weet bijvoorbeeld zeker dat de eigenaar van de verzorgpony van mijn zusje zijn hond per direct zou halen als die was meegenomen, ook al loopt die hele dagen los over het land en word die op stal gezet als ze weg gaan.
verootjoo schreef:Jtragter schreef:Wat ik niet snap is waarom die kat nog steeds niet is opgehaald na 2 dagen (weet niet om hoeveel geld het gaat natuurlijk). Ik snap dat het een boerderijkat is en dat dat anders is dan een knuffelhuiskat. Maar ik weet bijvoorbeeld zeker dat de eigenaar van de verzorgpony van mijn zusje zijn hond per direct zou halen als die was meegenomen, ook al loopt die hele dagen los over het land en word die op stal gezet als ze weg gaan.
Omdat TS weigert te betalen (en terecht!)
En wat de eigenaar van de verzorgpony van he zusje () ermee te maken heeft begrijp ik niet.
Evi84 schreef:Dat asiel heeft een goede bron gevonden van inkomstenwerving! Katten doelbewust ontvreemden en er daarna geld voor vragen...
Jtragter schreef:verootjoo schreef:
Omdat TS weigert te betalen (en terecht!)
En wat de eigenaar van de verzorgpony van he zusje () ermee te maken heeft begrijp ik niet.
Dier gaat voor geld in mijn ogen
Jacquel schreef:Hm, ik vind het een riskant spelletje dat TS speelt. Het asiel lijkt te kwader trouw, des te meer reden om de kat er zo snel mogelijk weg te halen. Straks is het dier herplaatst, zie hem dan maar terug te krijgen.
Zelf zou ik iemand meenemen en de gang van zaken laten filmen. Onder protest het bedrag betalen, kat meenemen en vervolgens aangifte doen bij de politie wegens diefstal. Op film nog even laten bevestigen dat kat gechipt is, maar daarop niet gecontroleerd door het asiel.
bruintje123 schreef:Als je googelt op kosten kom je ook bedragen tegen van rond de 70 euro.
Maar al was het "maar" 20 euro.
Je gaat die toch zo ook niet zomaar over de balk smijten? Waarom dan wel als een ander de sukkel in zijn werk uithangt?
candalisa schreef:Ik ben wel degelijk bekend hoe het eraan toe gaat op het “platteland” ik ben zelf opgegroeid op een groot stuk land in het buitenland echter als jouw kat op het erf van een ander kwam had je grote kans dat tie afgeschoten werd en als die opgehaald werd door de dieren ambulance dan kon je een flinke boete betalen als je hem ging ophalen en haalde je hem niet op kon je een bekeuring in de post verwachten ...
Feit blijft dat jouw kat is jouw verantwoording ..