Show je aquarium!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:06

Ik baal als een stekker! In mijn tweede aquarium zijn in drie weken tijd 4 vissen dood gegaan, waarvan 1 de staart niet meer bewegen kon, 1 waterbuikzucht had, 1 gewoon verdwenen (waarschijnlijk opgegeten) is en de laatste lag net dood in het aquarium.. Nu zie ik dus dat in elk geval 2 van de Black Molly's draderige ontlasting hebben, oftewel haakwormen als ik dat zo lees op internet.. Niet te genezen en besmettelijk :( Dus zitten ze nu apart en aangezien ze sowieso zullen overlijden help ik ze een handje met kruidnagelolie.. voel me er niet goed bij en hoop dat mijn andere guppen niets hebben :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:24

A;s die donkerder is denk ik ook aan een ancistrus al word die meestal maar rond de 10 cm...

Haakworm is zeker wel te genezen, even ontworming halen als je een aquarium zaak belt weten ze wat je bedoelt, heb je ook voor vissen en je doet het in t water, ik had het onlangs bij mijn kardinalen en alles heeft t overleeft :) En oja geen wormen meer !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:55

Echt? Dan ga ik gelijk langs morgen! Ik ben heel blij dit te lezen want op het visforum staat dat het niet te genezen is.. Welke ontworming heb jij gebruikt wat merk betreft?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:59

jawel hoor ! zit nu op me telefoon in me bed haha zal morgen even spieken !! Discus heb ik hem vandaan was dichtsbij en heeft het ook

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:14

Heb je garanalen? Dan moet je even uitkijken met welk spul je er in gooit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:14

Geen enkele dierenwinkel in de buurt die ontwormingsspul heeft. Gelukkig wel een winkel (waar ik de blijkbaar besmette guppen gekocht heb..) gevonden die het naar mijn huis heeft kunnen sturen vanaf de hoofdleverancier. Dus als het goed is is het er morgen. Ook mag ik als de vissen weer gezond zijn twee nieuwe guppen uit zoeken, nette service!

En er zitten wel een paar garnalen in de bak die er niet uit zien als Rili-garnalen, dat zijn de jongen die ik eruit gesorteerd heb omdat ze te rood/bleek/geen goed patroon hebben. Dus hopen dat dit middel niet nadelig voor ze is en anders zijn ze sneller dan gepland schildpaddenvoer ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:40

Dwerg garnalen zoals rili etc kunnen er wel gevoelig voor zijn, ik heb zelf waaierhand garnalen en die zijn dus veel groter en die hebben er niet last van

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:59

Bedoel je flubinol? Dat heb ik laatst ook gedaan. Hebben mijn garnalen geen last van gehad.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:43

Yes! Eindelijk zijn mijn led lampen binnen. Volgende week gaat het dan echt gebeuren. Het inrichten van mijn aquarium. Komende week de planten bestellen en volgend weekend planten! Ik kan niet wachten.... het duurt nu al zo lang. Hopelijk kan ik jullie volgende week verblijden met wat foto's.
*D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:51

Afbeelding
ben er nu pas aan toe gekomen om een fito te maken van mijn sloper...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:05

Ja dat is toch een pleco, vind 'm ook wat mager. Hij zit inderdaad te klein. Waar woon je? Anders wil ik 'm wel overnemen. Anders krijg je vaak een klein bedragje als je 'm aan een awuariumzaak aanbiedt

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:35

Bij onze aquariumwinkel krijg ik er niks voor... Is hij te mager?? Wat zou ik hem dan bij moeten voeren?? Ik voer nu om de dag, tabletjes van de vorige eigenaar...

Ik woon vlakbij Tilburg...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:40

spottedponie schreef:
Bij onze aquariumwinkel krijg ik er niks voor... Is hij te mager?? Wat zou ik hem dan bij moeten voeren?? Ik voer nu om de dag, tabletjes van de vorige eigenaar...

Ik woon vlakbij Tilburg...

Misschien een keer komkommer of gekookte spinazie/broccoli er in doen? Ah dat is net een beetje te ver :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:10

Ik wist niet dat ze dat ook aten... Ga er vanavond meteen een stukje in leggen

Jammer, vooralsnog niemand die hem wil hebben... Dan ga ik hem van de week wegbrengen...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:59

Nadat ik vorige keer thuis ben geweest en mijn aquarium heb ververst en er binnen een week mn 2 nieuwe garnalen en een andere mooie zilverkleurige vis(k weet de naam niet) dood zijn gegaan is ook mijn prachtige pleco overleden.
Mijn broer moest een weekje op het aquarium passen.. in die week zijn de garnalen dood gegaan en die zilverkleurige vis. Hij was vergeten eten te geven en waarschijnlijk kregen de schildpadjes erge honger en hebben de sloomste dieren te pakken gekregen. Deze hebben toen dus een aantal dagen in het aquarium gelegen..
Op de laatste dag heeft hij er 8 grote algentabletten in gegooid...
Dus binnen 2 weken moest ik 2x een grote verversing doen.
Dit heeft mijn mooie pleco helaas niet overleefd, en is na 3 dagen overleden..
Donderdag ben ik thuis gekomen vanuit België en vandaag maar weer een grote schoonmaak gehouden. Want er was ook heel veel draadalg gezien mijn ouders niet konden begrijpen dat de sponzen in de pomp af en toe even schoon moesten..
Anyway, ik heb er dus een hoop uit gehaald en een grote schoonmaak gehouden.

Voor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:06

En na foto's, het water moet nog even weer helder worden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:08

Dat ziet er netter uit inderdaad! Al denk ik dat je vissen iets meer plantjes zouden kunnen waarderen :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:12

In de voor foto's kan je zien wat er met de planten gebeurt.. de schildpadden vreten ze aan, en er blijft bijna niks van over. Regelmatig zet ik er nieuwe planten in. Harde, zachte, snel groeiende, trage, niks blijft staan.
Dat er 'zó veel' planten in staan momenteel is al heel wat..
Maar als over 2 weken alles nog leeft, en de draadalg niet terug is gekomen, dan komen er nieuwe vissen en een hele hoop planten.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:41

Wie weet of je spullen kan gebruiken die ooit door blauwalg zijn besmet?
Ik heb dit aquarium gekocht toen het leeg is gehaald omdat er blauwalg in zat.
Ik heb alles volledig uitgekookt, en weken, sommige dingen maanden, droog laten staan.
Een aantal dingen zijn naar verloop van tijd weer in het aquarium gezet, en de blauwalg is niet terug gekomen.
Maar nu heb ik nog 1 ding die ik er eigenlijk wel (tijdelijk) in wil hebben, maar daar zitten in de hoekjes en vleugjes nog pluisjes blauwalg.
Zullen deze nog schadelijk zijn of zijn ze eigenlijk dood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:21

Excuses, ik had eroverheen gelezen dat je ook schildpadden in het aquarium had zitten :) Sloperts dat het zijn!

Met blauwalg heb ik (gelukkig) geen ervaring, hierbij kan ik je niet helpen..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:39

Het zijn inderdaad vreselijke slopers, maar ze zijn ook erg leuk om naar te kijken :3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:52

Dat zijn ze zeker! Heb hier zelf ook twee zitten, een geelbuik en een kruising geelbuik :) Vandaag een aantal garnalen in de bak gedaan die er niet 'Rili' uit zien. Gaaf om ze zo te zien jagen!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:12

Ik geef ze liever geen echt levend voer, gezien ze tussen gewone vissen zitten, en ik niet wil dat ze daar op gaan jagen.
Ik zou graag eer garnalen erin willen hebben, maar ik weet niet of ze vorige keer aan zijn gevreten omdat de schildpadden honger hadden, of omdat ze gewoon traag waren en ze dus een makkelijke prooi waren.

Afbeelding
T aquarium is inmiddels helder, maar ik vind hem wel heel saai zo..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:22

Het is inderdaad, zoals al gezegd, een plecostomus en wat klein en mager...

beste is even komkommer plakje erin doen en courgette vinden ze ook erg lekker !

Het is dat je niet in de buurt woont, anders mocht je hem brengen, dan kon ik hem wel tijdelijk tot hij te groot is opvangen en verhuizen zodra hij wat aangekomen is.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:48

ben hem nu aan het bijvoeren met komkommer inderdaad, hoop dat hij snel opknapt... ik heb hem in deze staat gekregen jammer genoeg... ben nog niet zo'n kenner dat ik kan zien of hij te mager is of niet... maar we leren gewoon bij :)
Ik ga zorgen dat hij wat aankomt, en dan breng ik hem naar de aquariumwinkel...