Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:12

Geryon schreef:
Beter 100 mensen die ''zeiken'' (snap niet dat je dat zeiken kunt noemen als dierebliefhebber) dan 1 persoon die wegens egoïstische redenen het beestje imo te laat verlost of zorg geeft.

Goh, jij hebt het dier nog gezien in levende lijve?

Ongeloofelijk 8)7

vuurneon

Re: Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:14

Ts, ik vind het jammer voor je dat je ook nog verwijten naar je hoofd krijgt van een buitenstaander.
Jij kent je dier het beste en hebt ook gekozen voor het beste. Sterkte met je verlies!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:17

TS , ik zou me persoonlijk ( en dat is mijn menig :D )
me niets aantrekken van die helderziende , die via de computer
kunnen weten dat jij niet goed voor je dier zorgt.
ik persoonlijk vind dat zeiken om te zeiken :=

ik vind dat je goed gehandeld hebt !

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:21

ongelofelijk. Een hond tot 10 kg inslapen kost bij mijn DA 50 euro....
Vorig jaar 2 vlaamse reuzen in laten slapen (6 en 8 kg) en dat kostte me inclusief afvoeren 7,50 per konijn.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:43

Ik vind €50 ook wel erg veel hoor :=
Toen ik nog een klein meisje was had ik een hamster. Het domme dier had zijn kooi doorgeknaagd en was aan de wandel gegaan, van de kast afgevallen en daarbij verlamd geraakt vanaf achter de voorpoten. Het diertje kon zichzelf nog wel voortbewegen/slepen met de voorpootjes.
Wij naar de dierenarts ermee, die lachte ons zowat uit haha. Voor 5 euro heb je een nieuwe, zei hij toen.
We hebben het nog een paar dagen aangekeken maar het diertje moest gewoon uit zijn lijden verlost worden. Het inslapen heeft de dierenarts toen zelfs nog gratis voor ons gedaan :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:20

romyloverrr schreef:
Electra63 schreef:
@Air, beter spuit 11 dan te gierig om voor je dier een DA te betalen m te euthaniseren

te gierig :')
DA laten doen is echt niet beter als het zelf doen. ( ik denk zelfs dat met een kussensloop tegen de muur véél sneller en pijnlozer is :j )
dus dan begrijp ik best dat je je dat geld bespaard : de betere ( of in ieder geval net zo goede ) manier is gratis :D

Laten we vooral niet doen, alsof iedere klap met de kussensloop direkt goed raak is en dat het diertje snel en altijd pijnlijs sterft. Laten we ook niet denken, dat iedereen een vader heeft die jager is en laten we vooral niet iedereen zijn eigen huisdier laten schieten, ik moet er niet aan denken, dat iedereen een pistool/geweer in huis heeft. Dat zijn uitzonderingen.
Als je geen ervaring heb met zelf dieren doden, dan ga je naar de DA, die is daarvoor. Al denkt een aantal bokkers dat ze een dier sneller en pijnlozer uit zijn lijden kan verlossen, kunnen zij over het algemeen geen diagnose stellen. Dus ziek dier, naar de DA, ook al is het maar een klein knaagdier. Dat is je verantwoordelijkheid nemen. Een konijn die je hebt aangereden 'snachts uit zijn lijden verlossen, daar heb ik het niet over.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:21

xJolijn schreef:
Toen ik nog een klein meisje was had ik een hamster. Het domme dier had zijn kooi doorgeknaagd en was aan de wandel gegaan, van de kast afgevallen en daarbij verlamd geraakt vanaf achter de voorpoten. Het diertje kon zichzelf nog wel voortbewegen/slepen met de voorpootjes.
Wij naar de dierenarts ermee, die lachte ons zowat uit haha. Voor 5 euro heb je een nieuwe, zei hij toen.We hebben het nog een paar dagen aangekeken maar het diertje moest gewoon uit zijn lijden verlost worden. Het inslapen heeft de dierenarts toen zelfs nog gratis voor ons gedaan :P

Dat geloof ik niet.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:34

Electra63 schreef:
xJolijn schreef:
Wij naar de dierenarts ermee, die lachte ons zowat uit haha. Voor 5 euro heb je een nieuwe, zei hij toen.We hebben het nog een paar dagen aangekeken maar het diertje moest gewoon uit zijn lijden verlost worden. Het inslapen heeft de dierenarts toen zelfs nog gratis voor ons gedaan :P

Dat geloof ik niet.

Geloof ik ook niet. Als een dierenarts dat zegt, dan zoek ik per direct een andere. Wat een empathie -O-

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:51

galley schreef:
Tooske schreef:
Als je na lang plezier gehad te hebben van je knaagdier het tegen de muur dood kan gooien ben je in mijn ogen echt geen dier waard!

Zo wat een sneer!

Je hebt natuurlijk recht op je mening, maar ik vind dit geen manier om die te brengen.
Overigens had ik nooit getypt vredig ingeslapen als ik hem op zo'n manier om had gebracht, dus ik hoop niet dat het tegen mij was.

Nee was zeker niet voor jou bedoeld meer in het algemeen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:15

Electra63 schreef:
romyloverrr schreef:

te gierig :')
DA laten doen is echt niet beter als het zelf doen. ( ik denk zelfs dat met een kussensloop tegen de muur véél sneller en pijnlozer is :j )
dus dan begrijp ik best dat je je dat geld bespaard : de betere ( of in ieder geval net zo goede ) manier is gratis :D

Laten we vooral niet doen, alsof iedere klap met de kussensloop direkt goed raak is en dat het diertje snel en altijd pijnlijs sterft. Laten we ook niet denken, dat iedereen een vader heeft die jager is en laten we vooral niet iedereen zijn eigen huisdier laten schieten, ik moet er niet aan denken, dat iedereen een pistool/geweer in huis heeft. Dat zijn uitzonderingen.
Als je geen ervaring heb met zelf dieren doden, dan ga je naar de DA, die is daarvoor. Al denkt een aantal bokkers dat ze een dier sneller en pijnlozer uit zijn lijden kan verlossen, kunnen zij over het algemeen geen diagnose stellen. Dus ziek dier, naar de DA, ook al is het maar een klein knaagdier. Dat is je verantwoordelijkheid nemen. Een konijn die je hebt aangereden 'snachts uit zijn lijden verlossen, daar heb ik het niet over.

ik denk eigenlijk dat iedereen wel gewoon iedereen zo'n dier tegen de muur kan gooien , en dat hij dan meteen dood is.
ik heb dit al 5 keer gedaan en nooit misgegaan :j
bijvoorbeeld kop eraf is iets anders , dat moet je wel kunnen.
maar mijn vader heeft dat ook al 100'en keren gedaan dus
dat moet ook geen probleem zijn. maar voor sommige wel vrees ik. maar over die manieren heb ik het nu niet.
ik heb het gewoon over tegen de muur gooien , dat kan iedereen denk ik.

eigenlijk denk ik dat de ''stadsmensen'' naar de dierenarts rennen.
en de meeste mensen die in een dorp zijn opgegroeid het zelf doen :j

ik denk daarom ook dat dit gewoon een zinloze discussie is.
ik denk dat ik hier op een boerderij hier een heel ander kijk op heb dan een leeftijdsgenoot die in Amsterdam 10 hoog woont :j

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:14

romyloverrr schreef:
Electra63 schreef:

ik denk eigenlijk dat iedereen wel gewoon iedereen zo'n dier tegen de muur kan gooien , en dat hij dan meteen dood is.
dat moet ook geen probleem zijn. maar voor sommige wel vrees ik. maar over die manieren heb ik het nu niet.

ik denk dat ik hier op een boerderij hier een heel ander kijk op heb dan een leeftijdsgenoot die in Amsterdam 10 hoog woont :j

Nee, het zijn niet de stadsmensen die naar de dierenarts rennen, en het zijn niet de mensen die van een boerderij komen die dieren dood kunnen maken. Dat is onzin. Ik ben opgegroeid op het platteland en familie met boerderijen, maar ik kan geen huisdier dood maken. En ik denk ook niet dat iedereen 'gewoon' zijn huisdier dood kan slaan via de muur.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:16

romyloverrr schreef:
Electra63 schreef:

Nee, het zijn niet de stadsmensen die naar de dierenarts rennen, en het zijn niet de mensen die van een boerderij komen die dieren dood kunnen maken. Dat is onzin. Ik ben opgegroeid op het platteland en familie met boerderijen, maar ik kan geen huisdier dood maken. En ik denk ook niet dat iedereen 'gewoon' zijn huisdier dood kan slaan via de muur.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:32

Ja je kan 'het meeste' wel vet maken, maar daar boven staat ook nog 'eigenlijk denk ik dat de 'stadmensen' naar de dierenarts rennen'. Is ook niet waar.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:33

Ik kom van oorsprong ook van een boerderij. Woon nu ook in het buitengebied.
Maar dieren worden hier gewoon ingeslapen bij de dierenarts.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:02

Jes schreef:
Mijn man is DA en verdient nu naar het aantal uren wat hij maakt minder dan het minimum loon.
Ja hij heeft een mooie auto, moet ook wel want hij rijd ongeveer 3000 a 4000 km per maand. Dan moet je wel een veilige en goede auto hebben.
Veel mensen vergeten dat een DA heel veel uren maakt. Gister bijvoorbeeld is mijn man om 7 uur begonnen met werken, 's middags 10min thuis geweest om te eten.
's Avonds kwam hij om 23:15 thuis om om 0:00 uur weer naar een spoed geval te gaan en pas weer om 2:00 thuis te zijn.
En vanmorgen is hij ook weer om half acht vertrokken. En zulke dagen zijn echt geen uitzondering, en om de week is hij ook het hele weekend bezig omdat hij dan dienst heeft.
Gemiddeld zou hij met een salaris van 3000 euro netto per maand, een uur loon van 7.69 euro hebben.
Echter, omdat de kliniek nog niet zo lang open is en ze dus veel geïnvesteerd hebben heeft hij ongeveer de helft per uur op het moment.
In onze kliniek is inslapen ongeveer dezelfde prijs, waarbij je dus na wat investeringen in het begin ongeveer 4 euro netto per uur verdiend.
Natuurlijk wordt dat straks wel wat meer, maar he, de tijd en het geld die eerst in de studie zijn gestoken en vervolgens in het opbouwen van een praktijk en dus jaren lang vrij weinig salaris mag het op een gegeven moment toch ook wel iets ruimer qua salaris zijn?

+1

Naast de vele uren die je werkt (en dan nog mensen die je om de meest belachelijke dingen wakker bellen s nachts, gezelschapsdiereigenaars zijn daar toppers in), werk je ook nog eens met levensgevaarlijk spul. Daar denken veel mensen niet aan.
Daarbij wordt een dier vaak eerst in slaap geprikt voor het euthasaat krijgt, en narcosemiddel is een stuk duurder.
dus nee, geen dure prijs.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:28

romyloverrr schreef:

Zo zwart wit is het niet. Want wat doe je anders als je kind bent van een stadspersoon en een plattelandsmens en je woont in een buitenwijk aan de stadsrand? :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:31

@Romylover, jij generaliseert.
Maar ik zie in jouw profiel dat je DA wil worden? Dan ga je zeker praktijk voeren in de stad? Tenslotte hebben boeren/plattelanders zelden een DA nodig. :D ;)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:46

Cemlys schreef:
Jes schreef:
Mijn man is DA en verdient nu naar het aantal uren wat hij maakt minder dan het minimum loon.
Ja hij heeft een mooie auto, moet ook wel want hij rijd ongeveer 3000 a 4000 km per maand. Dan moet je wel een veilige en goede auto hebben.
Veel mensen vergeten dat een DA heel veel uren maakt. Gister bijvoorbeeld is mijn man om 7 uur begonnen met werken, 's middags 10min thuis geweest om te eten.
's Avonds kwam hij om 23:15 thuis om om 0:00 uur weer naar een spoed geval te gaan en pas weer om 2:00 thuis te zijn.
En vanmorgen is hij ook weer om half acht vertrokken. En zulke dagen zijn echt geen uitzondering, en om de week is hij ook het hele weekend bezig omdat hij dan dienst heeft.
Gemiddeld zou hij met een salaris van 3000 euro netto per maand, een uur loon van 7.69 euro hebben.
Echter, omdat de kliniek nog niet zo lang open is en ze dus veel geïnvesteerd hebben heeft hij ongeveer de helft per uur op het moment.
In onze kliniek is inslapen ongeveer dezelfde prijs, waarbij je dus na wat investeringen in het begin ongeveer 4 euro netto per uur verdiend.
Natuurlijk wordt dat straks wel wat meer, maar he, de tijd en het geld die eerst in de studie zijn gestoken en vervolgens in het opbouwen van een praktijk en dus jaren lang vrij weinig salaris mag het op een gegeven moment toch ook wel iets ruimer qua salaris zijn?

+1

Naast de vele uren die je werkt (en dan nog mensen die je om de meest belachelijke dingen wakker bellen s nachts, gezelschapsdiereigenaars zijn daar toppers in), werk je ook nog eens met levensgevaarlijk spul. Daar denken veel mensen niet aan.
Daarbij wordt een dier vaak eerst in slaap geprikt voor het euthasaat krijgt, en narcosemiddel is een stuk duurder.
dus nee, geen dure prijs.

Dat werd hier al eerder aangehaald maar weggelachen door sommigen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:40

@Jes,
Nu is het meeste commentaar op het honorarium wel van mensen die nog op school zitten of studeren ;) , die hebben waarschijnlijk geen weet van de kosten die bij het runnen van een praktijk komen kijken. :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:16

mijn DA rekent lage prijzen voor euthanasie van konijnen, gerbils e.d. omdat ze zo willen hebben dat mensen ze netjes in laten slapen i.p.v. zelf gaan klooien en dingen gaan verzinnen of ze gewoon laten lijden totdat ze zelf dood gaan.

Kijk op het inslapen van hond en kat verdienen ze. Logisch zonder verdiensten kan geen enkel bedrijf blijven bestaan natuurlijk. Op het inslapen van konijnen e.d. verdienen ze niets maar dat is dus een extra dienst die ze je geven zeg maar. Je kan niet overal een behoorlijk bedrag op verdienen.

Kijk maar naar iets totaal anders een dierenwinkel bijv. Met leuke en aantrekkelijke aanbiedingen lokken ze je naar de winkel. Daar verdienen ze zelf waarschijnlijk niet veel meer aan in een aantal gevallen. Echter degenen die komen voor die ene aanbieding nemen vaak toch ook nog wel wat anders mee ;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:32

Maar het is dan toch idioot dat iemand met de hond moet betalen voor diverse mensen met een rat omdat die vertikken hun dier een normale dood te gunnen?
Ooit was het een huisdier en hun alles en ineens is het maar een rat.
Dat stukje kan ik niet begrijpen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:29

Het inslapen van knaagdieren is hier niet zo duur, je betaalt het consult wat wat meer kost maar het echte inslapen is misschien 8 euro of zo?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:54

Electra63 schreef:
@Romylover, jij generaliseert.
Maar ik zie in jouw profiel dat je DA wil worden? Dan ga je zeker praktijk voeren in de stad? Tenslotte hebben boeren/plattelanders zelden een DA nodig. :D ;)

Gelukkig heeft ze de juiste methode om je huisdier goedkoop af te maken.
Ze heeft al genoeg ervaring. En anders heeft haar vader het wel.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:58

Moderatoropmerking:
Zoals er in de boktregels te lezen is, is het niet de bedoeling persoonlijk te worden. Zeker in topics waar de gemoederen wat hoger op kunnen lopen, willen wij graag dat jullie dit onthouden. Voor de regels: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:02

Ik ben blij met mijn dierenarts en ik denk dat hij ook blij is met mij als klant.
Hij weet in elk geval dat ik niet bij elk ziektegevalletje eerst ga shoppen om te kijken wie er goedkoper is.
En als dank daarvoor staat hij dag en nacht voor je klaar.