Electra63 schreef:Laten we vooral niet doen, alsof iedere klap met de kussensloop direkt goed raak is en dat het diertje snel en altijd pijnlijs sterft. Laten we ook niet denken, dat iedereen een vader heeft die jager is en laten we vooral niet iedereen zijn eigen huisdier laten schieten, ik moet er niet aan denken, dat iedereen een pistool/geweer in huis heeft. Dat zijn uitzonderingen.
Als je geen ervaring heb met zelf dieren doden, dan ga je naar de DA, die is daarvoor. Al denkt een aantal bokkers dat ze een dier sneller en pijnlozer uit zijn lijden kan verlossen, kunnen zij over het algemeen geen diagnose stellen. Dus ziek dier, naar de DA, ook al is het maar een klein knaagdier. Dat is je verantwoordelijkheid nemen. Een konijn die je hebt aangereden 'snachts uit zijn lijden verlossen, daar heb ik het niet over.
ik denk eigenlijk dat iedereen wel gewoon iedereen zo'n dier tegen de muur kan gooien , en dat hij dan meteen dood is.
ik heb dit al 5 keer gedaan en nooit misgegaan

bijvoorbeeld kop eraf is iets anders , dat moet je wel kunnen.
maar mijn vader heeft dat ook al 100'en keren gedaan dus
dat moet ook geen probleem zijn. maar voor sommige wel vrees ik. maar over die manieren heb ik het nu niet.
ik heb het gewoon over tegen de muur gooien , dat kan iedereen denk ik.
eigenlijk denk ik dat de ''stadsmensen'' naar de dierenarts rennen.
en de meeste mensen die in een dorp zijn opgegroeid het zelf doen

ik denk daarom ook dat dit gewoon een zinloze discussie is.
ik denk dat ik hier op een boerderij hier een heel ander kijk op heb dan een leeftijdsgenoot die in Amsterdam 10 hoog woont