Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:53

Utrecht lijkt me wel handig idd, das redelijk centraal :) Havanna's opvangbaasje woont in Maarssen, volgens mij weet zij daar sowieso wel een redelijk afgesloten veld... Meen me in elk geval te herinneren dat ze het daar over had :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:54

Dat zou fijn zijn. Want ik durf die van mij niet op een open veld los te laten hoor.
Misschien even bij haar informeren amyz?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:55

Ga ik regelen :D Ik heb ook het liefst een afgesloten stuk hoor.. Havanna doet het nog niet zo heel goed in nieuwe omgevingen dus liever het zekere voor het onzekere :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:05

voor mijn hond maakt dat niet uit, hij gaat wel eens zijn neus achteraan maar hij blijft wel me in de gaten houden

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:21

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:56

Leuke hond dierfysio! Lijkt wel een Toller, wat een heerlijk blij koppie heeft hij! :D

Een meeting lijkt mij trouwens ook erg leuk, maar ik zit wel een beetje met vervoer als het rondom Utrecht is... Daarnaast is mijn hond wel vrij lomp/overenthousiast met spelen, en ik weet niet goed of dat samengaat met de wat kleinere of angstige honden uit dit topic... Misschien zou ik anders eventueel zonder hond kunnen komen. Lijkt me wel leuk om al jullie buitenlandertjes te zien!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:53

Zijn er hier honden in het topic die angstig zijn voor andere honden?
En maken we er een meeting van met alleen de buitenlandertjes of mag ik mijn autochtoontjes ook mee?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:56

utrecht is wel ver weg voor mij (noordlimburg) maar ik zou wel kunnen samen rijden met lonneke eventueel. een afgesloten stuk moet voor mij wel echt goed afgesloten zijn want jonas komt echt niet terug als hij zn neus achterna gaat. maar jonas vind het ook totaal niet erg om.aan de riem te lopen. jonas is niet bang voor andere honden behalve als ze echt agressief op hem af vliegen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:43

Vandaag Dexter weer even los gehad, ging supergoed! Hij houdt mij in de gaten en komt netjes zodra ik hem roep. *\o/*
Een meeting lijkt mij ook erg gezellig!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:53

:+ jeetje, jullie kletsen lekker door! Heb net 6 blz. bij gelezen!
Leuke foto's komen er voorbij!

Jammer dat er nog weinig verandering in zit mazzeltje, onze vierde, de galga van het stel, was ook heel bang voor m'n vader toen ze hier net was (die is ook wel... enorm :') ) maar zij is heel fel op eten, vreet je vingers er bijna bij op. Dus elke dag zat pa op z'n knieën in de keuken met een handje brokjes en nu kijkt ze niet meer op of om als hij in haar buurt is, hij kan haar gewoon aaien etc. *\o/*
Maar in het begin van dit topic zei je dat jouw hond totaal niet gevoelig is voor voerbeloning, toch? Dan wordt het "verleiden" toch wat lastiger... Denk dat het moet "slijten"... -O-

Wij hadden hier met kerst en oud&nieuw mijn zus met haar twee hondjes op bezoek, een huis met 6 honden is wel wat vol := Maar het ging super! Zuslief heeft een pup van een half jaar en een 4 jarig teefje uit het asiel, even in het "voortuintje"(stukje afgezet van 10x5m) kennis laten maken en toen was het goed.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:59

Wij waren 2de kerstdag bij mijn oom en tante die hebben zelf 5 cockers. En wij hebben natuurlijk ook 3 honden. Daar was het ook wel erg honds hahahaha. Gezellig vindt ik dat zoveel honden!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:20

Afbeelding

Mijn hond is een konijnen killer :+
Al moet ik zeggen dat hij buiten ook achter konijnen aanzit maar die doet hij niets := Hij vind het er achteraan rennen het leukste

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:46

Een meeting lijkt me ook wel leuk als het niet te ver weg is voor mij.

Mijn hond is best klein, maar helemaal niet angstig. Ze zet dominantere honden vrij snel op hun plek.
Woensdag heeft ze met een pup van 6 maanden (formaat boxer) aan het spelen geweest en daar is ze veel softer tegen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:02

mijn hond is middenmaat, 25 kilo, forse Bordercollie zeg maar. Hij kan eigenlijk goed met alle honden, is niet angstig maar ook niet agressief. Het enige wat hij minder vindt is hele wilde honden, die corrigeert hij met dat typische geluid en als het écht moet een snauw. Gis is best een mietje en bang zich pijn te doen, dus als het erg wild gaat houdt hij zich meestal vast wat afzijdig.

Gis is sowieso goed bezig, gisteren 'vreemde mensen' training gedaan, dat ging echt supergoed (hij is snel bang/ onzeker bij vreemden en heeft laatst een hardloper bij zijn mouw gepakt), hij laat steeds beter in alle rust mensen passeren, hoewel hij het meestal behoorlijk spannend vindt. Ik probeer hem zoveel mogelijk mensen te laten ontmoeten, bijv. andere mensen met honden enzo. Verder kent hij al heel veel commando's, wel nog allemaal met snoepjes maar goed, de basis is er, haha! Een meeting met veel vreemde mensen is voor hem dus ook echt goed om te doen. Ik heb hier een omheinde ruimte die geschikt is voor honden maar helaas ziet onze stalhouder het niet zo zitten met zoveel bij elkaar. Hier in de buurt is verder voor zover bij mij bekend ook niets anders dat goed genoeg omheind is.

Gis kan overigens prima los.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:45

Timo houdt ook niet van hele drukke honden, die corrigeert hij ook gelijk. Timo kan wel los in een groep, is voor hem juist fijner als aan de riem of in een kleiner, afgesloten gebied. Er zijn hier in het midden van het land diverse plekken in de omgeving waar je heen kan met een grotere groep, en waar ook de honden los mogen. Deze gebieden zijn alleen niet afgesloten. Bijvoorbeeld op de Edese hei. Is goed te bereiken vanaf de snelweg (A 12), grote parkeerplaats, groot stuk bos en hei waar de honden los mogen en diverse horeca gelegenheden in de buurt waar je wat kan drinken. Timo kan alleen geen grote wandelingen meer maken, dus het hangt er voor mij even van af wat de plannen zijn.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:55

Ik hoef ook niet lang te wandelen hoor, als je met zo'n groep bent doen ze het lopen wel zelf, haha! camera mee en voilá!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:18

Damita kan met alles en iedereen. Scheurt wat rond en loopt vervolgens gezellig met alle andere hondjes mee. Kan ook prima los, dus mij maakt het niet uit. Als de afstand te doen is, zullen wij er ook bij zijn.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:42

Heb gisteren gelijk Ester gemaild over fijne plekken om ze los te laten lopen dus hoop snel wat te horen :)

Havanna is heel makkelijk met andere honden overigens.. Enige is dat ze haar niet de hele tijd op moeten jagen, maar daar maak ik me niet zo veel zorgen over, dat zal wel goed zitten :D Maar maakt haar verder weinig uit, ze vindt bijna alles wel gezellig :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:55

Losloop gebieden hier in de omgeving van Utrecht zijn ee veel...groot deel heb ik inmiddels weleens gewandeld. alleen omheind...dat zou ik echt niet weten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:54

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:57

interessant artikel!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:16

Wat een leuke foto's weer! Dat puppy.... lief!

Ik woon in Amersfoort dus lekker centraal. Noel kan los, maar ik heb geen idee of hij in een grote groep nog naar me zal luisteren, dus omheind is dan wel zo relaxed. Zou alleen niet weten waar je zoiets vindt. Lijkt me heel leuk om al die allochtonen bij elkaar te zien :-)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:38

Een vriendin heeft een Franse bulldog, een schat van een hond en heel goed opgevoed. Maar ik vraag me toch wel af waarom dergelijke honden "gemaakt" zijn. Het ademhalen kost moeite, operatie vaak nodig en bevallen moet met een keizersnee. Dat geldt ook voor andere dieren hoor....
Wij mensen denken maar dat alles "maakbaar" is......

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:06

Kan het artikel niet openen helaas.
En franse bullen, heb altijd medelijden met ze zijn net varkens als je ze hoort. mijn buurvrouw fokt ermee net of ik naast varkens woon :P

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:50