Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:30

Slimmerd :))

Er heeft net een assistente gebeld dat de operatie goed is gegaan. Half zeven mag ik 'r ophalen :)

sasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:35

Jeej, wat een leuk topic!! ik heb twee katten, roosje en matje

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:59

Op die vraag of poezen of katers aanhankelijker zijn durf ik ook geen antwoord te geven; zoveel katen hebben wij niet gehad (zijn allemaal nogal oud geworden). Poes bij mijn ouders, Loedertje, was helemaal niet aanhankelijk, één persoon mocht nog net aaien maar daar hield het wel mee op. Jeweetwel kater Spook van mijn ouders (van alweer 20 jaartjes jong) is een mega kroelkat als hij thuis is maar hij is ook heel onafhankelijk. Mijn eigen Yoko (poes) vindt eigenlijk alleen mij lief maar knuffelen en aaisels gaan op háár initiatief. En PoesLee is een klittebandkat die altijd en overal bij je wil zijn en het liefst op je nek blijft liggen om niets te missen... <3

@ Koper, wat ontzettend fijn dat het goed is gegaan!

MMIDV

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:11

Gelukkig is het goed gegaan Koper!

Toch zeggen een hoop fokkers ook dat katers aanhankelijker zijn en poezen meer op zichzelf. Zelf deel ik die ervaring wel al zullen er altijd uitzonderingen zijn :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:14

Ik meld me !

Ik heb 2 katten. Lizzy en Gucci.
Lizzy is ongeveer anderhalfjaar en is door de dierenambulance met nog wat andere kittens gevonden bij de snelweg.
Gucci is 8/9 jaar en zat ook in het dierenasiel. Echt een knuffelkatje !

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:20

Tijd geleden was er toch zo'n onderzoek. Waaruit bleek dat als je je kat aandacht geeft een aait dat je kat dan zelf ook eerder initiatief neemt voor zulke activiteiten.

Even nog een vraagje wat jullie vinden: ik snap het risico op infecties, vooral aan een poot waar ze ook mee in de bak graaft enzo. Die poot wil ze natuurlijk zelf schoonhouden maar ik wil niet dat ze de hechtingen er vast eigenhandig uit pulkt. Wat te doen mbt lampenkap? Zou ik haar gewoon niet een paar keer per dag de gelegenheid moeten geven om de boel schoon te maken en dan op te letten dat ze niet aan de hechtingen knaagt? 't Is een flinke nagelbijter, Zoë maakt d'r voeten en nagels altijd grondig en stevig schoon.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:52

Zou de lampenkap er toch een paar dagen om laten zitten, de wond is nu zo vers! Een beetje likken kan nu nog best veel schade aanrichten denk ik zo (ook al zit ie niet aan de hechtingen).

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:55

Ik heb zelf ook een plakpoes, die is niet van me weg te slaan en loopt me overal achterna ( is ook wel het ras) En in het asiel is het heel verschillend. Mevrouw heeft vandaag ook haar eerst KVV maaltijd gehad, die beviel wel goed geloof ik :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:36

En dan zelf af en toe even met betadine oid schoonmaken?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:40

ik heb net een loopharnas gekocht :D
katten vinden het doodeng en papalief vind het dierenmishandeling :(

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:44

Ik meld me hier ook even als dat mag.........

Wij hebben 5 poezen beesten rondlopen,
2 Britskorthaar dames
2 Britskorthaar heren
en 1 echte htk je weet wel kater

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:47

Hee, ik heb ook een britse korthaar! Hij is heeft een eigen persoonlijkheid en ziet er veel te schattig uit :
Afbeelding

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:03

o wat een lekker ding!

dit zijn mijn 2 jongste boefjes
Afbeelding
Afbeelding

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:08

Lieef!! Britjes zijn zo snoezig :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:17

Ja ze hebben een bijzonder karakter

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:10

Ze is weer thuis, nog een beetje wankel, en een trek dat ze heeft :P Kap vindt ze naar omdat ze er niet lekker mee kan liggen, die mag dus af blijven zo lang ze niet aan de hechtingen pulkt. Op zich ziet de poot er wel goed uit.
Ju weet niet zo goed wat hij er allemaal van moet vinden :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:13

Koper schreef:
Tijd geleden was er toch zo'n onderzoek. Waaruit bleek dat als je je kat aandacht geeft een aait dat je kat dan zelf ook eerder initiatief neemt voor zulke activiteiten.

Even nog een vraagje wat jullie vinden: ik snap het risico op infecties, vooral aan een poot waar ze ook mee in de bak graaft enzo. Die poot wil ze natuurlijk zelf schoonhouden maar ik wil niet dat ze de hechtingen er vast eigenhandig uit pulkt. Wat te doen mbt lampenkap? Zou ik haar gewoon niet een paar keer per dag de gelegenheid moeten geven om de boel schoon te maken en dan op te letten dat ze niet aan de hechtingen knaagt? 't Is een flinke nagelbijter, Zoë maakt d'r voeten en nagels altijd grondig en stevig schoon.

Idd, je kan haar best even de kap afdoen zodat ze kan oefenen. Als ze naar haar pootje gaat afleiden, vaak gaan ze dan wel ergens anders verder met poetsen. Of even een sok er omheen doen, dan heb je ook minder kans dat als je net niet goed oplet dat ze ineens de hechtingen eruit heeft :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:16

Thanks :) Vorig jaar heeft Ju een operatie gehad waarbij hij naderhand de kap om moest. Hij kon er ook niet lekker mee slapen. Van mij mocht die kap af, zo lang hij niet aan de hechtingen pulkte. Dus hij had 'm alleen om als ik van huis was en 's nachts. Denk dat ik dat nu maar weer zo ga doen maar dan met andere kat dus.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:17

Inderdaad, zo deden wij het met Nida ook. Die is 2x geopereerd sinds we haar hebben (lang verhaal...) en moest ook een kap om. We wilden eerst een t-shirt proberen, maar daar werd ze helemaal panisch van := .
Onder toezicht de kap af gedaan, en telkens als ze naar haar hechtingen ging afleiden. Spelen ofzo, werkte heel goed :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:20

Koper schreef:
Ze is weer thuis, nog een beetje wankel, en een trek dat ze heeft :P Kap vindt ze naar omdat ze er niet lekker mee kan liggen, die mag dus af blijven zo lang ze niet aan de hechtingen pulkt. Op zich ziet de poot er wel goed uit.
Ju weet niet zo goed wat hij er allemaal van moet vinden :P

zo zou ik het ook doen lekker kap af en goed in de gaten houden, fijn dat ze weer thuis is

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:36

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:59

Ik weet niet of ik die er comfortabeler uit vind zien, heeft iemand er ervaring mee? Ik heb er ook geen, een wel een kap.

Edit: die comfy cone ziet er wel goed uit, zoiets kun je denk ik ook makkelijk zelf maken.

Anyway, vooralsnog loopt ze weer wat stabieler rond en wast de poot wel maar zit niet aan de hechtingen. Misschien nog te pijnlijk. En verder ligt ze vooral op haar trui bij de radiator <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:01

Koper ik heb je een PB gestuurd

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:23

Dank je wel :)

Poezel maakt het goed, wel veel pijn maar de wond ziet er goed uit. Ze likt er wel aan maar blijft verder van de hechtingen af. Vandaag werk ik thuis dus ik kan d'r goed in de gaten houden, vanmiddag krijgt ze weer een pijnstillende injectie. Die heeft ze echt nodig... plasjes begraven op de bak doet ze niet (doe ik wel voor d'r) en wanneer ze de poot stoot gaat er een schok door haar heen en zie je haar echt even verschieten. Arme poezel :(:) Hopelijk is het niet voor niks, voor wat ik weet zijn teentumoren toch uitzaaiingen van longtumoren :\

Ju is nogal onder de indruk van alles en hij laat 'r aardig met rust.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:16

een van de mini's

Afbeelding