Mindim schreef:Sommige zaagsels zijn ook niet goed voor konijnen. Ik ben inmiddels overgestapt op gehakseld stro. In sommige zaagsels zit een bepaald zuur, welke in dennenbomen en sparren zit. De behaarde gedeeltes hebben daar geen last van, maar de tepeltjes en geslachtsorgaantjes kunnen gaan irriteren.
Vast niet bij de zaagsels voor knaagdieren, maar wel bijvoorbeeld bij de zaagsels die voor paarden wordt gebruikt of de grote balen zaagsel. Die had ik altijd, was in gebruik een stuk goedkoper namelijk, dus voor wie dat gebruikt, kijk even of de epeltjes en dergelijk niet erg rood zijn.
Wist je dat dit een broodje aap verhaal is? Er is inderdaad ooit een onderzoek naar gedaan. Maar dit is gedaan door een leverancier van een andere bodembedekking. Dus dan kan jij al wel bij elkaar op tellen dat er altijd wel iets gevonden word waarom je een andere bodem bedekking niet moet pakken.
Ik heb mijn dieren altijd op gewoon normaal zaagsel zitten, hamsters heb ik gehad, nu cavia, konijnen en kippen. En toen ik nog een pony had die ook. Nooit nergens geen problemen mee gehad...