BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:00

Och.... Arm dier....
Wij zitten nu een week bij mn ouders in duitsland. Die hebben n eigen landgoed op een berg.
Daar is geen vuurwerk. Dus dat doen we ieder jaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:05

Dat zou ik ook wel willen... Ik ben zelf ook bang voor vuurwerk, vandaar dat ze naar schoonouders gaat. Ik versterk het alleen maar, maar ze wil perse bij mij liggen of onder de kerstboom. Ze ligt er al vanaf een uur of 12, wil niet mee naar buiten, niet eten, niet drinken. Vorig jaar was het veel minder heftig, maar dit is dankzij wat kneuzen van kinderen die vuurwerk naar een hond en naar een huis gooien leuk vonden. Heel erg bedankt. Oh en dankzij de politie die 'blij' was met de melding, maar vervolgens never nooit langs kwam. Toen heb ik ze zelf weggebruld (in november was dat nog)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:06

Poehh wat een vervelende dag is dit altijd voor de honden he :( Hier gelukkig geen last van, onze 2 zijn 'vuurwerkproof' en worden vanavond ook nog gewoon uitgelaten. Voor de andere hondjes hoop ik dat het heeel snel morgen is!

Gisteren trouwens 20 kg paardenvlees gekregen, volgens mij heeft essiesilly ook een bestelling daarvan. Erg mooi vlees, donkerrood en zonder grammetje vet. Het idee erachter vind ik alleen nog steeds niet fijn, dus heb het meteen in de vriezer gegooid en er niet meer naar gekeken :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:33

klop sonja, ik heb 10 kilo maar ligt nog bij nadia :) die zou het tijdelijk voor me opslaan en zij krijgt nog wat van mij enzo :D
ze zei ook al dat het prachtig vlees was!

heerlijk femke!

ik hoop dat hier die #$%^&* buurkinderen ook een beetje uitkijken ivm paarden enzo

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:50

Dat paardenvlees IS prachtig, heb ik nu ook in de vriezer liggen :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:52

En al gevoerd Sassy? Ik ben erg benieuwd hoe die van ons erop gaat reageren.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:10

Van deze partij nog niet, maar van de vorige keren weet ik nog dat het ook zo een prachtig vlees was.
Dat wordt hier niet gegeten maar verslonden...zelden mooier vlees gezien.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:42

Ja mooi is het zeker. Nou ik ben benieuwd, van de week maar eens kijken.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:14

Alle honden en beesten oud en nieuw overleefd?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar onze katten barfen ook.
Bevalt prima :j Verharen de helft minder, zachtere vacht en de ene kat heeft geen ontstoken tandvlees meer!
Zij heeft al eerder tandsteenbehandeling gehad maar steeds kwam het terug en nu is het dus weer mooi roze *\o/*

Net weer een nieuwe bestelling gedaan, die verwacht ik volgend weekend.
Rundersnippers, kalkoenfilet, paardensnijsels, zalmkarkas, vismix,orgaanmix,lamspens,lamslever, runderpens, konijnorgaan,kippennekken,kipkarkas,lamsribben,parelhoenkarkas,biologische kipvleugels, konijnkarkas en kwartelkarkas. :9

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:27

Hanneke84 schreef:

De werkhond van een bevriende schaapsherder helaas niet, die is de avond na oudjaar (dus niet op de jaarwisseling zelf!) nog geschrokken van hevig vuurwerk, is weggelopen, aangereden en overleden :(
Vreselijk lijkt me dat!! Was er echt even niet goed van...

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:40

Ohh wat vreselijk zeg..
Echt een nachtmerrie! :\

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:46

@ Sassy dat is vreselijk zeg!

Die van ons vinden het 'leuk', willen ook altijd mee naar buiten om te kijken vanaf het balkon.
Dan weten ze niet waar ze moeten kijken zo grappig, en de staartjes gaan op volle toeren.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:08

Hanneke84 schreef:

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar onze katten barfen ook.
Bevalt prima :j Verharen de helft minder, zachtere vacht en de ene kat heeft geen ontstoken tandvlees meer!
Zij heeft al eerder tandsteenbehandeling gehad maar steeds kwam het terug en nu is het dus weer mooi roze *\o/*

Net weer een nieuwe bestelling gedaan, die verwacht ik volgend weekend.
Rundersnippers, kalkoenfilet, paardensnijsels, zalmkarkas, vismix,orgaanmix,lamspens,lamslever, runderpens, konijnorgaan,kippennekken,kipkarkas,lamsribben,parelhoenkarkas,biologische kipvleugels, konijnkarkas en kwartelkarkas. :9

Ik vroeg dat van de katten! Wat geef je je kat zoal? En maal je dat allemaal of geef je het gewoon zo? Onze kat vindt het echt mega interessant al dat vlees en staat er elke keer met zijn neus bovenop, hij trok net nog een enorm konijnkarkas uit mijn handen! Het is een Maine Coon dus groot en sterk ;)

Sassy wat erg zeg... Heb echt een hekel aal vuurwerk, hier in het dorp hebben ze gewoon een glijbaan uit een speeltuintje opgeblazen, zo hard, dat deze op een dak van een huis belandde! Kun je je toch niet voorstellen bijna?!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 16:15

he bah sassy wat naar :(

oeeee net m n herten en paarden ribben opgehaald *\o/* prachtig spul!
morgen kalkoenvlees halen, dan nog een afspraak maken voor een vleesjes ruil met nadia die heeft nog paardenvlees liggen
dan nog naar de poelier en m n hondjes komen de winter weer door :P

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:08

Onze katten eten nu nog qua vis, haring en zalmkarkas verder nog eendenbillen (laten ze wel het kleine botje van liggen) kipkarkas, kippen en kalkoennekken en alle orgaan (behalve pens) en spiervlees. Ik verwacht dat ze strakjes ook wel eendennekken,konijn, parelhoen en kwartelkarkas mee zullen smullen.
Ik maal niets, ze hebben hiervoor al kvv gegeten dus waren al bekend met versvoer. Bij het begin heb ik wel de kippennekken met een hamer plat geslagen dat het even wat makkelijker was. Ze keken de eerste week steeds met grote ogen en toen ze door hadden dat het echt voor hun was, was het grommen en snel meenemen naar een plekje in de tuin. Ik heb ze ook een keer een stukje eendenrugstuk gegeven en toen aten ze gewoon het vlees eraf :D

Vuurwerk blijft ellende, behalve voor AFCAAFCA haar hondjes dan.
Glijbaan opblazen vind ik ook niet normaal. Hier was er volgens mij veel illegaal belgisch vuurwerk want er zaten knallen bij echt niet normaal gewoon.

Essiesilly, super voor je hondjes!
Zullen ze vast blij mee zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:12

Jeetje Sassy... Dat is schrikken... Bah :(:)

Wij hebben een heerlijk rustige jaarwisseling gehad bij m'n ouders.
Niet 1 rotje gehoord daar :D

In Duitsland ook nog fantastisch voer gevonden: "Hühner Klein".
Per 500 gram verpakt voor maar 0,69 euro. Gewoon in de supermarkten te krijgen!
Bestaat voornamelijk uit nek/ruggen en andere vleesbot afval stukken.

Ik denk dat de Duitsers het gebruiken om soep van te maken ofzo.
Maar onze honden vinden het heerlijk! Dus ik heb gelijk op de terugreis maar 5kg meegenomen (10 pakjes) en in de vriezer gegooid.

Het gaat verder heel goed met 't BARFen met de hondjes.
Alleen Luna is nog af en toe kieskeurig. Zo wil ze perse géén nier eten. En ze lust ook geen hele sardientjes. Wel sardientjes uit blik :P

Die andere twee die vreten gewoon alles wat ik ze voor zet.

Ik heb vandaag op de markt nog een mooi zalmlijf met kop kunnen kopen voor 'n prikkie. Zat ook nog behoorlijk wat vlees aan. Dus daar mogen ze binnenkort van gaan genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:34

Nu zit ik trouwens te denken... Over vis..
Ze adviseren om zalm voordat je het aan de hond geeft zo'n 2 weken in te vriezen, vanwege een parasiet die dan sterft.

Dat geldt alleen voor wilde zalm, niet voor kweekzalm.

Nou is de meeste zalm die verkocht wordt natuurlijk kweekzalm tegenwoordig, dus die hoeft niet eens ingevroren te worden.

Máár... Als nou juist de wilde zalm ingevroren moet worden, wat is daar dan het probleem mee?
Want die wilde zalm moet van ver komen en wordt direct na vangst op het schip, verdeelstation, visafslag en ook bij de visboer toch nog ingevroren?

Als ik er dan zo over na denk met m'n eigen hersentjes, ipv blind te lezen wat er op internet staat, dan is het toch helemaal niet nodig om zelf nóg een keer in te vriezen?
Of ben ik nou gek? :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:40

t is idd niet direct nodig maar ik doe het wel, net als met wild wat voor mij geschoten word dat vries ik ook 3 weken in (zalmkoppen wel wat korter hoor)

hier leeft een aangepast menu voor miss jolie, nog 2 weken en dan weten we of ze drachtig is <3 ben zo zenuwachtig

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:47

femke, ik doe het wel.
juist omdat het wild is weet je niet welke parasiet ze evt bij zich kúnnen dragen en daar is het voor.

Bij kweekzalm/vis kun je meer uitsluiten aan parasieten omdat ze van jongs af aan in bekend water zwemmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:54

Ja klopt, maar als ze vanaf de vangst al ingevroren worden, dan heeft t toch geen meerwaarde of nut om thuis nog een keer in te vriezen?

Heb m nu wel in de vriezer gedaan... Omdat ik er voor vandaag en morgen al ander vlees uit had gehaald.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:20

daar zit wat is ja, maar daar durf ik niet vanuit te gaan dat t lang geoneg is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:23

Dat is voor mij inderdaad ook "de" reden om er toch voorzichtig mee te zijn.
Ik zal eens kijken of ik er achter kan komen hoe die transport lijn precies werkt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 14:37

of je vriest ze gewoon even voor de zekerheid in ;) dan hoef je ook niet de transport lijnen op te gaan zoeken haha

ik ga straks een stel wilde konijnen halen, op de terug weg nog even snel langs de poelier en mijn hondjes zijn weer tevree :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:41

Bofkonten zijn de hondjes hier toch :)

Hier niks nieuws te melden op barfgebied, ik ben als een gek mijn vriezer aan het leegvoeren voor ik volgende week 30 kg haaskarkas krijg. Kan ik weer even vooruit :P

Oja, Xerox krijgt sinds deze week zalm! Een kleine overwinning, we zitten nu op 3 diersoorten + vis. Volgende maand hoop ik er nog een soort aan te te voegen, dan zitten we binnen een jaar op een 'compleet' menu (volgens de minimumeisen voor een allergiehond dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:40

Zo, hoe is het hier met alle hondjes (en mensen) ?

Onze vriezer is langzaam aan 't sterven.
Dus ik heb nu wat minder ingekocht en dan gaan we hopelijk deze week een 2e vriezertje kopen, die dan alleen voor de honden is.

Op de markt voor 1,5 euro een zak vol kippennekken gescoord.
En een duif (zonder veren)!

Duif net in stukjes gehakt en ze alvast een beetje vlees laten proeven, omdat ik hoorde dat niet alle honden duif lekker vinden. Maar zelfs Luna heeft 't opgegeten, dus dat ging goed.

Ook voor het eerst lams lever meegenomen, ze hadden nog niet eerder lever gehad.
En ook dat vonden ze lekker.

Weer wat kippenmagen en nog wat runder hart (lag nog inde vriezer) en kalfs/lamsgehakt bij alle porties gedaan... visjes klaar gelegd...

Dus we kunnen er weer een weekje of 1,5 tegenaan.