Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miepie77 schreef:geen kat doet dit zo maar en zeker zo'n jong dier niet, ik was er allang mee naar de dierenarts gegaan, dieren doen zoiets niet om te pesten, ze geeft aan dat er wat is en dat zie jij niet
jesito schreef:Miepie77 schreef:geen kat doet dit zo maar en zeker zo'n jong dier niet, ik was er allang mee naar de dierenarts gegaan, dieren doen zoiets niet om te pesten, ze geeft aan dat er wat is en dat zie jij niet
Hehe, eindelijk iemand die het snapt!!!!
Maar duidelijk is dat teveel moeite, hup gewoon het asiel in ermee.
Over CHAPEAU gesproken
jesito schreef:San87, en alweer wordt er over mijn tip heengel*lt, waar is een grondig onderzoek.
Dit kan misschien al een hele hoop oplossen.
En wie zegt dat een nieuw huis het probleem op gaat lossen???
. Hoe ver moet je gaan?liekec schreef:hé TS,
als je dr dan toch in het asiel stopt (want je haat die kat tóch) geef ff door welk asiel, haal ik haar op en heeft ze eindelijk een leven wat ze verdient...
Maar gewoon achterover leunen en zeggen die kat gaat niet weg is natuurlijk wel heel makkelijk.
(ook al ben ik kattenliefhebber en alles, ik hoef niet opgezadeld te worden met andermans problemen en dan zelf ook nog een oplossing moeten vinden..)vuurneon schreef:liekec schreef:hé TS,
als je dr dan toch in het asiel stopt (want je haat die kat tóch) geef ff door welk asiel, haal ik haar op en heeft ze eindelijk een leven wat ze verdient...
Joh, het is haar kat niet! Dat is nou het probleem... Haar vriend kiest voor de kat ipv meedenken aan een oplossing. Een goed huis wil hij niet eens overwegen....
want ze vangt graag af en toe iets._San87_ schreef:jesito schreef:San87, en alweer wordt er over mijn tip heengel*lt, waar is een grondig onderzoek.
Dit kan misschien al een hele hoop oplossen.
En wie zegt dat een nieuw huis het probleem op gaat lossen???
TS heeft verteld dat het dier medisch helemaal onderzocht is en dat er niks gevonden is. Hoe ver moet je gaan?
Wat moet TS dan? Opgescheept zitten met een kennelijk ongelukkige kat, die door de stress of door nukkigheid over alles in huis pist, zowel over haar (waardevolle) spullen als die van haar vriend, zelfs op spullen poept? De kat dit al een hele lange tijd doet en er uiteindelijk verbetering leek, maar het toch weer omsloeg naar nog meer plassen over spullen.
Waarom kan jij niet accepteren dat het in sommige gevallen gewoon niet mogelijk is het dier te bieden wat het nodig heeft? Niet ieder dier kan goed met een bepaald mens of ander huisdier. En dan kan je wel zeggen 'dieren koop je voor het leven', dat is in principe ook zo, maar tot op bepaalde hoogte, want het dier moet wel GELUKKIG zijn (en de mens net zo goed) en dat is de kat in kwestie niet, anders zou ze het hele huis niet onder zeiken.
jesito schreef:je kunt heel boos tegen me lopen doen, maar ik blijf bij mijn punt.
Ik heb een ouder hondje die helaas lekt onder het lopen en op zijn kussen.
Met een beetje pech wordt dit al erger.
Niet leuk maar al moet ik dagelijks alles in de was gooien en 3x per dag dweilen, die hond blijft.
Geen haar op mijn hoofd die denkt aan naar het asiel brengen of dumpen.
Dat is onvoorwaardelijke liefde.
Maar in dit geval is het misschien wel beter dat de kat daar weg gaat want inderdaad, gehaat worden is vreselijk.
vuurneon schreef:Een ouder dier vind ik weer anders, daar zit je echt niet meer dan 10 jaar nog mee in en ja bij oudere dieren weet je dat er wat mis kan gaan.
Overigens zijn katten schoon op zichzelf, laat een kat alles onbewust lopen is dat voor een kat een vreselijk iets.Die poetsen zich immers niets voor niets een ongeluk.
Zwerfkei schreef:Roosch schreef:Waarom hebben jullie uberhaupt die kat opgevangen trouwens?
liever mishandeld worden dan bij ts wonen... pffff