Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:14

geen kat doet dit zo maar en zeker zo'n jong dier niet, ik was er allang mee naar de dierenarts gegaan, dieren doen zoiets niet om te pesten, ze geeft aan dat er wat is en dat zie jij niet

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:17

Miepie77 schreef:
geen kat doet dit zo maar en zeker zo'n jong dier niet, ik was er allang mee naar de dierenarts gegaan, dieren doen zoiets niet om te pesten, ze geeft aan dat er wat is en dat zie jij niet

Hehe, eindelijk iemand die het snapt!!!!
Maar duidelijk is dat teveel moeite, hup gewoon het asiel in ermee.
Over CHAPEAU gesproken :')

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:17

sorry maar ik kan gewoonweg NIET geloven dat een kat op je spullen pist omdat hij het leuk vind
daar MOET gewoon wat achter zitten of dat nou stress is of echt iets medisch

daarbij: als iemand mij voor de keuze zou zetten: jouw hond of ik.. dan kon hij gaan
er is niemand die mij voor zo'n keuze zet.. en de eerste die dat wel doet kan gelijk vertrekken :evaw:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:20

jesito schreef:
Miepie77 schreef:

Hehe, eindelijk iemand die het snapt!!!!
Maar duidelijk is dat teveel moeite, hup gewoon het asiel in ermee.
Over CHAPEAU gesproken :')

Soms zijn dieren gewoon niet op hun plek en ervaren daardoor stress. Als dat maar niet verbetert en van kwaad dot erger gaat, dan is het beter voor het dier dat het kan verhuizen naar een plekje waar het WEL op de plaats is.

Maar kennelijk is dat moeilijk te begrijpen... Je kan een dier beter zijn hele leven gestresst en alles onder zeikend bij je houden dan dat je het dier een huisje gunt waar het beter op zijn plaats is.

jesito

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:24

San87, en alweer wordt er over mijn tip heengel*lt, waar is een grondig onderzoek.
Dit kan misschien al een hele hoop oplossen.
En wie zegt dat een nieuw huis het probleem op gaat lossen???

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:32

jesito schreef:
San87, en alweer wordt er over mijn tip heengel*lt, waar is een grondig onderzoek.

TS heeft verteld dat het dier medisch helemaal onderzocht is en dat er niks gevonden is :). Hoe ver moet je gaan?

Wat moet TS dan? Opgescheept zitten met een kennelijk ongelukkige kat, die door de stress of door nukkigheid over alles in huis pist, zowel over haar (waardevolle) spullen als die van haar vriend, zelfs op spullen poept? De kat dit al een hele lange tijd doet en er uiteindelijk verbetering leek, maar het toch weer omsloeg naar nog meer plassen over spullen.

Waarom kan jij niet accepteren dat het in sommige gevallen gewoon niet mogelijk is het dier te bieden wat het nodig heeft? Niet ieder dier kan goed met een bepaald mens of ander huisdier. En dan kan je wel zeggen 'dieren koop je voor het leven', dat is in principe ook zo, maar tot op bepaalde hoogte, want het dier moet wel GELUKKIG zijn (en de mens net zo goed) en dat is de kat in kwestie niet, anders zou ze het hele huis niet onder zeiken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:34

hé TS,
als je dr dan toch in het asiel stopt (want je haat die kat tóch) geef ff door welk asiel, haal ik haar op en heeft ze eindelijk een leven wat ze verdient...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:39

Wij hebben ook zon probleem kat, medisch niets mee aan de hand, was ook pas met 12 weken bij moeder weg (en moederkat woonde naast ons, dus echt gescheiden waren ze niet), dierenarts erbij, gedragstherapeut erbij, andere kattenbak, meerdere kattenbakken, grit, eten, feliway alles geprobeerd. Probleem zit vermoedelijk in het ras, is zeer gevoelig. Dus was de verwachting als de dominante kater overleden is, is er rust in huis. Prima, kater was oud en hebben wij later in moeten laten slapen.
Onze poes werd inderdaad rustiger, maar bleef sproeien. Wij hebben meerdere malen op punt gestaan om de kat weg te doen, nadat al het laminaat moest worden vervangen, opnieuw behangen moest worden, gordijnen naar de knoppen waren etc. Weet je op een gegeven moment is het huis bijna niet meer fijn woonbaar als alles onder de sproeiplekken zit. Om even de geur maar te zwijgen....
Ik houd van de poes, maar wat heeft zij ook voor veel ellende gezorgd!
Je kan nog alles uitsluiten en alles aanpassen, maar als dat niet helpt? Wat dan? Alles maar lekker onder laten plassen??

Onze poes is er nog steeds, wij gooien haar of ze wil of niet 4 keer per dag naar buiten. Daar sproeit ze de hele tuin onder... En heeft ze in huis minder de neiging. Neemt niet weg dat het alsnog voor kan komen, zucht....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:40

liekec schreef:
hé TS,
als je dr dan toch in het asiel stopt (want je haat die kat tóch) geef ff door welk asiel, haal ik haar op en heeft ze eindelijk een leven wat ze verdient...

Joh, het is haar kat niet! Dat is nou het probleem... Haar vriend kiest voor de kat ipv meedenken aan een oplossing. Een goed huis wil hij niet eens overwegen....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:47

Ik ben het grotendeels wel met San87 eens. Maar je weet niet zeker of de kat het bij iemand anders niet ook doet. Ik zou geen andere mensen met dat probleem willen opzadelen... En vriend van TS houdt van het beestje, een dier waar je van houdt doe je niet 'zomaar' weg (ik snap dat het in dit geval niet zomaar is maar toch)

Maar wel jammer dat het eerst beter leek te gaan en het nu weer foute boel is... Had echt gehoopt voor jullie dat het opgelost was.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:48

Gaat lekker hier zeg :+
Als je vriend die kat niet weg wil hebben, mag ie wel eens actief met een oplossing bezig gaan. Een gedragstherapeut,bloesemtherapie, helende magneten, speciaal voer, een medicijnman, of wat dan ook, dat zoekt ie zelf maar uit :P Maar gewoon achterover leunen en zeggen die kat gaat niet weg is natuurlijk wel heel makkelijk.
En aan de andere kant, als jij de kat weg wilt hebben probeer dan ook een mooie oplossing te vinden, iemand die hem wel kan houden, bijvoorbeeld op een rustig landelijk plekje lekker buiten. Maar ik denk dat je dat wel wil doen. Maar als je vriend zegt nou lekker voor je, jouw probleem, de kat blijft... dan kon ie van mij ook een schop onder z'n **** hebben ;) (ook al ben ik kattenliefhebber en alles, ik hoef niet opgezadeld te worden met andermans problemen en dan zelf ook nog een oplossing moeten vinden..)
Ongeacht of de kat dit doet uit stress, medische problemen of wat dan ook. Hij is ervoor verantwoordelijk iets te vinden waar jullie en de kat mee kunnen leven. En als dat in jullie huis niet kan moet ie ook de ballen hebben om toe te geven dat het dier ergens anders misschien beter tot z'n recht komt..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:50

vuurneon schreef:
liekec schreef:
hé TS,

Joh, het is haar kat niet! Dat is nou het probleem... Haar vriend kiest voor de kat ipv meedenken aan een oplossing. Een goed huis wil hij niet eens overwegen....

da's waar

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:51

Als onze kat niet was verminderd met sproeien was ze naar een boerderij gegaan, daar mocht ze raak sproeien. Dus wij hadden al een backup plan. En daar kon ze ook lekker jagen :j want ze vangt graag af en toe iets.
Asiel was niets, wie wil er nou een poes die alles ondersproeid?

Je vriend moet zijn verantwoordelijkheid nemen... Als hij graag de kat en jou wil houden zal hij toch iets anders moeten proberen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:56

_San87_ schreef:
jesito schreef:

TS heeft verteld dat het dier medisch helemaal onderzocht is en dat er niks gevonden is :). Hoe ver moet je gaan?

Wat moet TS dan? Opgescheept zitten met een kennelijk ongelukkige kat, die door de stress of door nukkigheid over alles in huis pist, zowel over haar (waardevolle) spullen als die van haar vriend, zelfs op spullen poept? De kat dit al een hele lange tijd doet en er uiteindelijk verbetering leek, maar het toch weer omsloeg naar nog meer plassen over spullen.

Waarom kan jij niet accepteren dat het in sommige gevallen gewoon niet mogelijk is het dier te bieden wat het nodig heeft? Niet ieder dier kan goed met een bepaald mens of ander huisdier. En dan kan je wel zeggen 'dieren koop je voor het leven', dat is in principe ook zo, maar tot op bepaalde hoogte, want het dier moet wel GELUKKIG zijn (en de mens net zo goed) en dat is de kat in kwestie niet, anders zou ze het hele huis niet onder zeiken.

je kunt heel boos tegen me lopen doen, maar ik blijf bij mijn punt.
Ik heb een ouder hondje die helaas lekt onder het lopen en op zijn kussen.
Met een beetje pech wordt dit al erger.
Niet leuk maar al moet ik dagelijks alles in de was gooien en 3x per dag dweilen, die hond blijft.
Geen haar op mijn hoofd die denkt aan naar het asiel brengen of dumpen.
Dat is onvoorwaardelijke liefde.

Maar in dit geval is het misschien wel beter dat de kat daar weg gaat want inderdaad, gehaat worden is vreselijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:01

jesito schreef:
je kunt heel boos tegen me lopen doen, maar ik blijf bij mijn punt.
Ik heb een ouder hondje die helaas lekt onder het lopen en op zijn kussen.
Met een beetje pech wordt dit al erger.
Niet leuk maar al moet ik dagelijks alles in de was gooien en 3x per dag dweilen, die hond blijft.
Geen haar op mijn hoofd die denkt aan naar het asiel brengen of dumpen.
Dat is onvoorwaardelijke liefde.

Maar in dit geval is het misschien wel beter dat de kat daar weg gaat want inderdaad, gehaat worden is vreselijk.

Jij hebt het hier over een ouderdomskwaal, dat is medisch en heel logisch en totaal niet erg, waarschijnlijk pist jouw hond ook niet specifiek op jouw spullen, maar op zijn kussen en de vloer. In dit geval gaat het om een jonge kat die alles onder pist, kleding, tassen, belangrijke documenten.

En inderdaad, als er geen oplossing kan worden gevonden is het voor de kat het beste dat er een ander huis gevonden wordt. Blij dat je dat kan inzien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:03

Een ouder dier vind ik weer anders, daar zit je echt niet meer dan 10 jaar nog mee in en ja bij oudere dieren weet je dat er wat mis kan gaan.
Overigens zijn katten schoon op zichzelf, laat een kat alles onbewust lopen is dat voor een kat een vreselijk iets.Die poetsen zich immers niets voor niets een ongeluk.

Katten kun je niet echt vergelijken met honden wat dat betreft.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:03

vuurneon schreef:
Een ouder dier vind ik weer anders, daar zit je echt niet meer dan 10 jaar nog mee in en ja bij oudere dieren weet je dat er wat mis kan gaan.
Overigens zijn katten schoon op zichzelf, laat een kat alles onbewust lopen is dat voor een kat een vreselijk iets.Die poetsen zich immers niets voor niets een ongeluk.

Helemaal mee eens!

Vind trouwens dat sommigen hier vrij grof zijn tegen Ts, je kan ook je mening duidelijk maken zonder dat het onbeschoft overkomt.
Je hebt toch niet een klik met elk dier of persoon dat je tegenkomt?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:03

Wat fijn dat het iets beter gaat nu met de kat!
heb me door het hele topic geworsteld, mezelf zowat opgevreten door de wrede reacties maar goed dat even terzijde!

- probeer met je vriend op 1 lijn te komen, wat ik teruglees in het topic is dat jullie niet op 1 lijn zitten en dat kan voor onrust zorgen voor een kat
- dieren leren wel met elkaar om te gaan, mensen kunnen dat juist verstoren omdat ze zich niet verplaatsen in dieren maar dieren als mensen zien en dat zijn ze niet. De hond en kat zullen elkaar wel leren verdragen, of ze gaan elkaar lief vinden of ze gaan ieder hun eigen weg als ze een beetje de ruimte in huis hebben
- heb je al feliway in huis geprobeerd? dit schijnt echt goed te werken om rust te krijgen in huis
- bach is ook al een paar keer genoemd, heb je dat geprobeerd en zo ja wat deed dat voor de kat? (ik wil dat namelijk misschien ook voor mijn gevoelige katertje proberen dus ben benieuwd hoe het je bevallen is)
- kijk eens op de site van Ecodor, zij hebben goede spullen voor het schoonmaken van kattenpies. Zodra katten de pies blijven ruiken zullen ze er ook blijven plassen. Het goed schoonmaken is dus van groot belang, en niet met chloor want dat is juist zo lekker om op te plassen!

sterkte ermee ik hoop dat jullie eruit komen!

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:12

Roosch schreef:
Waarom hebben jullie uberhaupt die kat opgevangen trouwens?

liever mishandeld worden dan bij ts wonen... pffff

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:29

Ik zou je vriend zeggen dat je best begrijpt dat hij is gehecht aan zijn kat, maar dat jij hier echt last van hebt, jullie er nota bene een afspraak over hadden gemaakt (na een maand geen verbetering, kat de deur uit, toch?) en dat hij dan ook moeite kan doen om het te verhelpen, ook als hij er zelf niet zo mee zit. Maar voor jou. En leg dan meteen uit dat zo'n kat dat heus niet zomaar doet, er óf een medisch probleem is óf een gedragsprobleem - als hij zoveel om die kat geeft doet hij toch zeker alles om 't dier beter te maken?

En als hij écht geen enkele moeite doet en botweg weigert het dier weg te doen, weet jij ook waar je staat in zijn leven - achter de kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:44

Zwerfkei schreef:
Roosch schreef:

Doe jij eens even normaal zeg! TS probeert alles wat ze kan, en ik zou vloeken als mijn spullen ondergeplast werden, niet één keer maar steeds weer. En ook nog een vriend, die niet achter je staat, alleen zegt dat de kat niet weggaat, maar niets doet om te helpen....... vind het logisch dat je dan erg boos bent......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:55

Zwerfkei schreef:
Roosch schreef:

Ik moet heel erg moeite doen om niet persoonlijk te worden, wat reageer jij achterlijk zeg :x.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:05

Kat heeft heel wat te verduren gehad... Bij jullie in huis gekomen, kort daarna een kitten erbij, een paar keer verhuist, hond erbij... STRESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS! Feliway wil ook nog weleens helpen. Maar ik vraag mij af, als je weet dat ze op je tas plast, waarom laat je die tas dan slingeren? Hang em dan gewoon op!!!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:06

Ja, die oplossing heeft TS nog niet bedacht. }:0

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:43

Ik denk dat het probleem vooral zit met wat Mareng aangeeft verhuizingen en dan vooral het andere kitten en een hond erbij.
Veel stress en daar kunnen niet alle katten mee omgaan en dat geeft vaak onzindelijk gedrag.