Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
idefix4 schreef:te laatVoor we echt gaan discussieren

idefix4 schreef:Voor we echt gaan discussieren: Wat is een potentieel gevaarlijke hond? Is dat een hond die stelselmatig wordt mishandeld door zijn baas en dus een keer gaat terugbijten of hebben we het hier over de top 10 van bijtende honden?

tjoppie schreef:klopt, Het is alleen wel zo dat over het algemeen kinderen bij honden weggehouden worden als mensen zelf geen honden hebben.
En dan alsnog een krachtige hond zal ook bij een kind veel meer schade aanrichten dan een niet krachtige hond. Ook bij een kind rukt een keffert geen ledematen af of spieren, daar heeft het gewoon de kracht niet voor. Ook bij een kind is de schade beperkt tot punctiewonden, wellicht over een groter oppervlakte dan bij volwassenen omdat een kind nou eenmaal minder groot is, maar een keffert zal geen vinger af kunnen bijten bij een kind.
Dus ook bij kinderen blijft de schade veel beperkter ook al is de schade groter dan bij volwassenen

tjoppie schreef:Dat waag ik te betwijfelen, sterker nog, ik twijfel er niet aan dat er zat keffertjes zijn die dat zonder problemen doen. Wat dat betreft is de stafford trouwens lang niet zo gevaarlijk als sommige andere grote honden. De stafford mag dan slotkaken hebben maar heeft nog lang niet de hoogste kaakdruk. Als je het puur op vechten bekijkt denk ik dat een kangal of kuvasz zelfs gevaarlijk is. Een stafford kan je naar de hals springen en die kan je met je armen redelijk van je af houden. Een beetje met je armen maaien en je gezicht is redelijk veilig.Er is geen keffert in de wereld welke bij zelfs een baby een vinger af kan bijten omdat de kaakdruk gewoonweg te weinig is om door het bot heen te komen.
tjoppie schreef:Daar zijn we het dan wel over eens.Ik vind zowizo elke hond die bijt een gevaarlijke hond. Ongeacht het ras.

easygoing schreef:Is dat zo? Mij is altijd verteld dat als de pitbull bijt z'n kaak naar achteren valt waardoor ie niet makkelijk meer los kan laten. Maar goed... als dat niet bestaat, dan vind ik de pitbull bij deze nog wat minder gevaarlijk@HLPhoto er zijn geen honden met slothaken. Daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan