Iphi schreef:Een volwassen stafford reu bij een voor hem onbekende pup laten is verschrikkelijk onverstandig. Die hond heeft helemaal geen kronkel in zijn kop, die heeft niets anders gedaan dan wat veel andere vecht- en waakhonden zouden doen. Het is geen schoothondje, het is een vechthond, daar zijn ze voor gefokt.
Ontzettend jammer, maar sommige honden kan je nu eenmaal niet bij andere laten. Dat heeft niets te maken met hun gedrag naar mensen toe, ik zou zo'n hond inderdaad nooit bij kleine kinderen laten uit voorzorg, maar eigenlijk zijn de meeste heel braaf naar mensen toe.
De hond kan je weinig verwijten, degene die het hok heeft open gemaakt met de pup erbij is helaas in fout...
Waarom maak je je zwager verwijten? Hij heeft de hond toch niet los gelaten? De meeste grote honden moeten niets weten van een vreemde, kleine of jonge hond, dat is gewoon hun natuur. Ze niet bij elkaar laten is de eenvoudigste oplossing... geen reden tot spanningen in de familie lijkt mij.
En nee, een hond die een pup grijpt grijpt helemaal niet volgende keer een kind, dat slaat nergens op. En zeggen dat hij vals is ook niet.
oow wat is dit een onzin..
een stafford is echt een gouwe trouwe hond net zo als een poedel , teckel of wat voor hond dan ook..
wij zelf als stafford houder's ''gooien'' er regelmatig een nieuw komer in de roedel.
we hebben nu om het moment een stafford pup van 8 weken die we bij onze dekreu hebben ''gegooid''
een hond mag zeker wel domineren op eigen terein maar een agressieve teken apsolute niet.
dit word bij ons ook nooit getoond en staffords vecht honden , nee! pak maar een teckel en jut ze maar op dan doen ze precies dito.!
de verwondingen lijken alleen minder erg omdat ze kleiner zijn. maar zijn net zo erg..!
ook vind ik het onzin dat er gezegt word dat je een ''vecht'' hond niet alleen bij kinderen laat..
dit is dus echt de druppel waarom ik ook even wil reageren een kind/baby hoor je niet alleen te laten bij een hond>!!
hoe trouw ze ook zijn ik vertrouw mijn honden voor de volle umh 100/duizenden procenten maar ga dit zeker niet doen..
ook zal ik dat niet doen als het een lieve ontschuldige umh ieniemienie knuffel doggie is..
onze AM staffords zijn zeer lief en groeien op rond en met kinderen ook verwachten wij in november onze 1ste eigen kleine spruit.!
en moet zeggen heb er helemaal de vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen met zowel ons als de honden..
honden leven trouwens gewoon in huis!