[hk] Het centrale witte herder huis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [hk] Het centrale witte herder huis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:13

Dankje +:)+
Ik ben nu 28 weken maar heb al een behoorlijke buik (alles voor) en ook een zwangerschapshernia ... dus een eind lopen gaat niet meer zo makkelijk jammer genoeg.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 21:17

Anoniem schreef:
Dankje +:)+
Ik ben nu 28 weken maar heb al een behoorlijke buik (alles voor) en ook een zwangerschapshernia ... dus een eind lopen gaat niet meer zo makkelijk jammer genoeg.

dan ben je iig al ruim over de helft.

de laatste loodjes wegen het zwaarst, zeggen ze toch?

dat is balen dat je hieraan een hernia overhoudt.

maar trekt dat niet weg na de zwangerschap dan?

trouwens waar xandor dat met niet met reutjes overweg kan weet ik neit waar hij dat vandaan heeft hoor.
tja soms gaat het goed en soms ook niet.
bv met die gevechtshonden heeft hij het ook niet zo mee. -O- -O-

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:54

leuk hoor zulke wandelingen Diesel vind al die honden altijd geweldig en gaat helemaal uit zijn dak.
maar wij hebben al een wandeling van onze speur club ook gezellig en dichterbij.

Als je heen wilt vraag je toch even of ze het goed vinden dat je mee loopt.

Dat is minder Repelsteeltje rustig aan dus.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:21

Ik heb me opgegeven voor de wandeling! Ik was van harte welkom. Grootste gedeelte is losloop gebied dus alleen het erna toe lopen zal een uitdaging zijn. Veel honden om hem heen en aan de lijn wil nog wel eens tot overprikkeling lijden en dan gaat de sirene aan.. Dit tuig voor hem besteld kan ie mooi eigen spullen dragen.

http://m.zooplus.nl/shop/honden/halsban ... oupId=4982

Hebben jullie witjes dat ook? Bij chaos om hem heen kan hij zichzelf helemaal verliezen. Weet hij van gekkigheid niet waar hij kijken moet. Op stal leggen we hem dan meestal in de stal en dat vindt hij dan ook echt prima, dan komt hij weer even tot zichzelf.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:54

ja heeft Diesel ook weet hij van gekkigheid niet wat hij moet doen tot de druk eraf is en dan is het een heerlijke hond die goed KAN luisteren. :D maar hij laat zich meestel in het begin ff mee slepen.
Iets langer aan de lijn houden en oefeningetjes doen helpen wel wat.
Leuk die wandeling ben benieuwd hoe het gaat.
Die link werkt niet kom in je bestelling heb je andere link ?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 20:16

ook ik merk bij xandor dat hij idd niet weet wat hij ermee aan moet.

als we bv met familie gezellig gaan wandelen in bos bv, loopt er 1 met xandor, en de rest gaat achter mij lopen, en hij als stoere hond loopt dan met degene die hem vast heeft voorop.

en ondertussen gaat de rest zich verstoppen, of 1 of 2 personen, en mag ie ons gaan zoeken.

vindt ie helemaal geweldig. :j :j :j *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:20

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:26

Die van ons kan ook niet goed met reutjes.. :(

Verstoppertje vind River ook heeel erg leuk haha! :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 21:41

RM_ schreef:
Verstoppertje vind River ook heeel erg leuk haha! :D

gelukkig, dacht al dat xandor de enige was :') :')

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:43

Wij doen hem ook wel eens op de gang en dan een balletje verstoppen ergens in de kamer en dan zeggen we: Zoek balletje! En dan gaat hij super enthousiast zoeken haha en hij is er nog best goed ook!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 21:50

xandor doet niet echt aan apporteren ( of hoe je dat ook typt :') )

verder is het wel een heel erg gezelligheidsvriendje.

als ik bv een 5 minuten weg ben, dan kom je terug, en doet ie gewoon alsof ie je gewoon 1 maand niet gezien heeft, heel grappig/cool is dat :D :D :D :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:03

Diesel kan met elke hond tot nu toe ben er wel blij om hoor.
Al is het ook wel eens lastig bij elke hond die hij ziet denkt hij...feestje!!! *\o/*
Maar ook wel makkelijk hond op curcus was gepakt door een herder nou Diesel erbij en afgelopen week hebben ze zelfs samen gespeeld.
Diesel krijgt elke hond aan het spelen. <3

Mooi tuig hoor heb zelf het Julius K9 tuig ook heel fijn.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:07

Citaat:
Diesel kan met elke hond tot nu toe ben er wel blij om hoor. Al is het ook wel eens lastig bij elke hond die hij ziet denkt hij...feestje!!!

Herkenbaar!! Niet altijd eVen handig. Alleen hij heeft schrik van grote zwarte hongen in het donker. Dan gaat hij heel stoer lopen doen..maar verder is het hele leven een feestje.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 22:14

xandor kan dus totaal niet met elke hond overweg.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:26

Dat is wel minder! Beer is altijd van jongs af aan met heel veel honden en andere dieren in contact gebracht. Allerlei soorten honden ook. Hij heeft wel ' iets" tegen bepaalde mensen, vooral mensen die extreem dominant zijn. Dan gaat hij wel los, blaffen en wegrennen. Als hij dan aangelijnd wordt gaat het beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:30

Mijn beide honden kunnen, wanneer we op zondag altijd naar Bussloo gaan om te wandelen, met alle andere honden daar overweg... en dat zijn er enorm veel!
Maar hier waar we wonen vindt hij dat het hele bos van hem is en als er dan een andere reu aan komt dan rent hij er altijd heel neutraal op af, totdat hij er naast staat want dan gaat zijn staart de lucht in, wordt hij 2x zo groot en gaan zijn haren overeind staan, legt hij zijn kop over de nek van de andere reu en begint dan een gevecht :\ ... dus ook hij loopt tegenwoordig hier in het bos met een correctieband om zijn nek van Garmin.
Ik kon roepen wat ik wou maar meneer kwam niet terug en ik kon dan rennen om hem van die andere reu af te trekken. Nu hij een keer een oplawaai heeft gehad van die band hoef ik maar 1 keer te roepen en hij komt meteen naar me toe en laat de andere reu links liggen.
Dat loopt een stuk relaxter!! En hij kan lekker los blijven lopen. Alle buren hebben hier labradors, die kan ik nu gelukkig weer zorgenloos onverwachts tegenkomen in het bos :o

Ik wil ook zo'n tuig of die Julius K9 bestellen voor mijn honden. Ik vind ze zo mooi staan, heel stoer <3

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:34

Ja de ene keer gaat het goed met reutjes en dan weer niet, weet ook niet wat het is..
Toch iets met dominantie, blijft een dekreu :P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:36

Dat scheelt misschien , beer dekt niet. Mocht ie lastig gaan doen dan wordt hij een het haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:46

Bandit is/was ook goedgekeurd als dekreu en heeft ook vaker gedekt maar die is totaal niet dominant en kan goed met andere honden nu, die is eerder te lief dan te dominant, kwam altijd een hele irritante hond tegen zonder respect voor andere honden die continu bij hem opsprong en met zijn poten op Bandit's kop sloeg, eigenaar deed niks ondanks waarschuwingen van mij, en Bandit negeerde hem, tot hij er na 6 keer klaar mee was en de hond na 3 waarschuwingen van hem nog niet op hield, toen heeft ie even duidelijk gemaakt dat ie moest kappen..

Bandit heeft altijd een knuffel mee buiten. Die neemt hij zelf mee de hele weg, had eerder altijd een bal mee maar hij mag niet meer rennen en aangezien mijn kleine reu die balletjes in 100 stukjes beet heeft ie nu knuffels van de kringloop :D (met de kwijtgeraakte ballen (4 ofzo) en de gesloopte ballen er bij zijn er toch 30 weg of gesloopt à 3 euro per stuk, word een dure hobby..)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:51

Diesel is al een het...Hij was zo gefixeerd op luchtjes van andere honden hij werd er nerveus van.
Nu gaat het een stuk beter en hij is zelfverzekerd genoeg om zich niet te laten pakken door andere reuen.

Haha wandelen met een knuffel...Lief <3

Diesel kauwt balletjes ook altijd kapot al heb ik er eentje in mijn zak zitten met een piepje als hij los is en hij ziet ineens wat anders krijg ik op die manier zijn aandacht weer bij mij.
Heel prettig zo voorkom ik dat hij overal op af vliegt in zijn enthousiastme.
Maar stokken meenemen is ook het einde en sjouwen doet hij dan want ze moeten groot groter grootst zijn natuurlijk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 00:26

vencedor schreef:
Dat scheelt misschien , beer dekt niet. Mocht ie lastig gaan doen dan wordt hij een het haha.

xandor is om medische redenen gecastreerd.
wat het precies was, weet ik niet.

hij is ook veel in contact geweest met andere honden hoor.

alleen hij is 2x ofzo geloof ik aangevallen door zo'n mengelmoes gevechtshond en daardoor kan ie nu niet zo goed meer met andere honden. ;( ;( ;(

had hem eigenlijk liefst ooit nog wel willen zien spelen met andere honden, maar zo gaat dat dus niet :( :( :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:32

Kan je daar niet mee aan de gang?
Bandit kom buiten ook niet met andere honden toen ik hem kreeg, was echt onzekerheid, ik ben met hem aan de gang gegaan (Cesar Millan methode en veel sporten met hem, o.a breitensport en mee te skeeleren) en nu is het goed, heeft ongeveer een kaar geduurd voordat het echt goed ging maar het heeft wel echt geholpen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 00:35

dees_daan schreef:
Kan je daar niet mee aan de gang?
Bandit kom buiten ook niet met andere honden toen ik hem kreeg, was echt onzekerheid, ik ben met hem aan de gang gegaan (Cesar Millan methode en veel sporten met hem, o.a breitensport en mee te skeeleren) en nu is het goed, heeft ongeveer een kaar geduurd voordat het echt goed ging maar het heeft wel echt geholpen.

het is niet mijn hond, maar van me ouders.

me ouders ( vader) wandelt dagelijks nog wel veel met hem, maar weet niet of hij dat doet wat jij zegt.
veel spelen met hem buiten bedoel ik dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:42

Ok, ja Bandit had het ook alleen buiten, andere honden in huis was geen probleem, maar die werd de laatste jaren ook niet meer uitgelaten daar, dus stress +onzekerheid was bij hem de oorzaak.. Hij is hier ook 3x gepakt, hielp ook niet mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:44

Misschien had Xandor een vergrote prostaat? Daarom heb ik 1 van mijn vorige witte herders destijds moeten laten castreren.

Die van mij hebben beide ook een nare ervaring gehad met een andere hond. Jammer is dat... daardoor kunnen ze zo veranderen. Maar ik wil niet dat mijn honden daardoor dan een andere hond hetzelfde aan gaan doen. De oudste, Rohwyn, die nu in het bos een band draagt omdat hij te dominant doet is vroeger als jonge hond in zijn uitlaatgebied-bos aangevallen door een andere witte herder. De eigenaresse van die hond deed er niks aan en liet haar hond gewoon gaan. Probeer dan maar eens je steeds vluchtende hond mee te krijgen en uit de situatie weg te komen. Daarna is hij erg veranderd en heeft hij zoiets van "ik pak jou voordat je mij pakt". Hij is nu een erg grote jongen (70 cm schofthoogte) en weet dat hij loeisterk is. Balletjes/speeltjes/snoepjes e.d. reageerde hij totaal niet op :n

De jongste werd op Bussloo onverwachts bovenop zijn kop gebeten door een grote duitse dog. Hij kwam net naar me toe lopen toen die hond hem uit het niets ineens aanvloog. Ook die eigenaresse deed niets en liet haar hond gaan. De hond liet hem los omdat ik en de dochter van mijn vriendin uit reflex erop vlogen en heel hard FOEI!! schreeuwden... de dog voelde zich blijkbaar overdonderd. Maar mijn Kynan had wel een bijtwond op zijn koppie en wil vanaf toen geen dog meer in zijn buurt hebben.
De onbevangenheid is verdwenen bij hem, erg jammer |(