Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 12:36

Lowara schreef:
die van ons krijgt in de ochtend en middag 2 handjes droge brokjes met een halve soepstengel erdoorheen, en elke avond een bakje rijst met gekookte kip, bouillon en boontjes.

helaas heeft onze hond een onbekende aandoening waar we al enkele jaren tegenaan hikken en wil hij gewoonweg anders niet eten :=

Die aandoening heet waarschijnlijk gewoon 'verpest' :'). En buiten dat krijgt je hond nu een maaltijd waar hij naar mijn mening weinig tot geen voedingsstoffen uithaalt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:53

Onze hond krijgt gewoon brokken, en 's avonds wat paté erbij.
Als er soms wat over is met eten, en hij heeft nog niet gegeten, krijgt hij wel eens aardappels met een stukje vlees bijvoorbeeld boontjes.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:39

Marloes__ schreef:
_Rianne_ schreef:
na haar ziek zijn van de afgelopen week en kip en rijst.. krijgt ze vandaag weer voor het eerst haar carnibest :)

Gelukkig is ze weer beter!

Nog niet helemaal maar de rijst kwam haar inmiddels ook de neus uit.. Ze heeft een chronische ontsteking van de dikke darm ( waarschijnlijk, zijn we aan het onderzoeken, maar daar komen we toch steeds op uit ) en om de zoveel tijd is het weer mis.. dan krijgt ze een weekje haar rijst met kip en is het weer beter..
Brokken kan ze helemaal niet hebben, carnibest kip/rijst is het enige wat ze kan hebben..
hopen dat het nu met de nieuwe medicijnen beter gaat! :)

Marloes__

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 14:39

Oh dat klinkt naar zeg. Wat voor onderzoeken hebben ze gedaan?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:03

Voor vanavond staat er 200 gram duck op het menu.
Dat is wel meer dan dat ze normaal volgens de richtlijn mag krijgen, dus morgen ochtends krijgt ze ongeveer een 1/5e minder brokken om het toch weer op te vangen.
Ze doet het echt ontzettend goed op vlees! Maar blijf toch wel brok voeren omdat het toch wel makkelijk is (zeker 's ochtends aangezien ik dan liever tijd steek in extra ronde wandelen ;) )

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 15:03

nathalie_v schreef:
Voor vanavond staat er 200 gram duck op het menu.
Dat is wel meer dan dat ze normaal volgens de richtlijn mag krijgen, dus morgen ochtends krijgt ze ongeveer een 1/5e minder brokken om het toch weer op te vangen.
Ze doet het echt ontzettend goed op vlees! Maar blijf toch wel brok voeren omdat het toch wel makkelijk is (zeker 's ochtends aangezien ik dan liever tijd steek in extra ronde wandelen ;) )

Maar je hebt toch geen extra werk aan het voeren van vlees?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:18

Ik haal het vlees een uur van te voren uit de koelkast (heeft dan de rest van de dag in de koelkast gelegen) omdat ze anders last van haar maag krijgt (uitgeprobeerd ;) ) dwz sloom zijn, spugen etc.
Als ik het op kamertemperatuur laat komen gaat het een stuk beter.
En ik wil haar voorlopig wel in de gaten houden als ze vlees op heeft. Ze ligt in de bench en als ze daar moet spugen.. tja vind dat niet zo heel fris ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:36

Hoe oud is je hond Nathalie? Als het een volwassen hond is, kun je gerust gewoon 1 keer per dag gaan voeren. (kvv/ barf)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:55

Marloes__ schreef:
Oh dat klinkt naar zeg. Wat voor onderzoeken hebben ze gedaan?

eigenlijk alles behalve een punctie. dat wil ik haar niet meer aan doen, ze is inmiddels al 12.
vorige week nog een echo gehad. t arme meisje.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:15

Ze is bijna 2 jaar :)
Ivm. maagkanteling durf ik het niet aan om 1x pd te voeren (dan moet ze 400 gram vlees verwerken in 1 keer...)
Heb 1x een maagkanteling (hond stond toevallig op barf) gezien en echt niet prettig.. ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:59

Ik zou denk ik liever die heeeeele kleine kans op maagkanteling lopen dan brokken bij voeren ;-)
En 400 gram in 1 keer is niet belachelijk veel. Hier at mijn whippetje (11kg) 500gram in 1 keer weg. Gewoon goed voor zorgen dat ze ervoor, en erna niet druk doen/ rennen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 00:02

Wendy_Komen schreef:
Ik zou denk ik liever die heeeeele kleine kans op maagkanteling lopen dan brokken bij voeren ;-)

Ja ik ook hoor :j.

400gr in 1 keer is inderdaad niet zoveel. Hier eten ze wel 2x per dag, maar Baya krijgt 's avonds gewoon 600gr. Hier rusten ze zoiezo een uur na het eten zodat ze goed de tijd hebben om te verteren.

Vandaag hebben ze hier gewoon Smuldier vlees compleet gekregen. Heb nu wel Lotgering besteld (half krat) om eens te kijken wat ze daarvan vinden...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 00:10

Heb vandaag toch maar weer brok erbij gehaalt ( farmfood)
De smuldier is telkens weer op bij de winkel, en het bestellen vergeet ik steeds :=

Dus ze krijgen voortaan s'ochtends brok en s'avonds smuldier.
Pup krijg nog 4 voedingen waarvan 2 brok en 2 X vlees :)

Daarnaast krijgen ze pensstaafjes zijn ze echt verzot op :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 09:57

Je weet dat het wordt afgeraden om zowel brok als vlees samen op 1 dag te voeren? Kun je niet gewoon wat worsten in je vriezer kwijt/ of via mp een goedkoo vriezertje kopen? Hier heb ik 2 vriezers staan, en kan ik zo'n 60 kilo worsten kwijt.

Marloes, ben zelf meer te spreken over Lupa dan Lotgering. Maar Lotgering is an sich niet verkeerd gevallen hier!
(Ga volgende week weer bij Lupa bestellen ;-) weer even mijn vriezers vol gooien. Naast het KVV ga ik bestellen: kippen nekken, eenden nekken, kipkarkas, konijnenrugstuk, konijnenoren(wil ik gaan drogen), pensblokjes, runderkopvlees, paardenvlees snippers, jonge geitenribben, en nog zacht kalfsbot. Mijn hondjes zijn zo zielug ;-) )

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:57

Ik heb gisteren weer 22 kg aan konijn binnen gekregen via BP: konijnenvlees, niertjes, lever en mooie karkasjes. Dus daar kom ik de komende tijd zeker mee vooruit. De vriezers zitten nu ook beide helemaal vol, dus kan voorlopig even niks meer bestellen, wat wel erg goed is voor mijn portmonnee :o :D

Ze krijgen vandaag iets van biologische parelhoen en wat spiervlees.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 23:46

@ Wendy: Hmm... Ik heb geen ervaring met Lupa. Bezorging is wel gratis zag ik. Maar zijn die mixen nou ook compleet?

Edit: Oh... Bezorgen is gratis vanaf €125 :')

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 01:27

Volgens mij kan het geen kwaad hoor farmfood en smuldier, ik merk er hier nog niks vreemds in iedergeval.
Verder ga ik geen extra vriezer kopen niet eens plek voor in huis :n

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:30

@wendy even een reactie op brok en vlees tegelijk voeren.
Mij is altijd geleerd dat je het niet op het zelfde dagdeel mocht voeren omdat brokken anders verteren (uitzetten) en vlees dat niet doet.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:38

Ik voer ook farmfood met smuldier er doorheen. De brokken van farmfood zetten niet uit maar vallen uiteen.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:27

Ik zou er dan voor kiezen om voor de pup, zolang ie nog 3/4 keer per dag krijgt, de ene dag brok te voeren en de andere dag Smuldier.

Hier zijn ze nu lekker aan het knagen op een lamskop en ze hebben de pens al op. Vanavond nog wat paardenvlees extra.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:22

Wat een zielige hondjes heb ik toch ;) Ben nu aan het bestellen, en naast het KVV ga ik dus dit mee bestellen:
1 x Konijnenrug karkas 1kg
2 x Konijnenoortjes 500gr
2 x Kippenkarkas 1kg
1 x Kippenrug 2kg
1 x Pensblokjes los gevroren 5kg
1 x Runderborstbeen zacht 1kg
1 x Runderkopvlees fijn 1kg
1 x Runderkopvlees lappen 1kg
1 x Kalkoennekken 1kg
1 x Geitenrib jong 1kg
1 x Lamslong 1kg
1 x Eendennekken 1kg
1 x Eendkarkas 1kg
1 x Eendenrugstuk 1kg
1 x Paardenvleessnippers 1kg
1 x Bio Geitenlong 1kg
1 x Kippennekken +/-12kg
;) ;)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:29

Wendy_Komen schreef:
Wat een zielige hondjes heb ik toch ;) Ben nu aan het bestellen, en naast het KVV ga ik dus dit mee bestellen:
1 x Konijnenrug karkas 1kg
2 x Konijnenoortjes 500gr
2 x Kippenkarkas 1kg
1 x Kippenrug 2kg
1 x Pensblokjes los gevroren 5kg
1 x Runderborstbeen zacht 1kg
1 x Runderkopvlees fijn 1kg
1 x Runderkopvlees lappen 1kg
1 x Kalkoennekken 1kg
1 x Geitenrib jong 1kg
1 x Lamslong 1kg
1 x Eendennekken 1kg
1 x Eendkarkas 1kg
1 x Eendenrugstuk 1kg
1 x Paardenvleessnippers 1kg
1 x Bio Geitenlong 1kg
1 x Kippennekken +/-12kg
;) ;)

Zo dat is divers. Met stukken vlees zou ik niet zo'n moeite hebben maar als het herkenbaar is := Konijnenoren vooral want heb altijd zelf konijnen gehad.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:46

nathalie_v schreef:
@wendy even een reactie op brok en vlees tegelijk voeren.
Mij is altijd geleerd dat je het niet op het zelfde dagdeel mocht voeren omdat brokken anders verteren (uitzetten) en vlees dat niet doet.

Oh echt? Als Angel 's ochtends haar brokken niet helemaal op heeft bewaren we het voor 's avonds en mengen we het door het vlees.. Ze eet dan ook stukken langzamer, anders is het in 2 sec weg.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:50

Horse_:
Konijnen oortjes heb ik besteld om te gaan drogen. Lijkt me ideale gedroogde kauw snacks. Maar wie weet valt het vies tegen ;)
Maar dingen als konijnenkopjes, doormidden gezaagde lamskoppen, nee. Naast ik het zelf een beetje "apart" vind, krijg ik dan wel ernstige problemen met manlief. (Die zoiets heeft van: voer maar gewoon brokken, net zo makkelijk ;) )

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:51

Mijn hond eet vandaag zoals elke dag carocroc.

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar zijn er hier toevallig mensen die mij zouden willen adviseren?

Ik wil mijn hond in ieder geval gedeeltelijk op vers vlees gaan zetten. Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik heb het al eerder aan een farm food vertegenwoordiger gevraagd. Die stelde voor om eerst zijn kluiven te vervangen voor rawhide, en daarna zijn brokken over te zetten naar farm food brokken en vlees.

Dat ging finaal fout, hond had een kleine kluif op binnen enkele dagen. Het spoot er aan de achterkant gewoon uit. Brokken geprobeerd (wel netjes af/op gebouwd) weer hetzelfde verhaal... dierenarts gaf het advies om deze 'zooi' in e vuilnisbak te gooien en gewoon lekker over te gaan op het oude voer.

Nu ben ik bang dat hetzelfde gebeurt. Dus daarom vraag ik jullie advies :)