Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

group1850

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:22

Dan nog is het en behoorlijk eind uit de richtingen waar ze gesignaleerd was. Gölenkamp ligt toch een km of 3 achter Uelsen en wel 16-18 km van Itterbeckmoor/Geletomoor vandaan?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:28

group1850 schreef:
Dan nog is het en behoorlijk eind uit de richtingen waar ze gesignaleerd was. Gölenkamp ligt toch een km of 3 achter Uelsen en wel 16-18 km van Itterbeckmoor/Geletomoor vandaan?

Ehm, nee, Getelomoor ligt ong. 10 km van Gölenkamp af. Via hoofdwegen, binnendoor waarschijnlijk minder.

Edit: Ik zie net dat ze rond die tijd ook bij Uelsen is gesignaleerd, dus zo onwaarschijnlijk is het niet dat ik haar gezien heb....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:35

Wel een puntje; er zijn erg weinig signalement foto's verspreid met gedetailleerde uitleg over het uiterlijk in dit geval noem je de halsband. Zou toch wat zijn als je Beans gezien zou hebben...

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:36

Nou ja nog steeds ver genoeg en behoorlijk uit de richting

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:43

He gadsie, wat een akelig verhaal.
Arme Beans, ik hoop dat ze heel snel gevonden wordt.
Ik blijf het topic even volgen in de hoop op goed nieuws.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:46

group1850 schreef:

Voor een hond is die afstand niks...Een vriendin van mij woont in Uelsen aan de hoofdstraat richting Itterbeck en haar zoon weet ook zeker dat hij Beans heeft gezien...Dit was ong. een dag nadat ik deze hond gezien heb en wij wonen ong. 3 kilometer uit elkaar.

Bovendien is de hond op 11 jan in Isterberg gezien, tussen Nordhorn en Bad Bentheim. Mijn buurvrouw heeft een Golden gezien richting op de weg van Gölenkamp richting Neuenheus, ik heb daarna een Golden in Gölenkamp gezien en de zoon van mijn vriendin rond de 15e in Uelsen.

Isterberg - Nordhorn - Neuenhaus- Gölenkamp - Uelsen

Als je op de kaart kijkt is dat best een logische route....

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:50

Adil schreef:
group1850 schreef:

Voor een hond is die afstand niks...Een vriendin van mij woont in Uelsen aan de hoofdstraat richting Itterbeck en haar zoon weet ook zeker dat hij Beans heeft gezien...Dit was ong. een dag nadat ik deze hond gezien heb en wij wonen ong. 3 kilometer uit elkaar.

Bovendien is de hond op 11 jan in Isterberg gezien, tussen Nordhorn en Bad Bentheim. Mijn buurvrouw heeft een Golden gezien richting op de weg van Gölenkamp richting Neuenheus, ik heb daarna een Golden in Gölenkamp gezien en de zoon van mijn vriendin rond de 15e in Uelsen.

Klopt, toen was ze "nog maar" 13-16 dagen weg. Inmiddels zijn het er 33!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:53

group1850 schreef:
Adil schreef:

Klopt, toen was ze "nog maar" 13-16 dagen weg. Inmiddels zijn het er 33!!

Group, ik heb toch ook gezegd dat dat ruim twee weken geleden is...! Precies weten doe ik het ook niet. Maar als het Bean was, is het misschien nuttig om te weten hoe ze nu in het grensgebied tussen Getelo, Itterbeck en Langeveen geland is. Wie weet neemt ze die route ooit weer....

Nogmaals, ik weet niet eens zeker of Beans het is, maar het past in het rijtje.

En toen ik uit de auto stapte, ging de hond die ik zag meteen weg (half zijwaarts, af en toe een keer vluchtig terugkijken, gewoon bang). En terecht, want ik heb behoorlijk staan schreeuwen...Ik heb Ben (de hond van mijn buurman) als zo vaak weer naar huis moeten brengen, daar wordt je gewoon niet goed van.... :o

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:58

Nou ja je kan er wel bijna zeker van zijn dat het Beans is geweest, zoveel angstige Goldens zullen er niet tegelijk rondlopen. MAar goed toen was je er nog redelijk dichtbij dus. Nu zijn de afstanden 500 mtr of meer....

Dat ik die dagen noem is geen verwijt naar jou maar een feit. Gelukkig gaat de kou weer afnemen de komende dagen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:01

group1850 schreef:
Nou ja je kan er wel bijna zeker van zijn dat het Beans is geweest, zoveel angstige Goldens zullen er niet tegelijk rondlopen. MAar goed toen was je er nog redelijk dichtbij dus. Nu zijn de afstanden 500 mtr of meer....

Dat ik die dagen noem is geen verwijt naar jou maar een feit. Gelukkig gaat de kou weer afnemen de komende dagen.

He bah, wat zou dat ellendig zijn....Mijn vriend wilde er nog achteraan... maar ik wilde snel naar stal, het was toch niet Ben van mijn buurman, dus...God, wat zou dat vreselijk zuur zijn... :(

Edit: Op dat moment zag de hong er nog behoorlijk goed uit! Absoluut niet mager, maar een goede figuur...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:07

Wat frustrerend, als je toen toch eens had geweten van dit verhaal.....

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:10

Chiqa schreef:
Wat frustrerend, als je toen toch eens had geweten van dit verhaal.....

Tja kan ik ook wel zeggen, mijn vriendin stond oog in oog met haar op en mtr afstand in Enschede op 29 dec. Beans was toen al vreselijk bang voor haar, en van het vuurwerk.
Ze kwam toen een zoekende eigenaresse tegen die rondreed in de wijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:14

Zo zie je maar weer......en ook wat voor gevolgen vuurwerk voor een dier kunnen hebben, mag het een les zijn voor veel mensen.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:21

Wat erg zeg dat hij al zoveel dagen weg is!
Hopen dat ze hem nog kunnen vangen voor het te laat is..

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:49

Ik zou wel willen weten of er de rest van de week dagelijks nog wat word ondernomen door Niek en Yvette, of gaatr er nu weer een week overheen?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:55

achteraf gezien heb ik Beans een aantal weken terug ook wel gezien in Denekamp, toen oook niet bij nagedacht

tuurlijk wordt er nu ook nog dagelijks gezocht.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:56

LCharlotte schreef:
Ik word gek van iedereen die elkaar gaat lopen beschuldigen. Waarom moet het in dit soort situaties
toch altijd zo uit de hand lopen! Schei toch eens uit met dat gemekker op elkaar! Als je gefrustreerd
bent trap je maar een balletje of je rent 10 rondjes rond je huis, van mijn part je woonwijk, maar we
gaan hier niet naar elkaar uithalen. Iedereen maakt zich zorgen, maar we hebben allemaal hetzelfde
doel en dat is dat Beans veilig terugkeerd.

Helemaal mee eens!!!! _/-\o_

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:03

kreeg net een berichtje dat Beans zou zijn gevangen, helaas was bij aankomst dit een andere golden retriever.
Het kan dus zijn dat sommige meldingen niet kloppen omdat er een andere hond in hetzelfde gebied ronddwaalde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:04

Annemiekbram van wie kreeg je dat berichtje?

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:05

Annemiekbram schreef:
kreeg net een berichtje dat Beans zou zijn gevangen, helaas was bij aankomst dit een andere golden retriever.
Het kan dus zijn dat sommige meldingen niet kloppen omdat er een andere hond in hetzelfde gebied ronddwaalde

Oh wat jammer!
Ik dacht toen ik je bericht begon te lezen echt dat ze Beans gevangen hadden, gelukkig blijft ze nu wel in hetzelfde gebied en heeft ze genoeg plekjes om lekker te kunnen slapen (toch?).
Ik hoop toch zeker één deze dagen een goed bericht te kunnen lezen :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:07

Hoopt stiekem keihard dat het toch Beans is die gevangen is.. Al heeft dat waarschijnlijk geen zin.. ik denk er nog steeds heel veel aan, en hoop van harte dat dit grote avontuur zo snel mogelijk ten einde komt (op een positieve manier uiteraard.. )

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:08

Pff ik heb 10 dgn geleden ook en golden gevangen die heel bang was. Maar met de aanwezigheid van mijn honden toch gelukt. En dacht eerst ook aan Beans, maar zag al snel dat ze het niet was. Deze is door de dierenambulance wel weer bij zijn baasje gebracht gelukkig.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:10

Dat is natuurlijk ook wel weer positief, 2 vermiste honden weer terug op de plek.. ook al is het niet beans.. het zijn iig al 2 van de 3 vermiste goldens dan

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:12

dit was een reu, helaas..
Heb dit bericht trouwens van de eigenaresse gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:23

Ah ok....nou mooi vervelend dat er dus meerdere honden ronddolen.