Couperen van oren en staart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:36

Marloes__ schreef:
Deze foto komt van een Amerikaanse website. In Amerika is couperen nog niet verboden. Ook wordt de Am. Bull in Amerika nog steeds gebruikt als werkhond, bv. voor het vee, dus dan is het couperen wel aan te raden.

weet niet waar je je info vandaan hebt maar dit is niet correct nog dat de foto overeen komt met dat geen dat jij zegt dat het is

Mizora

Re: Couperen van oren en staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:30

Ik gok op een bully, een variant op cq van de pitbull die extreem breed gebouwd zijn.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:05

Chiqa schreef:
Grappig dat tot op heden het ras van dat plaatje nog steeds niet juist genoemd is maar er wel van alles over verteld kan worden :D
Nee geen Ambull, líjkt er in de verste verte niet eens op :D
En ook geen stafford of pitje.

Aerdenhout; je hoeft geen blokje om te gaan hoor, dit ras is namelijk nog maar nauwelijks in Nederland gespot, maak je geen zorgen.

Ben wel benieuwd wat voor ras het dan wel is? :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:07

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:14

sflj schreef:
Gecoupeerd of niet, 'toevallig' zijn het hetzelfde soort honden dat op deze manier in het nieuws komt: http://www.nu.nl/binnenland/2319957/hon ... zicht.html

(of komen gevallen als deze, met een ander ras, gewoon niet in het nieuws?)

sflj: Ik heb het hele topic meegelezen en snap niet zo goed
wat dit bovenstaande met couperen te maken heeft.

Dat de "gevaarlijkere"rassen meer in het nieuws komen als er een bijtincident geweest
is wel algemeen bekend geloof ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:42

sflj schreef:
Gecoupeerd of niet, 'toevallig' zijn het hetzelfde soort honden dat op deze manier in het nieuws komt: http://www.nu.nl/binnenland/2319957/hon ... zicht.html

Zelfde vraag als Soophia wat heeft deze offtopic reactie met couperen te staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:14

Chiqa schreef:
sflj schreef:

Welk ras is de hond met de gecoupeerde oren Chiqa. Is al een aantal malen gevraagd, maar er komt nooit een antwoord op.
Is couperen bij dit ras, de rasstandaard?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:35

Ik geloof dat chiqa momenteel sowieso erg geselecteerd reageerd, wat ik erg jammer vind.
Heb haar ook al meerdere malen gevraagd waarom zij het geen probleem vind dat een dier pijn lijd voor mensenlijk vermaak.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:42

Chiqa schreef:
sflj schreef:

Volgens mij vond jij dit soort honden leuker omdat ze een bepaalde uitstraling hebben. En ongecoupeerden 'te lief?' (jouw exacte woordkeus weet ik zo niet meer)
Mij valt het op dat honden die in deze (gecoupeerde) categorie vallen, vaker op deze manier in het nieuws komen.
Waarmee ik dus een link leg met bepaalde eigenaren / liefhebbers van bepaalde rassen.
M.a.w; het zijn naar mijn gevoel vaker gecoupeerde honden(-rassen) die op deze manier in het nieuws komen.
Zo off topic lijkt het me dus niet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:49

Maar dat ze op die manier in het nieuws komen, heeft niets met het couperen ansich te maken, maar meer met de opvoeding door de baas.

Ik denk dat tegenwoordig couperen door sommigen wel graag gezien wordt, zodat het dier er wat imponerender uit ziet. Maar daar was couperen dan weer totaal niet voor bedoeld.

Verder zijn er ook rassen die worden gecoupeerd, die niet zo vaak in het nieuws komen hoor, neem bouviers, boxers en dobermanns. De hond die vaak in het nieuws komt vanwege bijtincidenten zijn rottweilers en die worden dan weer niet gecoupeerd, nooit gedaan ook.

Zo zie ja maar, couperen heeft niets met bijtincidenten te maken, maar met aandacht en opvoeding van de baas.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:56

Bij sommige rassen vind ik couperen er mooier of indrukwekkender uitzien maar ik zou geen enkele hond laten verminken gewoon omdat ze er dan mooier of indrukwekkender uitzien.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:36

Rottweilers worden wel degelijk gecoupeerd (staart).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:08

Mizora schreef:

Ja tuurlijk, dom van me, zat aan de oren te denken :o? Omdat de honden waar het over ging, veelal de oren gecoupeerd hebben, excuus :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:09

Mizora schreef:

Dat meende ik ook, ja. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:57

sflj schreef:
Mij valt het op dat honden die in deze (gecoupeerde) categorie vallen, vaker op deze manier in het nieuws komen.
Waarmee ik dus een link leg met bepaalde eigenaren / liefhebbers van bepaalde rassen.
M.a.w; het zijn naar mijn gevoel vaker gecoupeerde honden(-rassen) die op deze manier in het nieuws komen.
Zo off topic lijkt het me dus niet. ;)

Staat er in die berichten dan ook vermeld of de hond wel of niet gecoupeerd is? Heb je daar wat voorbeelden van?
Zie de link niet zo, dus vandaar mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:41

Weet je zelf wel om wat voor hond het gaat Chiqa?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:29

Hm, mijn fout over het ras dan, excuus. Maar dan ben ik ook wel benieuwd om wat voor hond het dan wel gaat. :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:15

Waarschijnlijk is een duidelijk verzoek om ontopic te blijven (over het couperen) toch nog niet duidelijk genoeg. Hier even een slotje voor overleg.