Diablo schreef:Ik heb al vaker het verhaal geplaatst op bokt, maar hier nog eens:
Mijn neefje, van toen een jaar of 6, vond het leuk om met de hond te 'spelen'. De hond, echt een goedzak, lag onderaan de trap te slapen. Het was een gang, met een kleine ruimte onderaan, waar dus de hond lag. Mijn neefje sprong steeds van drie, vier treden de trap af, op de hond.
De hond gaf aan dit niet leuk te vinden, door weg te lopen, maar het was maar een klein halletje, dus ver kon hij niet gaan. Uiteindelijk, na de zoveelste keer op de hond landen, grauwde de hond naar het jochie, waardoor deze een schram in zijn gezicht had. Van mijn zwager kreeg de hond een trap na, het was een gemene rothond.
Wat zeg je, had deze hond afgemaakt moeten worden?
Kijk, dat de ouders hier compleet verkeerd gehandeld en niet opgelet hebben, weet ik. Maar voor degenen die zeggen dat een hond nóóit mag bijten naar eigen mensen, wat vinden jullie hiervan?
Het komt misschien hard over, maar ja, bij mij was het einde oefening geweest. Ik weet niet of het jouw hond betrof of de hond van je zwager maar de eigenaar is iig ernstig nalatend geweest, en geen hond waard.
Wij hebben vroeger ook een hond gehad die enorm geplaagd werd door mijn broertje. Mijn moeder probeerde dat te voorkomen door mijn broertje steeds te straffen. Tòch bleef hij doorgaan totdat de hond hem ontiegelijk beet.
De maat was toen voor mijn vader en moeder vol. De hond ging enkele reis DA en we hebben zeker 5 jaar geen hond gehad totdat mijn broertje wèl voor rede vatbaar was.
Ben nog steeds van mening dat mijn ouders goed gehandeld hebben. De hond was echt niet meer te vertrouwen en als ouders heb je de eerste zorg voor je kinderen. Door het drukke gezin was het voor mijn moeder onmogelijk constant de hond bij mijn broertje uit de buurt te houden. Benches etc. bestonden toen nog niet..... De hond is de dupe geworden. So be it.