Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:42

Pistasche schreef:
ardo_iggy schreef:
Ach de natuur van mijn hond is katten dood bijten.
Zal ik haar ook maar de gang laten gaan dan.

Tsjonge _O- Zo bedoel ik het toch helemaal niet, overdrijven is ook een vak zeg.

Nee want dat is de natuur van de hond. Wil je zeggen dat we wel de natuur van de kat en het paard moeten respecteren maar niet die van de hond :?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:43

IndianLady schreef:
Echt mijn moeder kan je een enceclopedie geven met alle kattenweertruukjes die er bestaan. Onze buurtkatten hadden daar echt maling aan. Zelfs mijn schoonzus heeft de tuin helemaal met gaas overspannen, haringen/sateprikkers in de tuin staan en terwijl we het erover hebben gaat de kat van 2 huzien verderop doodleuk zitten schijten. Wij met zn 3 en naar buiten (mn moeder, schoonzus en ik) kat helemaal over de zeik, kon zo gauw geen uitweg meer vinden. Maar hij durfde toch echt 2 wekenlang niet meer te komen. De buurman stond erbij en keek ernaar en was pissig omdat wij zijn kat wegjoegen.

Er zijn altijd uitzonderingen ja, katten die je echt het bloed onder de nagels vandaan halen. Dan snap ik dat je er ook geen zin meer in hebt, dan zou je gewoon met die eigenaren kunnen praten en een oplossing zoeken (zo zou dat hier gaan). Maar ik had het ook meer over de 'kleinere' dingen die je wel kan oplossen en die dan ook gewoon over zijn.

Anoniem

Fiffill schreef:
Ja, en je hond wil ook niets liever dan buiten hollen. En je konijn ook niet. Net als je paard en al die andere dieren...

Kom op zeg, wil je dieren houden dan moet je rekening houden met anderen.

En met je dier.
Dus nogmaals: i.m.o. is je kat veel gelukkiger als hij ook nog eens afentoe naar buiten mag.

Flew

Wow, dan ben ik ook mutserig, goh. :D

Ik ben sinds 28 december kattenbezitter, dit is mijn eerste kat en hij gaat ook niet naar buiten. Ik heb daar meerdere redenen voor; ten eerste woon ik op 3 hoog naast een weg waar ze behoorlijk door rijden. Ten tweede heb ik een wat oudere kat geadopteerd die voor langere tijd gezworven heeft, ik ben bang dat als hij schrikt hij hem peert en weer terugvalt in wat voor hem een oude/vertrouwde gewoonte is. En bovendien hoort hij niet alles, ik vind het gewoon te gevaarlijk voor hem buiten. Hij zou zomaar verkeer niet aan horen komen en dan is het weg kat. Mijn paard is omgekomen door een aanrijding, ik denk dat je me in een inrichting zou kunnen stoppen als ik nog eens een dier verlies aan een aanrijding.

En ja, dan zou je kunnen zeggen dat ik door mijn angst mijn kat overbescherm, maar ik zie aan mijn kat dat hij zó blij is met zijn huisje. Ik kan alle deuren open laten staan, maar hij piekert er niet over om het huis te verlaten. Van de zomer ga ik wel het balkon afrasteren zodat hij lekker mee kan als we buiten zitten, maar dan houdt het ook echt op.

Twiggy2008

Ik zou werkelijk niet weten waarom ik mijn kat moet opsluiten in de tuin. :D
Mijn buren zijn dol op die kat. Niemand die er een punt van maakt. Dus omdat er een paar bokkers zijn die het wel een probleem vinden, moet je je tuin barricaderen? Nou, ik dacht het niet. _O-

Honden mogen niet in het parkje achter komen, staan diverse borden. En toch blijven mensen ze regelmatig uitlaten daar. Staat mijn kind weer in de poep, dat is pas irritant. En asociaal! :j

Fenrir

Pistasche schreef:
IndianLady schreef:
Echt mijn moeder kan je een enceclopedie geven met alle kattenweertruukjes die er bestaan. Onze buurtkatten hadden daar echt maling aan. Zelfs mijn schoonzus heeft de tuin helemaal met gaas overspannen, haringen/sateprikkers in de tuin staan en terwijl we het erover hebben gaat de kat van 2 huzien verderop doodleuk zitten schijten. Wij met zn 3 en naar buiten (mn moeder, schoonzus en ik) kat helemaal over de zeik, kon zo gauw geen uitweg meer vinden. Maar hij durfde toch echt 2 wekenlang niet meer te komen. De buurman stond erbij en keek ernaar en was pissig omdat wij zijn kat wegjoegen.

Er zijn altijd uitzonderingen ja, katten die je echt het bloed onder de nagels vandaan halen. Dan snap ik dat je er ook geen zin meer in hebt, dan zou je gewoon met die eigenaren kunnen praten en een oplossing zoeken (zo zou dat hier gaan). Maar ik had het ook meer over de 'kleinere' dingen die je wel kan oplossen en die dan ook gewoon over zijn.

Zoals ik al zei, katten lopen hier vaak wijken ver. En echt niet ik de mensen of katten van 5 blokken verderop ken. Ik weet niet van wie welke kat is.

MamboBeach

Pistasche schreef:
ardo_iggy schreef:
Ach de natuur van mijn hond is katten dood bijten.
Zal ik haar ook maar de gang laten gaan dan.

Tsjonge _O- Zo bedoel ik het toch helemaal niet, overdrijven is ook een vak zeg.

Ze trekken graag helemaal naar de andere kant! ;)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:44

Bellatrix schreef:
LYSANNO schreef:
Ik zal echt helemaal gek worden en verdrietig als mijn kat de buren zijn konijnen op eet ofzo.. Dat kan natuurlijk niet, maar daardoor laat ik hem nog niet zijn leven verpesten en binnen blijven. Dan ben ik maar asociaal, maar wel sociaal tegen mijn kat. Hij wil niks liever dan buiten hollen.

Ik vind je erg negatief tegenover huiskatten...nu zeg je weer dat wij zijn leven verpesten als we ze binnenhouden.

Klopt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:45

Nee hoor, dat heeft helemaal niks met de andere kant te maken:

kat pakt konijn
hond pakt kat

Allemaal instict, helemaal geen verschil dus.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:45

Onze katten hebben altijd naar buiten gemogen.
Ook wanneer onze katten kittens hadden ging mams naar buiten (kittens niet, die konden nog niet naar het raampje springen :D )
In de zomer kunnen ze uren buiten struinen, lekker liggen en soms ook een hele dag weg blijven.
Wij hebben er 1 gehad die de 2e keer dat hij weg liep weg is gebleven (had ook een verleden van weglopen), 1 die hier om de hoek is aangereden, en 1 die is weggebleven.
Toch blijven ze naar buiten mogen, ze poepen/plassen voornamelijk in onze tuin. Andere mensen mogen ze ook best wegjagen uit hun tuin.. Lopen hier meerdere katten los.
Ze hebben gewoon al hun hele leven naar buiten gemogen, is in mijn ogen ook veel gezonder. Meer beweging, meer frisse lucht. Tuurlijk zijn ze niet natuurlijk meer, maar moeten we ze daarom maar binnenhouden? Om het wat als principe. Tja. Dan moet ik mijn paard ook maar binnen houden, want wat als hij zich verstapt? Overigens nemen onze katten geen andere beesten te grazen, ze komen enkel eens in de zoveel tijd voorzichtig met een gewond vogeltje aanzetten (die dan vervolgens of na wat eten+drinken weer buiten word gezet met katten binnen of in het kattenmandje toch overlijd.. maar de katten eten hem niet op, komen er voorzichtig mee aanzetten..)
Laatst bijgewerkt door xShanty op 17-01-10 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:46

IndianLady schreef:
Nee want dat is de natuur van de hond. Wil je zeggen dat we wel de natuur van de kat en het paard moeten respecteren maar niet die van de hond :?

Dat zeg ik toch helemaal niet, maar dit is zo logisch, tuurlijk laat je een hond niet allemaal katten opvreten (net of ik dat ooit zou zeggen). Ik laat mijn kat toch ook niet alle konijnen opvreten ook al doet ze niets liever dan dat. Dat is vanzelfsprekend.

Twiggy2008

Fiffill schreef:
Nee hoor, dat heeft helemaal niks met de andere kant te maken:

kat pakt konijn
hond pakt kat

Allemaal instict, helemaal geen verschil dus.

Ik ken anders zat katten die geen konijnen pakken en ook zat honden die geen kat pakken. ;)

Fenrir

Pistasche schreef:
IndianLady schreef:

Dat zeg ik toch helemaal niet, maar dit is zo logisch, tuurlijk laat je een hond niet allemaal katten opvreten (net of ik dat ooit zou zeggen). Ik laat mijn kat toch ook niet alle konijnen opvreten ook al doet ze niets liever dan dat. Dat is vanzelfsprekend.

Weet jij wat je kat buiten doet dan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:47

Jullie willen ons door de strot heen drukken geen katten meer naar buiten te doen. Dan ga ik het juist alleen maar meer doen! :)) Is gekheid, maar ach mensen, je druk maken om je eigen leven is al druk genoeg... ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:48

LYSANNO schreef:
Ik zal echt helemaal gek worden en verdrietig als mijn kat de buren zijn konijnen op eet ofzo.. Dat kan natuurlijk niet, maar daardoor laat ik hem nog niet zijn leven verpesten en binnen blijven. Dan ben ik maar asociaal, maar wel sociaal tegen mijn kat. Hij wil niks liever dan buiten hollen.

En wat als jouw kat in mijn tuin komt en mijn hond krijgt hem te pakken? De kans dat hij er niet levend vanaf komt, is redelijk groot. Dat vind je dan ook niet erg?
En ik vind het inderdaad behoorlijk asociaal ja, dat je zo weinig rekening houdt met de buren. Maar hee, een kat die niet buiten kan jagen is véél zieliger dan een klein meisje wat een konijntje half aangevreten terugvindt....

Fenrir

Dat vind ik erg triest van je MB, kinderen gaan dingen expres doen als ze het niet mogen maar ik had van jou wel wat meer verwacht...

En ik gun alle katten een mooi leven. Zou ook best zelf een kat willen hebben, maar die komt dan ook de tuin niet uit. :)

MamboBeach

Fiffill schreef:
Pistasche schreef:

Ik wel en wat als ik het niet weet? Gelijk slecht zeker! _O- Ik vind jou kat(ten) echt zielig... Zitten altijd binnen en kunnen buiten niet rennen, sneu hoor.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:49

Ik vind dat katten buiten horen. Het zijn geboren jagers. Hoeveel mijn katten wel geen vogeltjes muizen, ratten, kikkers etc. hebben gevangen. Laatst hadden we een auto verkocht en toen lag alles daar onder. Of als ze 'm mee naar binnen nemen en dan voor m'n kamer leggen. Dat vind ik aan de ene kant wel aardig vies maar aan de andere kant ook lief van 'm. Ik krijg dan een cadeautje van 'm dat is toch lief? :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:49

ik ga ff met mn kat en hond naar buiten! daaaaag

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:50

Diablo schreef:
LYSANNO schreef:

En wat als jouw kat in mijn tuin komt en mijn hond krijgt hem te pakken? De kans dat hij er niet levend vanaf komt, is redelijk groot. Dat vind je dan ook niet erg?
En ik vind het inderdaad behoorlijk asociaal ja, dat je zo weinig rekening houdt met de buren. Maar hee, een kat die niet buiten kan jagen is véél zieliger dan een klein meisje wat een konijntje half aangevreten terugvindt....

Ten eerste zijn hier geen konijnen in de straat. Dat was gewoon een voorbeeld.
Ten tweede als jou hond mijn kat pakt is dat erg, heel erg. Maar toch, je kan niet overal risicos aan vast knuppen.

xShanty

Diablo schreef:
LYSANNO schreef:

Dan komt mijn kat wel weg :D Komt hij uberhaubt niet in jou tuin, of zijn de concequenties het waard geweest.

Waarom moeten alle katten meteen nog jagers zijn? Katten die genoeg te eten krijgen zijn inmiddels zo onnatuurlijkt dat ze nog en eens weten hoe ze dat moeten doen..

MamboBeach

Fiffill schreef:
Dat vind ik erg triest van je MB, kinderen gaan dingen expres doen als ze het niet mogen maar ik had van jou wel wat meer verwacht...

En ik gun alle katten een mooi leven. Zou ook best zelf een kat willen hebben, maar die komt dan ook de tuin niet uit. :)

Waarom lees jij selectief Fiffill? Lees nog een keer alles in zijn geheel. Dit vind ik niet aardig van je.

Onali

Ja en (sommige van) jullie vinden dat wij onze binnenkatten het leven verpesten. Dus.......

ZDit is gewoon iets waar beide partijen nooit uit zullen komen. Ik hoop alleen dat buitenkateigenaren ook snappen dat niet lang alle buren zo blij zullen zijn met jullie katten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:51

Ik heb geen kat.

Sorry, maar zie jij niet in hoe vervelend het is als jouw kat iemands konijn opeet. :? Jij vind het toch ook niet leuk om je kat te verliezen....

En dan zouden al die konijnen in hokken, al die andere beesten in hokken ook zielig zijn... misschien moeten we maar helemaal geen dieren meer gaan houden... ;)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:51

Fiffill schreef:

De enige tuinen waar ze inzit is die van ons en die van de buren en daarbuiten komt ze niet of amper. En mensen met konijnen, passen zich aan, goed afgesloten hokken en een net over de ren, buren geen last, wij geen last, konijnen buiten, katten buiten. Waarom zou je je niet een beetje aanpassen, zoveel moeite is het niet zeg. Ik heb al 2 konijnen gehad die zijn aangevallen door katten en daarna bij de DA terecht kwamen, nou jammer dan ik had maar een net over de ren moeten doen. Je kan die kat toch niet de schuld geven, en de eigenaren ook niet want op sommige dingen heb je nou eenmaal geen controle :n