Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:23

Yamcha schreef:
Dat vind ik een groot compliment uit jouw mond :j :D

Haha hoezo dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:39

Majo schreef:
Als mijn hond vast zou zitten en de ander los, en mijn hond werd echt aangevallen, zou ik hem loslaten. Dan heeft ie de riem nog wel om, maar heb ik hem niet meer vast. Vervolgens zou mijn eerste reactie zijn om als een gek tegen de beesten uit te vallen, en vervolgens als een dolle tegen de eigenaar van de ander hond te schreeuwen! En vervolgens zou ik de eigenaar uit blijven kafferen omdat ie zn hond niet onder controle zou hebben en mijn hond er de dupe van is.

Ik kon mijn hond niet loslaten want ik naderde een weg....
_Veronique_ schreef:
als je je hond niet onder controle hebt, laat 'm dan niet los!

Zijn sommige hondeneigenaren dan echt zo stom of lijkt dat maar zo? Ik wil niet dat mijn hond overlast veroorzaakt, mag niet springen bedelen of welke vorm van aandacht eisen.
Lijkt wel of sommige mensen hondentaal niet begrijpen of sterker nog..Niet willen begrijpen hun hond doet namelijk nooit iets stouts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 08:22

Kirsten schreef:
Yamcha schreef:
Dat vind ik een groot compliment uit jouw mond :j :D

Haha hoezo dat?

Omdat ik het altijd super vind hoe jouw honden opgevoed zijn, als zo iemand dan zegt dat ik het goed doe, ben ik echt heel trots :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 08:26

Chiqa schreef:
Zijn sommige hondeneigenaren dan echt zo stom of lijkt dat maar zo? Ik wil niet dat mijn hond overlast veroorzaakt, mag niet springen bedelen of welke vorm van aandacht eisen.
Lijkt wel of sommige mensen hondentaal niet begrijpen of sterker nog..Niet willen begrijpen hun hond doet namelijk nooit iets stouts.

Heel veel mensen begrijpen ook echt niets van hondentaal.
En je hebt ook nog "mijn kind doet dat niet" "mijn hond doet dat niet"

Hier in de buurt ook (verder trouwens echt leuke mensen) die hebben een jonge hond, een Riesenschnauzer teef van net over een jaar, en het dier wordt imo echt niet opgevoed..... heeft een tijdje terug de jas van een vriendin van me stukgebeten, ze had hondenkoekjes in haar zak..... de eigenaars hebben geen excuus aangeboden, ze heeft er nooit wat van weer gehoord, want "onze hond doet zulke dingen niet".

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:48

Yamcha schreef:
Omdat ik het altijd super vind hoe jouw honden opgevoed zijn, als zo iemand dan zegt dat ik het goed doe, ben ik echt heel trots :j

Dat vind ik dan weer een ontzettend mooi compliment!!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:51

mijn eerste reactie zou zijn mijn eigen hond los laten zodat ze ook een kans heeft als ze echt aangevallen wordt.

edit: ook heb ik geleerd juist niet te gaan schreeuwen, omdta je de honden dan alleen maar op zou jutten...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:54

Wij zitten juist met een ander probleem en dat is dat onze hond totaal niet sociaal is naar andere mensen en dieren. Ze loopt altijd aangelijnd en we hebben een halsband met hengsel zodat we haar omhoog kunnen tillen als ze te heftig wordt. Het probleem is dat mensen met sociale honden (dus ook die luisteren) hun hond los laten op plekken waar het niet mag. Wij komen nooit op openbare vrije uitlaatplaatsen om deze reden. Zo'n hond komt dan vrolijk op ons afgerend in de hoop te spelen waarop onze hond vrijwel direct de aanval wil inzetten. Vaak gaat dat met hoop bombarie en taait de andere hond wel af waardoor ik vaak boze blikken krijg... Maar ook wij hebben deze hond niet zelf opgevoed. Het gekke is dat deze hond wel met bekende honden en bekende mensen een kanjer is en absoluut geen vals gedrag vertoond in de omgang. Het is niet anders, en hoop opletten geblazen, maar ik hoef echt geen boswandeling te maken met haar.

PatriesCarm

Re: Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:03

ik heb 3 honden waaronder een teef (amerikaanse bulldog)zij is de roedelleider en dat merk je met wandelen en in huis

ik heb haar altijd vast waarschuw mensen met loslopende honden al ver van te voren ik roep dan DE MIJNE ZIT VAST WANT ZE BIJT DOE DE JOUWE OOK EFFE VAST .. en dan nog niet dan roep ik het nog 2 keer en ja doen ze het dan niet is het eigen risco

de mijne kan absoluut niet met honden zo op straat en geef dat ver van te voren aan zodat mensen de kans krijgen hn hond vast te doen maar je hebt van die mensen die denken o de mijne doet niks dus kan gewooon los lopen

nou neem maar van mijn aan dat de hond da beter een goede rottrap van mij kan krijgen dan dat de hond tussen de kaken komt van mijn hond

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:09

Ik heb dus een van de veel gehaten chihuahua kruisinkjes maar die van mij is wel degelijk netjes onder controle.
Nu heb ik dus regelmatig dat ik honden tegenkom die loslopen op een boerenerf. Sommige willen dus nogaleens kwaad doen en met zo een klein hondje is het al snel gevaarlijk als ze gebeten worden.
Ik begin met shcreeuwen dit werkt vaak al genoeg (ik ben zelf niet van mening dat je zo opjut, vaak worden ze bang om dat jij dus zeer aggresief en domimant reageert en als dit niet werkt neem ik zelf het heft in handen en dan maar een trap geven. Natuurlijk probeer ik dat laatste kost wat kost te voorkomen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:07

PatriesCarm schreef:
ik heb 3 honden waaronder een teef (amerikaanse bulldog)zij is de roedelleider en dat merk je met wandelen en in huis

ik heb haar altijd vast waarschuw mensen met loslopende honden al ver van te voren ik roep dan DE MIJNE ZIT VAST WANT ZE BIJT DOE DE JOUWE OOK EFFE VAST .. en dan nog niet dan roep ik het nog 2 keer en ja doen ze het dan niet is het eigen risco

de mijne kan absoluut niet met honden zo op straat en geef dat ver van te voren aan zodat mensen de kans krijgen hn hond vast te doen maar je hebt van die mensen die denken o de mijne doet niks dus kan gewooon los lopen

nou neem maar van mijn aan dat de hond da beter een goede rottrap van mij kan krijgen dan dat de hond tussen de kaken komt van mijn hond

Dit had ik nou met mijn vorige Bullmastiffreu. En dan had ik er ook nog een herderteef bij, die dacht als hij begint dan doe ik wel even mee.
Ik liep ook nooit op uitlaatterreinen ed.
En sommige mensen willen het gewoon niet snappen he??? De mijne zaten ook altijd vast tenzij ik in een omheind weiland was, en alles van verre aan kon zien komen. De mijnen gingen ook niet naar andere honden toe.
Maar soms was er weer zo'n malloot met een hysterische Flatcoat, Golden of Labrador. Ik deed mijn honden dan al aan de lijn en liep weg. Al roepend hou die hond bij je. Het is altijd goed gegaan maar dat kwam meer omdat ik kennelijk goed met 90 kilo kan slepen en rennen dan dat die honden bij hun baas bleven.

Nu heb ik twee supersociale honden maar omdat ik de andere kant ken, en niet wil dat mijn meiden een negatieve ervaring krijgen, hou ik ze altijd aan de lijn als er een andere hond aan komt. Losloopterrein of niet.