Martine_R schreef:pharagirlke schreef:Ze worden niet meer geselecteerd op agressie zoals vroeger.Dus dat zou er wel uit gefokt moeten zijn onderhand.
Ik ken ook niet meer veel poedels die je zo mee de jacht op kan pakken
Dus jij denkt dat er totaal geen onderscheid meer is in die hondengroepen? Hoe komt het dan dat bijvoorbeeld Jack Russels (vroeger gebruikt voor vossenjachten) vaak nog graag in holen kruipen, dat Newfoundlanders (vroeger gebruikt als reddingshonden) vaak in elke plas springen die ze zien?
Dat de agressie die vroeger in de vechthonden gefokt is, er nu helemaal uitgefokt zou zijn, is pure onzin. Dat maakt ze vaak wat pittiger dan bijvoorbeeld jachthonden. (Zoals de poedel)
Ik zie ook herders die graag in holen kruipen, zelfs chichuachua's
Dus neen, ik denk niet dat daar zoveel onderscheid in is als dat jij hier probeert te beweren. De ene hond is geschikter voor bepaalt werk door bepaalde eigenschappen en de bouw (intelligentie bij de schaapshond en de kleine compacte bouw van de jack voor vossenjachten) maar dat betekent niet dat de ene hond agressief is en de andere hond niet.Karakter is voor elke hond individueel. Ik heb hier een jack liggen die je met de beste wil van de wereld niet aan het jagen krijgt. Interesseert haar niet, zelfs apporteren krijg ik haar niet aangeleerd
Dan zullen vast alle jacks zo zijn
Immers. karakter word er echt niet zo makkelijk uit gefokt dus kan het niet geloven dat er JR zijn die wel jagen
Onmogelijk.
Dus dat zou er wel uit gefokt moeten zijn onderhand.
....................
)
" hun kluifje waardig aan hare majesteit moeten afstaan...eten verdedigen van een andere hond ontaard echt in een mega gevecht,hebben we inmiddels mogen ontdekken...en onze koningin blijkt niet echt koninginnig te knokken...