Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikki__ schreef:Citaat:nooit een andere aanvallen
doet jouw hond dus wel?Citaat:Met name de reuen kunnen wat dominant zijn ten opzichte van seksegenoten
Wat dominant. Dus niet zo dominant dat de hond niet eens accepteert dat hij aangekeken wordt!Citaat:De hond heeft een baas nodig die mentaal overwicht op de hond heeft
En hier vrees ik dat het bij jouw een beetje mis gaat
Citaat:Schofthoogte
Reu min. 60 cm. Teef min. 56 cm.
Gewicht
Reu 55 - 70 kg. Teef 40 - 60 kg.
Replay schreef:Volgens de échte kenners van het ras is dit iets wat je helaas wel móet accepteren bij een Tosa, de één heeft het erger dan de ander en wij hebben het uiteraard net zo getroffen, terwijl het één van de meest onderdanige reuen uit het nest(13 pups) was!
Toen hij als pup naar andere pups hapte was hij zelf ook een pup van 12 weken! Dus zeker nog geen grote hond!
@ Annelies: Blijf negatief doen, je kent het ras helaas niet!
Replay schreef:Prima, dan ben ik klaar!
Ik hoor het wel als je er ooit een echte reu van bent tegengenkomen!
Replay schreef:Volgens de échte kenners van het ras is dit iets wat je helaas wel móet accepteren bij een Tosa, de één heeft het erger dan de ander en wij hebben het uiteraard net zo getroffen, terwijl het één van de meest onderdanige reuen uit het nest(13 pups) was!
Toen hij als pup naar andere pups hapte was hij zelf ook een pup van 12 weken! Dus zeker nog geen grote hond!
anneliesdj schreef:Replay schreef:Prima, dan ben ik klaar!
Ik hoor het wel als je er ooit een echte reu van bent tegengenkomen!
Dan zal er niets bijzonders gebeuren hoor, mits de hond is opgevoed.
Ik hoop voor jou dat ik de jouwe niet tegenkom
Ik vind het nogal kinderachtig dat je stug blijft volhouden dat het aan het karakter ligt, durf je soms niet toe te geven dat jij als eigenaar tekort bent geschoten?
Ik laat mijn Duitse Dog toch ook niet iedereen aanvallen die hier op het erf komt? Met als excuus dat het nu eenmaal goede waakhonden zijn, dus het zit in het bloed?
Citaat:Als jullie nog steeds niet willen inzien dat blaffen naar een ander of een andere hond aankijken wordt opgevat als uitdagen .
Als jullie dat wel zien, dan weten jullie dus ook dat hij nooit 'zomaar' zal aanvallen, dat er altijd een reden voor is dat hij het doet.
Denk eigenlijk dat jij blij mag zijn dat wij elkaar nooit tegen gaan komen, hondje (ook al is het een Duitse dog) heeft gewoon een probleem, als het een reu is, die van mij heeft mensenkennis! Tja, stoer doen kan ik ook!
marlinH schreef:Ja, tuigje vind ik ook wel wat, ben alleen nog opzoek naar een geschikte. Ik wil Canicross doen met onze hond, en daarvoor vind ik een tuigje belangrijk, want in die sport mag de hond je voorttrekken, maar uiteraard niet aan een halsband oid alleen aan een goed tuigje..Tips voor een goed tuig?
HBVisser schreef:Verder ben ik het totaal niet eens met het feit dat alle gedragsproblemen meteen aan dominantie gelinkt worden. Een dominante hond kan namelijk de liefste en braafste hond van de wereld zijn. Een dominante hond is namelijk een verstandige hond.
HBVisser schreef:Ik heb een Bullmastiffreu gehad die ook zijn mannetje stond. Nergens bang voor, supertrouw, wijs maar ook geen andere reuenliefhebber. Toch begon hij nooit een gevecht. Never niet!!!
Pas als een andere reu er dicht bij hem in de buurt kwam, gaf hij een onduidelijke waarschuwing, alleen zijn nekharen gingen overeind en hij trok zijn lip heel iets op. Kleine signalen dus, hieruit kon ik opmaken dat ik een zeer zelfverzekerde reu had. Hij hoefde immers niet alles uit de kast te halen om zijn positie te laten zien aan andere honden.
Helaas zijn er altijd andere honden die die signalen niet opvatten en vrolijk doorgaan, tja en dan dook hij erop als hij de kans kreeg.
Dat is me 1 keer overkomen en nooit weer. Ik liep gewoon een andere kant op als er een andere enthousiaste reu aan kwam. Hij hield er niet van dus ik deed hem er geen plezier mee.
Teven en reuen die hem met rust lieten was geen enkel probleem. Ik heb zelfs hem met zijn ruim 65 kilo niet aan een slipketting gehad. Wel aan een halfcheck, maar dat was meer omdat er geen banden van 85 cm lang te koop waren. Zodra ik een passende band had gevonden liep hij ook gewoon aan een leren band.