Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ik heb ook een kruising omdat ik toenmalige vond dat het niet uitmaakte. Daar kom ik nu weer van terug, want als ik had geweten dat een dergelijk karakter (angstbijter) in de familie zat had ik hem niet genomen, hoeveel plezier ik soms ook van mijn hond heb, er hangt altijd een schaduw overheen ivm zijn karakter. En zolang het werkt mag hij blijven.
Nakisha schreef:Citaat:Ik heb ook een kruising omdat ik toenmalige vond dat het niet uitmaakte. Daar kom ik nu weer van terug, want als ik had geweten dat een dergelijk karakter (angstbijter) in de familie zat had ik hem niet genomen, hoeveel plezier ik soms ook van mijn hond heb, er hangt altijd een schaduw overheen ivm zijn karakter. En zolang het werkt mag hij blijven.
Jij ook al? Mijn kruising herder zit met hetzelfde probleem... En net als jou mooie zwarte is mijn hond ook echt een pláátje en fantastisch voor eigen gezin....
Ik heb het idee dat er met herders erg lukraak gefokt word, soms....
manishdra schreef:Dank je! Tis een echte schat, zelf voor het ras (willen meestal nogal patsers zijn richting gelijk geslacht en dat heeft Anuki dus helemaal niet!)
Ik ken enkele goede fokkers die ook een goed zicht hebben op de verschillende lijnen die in het ras zitten. En ik ben vrij actief op een internationaal forum en ben dus op de hoogte van de meeste "problemen" of vraagstukken die bezig zijn.Maar ik zat al op dit forum een jaar voordat ik begon aan het ras. Dus met het onderzoek zat het wel goeden dat vind ik dan ook belangrijk. op fora zitten toch diverse mensen met een andere mening (zie bokt
) en weet je war je op moet letten, qua fokker, lijnen, ect.
Voor Anuki ben ik naar Warschau gereden... toch wat anders dan de fokker op de hoekHet nestje werd door div fokkers als een goede combi omschreven en dat is te zien bij haar broertjes en zusjes (en haarzelf natuurlijk)
Dus ik ben pro papiertje aangezien je dan ongeveer weet wat je voor een hond kan verwachten.
Terwijl de ouders van mijn reu ook erg lief en stabiel waren, maar ja, dat karakter wat hij heeft moet toch ergens vandaan komen....? Met een stamboek had ik het kunnen onderzoeken...
DAT is het verschil wat mensen niet kunnen zien.
En natuurlijk loopt het ook met rashonden niet zoals gewilt, maar ook niet iedereen koopt een geschikte hond voor zichzelf (bijv een werkhond die niet te werken krijgt) en dan krijg je idd ook probleemhonden!
sunny_l0ve schreef:Nou heb ik toch een vraag die aan jullie allemaal gericht is.
Als ik namelijk op een hond verliefd word, is het ook meestal omdat die hond mij uitkiest en niet anders. Dus dat vraag ik me af: kiezen jullie de hond uit of kiest de hond jullie uit?
Daar ben ik heel benieuwd naar vanwege sommige reacties.
sunny_l0ve schreef:Nou heb ik toch een vraag die aan jullie allemaal gericht is.
Als ik namelijk op een hond verliefd word, is het ook meestal omdat die hond mij uitkiest en niet anders. Dus dat vraag ik me af: kiezen jullie de hond uit of kiest de hond jullie uit?
manishdra schreef:Het was toen van een éénmalig pretnestje. En hij luister super en kan heeeel lief zijn, is heel waaks en baasgericht. Maar... hij heeft al te vaak in angst gehapt om nog in huis te mogen blijven en daarom is hij nu erf en kennel hond. En dat gaat goed. (zielug he, mag niet meer in huis komen! maar herplaatsen zit er voor hem niet in. Laatste optie is de regenboog)
Yamcha schreef:Daar word je idd ziek van..... dan krijg je te horen dat pups zo leuk zijn. Zijn ze natuurlijk ook..... maar het blijven niet hun leven lang pups