Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EsmeeBlom schreef:Kpet; wij zijn met dezelfde eisen voor een Oudduitse herder gegaan. Konden ons geen betere hond wensen, maar wij trainen ook heel fanatiek.
Nikass schreef:Geven jullie eens een toelichting op je post essiesilly en kuggur?
essiesilly schreef:Nikass schreef:Geven jullie eens een toelichting op je post essiesilly en kuggur?
ja hoor, ik zeg toch een verschil van dag en nacht.. heel duidelijk
maar speciaal voor jou, alleen al een korte impressie
dh zeer veel vragend, altijd iets willen doen, zeer veel werklust, energie niveau + 1000 , welke niet alleen maar leuk is om te trainen maar het nodig heeft omdat hij heel veel uitdaging vraagt, heeft vaak een scherp/prikkel gevoelig karakter.
lb niet veel vragend, energie niveau -10 , niet veel werklust, leuk om te trainen als je geduld van een fossiel hebt, vraagt niet veel uitdaging en is veel gemoedelijker.
waxmeltsenzo schreef:De herder heeft wel serieus beduidend meer energie en eigenlijk alle andere rassen hebben meer energie dan de grote hondenrassen als Leon berger en Sint Bernhard. Daarnaast is de gezondheid de afgelopen jaren er niet op vooruit gegaan als ze 5 worden kun je in je handen vrijden. Sporten hoef je er echt niet mee te doen. Op een warme dag een lekker stukje lopen kun je ook vergeten. Als je een superleuke betrouwbare lobbes wilt die lekker lui wil sukkelen moet je vooral voor een Leon berger gaan, want ze zijn dus wel leuk. Wil je een hond met wat pit dan kun je ze echt beter aan je voorbij laten gaan.
KPet schreef:waxmeltsenzo schreef:De herder heeft wel serieus beduidend meer energie en eigenlijk alle andere rassen hebben meer energie dan de grote hondenrassen als Leon berger en Sint Bernhard. Daarnaast is de gezondheid de afgelopen jaren er niet op vooruit gegaan als ze 5 worden kun je in je handen vrijden. Sporten hoef je er echt niet mee te doen. Op een warme dag een lekker stukje lopen kun je ook vergeten. Als je een superleuke betrouwbare lobbes wilt die lekker lui wil sukkelen moet je vooral voor een Leon berger gaan, want ze zijn dus wel leuk. Wil je een hond met wat pit dan kun je ze echt beter aan je voorbij laten gaan.
De gezondheid is inderdaad een ding waar ik me zorgen om maak, hoewel ik de leeftijd op 7 zou zetten. Wij hebben ook niet de grote behoefte om sporten te doen (hihi, ik zie het voor me, flyball met een leo), maar een goede wandeling moet kunnen en het moet goed in het koppie zitten (gehoorzaamheid). Verder inderdaad erfhond.
essiesilly schreef:en daarom zou ik niet voor een duitser gaan, ik heb zelf beaucerons (franse herder) deze zijn werkwillig, hebben een veel energie maar een duitser is echt een grote hoop meer hond dan mijn honden.. het werkwillige moet je niet onderschatten, al helemaal niet als je er " een erfhond" van wil maken waar je eigenlijk niet veel mee wil doen. ook de gehoorzaamheid van een lb kan je gewoon echt niet met een dh vergelijken. een lb heeft veeel meer eigen mening en als hij over 5 min luistert is dat ook goed (bij wijze van he)
essiesilly schreef:Nikass schreef:Geven jullie eens een toelichting op je post essiesilly en kuggur?
ja hoor, ik zeg toch een verschil van dag en nacht.. heel duidelijk
maar speciaal voor jou, alleen al een korte impressie
dh zeer veel vragend, altijd iets willen doen, zeer veel werklust, energie niveau + 1000 , welke niet alleen maar leuk is om te trainen maar het nodig heeft omdat hij heel veel uitdaging vraagt, heeft vaak een scherp/prikkel gevoelig karakter.
lb niet veel vragend, energie niveau -10 , niet veel werklust, leuk om te trainen als je geduld van een fossiel hebt, vraagt niet veel uitdaging en is veel gemoedelijker.
Zoe_97 schreef:een hele andere richting uit. wat vindt je van ene stafford (wel van bij een verantwoorde fokker). enorm mensgerichte honden met wel wat body. zullen bij mensen niet snel wat verkeerd doen (in handen van de juiste eigenaar). heeft wel wat body.
Heeft beweging nodig, maar is meestal net wat zelfstandier dan een herder. ook prima hondje voor de basissport.
Kaus schreef:Ik dacht ook meteen aan een stafford/pitbull. Klinkt goed in jullie plaatje.
In hoeverre ben je op zoek naar trainbaarheid en will to please? Als ik daar naar kijk zou ik namelijk niet aan een hond zoals een Berner Sennen denken maar toch noem je die.
Zoek je een hond die prima op te voeden is en goed luistert en je eventueel los zou kunnen laten of ben je echt op zoek naar een type border collie qua will to please?
Zoe_97 schreef:ik zou je vriend toch eens kennis laten maken met een leif exemplaar. ik ben ook geen stafford mens, maar ik het asiel war ik vrijwilliger ben zit me nu toch zo een schat van een hond