Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Er zijn veel rassen die passen denk ik. Waarom niet weer een Bobtail?
paramuse schreef:Laat ik mijn vraag ook maar hier stellen...
Wij hebben de afgelopen jaren ontzettend mogen genieten van onze lieve bobtail die te vroeg is ingeslapen. Ze kreeg een auto-immuunziekte (myasthenia gravis voor mensen die het kennen) en een bloeding in het ruggenmerg waardoor ze niet kon lopen. Dit is natuurlijk heel grof gezegd domme pech...
Nu zijn we wel aan het kijken naar een pup. Er hoeft niet binnen een week of iets een nieuwe hond te komen. Ik wil eerst alle voor en nadelen op een rijtje zetten en kijken wat goed bij ons past.
De gezinssituatie is dat we met ons 5en zijn. Ik heb een jonger broertje en er lopen regelmatig jonge kinderen bij ons. De hond moet dus een vriendelijk karakter hebben. De hond zal in het begin natuurlijk niet al te veel alleen zijn maar op den duur zal ze om en nabij 5 uurtjes alleen zijn 3 dagen in de week.
Nu zijn we aan het kijken welke rassen zouden passen binnen deze situatie. Het moet wel een hond van redelijk formaat zijn. We hebben gekeken naar een newfounlander, leonberger en een landseer. Ik ben erg benieuwd of jullie toevoegingen hebben. De hond hoeft niet perse zo groot als deze rassen.
Welke rassen lijkt jullie nog meer geschikt?
Waaslander schreef:een leonberger is even groot, lomp en zwaar dan een Duitse Dog hoorEen Sint-Bernard is wel rustiger, een leonberger blijft heel lang speels, is maar wat je het liefste hebt. Van mij mag er wat leven in zitten dus liever een leonberger
KPet schreef:Wat kunnen jullie vertellen over een leonberger vs duitse herder. Kwaliteiten als waakhond/vriendelijkheid/trainbaarheid/gezondheid? Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?
essiesilly schreef:KPet schreef:Wat kunnen jullie vertellen over een leonberger vs duitse herder. Kwaliteiten als waakhond/vriendelijkheid/trainbaarheid/gezondheid? Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?
Als je het verschil weet tussen dag en nacht weet je het verschil tussen deze 2 rassen... to taaaaaaal niet te vergelijken echt helemaal niks nakkes nada
Sammyoo schreef:Inderdaad twee totaal verschillende rassen. Als je het zelf niet kan bedenken zou ik eerst maar even googlen of een boekje over hondenrassen inkijken. Daarbij hebben volgens mij beide rassen flinke gezondheidsissues.
Misschien beter aangeven wat je zoekt in een hond zodat er suggesties gedaan kunnen worden.