Ook is het natuurlijk super leuk een hondje helemaal te zien opgroeien! Roze wolk zal meevallen hoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tellom schreef:Wij hebben twee Riesenschnauzers, onwijs lieve honden maar wel met een uitgesproken karakter, het zijn geen schoothondjes alhoewel ze dat bij hun eigen baasje toch wel lekker vinden.
Ik denk alleen niet dat je dit soort honden als eerste hond moet nemen omdat ze wel een sterk karakter hebben.Maar ben je consequent dan is het een hele leuke hond, wij willen niet anders meer.Wij hebben een jonge Ries van 7 maanden erbij,en is erg uitbundig maar echt leuk
[ [url=[ [url=m/CPLRNF.jpg]Afbeelding[/url] ]]Afbeelding[/url] ]
[ [url=[ [url=m/DRYqKF.jpg]Afbeelding[/url] ]]Afbeelding[/url] ]
Peperkroket schreef:Zijn er hier mensen met ervaringen met Zwiterse witte herders? Het is echt een heel erg langetermijnidee want voorlopig neem ik nog geen hond, maar ik vind het fijn om een beetje te oriënteren.
MyWishMax schreef:Bij de Witte herder moet je goed opletten of het geen angstige honden zijn. Terughoudend hoort erbij, maar angstig is echt iets anders en niet gewenst. En jammer genoeg komt het in een aantal lijnen wel voor.
Lukasje schreef:Oeps, ik vind persoonlijk 70m dan weer erg beperkt voor een golden of grote poedel...
Waarom dan geen kleiner formaat poedel? Die zijn ook nog lekker actief.
En ik weet niet of de hond per se los moet kunnen maar heb je al eens een keertje een whippet overwogen? Die doen het vaak ook nog goed bij agility en gaan graag wandelen, fietsen, .., Enkel, sommige hebben wel een jachtinstinct. Maar over het algemeen toffe, zachtaardige honden die mits voldoende beweging in huis heel rustig zijn.