[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:35

Een boomertje of oliebol inderdaad, of misschien een maltezer? Opzich is een Franse bulldog ook een hele leuke gezinshond, kunnen heel goed met kindjes ook.

Ik denk bij jouw beschrijving zelf aan een jack russel, maar dit is heel erg opvoeding en afkomst afhankelijk. Bij ons op de manege en een andere stal lopen een stel hele lieve jacks. Onwijs dol op aandacht en echte knuffelkonten. Dus ze kunnen het wel!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:36

Chizu bedoel je :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:46

Shih Tzu ;)

Ik moest ook aan een Franse Bulldog denken al vind ik dat je dan heeel bewust bezig moet zijn met de gezondheid van het ras. Boomers en Shih Tzu's hebben vrij veel vachtverzorging nodig.

Wat vind je van buitenlandse mixen? Ik ken er aardig wat die zo aan je beschrijving zouden voldoen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:49

Oh ha ha. Je hebt helemaal gelijk. Dom dom dom van mij. *\%/*

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:14

_Noah_ schreef:
Mijn man en ik willen heel graag en hond, maar we zijn een jong gezin met 2 jongens van 4jr en 16 maanden.
Waar begin je met de zoektocht welke hond het beste bij je gezin past?
Wat zijn dingen waar je op moet letten als je bij een nestje gaat kijken.

Ik ben zelf opgegroeid met cavalier King Charles spaniel's, maar dit ras is zo kapot gefokt dat ik die niet durf aan te schaffen terwijl ik altijd geroepen heb als het een eigen hondje word, word het een cavalier King Charles spaniel

Wat ik voor nu weet;
- niet te hyper in gedrag, maar wel vrolijk en gemoedelijk
- klein tot middelgroot
- liever weinig/geen jacht instinct, wil de hond graag meenemen naar stal en daar lopen kippen en konijnen los
- qua vacht niet mega langharig
- qua uitlaten en combi van meerdere keren per dag een korte wandeling en 1x per dag flinke wandeling, fietsen of mee naar stal

Als je m niet té harig vindt: een schapendoes :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:22

_Noah_ schreef:
Mijn man en ik willen heel graag en hond, maar we zijn een jong gezin met 2 jongens van 4jr en 16 maanden.
Waar begin je met de zoektocht welke hond het beste bij je gezin past?
Wat zijn dingen waar je op moet letten als je bij een nestje gaat kijken.

Ik ben zelf opgegroeid met cavalier King Charles spaniel's, maar dit ras is zo kapot gefokt dat ik die niet durf aan te schaffen terwijl ik altijd geroepen heb als het een eigen hondje word, word het een cavalier King Charles spaniel

Wat ik voor nu weet;
- niet te hyper in gedrag, maar wel vrolijk en gemoedelijk
- klein tot middelgroot
- liever weinig/geen jacht instinct, wil de hond graag meenemen naar stal en daar lopen kippen en konijnen los
- qua vacht niet mega langharig
- qua uitlaten en combi van meerdere keren per dag een korte wandeling en 1x per dag flinke wandeling, fietsen of mee naar stal

Een teckel?
Het zijn natuurlijk wel jachthonden, maar als je ze als pup laat wennen aan de kippen en de konijnen is er niets aan de hand.
Onze teckel loopt tussen de kippen door als ik ze voer en de eieren uit het hok haal.
De konijnen staan samen met hem neusje neusje door het gaas, zonder stress.
Een ( ruwharige ) teckel zal aan al je eisen kunnen voldoen.
Een nadeel van een teckel is enkel dat je er verslaaft aan raakt en er het liefst meerdere wilt :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:17

Voor Noah http://animalinneed.com/sectie/3383-napo
Bij het asiel waarvoor ik vrijwilliger ben, worden regelmatig pups gedumpt. Pas heb ik een zusje van dit hondje gezien. Echt een schatje, net een labrador in klein formaat.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:21

xdniesje schreef:
Lukasje schreef:
Ik had graag wat meer info over de Riesenschnauzer. Heeft een bokker daar ervaring mee?

Ik heb er één meelopen met mijn hondenuitlaatservice. Dus niet heel erg veel ervaring.

Beter één dan geen _O- . Valt die hond mee tov andere honden, personen? Weet je toevallig de fokker? Wat zijn eigenaren er verder mee doen (gehoorzaamheid, agility, fietsen..)?

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 01:06

Thanks voor de reacties ga van de week eens kijken qua genoemde rassen. We hebben totaal geen haast we gaan ons eens op ons gemak verdiepen erin!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:17

Leuk dat jullie voor een hond willen gaan Noah!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:13

Go Noah, go Noah!!

Ik denk dat de gbgv ook wel kan leren als pup zijnde dat hij kippen en konijnen met rust moet laten, als een teckel dat ook kan leren :P

Hihi vind t zo leuk voor jullie!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:18

Ik wil zelf al jaren en hond, maar manlief begint nu ook warm te lopen ervoor. Wat ontzettend helpt is dat onze 4 jarige zoon heel veel liefde heeft voor dieren, maar heel veel rust krijgt bij een hond. Hij is opgegroeid vanaf 1.5jr met de heidelwachtel van zijn tante waar hij 3x per week sowieso is ivm ons werk

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:49

Ik weet niet of ik een teckel handig vind om mee te nemen naar stal. Daarbij weet ik niet of je élke teckel zo goed kunt leren om van kippen en konijnen af te blijven, zeker als het niet om eigen dieren gaat. Teckels kunnen ook best fel zijn (ze stonden jarenlang in de top drie van honden die het meest bijten) en kinderen moeten niet al te wild met ze zijn in verband met hun kwetsbare rug.
Neemt niet weg dat ik ruwharige teckels erg leuk vind, maar ik twijfel dus wel of ze in jullie situatie passen.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:55

Teckel word hem niet vind mij man niks en ben zelf als kind uit het niks aangevallen door een teckel

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:50

Ik ben benieuwd welke hond jullie bij mij vinden passen. Momenteel 2 cavalier King Charles spaniels op leeftijd, maar wegens de gezondheid van het ras betwijfelen of ik opnieuw voor dit ras zou kiezen. Toch verkocht aan het ras, de liefste die er zijn. Zelfs vreemde mensen die smelten vaak voor hun blik.
Voorkeur gaat uit naar een kleine hond Max cocker formaat. Die niet te veel verhaart. Een zeer lief karakter heeft ook naar vreemde. Komt in een gezin, met een 3 jarige. We werken beide, maar ik maar 24 uur. Moet dus wel alleen thuis kunnen blijven. Mee kunnen naar de wei met onze paarden zou fijn zijn, op buiten rit mee kunnen nog idealer. Ik zoek wel een rustige huis honden geen nerveuze ADHDer. Mijn man heeft een hekel aan buldoggen en ik ben doodsbang voor staffordachtige en herderachtige

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:36

_Noah_ schreef:
Ik wil zelf al jaren en hond, maar manlief begint nu ook warm te lopen ervoor. Wat ontzettend helpt is dat onze 4 jarige zoon heel veel liefde heeft voor dieren, maar heel veel rust krijgt bij een hond. Hij is opgegroeid vanaf 1.5jr met de heidelwachtel van zijn tante waar hij 3x per week sowieso is ivm ons werk

Een labrador(mix) zou geschikt kunnen zijn. Je zou naar een volwassen herplaatser die kinderen gewend is kunnen kijken. Een pup is het eerste jaar veel meer werk, en puberhonden kunnen nog wel eens lomp voor jonge kinderen zijn. Daarentegen kan je een pup wel beter aan je kinderen en de kippen op stal laten wennen.
Die kippen vind ik overigens wel een dingetje.
O ja, kijk ook eens naar een Welsh Corgi!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:11

Sammyoo schreef:
_Noah_ schreef:

Een labrador(mix) zou geschikt kunnen zijn. Je zou naar een volwassen herplaatser die kinderen gewend is kunnen kijken. Een pup is het eerste jaar veel meer werk, en puberhonden kunnen nog wel eens lomp voor jonge kinderen zijn. Daarentegen kan je een pup wel beter aan je kinderen en de kippen op stal laten wennen.
Die kippen vind ik overigens wel een dingetje.
O ja, kijk ook eens naar een Welsh Corgi!

De kippen op stal zijn honderden gewend dat scheelt wel ze zetten het niet direct op een rennen als ze een hond zien, maar een labrador(mix) is zeker een optie.
Laatst bijgewerkt door _Noah_ op 06-11-16 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:13

_ENGEL_ schreef:
Ik ben benieuwd welke hond jullie bij mij vinden passen. Momenteel 2 cavalier King Charles spaniels op leeftijd, maar wegens de gezondheid van het ras betwijfelen of ik opnieuw voor dit ras zou kiezen. Toch verkocht aan het ras, de liefste die er zijn. Zelfs vreemde mensen die smelten vaak voor hun blik.
Voorkeur gaat uit naar een kleine hond Max cocker formaat. Die niet te veel verhaart. Een zeer lief karakter heeft ook naar vreemde. Komt in een gezin, met een 3 jarige. We werken beide, maar ik maar 24 uur. Moet dus wel alleen thuis kunnen blijven. Mee kunnen naar de wei met onze paarden zou fijn zijn, op buiten rit mee kunnen nog idealer. Ik zoek wel een rustige huis honden geen nerveuze ADHDer. Mijn man heeft een hekel aan buldoggen en ik ben doodsbang voor staffordachtige en herderachtige

Cavaliertjes <3
Ben er met 4 opgegroeid, maar om dezelfde reden kies ik nu ook niet voor een cavalier, maar idd wat dan

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:44

Heeft de border terrier veel beweging nodig?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:39

Yenni schreef:
Heeft de border terrier veel beweging nodig?

Enorm, en veeeel mentale uitdaging anders worden ze poepnerveus.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:47

Oke dankjewel

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:55

Hallo,
Zou iemand mij misschien wat meer info kunnen geven over 2 rassen?

-havanezer
-cavalier king charles spaniel

Mvg Yenniffer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:03

Volgens mij heeft elke hond veel beweging nodig?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:19

Ja maar er zit verschil in een border collie en een boomer

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:52

Yenni, een King Charles met je echt niet aan beginnen... dit ras heeft zo ongelooflijk veel gezondheidsissues. Helaas ook van dichtbij meegemaakt. Zo jammer, want het zijn erg leuke hondjes. Helaas zijn ze helemaal kapot gefokt. Van de Havanezer weet ik niets.