Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Noah_ schreef:Mijn man en ik willen heel graag en hond, maar we zijn een jong gezin met 2 jongens van 4jr en 16 maanden.
Waar begin je met de zoektocht welke hond het beste bij je gezin past?
Wat zijn dingen waar je op moet letten als je bij een nestje gaat kijken.
Ik ben zelf opgegroeid met cavalier King Charles spaniel's, maar dit ras is zo kapot gefokt dat ik die niet durf aan te schaffen terwijl ik altijd geroepen heb als het een eigen hondje word, word het een cavalier King Charles spaniel
Wat ik voor nu weet;
- niet te hyper in gedrag, maar wel vrolijk en gemoedelijk
- klein tot middelgroot
- liever weinig/geen jacht instinct, wil de hond graag meenemen naar stal en daar lopen kippen en konijnen los
- qua vacht niet mega langharig
- qua uitlaten en combi van meerdere keren per dag een korte wandeling en 1x per dag flinke wandeling, fietsen of mee naar stal
_Noah_ schreef:Mijn man en ik willen heel graag en hond, maar we zijn een jong gezin met 2 jongens van 4jr en 16 maanden.
Waar begin je met de zoektocht welke hond het beste bij je gezin past?
Wat zijn dingen waar je op moet letten als je bij een nestje gaat kijken.
Ik ben zelf opgegroeid met cavalier King Charles spaniel's, maar dit ras is zo kapot gefokt dat ik die niet durf aan te schaffen terwijl ik altijd geroepen heb als het een eigen hondje word, word het een cavalier King Charles spaniel
Wat ik voor nu weet;
- niet te hyper in gedrag, maar wel vrolijk en gemoedelijk
- klein tot middelgroot
- liever weinig/geen jacht instinct, wil de hond graag meenemen naar stal en daar lopen kippen en konijnen los
- qua vacht niet mega langharig
- qua uitlaten en combi van meerdere keren per dag een korte wandeling en 1x per dag flinke wandeling, fietsen of mee naar stal
xdniesje schreef:Lukasje schreef:Ik had graag wat meer info over de Riesenschnauzer. Heeft een bokker daar ervaring mee?
Ik heb er één meelopen met mijn hondenuitlaatservice. Dus niet heel erg veel ervaring.
_Noah_ schreef:Ik wil zelf al jaren en hond, maar manlief begint nu ook warm te lopen ervoor. Wat ontzettend helpt is dat onze 4 jarige zoon heel veel liefde heeft voor dieren, maar heel veel rust krijgt bij een hond. Hij is opgegroeid vanaf 1.5jr met de heidelwachtel van zijn tante waar hij 3x per week sowieso is ivm ons werk
Sammyoo schreef:_Noah_ schreef:Ik wil zelf al jaren en hond, maar manlief begint nu ook warm te lopen ervoor. Wat ontzettend helpt is dat onze 4 jarige zoon heel veel liefde heeft voor dieren, maar heel veel rust krijgt bij een hond. Hij is opgegroeid vanaf 1.5jr met de heidelwachtel van zijn tante waar hij 3x per week sowieso is ivm ons werk
Een labrador(mix) zou geschikt kunnen zijn. Je zou naar een volwassen herplaatser die kinderen gewend is kunnen kijken. Een pup is het eerste jaar veel meer werk, en puberhonden kunnen nog wel eens lomp voor jonge kinderen zijn. Daarentegen kan je een pup wel beter aan je kinderen en de kippen op stal laten wennen.
Die kippen vind ik overigens wel een dingetje.
O ja, kijk ook eens naar een Welsh Corgi!
_ENGEL_ schreef:Ik ben benieuwd welke hond jullie bij mij vinden passen. Momenteel 2 cavalier King Charles spaniels op leeftijd, maar wegens de gezondheid van het ras betwijfelen of ik opnieuw voor dit ras zou kiezen. Toch verkocht aan het ras, de liefste die er zijn. Zelfs vreemde mensen die smelten vaak voor hun blik.
Voorkeur gaat uit naar een kleine hond Max cocker formaat. Die niet te veel verhaart. Een zeer lief karakter heeft ook naar vreemde. Komt in een gezin, met een 3 jarige. We werken beide, maar ik maar 24 uur. Moet dus wel alleen thuis kunnen blijven. Mee kunnen naar de wei met onze paarden zou fijn zijn, op buiten rit mee kunnen nog idealer. Ik zoek wel een rustige huis honden geen nerveuze ADHDer. Mijn man heeft een hekel aan buldoggen en ik ben doodsbang voor staffordachtige en herderachtige