[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:14

Ik ben nog niet opzoek, maar wel aan het oriënteren voor wat ik zou willen zodra ik mijn dromen waar kan gaan maken.

Ik hoop in de (nabije) toekomst te gaan werken met autistische/beperkte kinderen, gecombineerd met paarden/dieren.. aankomend jaar wil ik naar Texas om te leren werken met de horseboy method.

Mijn ideale situatie zou zijn om mijn eigen boerderij te hebben (veel ruimte dus), mocht dit niet het geval zijn, zal ik iig erg veel op boerderijen zijn!

Nu ben ik aan het denken voor een grote hond, welke betrouwbaar is rond kinderen, enthousiast en speels, maar ook weet wanneer ze zich rustig moeten houden/luisteren als ik ze terug roep.

Mijn vriend wil graag een labrador, grote kans dat deze er sowieso komt. Maar labradors zijn over het algemeen iets te over enthousiast, dus niet geschikt voor de bangere kinderen.

Nou weet ik natuurlijk dat je geen enkele hond alleen met kinderen kunt laten, dus dat ben ik ook niet van plan!

Het ras wat ik zelf altijd gewild heb is een am staf, maar vind deze een te groot risico rond kinderen, want hoe goed je ze ook opvoed, het blijft een ras waar je toch extra goed mee op moet blijven Letten.
Maar ik ben dus wel fan van de meer "chunky" honden.

Zoe_97

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:18

een bull terriër ? een grover ras, wel wat kleiner, maar het zijn echte clowns en knuffelaars.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:27

Die zijn niet heel erg gehoorzaam toch?
Ben me bewust dat gehoorzaamheid staat of valt met consequent zijn, maar ga liever voor een ras die bekend staat als gehoorzaam.

En ik wil juist wel echt een grote hond, omdat vooral autistische kinderen er baat bij kunnen hebben om een hond echt te kunnen omhelzen met knuffelen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:37

Newfoundlander??

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:22

Wij hebben Welsh Corgi's. Wat een heerlijke honden zijn dat. Super hond voor bij de paarden op boerderijdieren. Zie oor foto's onze website.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:21

ook een leonberger? :-) vrijdag gaan puppyknuffelen, zalig!
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:05

Yenni schreef:
Newfoundlander??

Dacht ik ook aan.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:14

Hmm.. nog niet aan gedacht! Die houd ik zeker in m'n achterhoofd. Al moet ik eerlijk zijn dat kort haar m'n voorkeur heeft..

Corgi's ook zeker leuk (ik woon in Engeland, zijn dat niet de "queens dogs"?), maar wil liever iets groter.

Ben echt nog aan het oriënteren, ben dus nog even heel kieskeurig, hahaha!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:53

ImkeTarek schreef:
Ik hoop in de (nabije) toekomst te gaan werken met autistische/beperkte kinderen, gecombineerd met paarden/dieren...

Labradoodle. Meteen minder problemen met allergieën. Bij je doelgroep komt dat misschien nog wat meer voor dan gemiddeld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:03

Maar wel druktemakers :D
Ik zou eerder denken aan een golden of beter nog een mix, zoals hier op bokt momenteel een topic loopt over een mix labrador - herder.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:40

ImkeTarek schreef:
Hmm.. nog niet aan gedacht! Die houd ik zeker in m'n achterhoofd. Al moet ik eerlijk zijn dat kort haar m'n voorkeur heeft..

Corgi's ook zeker leuk (ik woon in Engeland, zijn dat niet de "queens dogs"?), maar wil liever iets groter.

Ben echt nog aan het oriënteren, ben dus nog even heel kieskeurig, hahaha!

Corgi's zijn klein van formaat maar groots in hun denken. Wat ik erg fijn vindt aan dit ras is dat ze graag voor je willen werken.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:43

Labradoodles idd beetje druktemaker, maar zal ze in m'n achterhoofd houden, want met de allergien heb je een punt!
Kruisingen kunnen idd altijd, maar dan word t zoeken naar de juiste balans tussen beide ouders.

@ulyse. Dat is idd waarom ik corgi's leuk vind. Maar ik wil graag fysiek een grote hond, zodat kinderen m evt echt goed kunnen omhelzen.. Dat contact kan erg belangrijk zijn voor autistische kinderen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:38

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel honden een omhelzing prettig vinden :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:07

Lisitano schreef:

De twee witte herders van mijn vriend vinden dat heerlijk, vooral de reu. Want de hele wereld is eng en met knuffelen ben je sowieso veilig!!! :')

Maar honden zoals labradors en grote beren etc zijn vaak van die goedzakken die denken aandacht = aandacht! <3

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:57

MarlindeRooz schreef:
Lisitano schreef:

De twee witte herders van mijn vriend vinden dat heerlijk, vooral de reu. Want de hele wereld is eng en met knuffelen ben je sowieso veilig!!! :')

Maar honden zoals labradors en grote beren etc zijn vaak van die goedzakken die denken aandacht = aandacht! <3

Dat is idd wat ik zoek.
Ik zal er altijd bij zijn zodra ik kinderen bij mijn toekomstige hond laat, dat ik dus ook kan ingrijpen als het teveel word ofzo.
Scheelt dat veel dieren ook inspelen op beperkte kinderen/mensen.

Ik zal sowieso voorkomen dat het allemaal teveel word voor een hond, maar zou er graag een willen waarbij de mogelijkheid er meer is ;)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:48

Ik had graag wat meer info over de Riesenschnauzer. Heeft een bokker daar ervaring mee?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:22

Lukasje schreef:
Ik had graag wat meer info over de Riesenschnauzer. Heeft een bokker daar ervaring mee?

Ik heb er één meelopen met mijn hondenuitlaatservice. Dus niet heel erg veel ervaring.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:14

ImkeTarek: Een grote loebes zoals een Cane Corso/bull mastiff/ bordeauxdog?
Ik heb zelf een Cane Corso, een enorme goedzak en houd van kroelen :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:59

Bij een hond met dergelijk uiterlijk slaan de ouders van potentiële klantjes op tilt.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:09

Tja vooroordelen heet zo iets..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:12

Vooroordeel of niet, als het je klanten kost is het toch echt wel iets om rekening mee te houden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:47

Dat is inderdaad zo. Die van ons schrikt in eerste instantie heel erg af omdat hij onbenullig groot is :D
Daarna merkt men pas dat het een knuffelbeer is. En hij ziet er best sullig uit, maar afmeting doet veel (en hard blaffen) (Mastin Espanol)
Afbeelding

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:36

Mijn man en ik willen heel graag en hond, maar we zijn een jong gezin met 2 jongens van 4jr en 16 maanden.
Waar begin je met de zoektocht welke hond het beste bij je gezin past?
Wat zijn dingen waar je op moet letten als je bij een nestje gaat kijken.

Ik ben zelf opgegroeid met cavalier King Charles spaniel's, maar dit ras is zo kapot gefokt dat ik die niet durf aan te schaffen terwijl ik altijd geroepen heb als het een eigen hondje word, word het een cavalier King Charles spaniel

Wat ik voor nu weet;
- niet te hyper in gedrag, maar wel vrolijk en gemoedelijk
- klein tot middelgroot
- liever weinig/geen jacht instinct, wil de hond graag meenemen naar stal en daar lopen kippen en konijnen los
- qua vacht niet mega langharig
- qua uitlaten en combi van meerdere keren per dag een korte wandeling en 1x per dag flinke wandeling, fietsen of mee naar stal

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:20

Een dwergschnauzer! Heerlijke dieren, wel een klein beetje eigenwijs hier en daar.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:23

tzitzu?