[HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: [HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:58

Hebben jullie dan ook aequor? Want je hebt ook het Wellant college of het Clusius college, en daar zitten een paar hoger begaafde leerlingen met inzicht op. Het is dat het voor mij volgens mij best wel ver is, anders had ik graag geholpen! :D
Het zou echt jammer zijn als jullie zouden stoppen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:02

Wat is Aequor precies?
Ik zal vanavond eens aan mam vragen van welke opleidingscentra zij stagaires heeft. We hebben wel een certificaat liggen, maar ik weet eigenlijk niet welke centra daar op staan...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:14

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:05

http://www.aequor.nl/aequorweb_com/fcd8 ... 2e126b.php
Ja, daar staan we tussen! Vogelopvang Onder de Regenboog in Eck en Wiel...

Op zich wil ik niks slecht zeggen over de stagaires hoor, ze doen over het algemeen goed hun best en willen veel leren en proberen hun best te doen voor de dieren. Helaas zijn het tot nu toe maar zelden echt zelfstandig werkende mensen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:57

Ja, ik weet het, ik heb ook klasgenoten die zo zijn. Ik denk dat hun te weinig ervaring met stages hebben opgedaan en hebben er ook weinig interesse in. Bij de meeste gaat het erom dat ze de uren volmaken en verder maakt het niet uit. Echt heel lastig om mee te werken.
Alleen bedenk wel dat die andere stagaires die de tuin dan gaan doen, ook zo kunnen zijn. Het enige voordeel is dat ze niet veel met de dieren te maken hebben.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:04

Dat zijn inderdaad belangrijke punten van aandacht. Maar waar de oplediing zelf mee kwam, is dat zij zelf begeleiding mee sturen, zodat mn moeder daar niet de hele dag bij moet zijn, aangezien die toch meestal heel veel andere dingen te doen heeft en niet echt de aangewezen persoon is om klus-werkzaamheden te begeleiden als het repareren van hekken of het bouwen van hokken.
Dat zijn dus allemaal punten die uitgewerkt moeten zijn voor mn moeder het wil gaan proberen. Dit om niet weer in een net niet goed werkende rommel te eindigen...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:19

Ja, kan me voorstellen dat je dat niet nog een keer wil meemaken ;).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:20

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:44

Veel sterkte met je moeder!

Weet je nog toen ik hier vragen kwam stellen over me 2 gevonde baby konijntjes. Ik zei dat ik dacht dat ze 3/4 dagen oud waren. Maar ze waren maar 1 dag oud toen ik ze vond. Het gaat heel goed met ze en ze zijn nu al zo groot. Het manetje laat ik castreren en dan mogen ze blijven wonen :D

Veel succes met de opvang!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:45

Wat leuk dat je ze zo ver gekregen hebt!! En goed van je dat je het mannetje ook laat castreren en ze dus bij elkaar kan laten!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:24

Nickeltje ik weet hoe moeilijk het is om echt goede en gemotiveerde stagaires te moeten vinden voor dat werk, het is namelijk heel ander werk als met honden en katten het is veel viezer werk en je kunt met de vogels niet knuffelen..

Bij ons is het momenteel nog rustig alleen 2 jonge eendjes (qua jong spul) maar die hebben we inmiddels ook alweer zo'n 3 week

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:45

Het eerste netjes jonge merels van het seizoen is zojuist binnen gebracht. Het zijn er 3 die zelfs al wat pennen hebben, dus niet eens peipjong.
Een kat heeft het nest kunnen bereiken en geplunderd, ze zijn een beetje gewond en moeten dus ook aan de antibiotica.
De mensen hebben echter snel ingegrepen, dus ze hebben niet lang ergens gezeten voor wij ze kregen en dus heel goede overlevingskansen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:29

Nickeltje hoe is het met je moeder nu? En is het haar al gelukt om goeie gemotiveerde vrijwilliger(s) te vinden?Nu het seizoen van de jonge dieren er weer aan komt kan ze die vast wel goed gebruiken.

Edit: Denk het niet als ik je onderschrift zo lees.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:54

Mn moeder heeft sinds woensdag loopgips dus is een stuk mobieler. Hier moet ze nog een maand of 2 mee lopen en omdat dat nogal onhandig loopt heeft ze nu helaas wel veel last van haar heupen.

Uit alle oproepen is 1 iemand hier uit de buurt gekomen die zou willen helpen met klussen als bouwen/herstellen van hokken en anderhalve vrijwilliger. Dat betekent 1 iemand die elke vrijdag een aantal uur zou willen komen helpen en 1 iemand die nog 1 dag per zeek zou willen helpen, maar MS heeft, dus ook regelmatig een zieke periode.
Op zich een paar positieve reacties dus, alleen is deze score netto nog te weinig...
Maar mam geeft nog niet helemaal op, er komen nog oproepen in alle lokale kranten enzo en de dierenambulance uit Tiel is ook actief op zoek naar mensen die willen helpen, ze kunnen zelf goed vrijwilligers gebruiken, maar hebben onze opvang ook hard nodig en dus is het voor hun ook handig als zij een paar mensen vinden die ons kunnen/willen helpen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:51

Inmiddels loopt de opvang vol jonge vogels.
We hebben een aantal jonge eendjes, de merels die er eerder al waren en nog een paar jonge lijsters.
En 4 heel erg zielige kippen/kuikens die langs de snelweg gevonden zijn, duidelijk mest-kuikens en niks gewend, als je een pluk groen in het hok gooit zijn ze helemaal in paniek. Ze hebben nauwelijk spierkracht, dus zitten in een niet te grote ren en krijgen gevarieerd voer in de hoop ze op krachten te gaan krijgen...

Mn moeder zit nog steeds in het gips en we zijn langzaamaan wat oude rennen aan het afbreken, dus als jonge vogels straks gaan leren vliegen, hebben we daar op dit moment geen goede huisvesting voor.
Met de dierenambulance en de opvang in Woudenberg is nu de deal dat we wat binnen komt gewoon opvangen en dat gaat 1 keer per week met de dierenambulance per portie de pont over naar Woudenberg...

Dit weekend heeft er een uitgebreid artikel in lokale kranten gestaan en vanavond was mn moeder op een lokale radio zender en daarop komen nu erg veel positieve reacties.
Die reacties moeten we even struktureren om te kijken waar je netto op uit komt (bijvoorbeeld 5 mensen op woensdag maar de rest van de week niemand, levert nog niet heel veel op) maar het lijkt er op dat we in de zomer een herstart kunnen gaan maken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:56

Nickeltje, dat zou toch helemaal mooi zijn voor de dieren maar ook voor je moeder.
Ik duim voor een aantal serieuze reactie die bereid zijn de vogelopvang en je moeder langdurig te helpen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:12

dat zou super zijn een doorstart!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:23

Nickeltje dat is al een positief bericht!
Wij zullen alleen maar meer dieren krijgen een andere opvang heeft te kennen gegeven ook langzaam aan af te willen bouwen dus ik hou mijn hart vast!
al is het momenteel ''NOG'' erg rustig in de opvang.

Vanmiddag 7 konijnen ophalen met diverse jongen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:28

Hopelijk lukt de herstart! Ik zou je moeder zo willen komen helpen maar de afstand maakt dat vrij onmogelijk. Binnenkort nog eens foto's van de nieuwe diertjes?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:34

Heb een hele mooie camera gekocht, maar door enorm veel pech ligt die al weer ter reparatie. Zodra die er weer is, komen er foto's. Op zich zijn de dieren die er nu zitten niet heel bijzonder, mereltjes enzo...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:39

Ik ben wel benieuwd naar foto's van jullie opvang hoe alles is de ruimtes en kooien e.d :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:40

Dat valt tegen hoor... Dat is namelijk één van de punten van door kunnen gaan. We hebben een paar grote rennen afgeschreven die gelsoopt gaan worden deze zomer...

Maar ik zal inderdaad zodra ik mn camera heb, foto's maken van wat er staat en wat er een beetje gepland wordt...

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:51

Het is jammer dat ik niet beschik over een rijbewijs want anders had ik graag een dag komen helpen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:58

Misschien meer bekendheid maken?
Heeft je moeders opvang ook donateurs? heeft ze een stichting oid?

Tja met het vond gedoe zullen er vele opvangcentra wegvallen vrees ik alleen de commerciele zullen er blijven

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:09

Mijn moeder is een stichting inderdaad en sponsoren komen binnen. Het meeste geld komt binnen met particulieren die bij een gebracht dier 5 euro, of soms zelf 10 of 20 euro geven.

Met die bekendheid zijn we de laatste weken hard bezig, hierboven schreef ik al dat er in lokale kranten allerlei stukken gekomen zijn en mam is ook op een lokale radio zender geweest en dit lijkt nu vanalles op te leveren...