De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:47

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:51

Ja Helemaal mee eens! Ik vind dat katten buiten horen! Maar ze moeten iig geholpen zijn! absoluut met je eens, al onze poezen/katten lopen buiten maar zijn echt wel geholpen! daar wil ik totaal geen gedonder mee!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:52

Oke dus ballen eraf is voldoende, maar mijn biefstukken mogen ze blijven pikken(klinkt in deze context toch wel heel raar)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:30

ShannaY schreef:
Ik weet ook, dat een kat gewoon buiten moet lopen.
Mij hoor je ook niet klagen als ik in het grasperkje met mijn broertje aan het spelen ben en tegen hem gil "Kijk uit voor de hondenstront". Ze moeten toch ergens poepen...

Kost waar ik woon 65,- Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:30

ik wil gewoon niet het huisdier van een ander opgedrongen krijgen.........

stel dat mijn honden uit mijn tuin ontsnappen en in jouw tuin jouw kat in tweeen scheurt........

Mijn honden hoeven ook niet opgesloten te zitten in een benauwd huis, mijn honden mogen ook los lopen, mijn honden mogen alles wat jouw katten doen...... en dus ook doen wat honden van naturen doen, en dat is jagen........ en ook in jouw tuin

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:31

KiWiKo schreef:
ik wil gewoon niet het huisdier van een ander opgedrongen krijgen.........

stel dat mijn honden uit mijn tuin ontsnappen en in jouw tuin jouw kat in tweeen scheurt........

Mijn honden hoeven ook niet opgesloten te zitten in een benauwd huis, mijn honden mogen ook los lopen, mijn honden mogen alles wat jouw katten doen...... en dus ook doen wat honden van naturen doen, en dat is jagen........ en ook in jouw tuin

Ja Ja Ja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:35

ShannaY schreef:
Je leeft maar 1 keer, laat je dat nou echt verzieken door een kat die in je tuin een vlieg achterna zit?

Geloof me, die vissen in mijn tuin zijn ietsie duurder als "een vlieg" Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:43

Bijzonder dat jullie zo overtuigd zijn van je levenservaring maar dr tot nu toe nog geen
één antwoord heb kunnen geven op de volgende vraag;

Citaat:
Stel jou lieveling, dit geval een duur raskatje ontsnapt uit jullie huis, komt toevallig in een tuin waar
iemand woont die dezelfde ideen er op nahoud als sommige mensen in dit topic, en zich dus even flink uitleven op jou lieveling, hoe zouden jullie dat ervaren? Want ja een kat is een kat en hoort niet buiten?

Echt heel bijzonder.....Of mss toch niet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:46

Tja dat katje kan dan ook onder de auto terecht komen waar kinderen in mee rijden die er helemaal van onderste boven zijn. Blijft gewoon verantwoording van de eigenaar ook als ie ontsnapt. Met een goede afrastering is er niets aan de hand.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:47

Chiqa: Als jij nou eens antwoord geeft op onze wedervraag: welk recht heeft jouw kat om mijn vis / vogel / cavia / konijn te vermoorden op ons eigen terrein?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:59

Mystica schreef:
Echwel schreef:
Mensen die weten dat katten gewoon bij de baas thuis horen.

Ik ga mezelf geen achterlijke asociaal noemen hoor Nagelbijten / Gniffelen
Ik bedoel de mensen die wel hun konijnen buiten willen laten lopen met alle risico's vandien om vervolgens de katten die daar logischerwijs op af komen de tuin uit trappen. ( Wat te denken van roofvogels die ook konijnen vangen? Of de baas die weet dat er katten op af komen en vervolgens toch de konijnen in gevaar brengt om eens lekker op de katteneigenaren af te kunnen geven) Die wel hun krolse poes in de afgezette tuin willen laten rondlopen maar pisnijdig wordt als een inventieve kater binnen weet te komen. Als de poes buiten weet te komen, is het anders zeker? ( en daar bedoel ik niet de ts mee, dat was immers gewoon een stomongeluk, daar zij haar poes dus wel binnen houdt als deze krols en de poes het nu nog niet toonde) Mensen die serieus een loslopende kat naar het asiel brengen aan de andere kant van het land, mensen die katten verf in de vacht gaan smeren zodat de baas zo wie zo naar de dierenarts moet, mensen die geen medeleiden hebben met mensen waarvan de kat wordt vergiftigd omdat die kat de buurt dan wel geterroriseerd zal hebben en zo komen er te veel dingen voor bij die niet eens allemaal op te noemen zijn.
Wat dat betreft vind ik die opmerking over vogeltjes die in je tuin poepen en wormen die tunnels graven in je tuin zo gek nog niet. Ik had hier laatst een egel in de tuin die een figuur op zijn rug gespoten had gekregen. Jeetje, blijf toch gewoon van dieren af. De mensen die dit het hartst roepen, zijn ook de mensen die zeggen die zeggen dat een paard nooit een fout maakt, dat het altijd de schuld van de ruiter is en dat het paard daar niet de schuld van mag krijgen. Nee, katten zijn echter wel verschrikkelijk slim en komen in je tuin om je te pesten. Die verdienen het om te worden afgevoerd etc.
Ik heb trouwens ook eens meegemaakt dat we aan het bbqen waren en dat de kat van de buren een stuk kip had gejat. Vervolgens ging die buurman hier uit zijn panty omdat wij zijn kat geen botten mochten voeren. Dat kat de kippepoot gejat had en het vlees er al af geplunderd had voordat hij het botje naar huis bracht deed niet terzake Huilen van het lachen

Mij ga je blijkbaar wel een achterlijke asociaal noemen... ROFL

Luister. Die konijntjes lopen op MIJN terrein, in MIJN tuin, in hun eigen ren, en met een net over de ren heen gespannen. Roofvogels heb ik hier midden in de stad nog nooit gezien, katten wel, en dan ook wel katten die proberen de konijnen te pakken. Op moment heb ik alleen twee kamikaze-voedsters, daar komt echt geen kat aan, want die konijnen die blazen en bijten als tien katten bij elkaar, daar heeft wel eens een kat van de buurman kennis mee gemaakt. Konijn heeft gewonnen. Haha! Maar het is me ook wel gebeurd dat ik een nestje had en dat de kat van de buren er eentje weg kwam halen. Sorry, maar toen ik die kat weer zag, heb ik hem hardhandig de tuin uitgejaagd, ja! Hij heeft namelijk eerst het net kapotgetrokken om vervolgens een konijntje te jatten. Stoom uit je oren
Dat ik moedwillig mijn konijnen in gevaar breng 'om maar een slekker op katteneigenaars te kunnen afgeven' is onzin. Ik ben geen specifieke kattenliefhebber, maar ook geen kattenhater en misschien zouden we er wel een gehad hebben als ik geen twee allergische kinderen in huis had. Die konijnen zitten achter gaas en net, en als een kat dat dus gaat mollen om een konijn te kunnen meenemen, nee, dat gaat me te ver.
DAT DE BUURMAN DIE KAT DAN BINNEN HOUDT! Stoom uit je oren Buurman heeft overigens braaf de schade vergoed. En de kat? Die zie ik af en toe nog lopen, maar die denkt wel 3x na voor hij nog eens in mijn tuin bij mijn konijnen komt Ja

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:20

Echwel schreef:
Oke dus ballen eraf is voldoende, maar mijn biefstukken mogen ze blijven pikken(klinkt in deze context toch wel heel raar)

Ik weet niet hoor, maar ik heb er werkelijk helemaaaaal geen last van dat mijn biefstukken door mijn of andere katten worden gejat... maar ja, ik ben vegetariër... Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:23

@ Blue eyes, dan is het iets anders. Maar ik zie ook wel eens mensen die hun konijne los in de tuin hebben lopen en dan gaan klagen als er iets gebeurd. En dan vind ik wel dat ze die dieren zelf moedwillig in gevaar brengen. In jou geval dus niet. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:24

HUH???? dus als ik mijn konijn los in mijn tuin laat lopen en de kat van de buurman neemt het dier te grazen........ is het nog mijn eigen schuld ook Haha! Haha! Haha! moet niet gekker worden

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:27

Wel als je weet dat die kat in jou tuin zit en je konijn kan vangen ja.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:29

HUH........ nogmaals, WAT doet die kat in MIJN tuin Haha! Haha!

dus als mijn honden jouw kat verscheuren in MIJN tuin omdat jouw kat in mijn tuin komt dan is dat ook geheel jouw schuld, moet jij je kat maar niet moedwillig gevaar laten lopen door het los te laten?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:31

Het blijft een beetje een kip/ei discussie... of iets van de pot verwijt de ketel... Iedereen heeft zijn mening hierover.

Iedereen bij mij in de omgeving kent mijn Billy. Als hij problemen oplevert, laten ze me dat weten en houd ik heb een tijd binnen en waar nodig vergoed ik alle schade. Als hij eens zeiknat thuis komt, tja, dan zal het ècht zijn eigen schuld geweest zijn! Net goed!
Maar als ik diegene te pakken krijg die hem een gebroken heup geschopt heeft Boos! zal die nog eens wat mee maken. Hamer

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:33

Dan moet je zeggen jou honden in mijn tuin. Knipoog En dat vind ik geen reeel gevaar. Ik heb hier 5 katten in huis en ook 4 muizen en een dwerghamster. Vorig jaar had ik er nog 2, maar 1 van de katten heeft een hamster gesnapt. Had ik maar beter op moeten letten met voeren. Mijn vriend heeft echter maanden een hekel aan de kat gehad. De muizen willen hun hok nog wel eens kapot knagen en staan daarom achter. Ik weet dat ze hier bij de katten zo gevangen zijn. Maar ik laat ze toch niet staan omdat ik vind dat de katten er maar af moeten blijven? Kan ik best vinden, maar helaas blijkt de werkelijkheid anders Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:36

nee hoor jouw katten in mijn tuin Lachen Jij laat je katten gevaar lopen door ze gewoon maar te laten struinen ....... stel dat ze in mijn tuin komen, mijn honden maken er helaas karbonaatjes van.......... wordt jij dan wel of niet boos op mij? en is het dan wel of niet mijn schuld? Of is het je eigen schuld? zeg het maar Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:51

Ik zou er niet blij van worden nee. Dat lijkt me vrij logisch Haha!
Maar wie zijn schuld dat is... Geen idee. Persoonlijk denk ik dat een kat óf niet zo dom is om die tuin in te gaan, óf snel genoeg weg is. Maar dat ik niet blij met je ga zijn als de hond hem wel te pakken krijgt staat vast. Jij ook niet met mij trouwens Haha!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:51

Als het goed is, komen de katten niet zomaar in de tuin als ze weten dat er honden lopen. Ik heb ook een grote hond en als die buiten is, komen vreemde katten ècht de tuin niet in! Ze bedenken zich ook nog 3 keer als de hond vanachter het glas blaft. Het helpt dus wel een grote hond... (maar ze is stapelgek om 'haar' eigen katten!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:55

Hoezo zou ik niet blij zijn met jou Mystica Haha! had je die kat maar niet los moeten laten lopen en zo moedwillig in gevaar moeten brengen. ....... toch? soort van eigen schuld ........

en dan heb ik het nog over in MIJN tuin Lachen

stel dat mijn honden losbreken en in jouw eigen tuin jouw katten opvreten.......... is dat dan jouw of mijn schuld?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:56

Honden en katten vergelijken met elkaar is appels met citroenen vergelijken. Slaat nergens op.

Bovendien loopt mijn hond altijd los...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:58

KiWiKo schreef:
Hoezo zou ik niet blij zijn met jou Mystica Haha! had je die kat maar niet los moeten laten lopen en zo moedwillig in gevaar moeten brengen. ....... toch? soort van eigen schuld ........

en dan heb ik het nog over in MIJN tuin Lachen

stel dat mijn honden losbreken en in jouw eigen tuin jouw katten opvreten.......... is dat dan jouw of mijn schuld?

Tja, je kunt natuurlijk ook de dag van je leven hebben als ik scheldend in je tuin sta, ondertussen uithalend naar je honden die mij willen bijten. Huilen van het lachen

Dan is het jouw schuld ROFL
Hey ik ben tenminsten eerlijk Schijnheilig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:59

waarom slaat dat nergens op? Min honden jagen op vreemde katten........ katten jagen op een biefstuk, konijn, loopse poezen, scheiten in mijn tuin, jagen op vogels....... en zelfs op andere katten in een topic net gelezen......