Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ShannaY schreef:Ik weet ook, dat een kat gewoon buiten moet lopen.
Mij hoor je ook niet klagen als ik in het grasperkje met mijn broertje aan het spelen ben en tegen hem gil "Kijk uit voor de hondenstront". Ze moeten toch ergens poepen...
KiWiKo schreef:ik wil gewoon niet het huisdier van een ander opgedrongen krijgen.........
stel dat mijn honden uit mijn tuin ontsnappen en in jouw tuin jouw kat in tweeen scheurt........
Mijn honden hoeven ook niet opgesloten te zitten in een benauwd huis, mijn honden mogen ook los lopen, mijn honden mogen alles wat jouw katten doen...... en dus ook doen wat honden van naturen doen, en dat is jagen........ en ook in jouw tuin
ShannaY schreef:Je leeft maar 1 keer, laat je dat nou echt verzieken door een kat die in je tuin een vlieg achterna zit?
Citaat:Stel jou lieveling, dit geval een duur raskatje ontsnapt uit jullie huis, komt toevallig in een tuin waar
iemand woont die dezelfde ideen er op nahoud als sommige mensen in dit topic, en zich dus even flink uitleven op jou lieveling, hoe zouden jullie dat ervaren? Want ja een kat is een kat en hoort niet buiten?
Mystica schreef:Echwel schreef:Mensen die weten dat katten gewoon bij de baas thuis horen.
Ik ga mezelf geen achterlijke asociaal noemen hoor
Ik bedoel de mensen die wel hun konijnen buiten willen laten lopen met alle risico's vandien om vervolgens de katten die daar logischerwijs op af komen de tuin uit trappen. ( Wat te denken van roofvogels die ook konijnen vangen? Of de baas die weet dat er katten op af komen en vervolgens toch de konijnen in gevaar brengt om eens lekker op de katteneigenaren af te kunnen geven) Die wel hun krolse poes in de afgezette tuin willen laten rondlopen maar pisnijdig wordt als een inventieve kater binnen weet te komen. Als de poes buiten weet te komen, is het anders zeker? ( en daar bedoel ik niet de ts mee, dat was immers gewoon een stomongeluk, daar zij haar poes dus wel binnen houdt als deze krols en de poes het nu nog niet toonde) Mensen die serieus een loslopende kat naar het asiel brengen aan de andere kant van het land, mensen die katten verf in de vacht gaan smeren zodat de baas zo wie zo naar de dierenarts moet, mensen die geen medeleiden hebben met mensen waarvan de kat wordt vergiftigd omdat die kat de buurt dan wel geterroriseerd zal hebben en zo komen er te veel dingen voor bij die niet eens allemaal op te noemen zijn.
Wat dat betreft vind ik die opmerking over vogeltjes die in je tuin poepen en wormen die tunnels graven in je tuin zo gek nog niet. Ik had hier laatst een egel in de tuin die een figuur op zijn rug gespoten had gekregen. Jeetje, blijf toch gewoon van dieren af. De mensen die dit het hartst roepen, zijn ook de mensen die zeggen die zeggen dat een paard nooit een fout maakt, dat het altijd de schuld van de ruiter is en dat het paard daar niet de schuld van mag krijgen. Nee, katten zijn echter wel verschrikkelijk slim en komen in je tuin om je te pesten. Die verdienen het om te worden afgevoerd etc.
Ik heb trouwens ook eens meegemaakt dat we aan het bbqen waren en dat de kat van de buren een stuk kip had gejat. Vervolgens ging die buurman hier uit zijn panty omdat wij zijn kat geen botten mochten voeren. Dat kat de kippepoot gejat had en het vlees er al af geplunderd had voordat hij het botje naar huis bracht deed niet terzake
Echwel schreef:Oke dus ballen eraf is voldoende, maar mijn biefstukken mogen ze blijven pikken(klinkt in deze context toch wel heel raar)
KiWiKo schreef:Hoezo zou ik niet blij zijn met jou Mysticahad je die kat maar niet los moeten laten lopen en zo moedwillig in gevaar moeten brengen. ....... toch? soort van eigen schuld ........
en dan heb ik het nog over in MIJN tuin
stel dat mijn honden losbreken en in jouw eigen tuin jouw katten opvreten.......... is dat dan jouw of mijn schuld?