Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:CherokeeChum schreef:Mensen betalen toch hondenbelasting,ook van de meerprijs van een stamboom word btw geheven,inkomsten belasting als je meer als een bepaald aantal pups per jaar verkoopt/fokt.
Alle honden moeten gewoon verplicht geregistreerd worden en een paspoort hebben daarmee kun je dus ook de herkomst van raslozen herleiden.
Strafbaar stellen van het houden van een ongeregistreerde hond van whatever ras,de opbrengst hiervan kun je aardig investeren in handhaven en testen.
Ipv het elders met bakken te verspillen,zoals het kwartje van Kok...
Niet registreren strafbaar stellen? Dat gebeurde in feite dus door de RAD regeling maar toch werden ze illegaal gefokt. Dus dat zal niet helpen. Hondenbelasting wordt in veel gemeentes al helemaal opgebruikt aan het poepbeleid. En als mensen voor honden zoveel meer moeten gaan betalen, dan weet ik al wat het gevolg is.... duizenden illegale honden waar de herkomst niet van te achterhalen is en de overheid nog meer bakken met geld kost.
En ik met mijn eerlijke gefokte honden ben niet bereid daaraan mee te betalen.
zipje71 schreef:[
Vooralsnog staat de Golden Retriever op nummer 1 als het gaat om het aantal bijtincidenten per jaar.
katiavl schreef:Nee hoor, gekleurde propaganda is het
Zit evenveel waarheid in dan bij de 26 nietjesoorhondgevallen
Nathalie02 schreef:Wat wordt dan verstaan onver pittbullachtigen? Alleen pittbulls? Dat is namelijk ook een mengelmoes van allerlei rassen. Zou dus best kunnen dat rassen die wel toegestaan zijn ook zijn meegeteld. Veel van dit soort rassen zijn ruim vertegenwoordgid hoor. Als daar dan een klein deel van bijt valt het dus wel mee.
Nathalie02 schreef:Wat ik eigenlijk bedoel is:
Is bijv. een kruizing bull terrier/staff ook een pittbull? Deze rassen zitten namelijk wel in de pitt. Wordt dit ook onder pittbullachtigen verstaan? Deze dieren hebben geen stamboom.
Er zijn echt ontzettend veel van dit soort kruizingen waar helemaal geen bijtincidenten voorkomen.
Nathalie02 schreef:Ik heb deze informatie van mijn eigen dierenarts, vandaar dat ik die informatie wel als betrouwbaar beschouwde.
Een heleboel van deze "pittbullachtige" zijn helemaal niet geregistreerd als pittbull. Sommige gewoon als Bull Terrier en andere weer als Staff. Cijfers lijken me dan niet helemaal betrouwbaar.
Nathalie02 schreef:Ik heb het al gelezen en weet wel ongeveer hoe het zit.![]()
Ik vraag me gewoon af hoe ze aan tellingen komen. (ministerie) Hoe kun je zeggen dat deze groep in meer bijtincidenten is verwikkeld als je de aantallen helemaal niet weet.
Ik ken in mijn omgeving al zo'n 12 pittbullachtigen die niet agressief gedrag vertonen.
ThePast03 schreef:Nathalie02 schreef:Ik heb het al gelezen en weet wel ongeveer hoe het zit.![]()
Ik vraag me gewoon af hoe ze aan tellingen komen. (ministerie) Hoe kun je zeggen dat deze groep in meer bijtincidenten is verwikkeld als je de aantallen helemaal niet weet.
Ik ken in mijn omgeving al zo'n 12 pittbullachtigen die niet agressief gedrag vertonen.
En je vraagt je niet af hoe ze erbij komen dat de Golden Retriever zomaar ergens op nummer 1 op een bijtlijst komt.
Ik ken meer dan 50 Golden Retrievers die nooit een spoortje van agressie hebben laten zien.
I'll rest my case.
Nathalie02 schreef:Bovendien ging het me om de tellingen, waar halen ze die vandaan?
ThePast03 schreef:Nathalie02 schreef:Bovendien ging het me om de tellingen, waar halen ze die vandaan?
De honden die in beslag genomen zijn nav een bijtincident zijn in ieder geval geregistreerd.
De rest mag je aan het Ministerie vragen.
Nathalie02 schreef:Kunnen ze me vast geen antwoord op geven.Ze kunnen (en op zich is dat wel logisch) never nooit alle pittbullachtige hebben meegeteld. Dus ook dat "bijtlijstje" klopt niet.