Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:15

nah bij ons op de platteland stukken zijn er ook problemen, maar die worden dan niet direct op die manier opgelost. Eerder door de jager Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:17

katiavl schreef:
Ik ben het er mee eens, hier in antwerpen is het gewoon niet meer te doen. Mensen proberen ze te vangen en naar het asiel te brengen of terug uit te zetten na castratie (heel knap van die vrijwilligers) maar er blijven er gewoon bij komen.

Ik blijf erbij dat het gewoon té duur is. Laat ze er maar subsidie opzetten. De asiels worden per slot ook (gedeeltelijk) gesubsidieerd. Waarom het probleem niet bij de oorsprong aanpakken? Gewoon sterilisatie voor € 10,-- tot € 20,-- en je hebt het grootste deel van het probleem opgelost.

Want ik ben écht niet van plan alle bij ons aangelopen poezen en katers op mijn kosten te laten helpen.

En ja we hebben dus een boerderij..... en kiezen niet voor al die katten die hier lopen. We hebben uilen als muizenvangers !!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:18

nickyu schreef:
Citaat:
Laat me ook niet zomaar uit het veld slaan.
Ik doe altijd mijn best om dingen zo eerlijk en goed mogelijk te overwegen en daardoor loop ik niet altijd met de kudde mee

ansich een hele goede levens houding Vork , maar laat je angst niet de bepaler zijn

Niet alleen de angst is de bepaler hoor. Knipoog

Maargoed, ik denk dat mijn uitleg wel duidelijk is, Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:21

katiavl schreef:
nah bij ons op de platteland stukken zijn er ook problemen, maar die worden dan niet direct op die manier opgelost. Eerder door de jager Knipoog

ja weet het , erg fijn , not ..
mijn voormalig poesje is ook wel eens vol met hagel thuis gekomen Boos!
leuke operatie , kosten waren , nog in de gulden tijd
behoorlijk wat hoger dan wat de sterilisatie was

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:24

Citaat:
Want ik ben écht niet van plan alle bij ons aangelopen poezen en katers op mijn kosten te laten helpen.

dat begrijp ik .. Haha!

maar als iedereen zijn eigen dier laat helpen
krijg je geen wilde nesten en geen aan de wandel gaande katers
heb het hier over de huis tun en keuken katten , mensen die doelbewust
een kat hebbe genomen en niet de verantwoordelijkheid op zich willen nemen

subsidie zou idd wel een goede optie zijn
probleem bji de bron werkt altijd beter dan achteraf (asiel)
das dweilen met de kraan open

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:24

nickyu schreef:
katiavl denk dat ivm de ruimte het in de steden een groter probleem vormt dan het platteland
waar wel de meeste kittens vandaan komen
veel boeren laten de boel nog de boel

Ja, die ken ik ook hier uit de omgeving. Inteelt in zo'n kattengroep, dat wil je niet weten. Van die katten waarbij 'iets' niet klopt. Echt te triest voor woorden. Dat je een paar katten hebt om het ongedierte te verjagen, prima. Haal ze dan uit het asiel, daar zitten katten in overvloed. Maar laat er gewoon niet meer bijkomen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:27

Ik ben tegen subsidie, denk niet dat het helpt voor de mensne die niet castreren uit financiele overweging. Die willen het gewoon voor niets. En dan moet castratie van honden ook gesubsidieerd worden, krijg je dat weer.
We worden al genoeg gepamperd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:28

En als hier al mensen zeuren over de kosten van castratie/sterilissatie (terwijl je daar al aan kan denken als je zo'n dier aanschaft)!! Wij hebben een kat, waarvan we met 3 maanden oud ontdekten dat ze iets aan haar hart had. Na een paar behoorlijk prijzige onderzoeken, weten we nu dat ze twee zeldzame hartafwijkingen heeft. Enig idee wat dat gekost heeft? Daar is een castratie/sterilissatie echt helemaal niets bij, hoor.

En als die mensen een paard of paarden hebben, beknibbelen ze dan ook zo op de DA?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:30

Nadya schreef:
En als hier al mensen zeuren over de kosten van castratie/sterilissatie (terwijl je daar al aan kan denken als je zo'n dier aanschaft)!! Wij hebben een kat, waarvan we met 3 maanden oud ontdekten dat ze iets aan haar hart had. Na een paar behoorlijk prijzige onderzoeken, weten we nu dat ze twee zeldzame hartafwijkingen heeft. Enig idee wat dat gekost heeft? Daar is een castratie/sterilissatie echt helemaal niets bij, hoor.

En als die mensen een paard of paarden hebben, beknibbelen ze dan ook zo op de DA?

Hier op het platteland lopen wel tig katten rond....die komen echt nooit bij een dierenarts. De natuur gaat wat dat betreft zijn gang.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:30

nickyu schreef:
Citaat:

dat begrijp ik .. Haha!

maar als iedereen zijn eigen dier laat helpen
krijg je geen wilde nesten en geen aan de wandel gaande katers
heb het hier over de huis tun en keuken katten , mensen die doelbewust
een kat hebbe genomen en niet de verantwoordelijkheid op zich willen nemen

Kan ik niet meer mee eens zijn Lachen en dat bedoelde ik ook maar als er katers en onbeholpen poezen blijven rondwandelen zal het probleem maar erger worden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:34

slimmerik schreef:
Nadya schreef:

Hier op het platteland lopen wel tig katten rond....die komen echt nooit bij een dierenarts. De natuur gaat wat dat betreft zijn gang.

Denk je dat een tientje of 20 euro subsidie daar iets aan zou veranderen dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:35

IKbenEllen schreef:

Als de mensen de HTK die ze ook in huis houden (dus de bewuste kattenhouders) laten helpen, krijgen we op het platteland vanzelf minder "aanloop" en "dumpingen"......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:38

IKbenEllen schreef:
slimmerik schreef:

Welnee, want het gaat hier om een kwestie van mentaliteit.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:40

Ja maar ik denk dat als ze castratie gedeeltelijk subsidieren het niets uitmaakt.
De mensen die uit financiele overwegingen niet laat castreren (en ik denk dat dat de grootste hap is) zal dat niets uitmaken, ze moeten toch betalen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:40

Psies Nadya

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:58

of je nu 20 euro moet betalen of 75 ,,dat wat het hier kost .. zit toch wel groot verschil in

slimmerik ben het geheel eens dat de wollen handschoentjes huis katten anders behandeld worden dan aangelopen boerderij katten
maar neem aan dat als je er 1tje ziet lopen op 3 poten je daar toch naar kijkt / laat kijken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:03

Ik denk dat er genoeg zijn op het platteland die hem liever de kogel geven dan.

Ja groot verschil Nickyu, maar als je er geen geld aan uit wilt geven is 20,- ook te veel denk ik.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:05

IKbenEllen schreef:
Ik denk dat er genoeg zijn op het platteland die hem liever de kogel geven dan.

Ja groot verschil Nickyu, maar als je er geen geld aan uit wilt geven is 20,- ook te veel denk ik.

Ja, daar los je het probleem den ik ook niet mee op.
Ik bedoel, wat kost bijvoorbeeld het in laten slapen?
Mijn oom, die op de boerderij woont doet zijn kat in een zak en gooit ze in de sloot. Een volwassen kater he.
Ik bedoel, dat is gewoon te erg. Boos!
Het gaat er ook niet om dat ze het niet kunnen betalen maar hebben het er gewoon niet voor over.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:11

nickyu schreef:
of je nu 20 euro moet betalen of 75 ,,dat wat het hier kost .. zit toch wel groot verschil in

slimmerik ben het geheel eens dat de wollen handschoentjes huis katten anders behandeld worden dan aangelopen boerderij katten
maar neem aan dat als je er 1tje ziet lopen op 3 poten je daar toch naar kijkt / laat kijken

De katten hier krijg je écht niet te pakken hoor... áls er een op drie poten zou lopen en ik kreeg hem te pakken dan werd ie naar het asiel gebracht ..... De poezen zijn niet van ons. We voeren ze niet maar ze lopen er wél.

We hebben twee keer een nestje kittens gevonden in een doos die gedumpt zijn. De dierenambulance heeft ze na veel aandringen opgehaald met de mededeling dat het de laatste keer was. Mijn man ziet geen andere mogelijkheid een eventueel volgend nestje te verzuipen...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:15

Maar dat hou jij toch wel tegen Slimmerik..... Huilen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:15

slimmerik schreef:
We hebben twee keer een nestje kittens gevonden in een doos die gedumpt zijn. De dierenambulance heeft ze na veel aandringen opgehaald met de mededeling dat het de laatste keer was. Mijn man ziet geen andere mogelijkheid een eventueel volgend nestje te verzuipen...

Zou je man dat echt kunnen dan?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:16

kogel is altijd beter dan niks doen ..of erger
en op verzuipen mag van mij een hele dure straf staan Boos!

€20. tja klopt dan is het nog geld maar
net als ik nu met 4 jonkies zou dan kunnen zeggen, ze mogen voor
20 euro weg zit casteraratie bij inbegrepen over halfjaartje
denk dat die drempel stuk kleiner is als htk kat kitten voor 75 incl

punt is dat verschil tussen gratis kat en gecastereerde kat te groot is

Citaat:

of simpel doos oppakken en voor de deur neer zetten van een opvang
is dan altijd nog beter , er zijn overigens heel erg veel katten opvang lokaties

bordje op het hek "gedumpte katten worden direct afgemaakt"schrikt miss ook af , begrijp je probleem wel ..maar door ze te verzuipen los je dat niet op

grote niet katten lief hebbende hond wil overigens voor de wilde katten
niet de liefste maar wel werkende remedie zijn

ondanks dat jullie niet voeren is er dus duidelijk wel genoeg voer op het erf
kweet niet of die ene uil (of 2 als je het geluk van een koppeltje hebt)
dt aan kan ,

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:18

Mijn man zou dat wel kunnen denk ik..... Doen we met gevangen ratten ook. Gewoon in een kooi en in een drinkbak van de koeien houden.

Ik zou het idd tegenhouden....maar dat wéét mijn man. Dus ik denk dat ie het me niet zou vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:19

@ Slimmerik: Als je zoveel katten hebt rondlopen die niet van jou zijn, en niet gecastreerd zijn, kun je misschien bij het dichtsbijzijnde asiel/ dierenambulance eens vragen om vangkooien te lenen?

Bij ons kun je gratis vangkooien lenen en en ik denk dat dat bij alle asiels die samenwerken met de dierenbescherming wel zo is. Ja

De katten die gevangen worden kunnen dan in ieder geval allemaal gecastreerd worden!

Ongeveer 15 km van ons asiel vandaan is een oude verlaten boerderij waar heel veel mensen hun katten hebben gedumpt. Er leven daar allemaal wilde katten. We zijn heel lang bezig geweest, maar uiteindelijk is nu alles gecastreerd (en daar weer uitgezet). Ja
Nu maar hopen dat er geen mensen zijn die daar weer ongecastreerde katten uitzetten, want dan kunnen we weer van voor af aan beginnen. Nagelbijten / Gniffelen

Overigens vind ik het raar dat die dierenambulance zo reageert. Scheve mond

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:20

wilde net zeggen
ken maar 2 stallen zonder katten en muizen overlast
1 heeft 6 grote honden en 1 heeft heel veel ratten ...
ratten komen ook op voer af ..ze eten geen hooi Vork
weet niet hoe het voer bij jullie afgesloten zit ?