Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
katiavl schreef:Ik ben het er mee eens, hier in antwerpen is het gewoon niet meer te doen. Mensen proberen ze te vangen en naar het asiel te brengen of terug uit te zetten na castratie (heel knap van die vrijwilligers) maar er blijven er gewoon bij komen.
nickyu schreef:Citaat:Laat me ook niet zomaar uit het veld slaan.
Ik doe altijd mijn best om dingen zo eerlijk en goed mogelijk te overwegen en daardoor loop ik niet altijd met de kudde mee
ansich een hele goede levens houding, maar laat je angst niet de bepaler zijn
katiavl schreef:nah bij ons op de platteland stukken zijn er ook problemen, maar die worden dan niet direct op die manier opgelost. Eerder door de jager
Citaat:Want ik ben écht niet van plan alle bij ons aangelopen poezen en katers op mijn kosten te laten helpen.
nickyu schreef:katiavl denk dat ivm de ruimte het in de steden een groter probleem vormt dan het platteland
waar wel de meeste kittens vandaan komen
veel boeren laten de boel nog de boel
Nadya schreef:En als hier al mensen zeuren over de kosten van castratie/sterilissatie (terwijl je daar al aan kan denken als je zo'n dier aanschaft)!! Wij hebben een kat, waarvan we met 3 maanden oud ontdekten dat ze iets aan haar hart had. Na een paar behoorlijk prijzige onderzoeken, weten we nu dat ze twee zeldzame hartafwijkingen heeft. Enig idee wat dat gekost heeft? Daar is een castratie/sterilissatie echt helemaal niets bij, hoor.
En als die mensen een paard of paarden hebben, beknibbelen ze dan ook zo op de DA?
nickyu schreef:Citaat:Want ik ben écht niet van plan alle bij ons aangelopen poezen en katers op mijn kosten te laten helpen.
dat begrijp ik ..![]()
maar als iedereen zijn eigen dier laat helpen
krijg je geen wilde nesten en geen aan de wandel gaande katers
heb het hier over de huis tun en keuken katten , mensen die doelbewust
een kat hebbe genomen en niet de verantwoordelijkheid op zich willen nemen
en dat bedoelde ik ook maar als er katers en onbeholpen poezen blijven rondwandelen zal het probleem maar erger worden. slimmerik schreef:Nadya schreef:En als hier al mensen zeuren over de kosten van castratie/sterilissatie (terwijl je daar al aan kan denken als je zo'n dier aanschaft)!! Wij hebben een kat, waarvan we met 3 maanden oud ontdekten dat ze iets aan haar hart had. Na een paar behoorlijk prijzige onderzoeken, weten we nu dat ze twee zeldzame hartafwijkingen heeft. Enig idee wat dat gekost heeft? Daar is een castratie/sterilissatie echt helemaal niets bij, hoor.
En als die mensen een paard of paarden hebben, beknibbelen ze dan ook zo op de DA?
Hier op het platteland lopen wel tig katten rond....die komen echt nooit bij een dierenarts. De natuur gaat wat dat betreft zijn gang.
IKbenEllen schreef:Denk je dat een tientje of 20 euro subsidie daar iets aan zou veranderen dan?
IKbenEllen schreef:slimmerik schreef:Hier op het platteland lopen wel tig katten rond....die komen echt nooit bij een dierenarts. De natuur gaat wat dat betreft zijn gang.
Denk je dat een tientje of 20 euro subsidie daar iets aan zou veranderen dan?
IKbenEllen schreef:Ik denk dat er genoeg zijn op het platteland die hem liever de kogel geven dan.
Ja groot verschil Nickyu, maar als je er geen geld aan uit wilt geven is 20,- ook te veel denk ik.
nickyu schreef:of je nu 20 euro moet betalen of 75 ,,dat wat het hier kost .. zit toch wel groot verschil in
slimmerik ben het geheel eens dat de wollen handschoentjes huis katten anders behandeld worden dan aangelopen boerderij katten
maar neem aan dat als je er 1tje ziet lopen op 3 poten je daar toch naar kijkt / laat kijken
slimmerik schreef:We hebben twee keer een nestje kittens gevonden in een doos die gedumpt zijn. De dierenambulance heeft ze na veel aandringen opgehaald met de mededeling dat het de laatste keer was. Mijn man ziet geen andere mogelijkheid een eventueel volgend nestje te verzuipen...
Citaat:We hebben twee keer een nestje kittens gevonden in een doos die gedumpt zijn. De dierenambulance heeft ze na veel aandringen opgehaald met de mededeling dat het de laatste keer was. Mijn man ziet geen andere mogelijkheid een eventueel volgend nestje te verzuipen...