Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:en met jou denken dus 1000den mensen zo,en dat is het resultaat dat er nu dus een overschot is van 6000 kleine kittens...
waarom niet een van die 6000 een goed huisje geven (het is nl anders gratis slangenvoer..)
enidan23 schreef:en trouwens..
neem aan dat jij je hond weleens loslaat op een veldje ofzo?
stel dat hij dan in paniek raakt, de benen neemt en uiteindelijk een weg overrent en doodgereden wordt.. mag jij dan ook niet treuren??
als mn ma zelfmoord pleegt mag ik dan ook niet treuren?? omdat ze daar zelf voor gekozen heeft.. is net zoiets belachelijks als jij zegt waarom wij niet mogen treuren om een kat die buiten aangereden wordt.
enidan23 schreef:ik vind je mening zeerkortzichtig wat betreft de kat, Desiree...
kan wel merken dat jij idd geen katten thuis hebt anders had je ze niet allemaal dom genoemt..
en dat vind ik eerlijk gezegd nogal jammer en trouwens ook nogal triest.
Derma schreef:Ik woon aan de snelweg en mijn katten zijn zowel overdag als 's nachts buiten en kunnen naar binnen wanneer ze willen. Katten zijn bij lange na niet dom trouwensmisschien is het juist wel slim om niet naar mensen te luisteren...
enidan23 schreef:ik vind je mening zeerkortzichtig wat betreft de kat, Desiree...
kan wel merken dat jij idd geen katten thuis hebt anders had je ze niet allemaal dom genoemt..
en dat vind ik eerlijk gezegd nogal jammer en trouwens ook nogal triest.
Desiree schreef:Maar katten zijn echt dom.
Citaat:Honden en katten zijn zich veel 'bewuster' van gevaar dan mensen, ooit van instinct gehoord???
Desiree schreef:Maar katten zijn echt dom.
Mist schreef:Desiree schreef:Maar katten zijn echt dom.
DAt slaat nergens op Desire ! Een kat is nu eenmaal heel anders dan een hond, ze staan een stuk dichter bij de natuur, dat heeft zijn voordelen en nadelen- de gemiddelde hond die gedumped wordt zal niet zo snel voor zichzelf kunnen zorgen, de gemiddelde kat wel. Valt me een beetje tegen van je want ik weet dat je altijd voor dieren opkomt.
Dat een kat is zoals hij is, kan hij niets aan doen. Het kost een eigenaar (en ik kan het weten, mijn tuin is afgezet met schrikdraad, kattennetten op de gevoelige plaatsen etc. en nog lukt het soms eentje om te ontsnappen) veel meer moeite om die binnen je erf te houden. Dat sommige (of misschien de meeste mensen) dat niet doen heb ik ook geen goed woord voor over.
Ik heb me voorgenomen dat mijn katten van ouderdom dood zullen gaan en niet aan de weg of vergiftiging !
Derma schreef:Desiree, jij overschat jezelf en onderschat dieren. Honden en katten zijn zich veel 'bewuster' van gevaar dan mensen, ooit van instinct gehoord??? De meeste mensen hebben het instinct van een achtereind van een koe (ja ik ook) Honden en katten niet, als je ze vanaf het begin af aan niet overal tegenhoud en voor beschermd. Mensen verpesten alleen maar een heleboel, dat heb ik een kat nou nog nooit zien doen, dus wie was er ook al weer slimmer?
Jij bent misschien gewoon geen kattenmens, dat maak ik tenminste op uit het feit dat je je kat hebt weggedaan, terwijl je op het platteland woont...
enidan23 schreef:dan vind ik je omschrijving dus gewoon verkeerd,desiree!
een klein kind is niet dom maar onwetend.
dus ik vind het een nogal domme omschrijving voor een volwassen vrouw.
Ashkerlon schreef:Desiree schreef:Maar katten zijn echt dom.
Dan moet je nodig eens kennis maken met mijn twee poezebeesten Desiree. Die 2 zijn zelf beter opgevoed als de gemiddelde hond.
Beide komen wanneer ze geropen worden en je kunt er hele wandelingen mee doen, zonder dat er zelfs maar een leiband aan te pas komt... en ja... ze blijven binnen 1 meter afstand.
De oudste kan zitten op bevel, wachten op bevel en springt op bevel... hij vraagt zelf toestemming voor hij op mijn bed springt. Als ze 's avonds in de garage gestoken worden, en ze liggen te slapen in de woonkamer, hoef ik maar 1 woord te zeggen en beide springen recht en begeven zich naar de garage. En dit is nog maar een klein deel van wat ik ze kan vragen.
Dus zeg wat je wil... een kat is ALLES behalve dom...
Als een kat in staat is een deur te openen, door met 1 poot aan de klink te hangen, en met de achterpoot naast de deur te duwen om die te openen... sorry, maar dat kan ik niet dom noemen... zeker niet als ze met de andere voorpoot ook nog eens naar de sleutel slaan wanneer ze beseffen dat de deur op slot is.