Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:13

en met jou denken dus 1000den mensen zo,en dat is het resultaat dat er nu dus een overschot is van 6000 kleine kittens...

waarom niet een van die 6000 een goed huisje geven (het is nl anders gratis slangenvoer..)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:01

kimmie261 schreef:
en met jou denken dus 1000den mensen zo,en dat is het resultaat dat er nu dus een overschot is van 6000 kleine kittens...

waarom niet een van die 6000 een goed huisje geven (het is nl anders gratis slangenvoer..)

6166 advertenties op marktplaats om precies te zijn. Laten we eens uitgaan van een gemiddelde van 4 kittens per nest?
6166 x 4 kittens die een tehuis zoeken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:17

zijn dus 24.664 kittens die een nieuw huis zoeken,en hier hebben mensen het er vrolijk over,dat ze alsnog een nestje erbij willen nemen...zucht...

WhitneyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:20

Jullie hebben allemaal gelijk, maar als wij hier kittens willen ,dan moet er echt een moeder tussen zitten. Onze katten gaan al door het lint als er buiten een vreemde poes of kater zit. Dan is er voor de kittens iemand die ze beschermd. Jullie hebben idd gelijk, maar heeft niemand van jullie dan zelf een nestje gehad of gewild? We hebben momenteel 3 katten en snakken nog niet naar meer katten ofzo. Dag Doei, doei

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:32

ik heb geen katten,ik heb 6 honden en ik fok niet,er zijn al zat mensen die fokken,daar hoef ik niet nog meer dieren op de wereld te zetten....

maar als jullie van een nestje 1 of 2 katjes willen houden en je krijgt een nestje van 7,dan hou je dus 5 kittens over,die dus meegaan op de grote hoop op marktplaats,en dan zijn dit alleen nog maar de cijfers van marktplaats,niet eens van andere aanbodsites,en te denken van mensen die geen computer hebben...

teveel kleine katjes dus,en een reden om eens hard na te denken,of het wel zo nodig is,om aan het kattenvermeerderingsproces mee te doen..

of er moeten meer slangenhouders in nederland komen,die een hele zomer hun dieren gratis tonnetje rond kunnen voeren..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:01

Ik ook, ik heb 2 teven waarvan 1 hele mooie. MAar nog meer honden.... er worden er al veel te veel gefokt, met name door dat tuig van broodfokkers. Ik ga er niet nog meer fokken.

Maar wat ik nooit zal kunnen begrijpen is dat kattenmensen beweren zo verschrikkelijk veel van hun kat te houden en tegelijkertijd het risico te lopen dat deze aangereden wordt. En dan starten ze hier een topic en dan lammenteren ze dat ze zo verdrietig zijn..... Sorry hoor, als je zoveel van een dier houdt, laat je het niet overal zomaar aansukkelen zodat het risico loopt om aangereden te worden. DAn kies je voor de gulden middenweg. Je doet concessies t.b.v. de veiligheid van zo'n dier toch? Ik weet wel dat ik mijn geliefde honden niet zomaar rond laat sjouwen over de straat. Ik ben als de dood om ze kwijt te raken.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:23

ben het totaal niet met bovenstaande eens..
mijn kat wilde ik ineerste instantie gewoon als binnenkat houden maar mijn kat was daar echt niet gelukkig mee! dit kon je afleiden van zijn gedrag en hij deed er alles aan om naar buiten te kunnen... ik hou dus zoveel van mijn kat dat ik het m gun om naar buiten te kunnen en lekker kan gaan jagen wat zijn instinct is...daar buiten is hij gelukkig en zeker niet binnen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:25

Maar jouw kat is een dom beest dat niet weet wat voor gevaren er liggen. En jij zou beter moeten weten daarom en de kat moeten beschermen tegen die gevaren. Als hij straks aangereden wordt, is dat een risico waar je bewust voor gekozen hebt en dan moet je ook niet treuren.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:28

mijn kat is helemaal geen dom beest,,dus hou je ff lekker in zeg..
mijn kat is door niemand te aaien buiten en is zo schuw als de pest..
en ja als hij aangereden wordt heeft hij iniedergeval een mooi leven gehad waar hij vol plezier van genoten heeft...
maar ik betwijfel of hij aangereden wordt..

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:31

en trouwens..
neem aan dat jij je hond weleens loslaat op een veldje ofzo?
stel dat hij dan in paniek raakt, de benen neemt en uiteindelijk een weg overrent en doodgereden wordt.. mag jij dan ook niet treuren??
als mn ma zelfmoord pleegt mag ik dan ook niet treuren?? omdat ze daar zelf voor gekozen heeft.. is net zoiets belachelijks als jij zegt waarom wij niet mogen treuren om een kat die buiten aangereden wordt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:35

Huh, dit is toch een topic over katten Verward

Mijn éne kat komt wel buiten, de ander niet. Ik woon aan een relatief drukke straat, maar er is een rustig blok achter. Het verkeer zoekt hij sowieso niet op Lachen
De andere kat is een 'paniek kat', dus hij blijf lekker binnen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:39

enidan23 schreef:
en trouwens..
neem aan dat jij je hond weleens loslaat op een veldje ofzo?
stel dat hij dan in paniek raakt, de benen neemt en uiteindelijk een weg overrent en doodgereden wordt.. mag jij dan ook niet treuren??
als mn ma zelfmoord pleegt mag ik dan ook niet treuren?? omdat ze daar zelf voor gekozen heeft.. is net zoiets belachelijks als jij zegt waarom wij niet mogen treuren om een kat die buiten aangereden wordt.

IN de regel raken honden zomaar niet in paniek. En net als katten willen honden ook wel eens los en lekker rennen in de buitenlucht waar ruimte is. DAt is niet iets alleen van katten. Alleen bij honden is er meer controle. JE kunt ze bij je roepen als er verkeer aan komt. Katten niet, die zijn daar te dom voor. Ook die van jou. Knipoog

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:46

Ik woon aan de snelweg en mijn katten zijn zowel overdag als 's nachts buiten en kunnen naar binnen wanneer ze willen. Katten zijn bij lange na niet dom trouwens Knipoog misschien is het juist wel slim om niet naar mensen te luisteren...

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:26

ik vind je mening zeerkortzichtig wat betreft de kat, Desiree...
kan wel merken dat jij idd geen katten thuis hebt anders had je ze niet allemaal dom genoemt..
en dat vind ik eerlijk gezegd nogal jammer en trouwens ook nogal triest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:03

enidan23 schreef:
kan wel merken dat jij idd geen katten thuis hebt anders had je ze niet allemaal dom genoemt..

Doe kortzichtigheid is al meerdere mensen opgevallen en ik heb ook al eerder in dit topic geplaatst dat het een volkomen nutteloze discussie is geworden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:57

Derma schreef:
Ik woon aan de snelweg en mijn katten zijn zowel overdag als 's nachts buiten en kunnen naar binnen wanneer ze willen. Katten zijn bij lange na niet dom trouwens Knipoog misschien is het juist wel slim om niet naar mensen te luisteren...

In bepaalde opzichten is het slim om naar mensen te luisteren omdat die bewust zijn van gevaren. Honden en katten niet, die hebben wat dat betreft het verstand van een klein kind. En ook kleine kinderen bescherm je tegen gevaar zoals verkeer.

enidan23 schreef:

Ik heb wel een kat gehad. MAar ik heb er maar een ander tehuis voor gezocht. Wel een heel goed tehuis overigens, en dat heeft ook lang genoeg geduurd om die te vinden.

Maar katten zijn echt dom.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:25

Desiree schreef:

DAt slaat nergens op Desire ! Een kat is nu eenmaal heel anders dan een hond, ze staan een stuk dichter bij de natuur, dat heeft zijn voordelen en nadelen- de gemiddelde hond die gedumped wordt zal niet zo snel voor zichzelf kunnen zorgen, de gemiddelde kat wel. Valt me een beetje tegen van je want ik weet dat je altijd voor dieren opkomt.

Dat een kat is zoals hij is, kan hij niets aan doen. Het kost een eigenaar (en ik kan het weten, mijn tuin is afgezet met schrikdraad, kattennetten op de gevoelige plaatsen etc. en nog lukt het soms eentje om te ontsnappen Huilen ) veel meer moeite om die binnen je erf te houden. Dat sommige (of misschien de meeste mensen) dat niet doen heb ik ook geen goed woord voor over.

Ik heb me voorgenomen dat mijn katten van ouderdom dood zullen gaan en niet aan de weg of vergiftiging !

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:28

Desiree, jij overschat jezelf en onderschat dieren. Honden en katten zijn zich veel 'bewuster' van gevaar dan mensen, ooit van instinct gehoord??? De meeste mensen hebben het instinct van een achtereind van een koe (ja ik ook Knipoog ) Honden en katten niet, als je ze vanaf het begin af aan niet overal tegenhoud en voor beschermd. Mensen verpesten alleen maar een heleboel, dat heb ik een kat nou nog nooit zien doen, dus wie was er ook al weer slimmer?
Jij bent misschien gewoon geen kattenmens, dat maak ik tenminste op uit het feit dat je je kat hebt weggedaan, terwijl je op het platteland woont...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:31

Ik wil niet beweren dat katten dom zijn maar ik zie er helaas meer dan voldoende langs de kant van de weg liggen die niet goed hebben opgelet.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:38

Citaat:
Honden en katten zijn zich veel 'bewuster' van gevaar dan mensen, ooit van instinct gehoord???

Ik geloof er helemaal niks van dat auto en instinct samen gaan, evenmin als uitwerpselen in andermans tuin en instinct of gepeste volièrevogels en instinct........

Aan instinct heb je niet zoveel in deze maatschappij. Ook is de maatschappij niet gebaat bij katten die door hun instinct overleven in de natuur, dat heet namelijk faunavervalsing en dat heeft ook weer niet van die fijne gevolgen.

Helaas, we staan gezamelijk te ver van de natuur af om op instinct te vertrouwen.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:44

Het ging hier even niet over de uitwerpselen of het 'pesten' van vogels (wat overigens wel instinct is van katten), maar over het al dan niet dom zijn van katten en honden...
En de enige die aan faunavervalsing doet is de mens, kijk maar naar alle fijne gevolgen...
Met je laatste punt ben ik het eens en ik begrijp ook wel dat we niet alle katten honden en weet ik wat los rond kunnen laten lopen. Mijn reactie ging over het dom zijn van katten en honden, niet over het al dan niet buiten laten lopen...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:57

en het ging over het niet dom zijn omdat ze gevaren wel zien omdat ze instinct hebben. Ja, ik heb het wel gelezen.

Instinct en auto's gaan niet samen. (Om het maar even overzichtelijk voor je te houden)

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:08

dan vind ik je omschrijving dus gewoon verkeerd,desiree!
een klein kind is niet dom maar onwetend.
dus ik vind het een nogal domme omschrijving voor een volwassen vrouw.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:36

Desiree schreef:

Dan moet je nodig eens kennis maken met mijn twee poezebeesten Desiree. Die 2 zijn zelf beter opgevoed als de gemiddelde hond.
Beide komen wanneer ze geropen worden en je kunt er hele wandelingen mee doen, zonder dat er zelfs maar een leiband aan te pas komt... en ja... ze blijven binnen 1 meter afstand.
De oudste kan zitten op bevel, wachten op bevel en springt op bevel... hij vraagt zelf toestemming voor hij op mijn bed springt. Als ze 's avonds in de garage gestoken worden, en ze liggen te slapen in de woonkamer, hoef ik maar 1 woord te zeggen en beide springen recht en begeven zich naar de garage. En dit is nog maar een klein deel van wat ik ze kan vragen.

Dus zeg wat je wil... een kat is ALLES behalve dom...

Als een kat in staat is een deur te openen, door met 1 poot aan de klink te hangen, en met de achterpoot naast de deur te duwen om die te openen... sorry, maar dat kan ik niet dom noemen... zeker niet als ze met de andere voorpoot ook nog eens naar de sleutel slaan wanneer ze beseffen dat de deur op slot is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:04

Mist schreef:
Desiree schreef:

DAt slaat nergens op Desire ! Een kat is nu eenmaal heel anders dan een hond, ze staan een stuk dichter bij de natuur, dat heeft zijn voordelen en nadelen- de gemiddelde hond die gedumped wordt zal niet zo snel voor zichzelf kunnen zorgen, de gemiddelde kat wel. Valt me een beetje tegen van je want ik weet dat je altijd voor dieren opkomt.

Dat een kat is zoals hij is, kan hij niets aan doen. Het kost een eigenaar (en ik kan het weten, mijn tuin is afgezet met schrikdraad, kattennetten op de gevoelige plaatsen etc. en nog lukt het soms eentje om te ontsnappen Huilen ) veel meer moeite om die binnen je erf te houden. Dat sommige (of misschien de meeste mensen) dat niet doen heb ik ook geen goed woord voor over.

Ik heb me voorgenomen dat mijn katten van ouderdom dood zullen gaan en niet aan de weg of vergiftiging !

DAt vind ik een heel mooi voornemen. MAar om wat jij zegt ga ik nu twijfelen of katten wel geschikt zijn als huisdier. MAar ja, ik ken toch wel katten die heel geschikt zijn als huisdier. MAar dat zijn ook echte huiskatten.

Derma schreef:
Desiree, jij overschat jezelf en onderschat dieren. Honden en katten zijn zich veel 'bewuster' van gevaar dan mensen, ooit van instinct gehoord??? De meeste mensen hebben het instinct van een achtereind van een koe (ja ik ook Knipoog ) Honden en katten niet, als je ze vanaf het begin af aan niet overal tegenhoud en voor beschermd. Mensen verpesten alleen maar een heleboel, dat heb ik een kat nou nog nooit zien doen, dus wie was er ook al weer slimmer?
Jij bent misschien gewoon geen kattenmens, dat maak ik tenminste op uit het feit dat je je kat hebt weggedaan, terwijl je op het platteland woont...

Ik ben het met je eens hierin hoor! Maar sta eens stil bij het feit dat honden en katten vaak aangereden worden omdat ze niet uitkijken. Wat hebben ze dan aan hun instinct?

enidan23 schreef:
dan vind ik je omschrijving dus gewoon verkeerd,desiree!
een klein kind is niet dom maar onwetend.
dus ik vind het een nogal domme omschrijving voor een volwassen vrouw.

Onwetend ja, maar ook dom omdat je ze niets kunt leren. DUs helemaal niet zo'n domme omschrijving.

Ashkerlon schreef:
Desiree schreef:

Dan moet je nodig eens kennis maken met mijn twee poezebeesten Desiree. Die 2 zijn zelf beter opgevoed als de gemiddelde hond.
Beide komen wanneer ze geropen worden en je kunt er hele wandelingen mee doen, zonder dat er zelfs maar een leiband aan te pas komt... en ja... ze blijven binnen 1 meter afstand.
De oudste kan zitten op bevel, wachten op bevel en springt op bevel... hij vraagt zelf toestemming voor hij op mijn bed springt. Als ze 's avonds in de garage gestoken worden, en ze liggen te slapen in de woonkamer, hoef ik maar 1 woord te zeggen en beide springen recht en begeven zich naar de garage. En dit is nog maar een klein deel van wat ik ze kan vragen.

Dus zeg wat je wil... een kat is ALLES behalve dom...

Als een kat in staat is een deur te openen, door met 1 poot aan de klink te hangen, en met de achterpoot naast de deur te duwen om die te openen... sorry, maar dat kan ik niet dom noemen... zeker niet als ze met de andere voorpoot ook nog eens naar de sleutel slaan wanneer ze beseffen dat de deur op slot is.

ja, dat laatste kunnen honden ook. Dat is niet altijd even handig... zeker niet als het om koelkasten gaat.
Maar wat jij nu zegt is iets heel anders wat ik gewend ben te horen van de meeste katteneigenaren. WAnt die zeggen "dat kun je ze niet leren en dit kun je ze niet leren en katten zijn eigenwijs". DAt hoor ik ook hier op bokt. Wat vind ji jdaar dan van?